Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hopelke

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Hopelke's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. A vízpumpát cseréltem.A termosztátot 2 hete(azóta nem használtam a kocsit).Gyanakszom a dugulásra,szerintem is lassan kering.Csak azt nem tudom,hogy ki tudom-e maradéktalanul mosni majd az adalékot a rendszerből.
  2. Megtörtént a csere,érezhető javulás nem történt sajnos.Átnéztem minden csövet üzemmeleg állapotban és azt tapasztalom,hogy a hűtő felső 1/3-ad része meleg(Inkább forró),az alsó része pedig max langyos.Az élő adatok alapján,a felső szenzor 110-111'C,az alsó max 59'C,de ezt csak egyszer sikerült összehozni,inkább stabil 38'C.A ventillátor is kapcsolt,tehát az is teljesen jól működik.Úgy tűnt,légtelenedett is a rendszer,tehát ez se lehet gond.Gyanakodjak most már a hűtőre?A rendszer átmosását most nem tudtam kivitelezni, de lehet,hogy nem menekül az autó és meg kell csinálnom.
  3. Emlékeztem egy ilyesfajta megoldásra és kikerestem neked: "A probléma abból fakad, hogy egy eldugott, rossz csatlakozási pontnál a teljes megtermelt áram kb. 20%-a elvész. Így már mindjárt érthető, mi az a 3-4 évenkénti diódasor csere, hiszen 3-4 évig maxon járatva dolgozik a generátor, és az észrevétele szerint még kevés is, amit működik. Az elszökő áram pontos helyét gondos mérésekkel meg lehet találni, de ettől a munkától megkíméllek benneteket, íme a megoldás: A generátorra csatlakozik egy vastag piros vezeték, ami anyával van rögzítve, ezen kapja az autó a generátor által termelt áramot. Ezt a vezetéket kell lecsavarozni a generátorról és a préselt saruját vagy kicserélni+beforrasztani vagy beforrasztani. Kell hozzá egy kb. 500 W-os páka (igen, ötszáz), mert nagyon át kell melegíteni a vastag tápkábelt, hogy befolyjon mindenhova a forraszanyag. A generátort ugyan nem kell kiszedni, de azért el kell távolítani pár elemet a motorérből, hogy hozzá lehessen férni." Ezt kellene javítanod és minden oké lesz.
  4. Megmondom őszintén,hogy azért is gondolok a szivattyúra,mert nyár közepén,egy jó 150-es tempó alatt lelökte a fűtéscsövet a nyomás és kitermelt 3 liter hűtőfolyadékot,mire észrevettem.Azon variálok,hogy akkor nem volt hűtőfolyadék folyamatosan a rendszerben,rendesen felmelegedett,majd utána (igaz,csak finoman és lassan töltve) pótoltam csapvízzel,ami az autópálya mellett volt.Másnap reggel leengedtem a szükségmegoldást,majd javítva a problémát,fagyálló bele ismét.Itt kaphatott egy hősokkot a műanyag lapátkerék,amitől elforoghat a tengelyén.De ez csak elmélet a részemről.
  5. Igen,az lenne,ha nyár volna 30'C felett.De sajnos a hűtőben lévő érzékelő 24'C-t már és csak a felső mutat 112-őt.Itt a bibi,hogy a hűtőfolyadék nem jut el a hűtési fázisig,nem kering.
  6. Hibakód semmi.Amíg normális volt,addig 106 fölé sosem ment.Inkább 104-nél nyitott.Hibakód semmi nincs most.Bekapcsol a ventillátor és akkor visszamegy 109-re,de nemsokára ismét 112.Hosszabb úton a 110 jellemző most,eddig meg a 102 volt.
  7. Csak annyi volt,a "fáradás",hogy "alacsony feszültség" volt a hibakód(talán P1115,de nem biztos). Nem volt vele különösebb baj,mert a kulcsos autó világított,de simán lehetett vele haladni.Az új termosztátot beraktam,a hibajelzés azonnal megszűnt, még törölni kellett a tárolóból,de ennyi.A 112 fok sajnos alapjáraton is és alacsony terhelésen is jelentkezik(nincs nagy terhelés,nem bántom az autót).Max annyi,hogy ha haladok,akkor valamennyire hűti a menetszél.Ezért is gondoltam a vízpumpára,mert ugye,műanyag a lapátkereke és azért az nem örök..egyébként,az előző termosztát márkája ismeretlen,egy utángyártott valami volt.Most néztem az élő adatokat és a felső érzékelő 112-őn volt,a hűtőnél 24-en.A termosztát utáni gumicső is melegedett,de csak lassan.Ezek mellett van egy "CAN-busz,nincs kapcsolat" hibám,de szerintem ez nem befolyásolja ezt a folyamatot.
  8. Sziasztok. Adott egy Z16XEP,amiben elfáradt a termosztát elektronikai része,amit jelzett is folyamatosan a "kulccsal átszúrt autó" ikonnal.Szívtam vele sokat,mert össze-vissza próbálkoztam mindennel,mivel nem akartam elhinni,hogy a 6 hónapos termosztát besz*rt.De,mint kiderült,ez volt a hiba oka.Ez eddig rendben is van.A csere megtörtént,beleraktam egy Wahler-t.A próbaúton viszont,felkúszott a hőfok 111-112 környékére és csak utána ment le nagy nehezen 107-ig.Ebben az az ijesztő,hogy 105-nél nyit a termosztát..csinálta ezt már a nyáron 1-2 alkalommal az előző termosztáttal,de betudtam a melegnek és a hibának.Most viszont már fennáll a probléma folyamatosan,mert csak akkor megy le a hőfok,ha rátolom a fűtést.Kicseréltem a tartály kupakját is,de semmi változás.A hengerfejnek "elméletben" nincs baja,mert az olaj és a víz tiszta,a szintek állandóak és nincs vízgőz a kipufogóból. Teljesen tanácstalan vagyok.Annyit találtam még egy fórumon,hogy elképzelhető a vízpumpa elfáradása is,ez produkálhat ilyen jelenséget.Szerintetek??
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.