Sziasztok! A hozzáértéktől kérdezném. A töltésem 13.0-13.3V /reggeli mérés/ között ugrál, a generátor új, az akku új 12.8V-os. A szerelő szerint "intelligens" töltés van, akkor és annyit tölt amikor és amennyire szükség van. Mondjuk van benne logika, de eddig mindenhol azt olvastam, hogy 14.5V körül kell lennie a töltésnek, ezért a kétség. Z13DTH 120amperes generátor. A negatív melegszik a kb 10 perc méricskélés alatt is érezhetően melegebb lett. Műszerrel mérve egyébként 0.2V-al több a töltés, a régi generátornál megegyezett a kocsi és a műszer által mutatott fesz. Most este mikor mértem 13.5-13.6V volt a fedélzeti és 13.7-13.8 V volt a mért érték. Kaptam már ötleteket máshol, a negatív sarú cseréje illetve a negatívnak egy plusz testvezetéket adni. Az bosszant hogy a régi generátoron is ugyan ezek a fesz értékek voltak csak dobta a generátor vezérlő áramkör hibakódot, de az akku nem merült. Lehet hogy feleslegesen cserélte a szerelő? A kérdés tulajdonképen az lenne, hogy ha az akku fullon van akkor a töltés így ugrálhat az akku fesz + pár tized volt között?