Jump to content

Gabeszka

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Gabeszka last won the day on Július 19 2018

Gabeszka had the most liked content!

Hírnév

1 Semleges

Gabeszka névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Zafira A 1.8 OPC Line (2004)
  • Város
    Százhalombatta

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok, Visszatértem ! No Zafira klíma jól működik, bekapcsolás után pár másodperc múlva el is indul a hőtőventilátor és jó hideget is fúj, ma vissza mentem a klímáshoz és rámérettem, kb. 15 báron állt a mutató álló helyzetben alapjáraton. Tettünk egy kartonlapot a hűtő elé, így nem volt elég a ventilátor alacsony fordulata a hűtéshez, ezért a nyomás felment kb. 19 bárra és ekkor kapcsolt be a ventilátor nagyobb fokozata, majd kartonlap elvétele után vissza hűtött, így ismét lement a nyomás 15 bár környékére és visszaállt alacsony fordulatra a venti. Kérdésem, ez normális-e így. Azért kérdezem, mert 3250 fordulatszám környékén valami elkezd búgni, mint egy porszívó. Ez a hang a fordulatszám változással változik. A fordulatot 3000 felett fent tartom és kikapcsolom a klímát akkor a hang egyből elhallgat, ahogy vissza kapcsolom azonnal búg. Tényleg olyan hangja van mint egy porszívónak. Mi okozhatja ezt a hangot ? Természetes-e ? El merjek-e így indulni Montenegróba ? A klímás azt mondja vigyem szerelőhöz, vagy nézzem meg a generátorszíj által hajtott csapágyakat, mert szerinte nagyobb terhelésre valamelyik csapágy szólhat. A szerelő ismerőseim szerint meg biztosan a kompresszor ad ilyen hangot, de ne foglalkozzak vele. Most már teljesen meghüjjjjültem. Ha valakinek van ebben tapasztalata, azt szívesen olvasnám. Köszönettel : Gabesz
  2. Sziasztok ! Köszönöm mindenkinek, megoldódott a probléma. Kapott egy új, komplett ellenálást a vas és minden működik. Igaz, Zafirába való nincs sehol külön, csak egyben a ventilátorrak, horror áron, így vettem a Cromax-ban Merivákba való egységet 4500 Ft-ért. Át kellett egy kicsit alakítani, de teszi a dolgát. Most tesztüzem van. Holnap dolgozom, majd pénteken beszámolok. Gabesz
  3. Még egy kérdés : Ha a fűtést kapcsolom be, szóval a digit klíma hőmérséklet tekerőjét maxra állítom, akkor is megy a kompresszor ? Ezt azért kérdezem, mert ekkor is hallom a búgó hangot, de talán nem olyan erősen mintha hűtene. Bocsi, hogy ennyit kérdezgetek, de augusztusban megyek a családdal nyaralászni Montenegroba és pont a klíma, ill. a hűtő rendszernek kéne megbízhatóan működni.
  4. Köszönöm, neked is ! Én is így gondolom, lehet, hogy csendesebb lesz ha cserélek ellenállást, hogy a ventilátor 1-es fokozata is menjen, talán akkor nem engedi annyira melegedni. Viszont ennyire búgó hang szerintem természet ellenes, tényleg olyan hangja van a kocsinak mint egy csapágyas villamosnak.
  5. https://cromax.hu/hutorendszer/huto_ventilator_keret_es_resze/hutoventilator_alkatreszei/hutoventilator_ellenallas_opel_meriva_a_42758
  6. Szia Janó 32 ! Köszönöm, hogy elolvastad az írásomat ! Vendégem vagy egy sörre ! Sajnos nem így néz ki, de megnéztem a cromax oldalát és találtam egy hasonlót, igaz azt írják, hogy Meriva az aonosítója :42758 . Holnap felhívom őket. Köszönöm : Gabesz
  7. Sziasztok Márkatársak ! Klemm Gábor vagyok Százhalombattáról, teljesen új vagyok itt, ma regisztráltam. Ha valaki erre jár vendégem egy kávéra, üdítőre ! Már is egy problémám van sajnos. Bele szerettem egy "A" Zafira 1,8 OPC Line típusba. Kb. három hónapja meg is vettem egy Németből érkezett példányt. Nagyon jó állapotban van, de ma klímaszerelőnél kötöttem ki. Nem tudom, hogy ide írhatom a kérdéseimet ha nem szóljatok. A probléma : Kevés volt a gáz, csináltak Nitrogénes nyomáspróbát, az jó lett, sehol szivárgás. 96 gramm gáz volt csak benne, amit lefejtettek és feltöltötték 600 grammra. (16.000 Ft. ) És jöttek a problémák. Digit klíma van benne, ha bekapcsolom jó hideget fúj, jól működik, DE sajnos a hűtő ventilátorom csak majdnem 25 Bárnál kapcsol be ( Nagy fordulaton) és kb. ha visszahűti a gázt kb. 5 mp. alatt, akkor kapcsol ki 21-22 Bár nyomásnál. A szerelő azt mondta, hogy a ventilátor előtt van egy ellenállás, valószínűleg az a rossz, mert alacsony fordulat fokozatra alacsonyabb nyomásnál nem kapcsol be a ventilátor. Meg is találtam otthon a ventilátor keret belső oldalán bal oldalon alul az ellenállást. Nem látok semmi problémát rajta (de attól még rossz lehet) Irány az Unix, ill. a bárdi Bosch szám alapján nem találtak alkatrészt. A Bárdiban lenne, de csak egyben a kerettel és a vent. motorral együtt, kúrva drágán. Kérdésem : Bontottat érdemes-e beszerezni, vagy van-e valakinek 5lete, hogy hol tudnék külön vásárolni újat? Szerintem a G. Astráké ugyan ez lehet. Ez egy 1 hűtős típus, az ellenállás csatlakozója 4 pólusú. egy porcelán testű ellenállással. Másik kérdésem : Valahol olvastam, hogy másnak is van olyan problémája, hogy a klíma használatakor erős búgó hangot lehet hallani, olyan mintha gerjedne valami. Először azt hittem, hogy egy Kombíno jön mellettem. A fordulatszámra változik és nagyon búg. Kérdés : Mi okozhatja ezt a hangot ? Illetve igaz-e, hogy a kompresszor hangja a nagy nyomás miatt ? Ha szerintetek is lehet ez az ok, akkor megoldódna-e az ellenállás cseréje után ? Véleményem szerint ha az alacsony fordulat fokozat is működne a ventilátor motorban, akkor már valahol tizenegy-néhány Bárnál kapcsolnia kéne a ventinek, így nem engedné a gázt túlmelegedni, így a nyomás sem mehetne feljebb a meleg oldalon. Szerintetek ? Bocsi, hogy túl hosszú voltam, de ki kell írnom magamból az ideget , ill. csak akkor kaphatok pontos választ ha leírom a pontos részleteket. Ha valaki megtisztelne válaszával, főleg ha építő jellegű, azt nagyon megköszönném, főleg ha barátságok is kialakulnak. Találkozókon meghívnám egy pár sörre. Köszönettel : Gabeszka
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.