Opel Astra 1.4 Z14xep 2009-es kocsim van, 70.000 km-el (valóban annyi igazolhatóan). Fél éve van, nálam és mivel mániákusan szeretném, hogy minden klappoljon benne,
 
	ezért a következőket cseréltem eddig benne: olajszűrő, légszűrő, pollenszűrú, gyertyaszett és trafó, lambda szonda, (amúgy olajat 8 ezrenként cserélek, mert sokat járok vele, castrol edge titanium 5w-40es motorolaj).
 
	Pöccre indul, semmi üzemi hiba, plus mindig várok amíg az olaj szépen átjárja a kenési helyeket (4-5 perc után indulok el csak vele reggel). Sose megy 90 fok fölé a víz hőmérője, még a körúti dugókban sem.
 
	Ami aggaszt nem kicsit: fogy a kiegyenlítőből a vízem. Nem tetemes mennyiséget rövid idő alatt, de 2-3 hetene hozzá kell önteni, hogy rendesen legyen benne. 
 
	Amit a szerelő lát: nem utal hengerfejre, mert nem habzik az olajbeöntő sapka, nem bugyog a tartályba a víz, nincs nyilván kapucsínó sem. Nem is erőtlen a motor, sőt semmi baját nem érzem / érezzük. De a víz fogy.
 
	A szerelő azt mondja, hogy két lehetőség van: vagy valamelyik cső a ludas, vagy a vezérlésnél az egyik gumi tömítés (nem jegyeztem meg a nevét), és hogy szerinte sürgősen meg kéne bontani a motort és vezérlést cserélni mielőtt nagy baj lesz és kiég az a gumi tömítés.
 
	 
 
	Szerintetek télleg ekkora a gáz, hogy vezérlést kell bontatni vagy mit lehetne csinálni?
 
	 
 
	Köszi!!!