Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

euler30

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel astra g 1.4 twinport
  • Város
    Erdőkertes

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

euler30's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Szevasztok! Már írtam ide pár hete egy hűtő problémával kapcsolatban, pusztán kételyeim támadtak a méretek ügyében. Ez volt a probléma: Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, tőletek hűtő ügyben. Ami adott: Opel Astra 1.4 Z14XEP, 2009-es gyártmány (T98, F69) Hűtőt kellene cserélem rajta, és az a bajom, hogy sem a Bárdiban sem az Unixban nem tudtak háromszori cserével sem, megfelelő alkatrészt adni. Vagy a méretekkel volt a gond, vagy a kiegyenlítőhöz menő "csöcs" nem 45 fokos állású volt, hanem tök egyenes. Mindig volt valami gáz. A bajom az az, hogy nem látszik a pontos, még autóban levő cserélendő hűtő cikkszáma (csak valami PA-s szöveg számokkal, de az tuti nem a cikkszáma). Most ott tartunk, hogy gyári hűtő kellene. Egy a baj, 10 db gyári hűtő cikkszámát hasonlítottam össze a bárdis referenciákkal. Egyik sem stimmelt, többet el is hoztam mert azt hittem jó lesz... Mit tanácsoltok? Fényképem van róla, csak a pontos mm-es adatokat nem tudom. Bontott alkatrész? Köszönöm! Ami eddig történt, az az, hogy astra1 nevezetű fórumlakó volt olyan kedves és mindkettő hűtő cikkszámát megadta, amit ezúton is köszönök neki. Amiért elbizonytalanodtam: Megnéztem a cikkszám alapján a méreteket és hozzá mértem a klímahűtőhöz amihez bontás nélkül hozzáférek, és a méretekben centis eltérések voltak. Viszont a gyári cikkszám referenciáiként jelöli hozzá minden katalógus a valeot is meg a nissent is. Szerintetek rendeljem meg őket? Maximum csere garancia lesz a végén? Köszi!
  2. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, tőletek hűtő ügyben. Ami adott: Opel Astra 1.4 Z14XEP, 2009-es gyártmány (T98, F69) Hűtőt kellene cserélem rajta, és az a bajom, hogy sem a Bárdiban sem az Unixban nem tudtak háromszori cserével sem, megfelelő alkatrészt adni. Vagy a méretekkel volt a gond, vagy a kiegyenlítőhöz menő "csöcs" nem 45 fokos állású volt, hanem tök egyenes. Mindig volt valami gáz. A bajom az az, hogy nem látszik a pontos, még autóban levő cserélendő hűtő cikkszáma (csak valami PA-s szöveg számokkal, de az tuti nem a cikkszáma). Most ott tartunk, hogy gyári hűtő kellene. Egy a baj, 10 db gyári hűtő cikkszámát hasonlítottam össze a bárdis referenciákkal. Egyik sem stimmelt, többet el is hoztam mert azt hittem jó lesz... Mit tanácsoltok? Fényképem van róla, csak a pontos mm-es adatokat nem tudom. Bontott alkatrész? Köszönöm!
  3. Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy mennyire igaz az a pletyka, hogy ha minőségi olajjal és szűrőkkel persze elég gyakran (pl 5000 km-ként) cserélek olajat, akkor azzal a vezérműlánc élettartamát tudom meghosszabbítani? Nem vagyok padlógázzal közlekedő, de nagypapis stílusú sem, olyan erős középutat képviselem. A kocsi egy G astra 2009 1.4 twinport (Z14xep), januárban esett át teljes vezérlés szervizen (lánc, vezető papucsok, ház tömítés stb..). Az olaj amit szoktam használni: castrol 5w-40 titanium fst, hengst vagy bosch szűrővel. Vélemény? Köszi!
  4. Kedves L. Fazakas! Nem jómódomban cseréltettem ki az egész gyújtás rendszert, hanem azért mert konkrét hibakód jelezte a nem jól működést, s ha egyszer gyertya csere kell akkor a trafót is kicseréltem, hogy jó időre le legyen a gond. Szóval jelenlegi problémára megoldás menet: Nyomáspróba és csövek egyenkénti ellenőrzése, a vízpumpa cserére szorul (gondolom). Ha ezek mellett is van vízfogyás és tegyük fel a csövek sértetlenek, akkor hogyan tovább
  5. Tehát mindenképp vezérlés bontás / csere kell?
  6. Opel Astra 1.4 Z14xep 2009-es kocsim van, 70.000 km-el (valóban annyi igazolhatóan). Fél éve van, nálam és mivel mániákusan szeretném, hogy minden klappoljon benne, ezért a következőket cseréltem eddig benne: olajszűrő, légszűrő, pollenszűrú, gyertyaszett és trafó, lambda szonda, (amúgy olajat 8 ezrenként cserélek, mert sokat járok vele, castrol edge titanium 5w-40es motorolaj). Pöccre indul, semmi üzemi hiba, plus mindig várok amíg az olaj szépen átjárja a kenési helyeket (4-5 perc után indulok el csak vele reggel). Sose megy 90 fok fölé a víz hőmérője, még a körúti dugókban sem. Ami aggaszt nem kicsit: fogy a kiegyenlítőből a vízem. Nem tetemes mennyiséget rövid idő alatt, de 2-3 hetene hozzá kell önteni, hogy rendesen legyen benne. Amit a szerelő lát: nem utal hengerfejre, mert nem habzik az olajbeöntő sapka, nem bugyog a tartályba a víz, nincs nyilván kapucsínó sem. Nem is erőtlen a motor, sőt semmi baját nem érzem / érezzük. De a víz fogy. A szerelő azt mondja, hogy két lehetőség van: vagy valamelyik cső a ludas, vagy a vezérlésnél az egyik gumi tömítés (nem jegyeztem meg a nevét), és hogy szerinte sürgősen meg kéne bontani a motort és vezérlést cserélni mielőtt nagy baj lesz és kiég az a gumi tömítés. Szerintetek télleg ekkora a gáz, hogy vezérlést kell bontatni vagy mit lehetne csinálni? Köszi!!!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.