Jump to content

Vardar

Forummember
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Vardar last won the day on April 29

Vardar had the most liked content!

Community Reputation

2 Semleges

About Vardar

  • Rank
    Érdeklődő

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Viva
  • City
    Debrecen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A szerelő szerint 4 vezetékes, nincs látható fizikai sérülés, de megnézem, köszönöm a segítséget. Robbantott ábra van valahol erről, illetve mik a pontos cikkszámok?
  2. Sziasztok! Most hoztam el szerelőtől az autót (Z14XE, Behr klíma, 2004), gáz töltve, a klíma hűt is rendesen ahogy kell, azonban: A szerelő elmondása szerint a ventilátor ellenállása nem jó, 2. fokozatban nem kapcsol be(?), ezért a klímarendszerben a nyomás túlságosan felmegy, nem is merte jobban próbálni a fokozatokat. Én közben azt tudom, hazafele úton is tapasztaltam, hogy a ventilátor bekapcsol, ha elég sok ideig áll az autó a dugóban (a klíma nem ment, csak a motort hűtötte ekkor). Abban egyeztünk meg, hogy csak lakott területen kívül használom a klímát, amikor van elég nagy menetszél, nehogy baj legyen. Az autó elektronikai része az, amihez végképp nem értek. A motornak egy tekercses ellenállása van elmondás szerint. Tudnátok abban segíteni hogy: a: Milyen nagy a baj? Ha dugóban bekapcsol a motor miatt, akkor az a klímának is elég kell, hogy legyen, nem? Vagy már alacsony sebességnél is kellene a klímának a plusz hűtés? b: Hogy lehet ezt megjavítani? 7zap-on csak az egész ventilátort látom, külön nem látom ezt a porcelán tekercset. Tudok venni újat? Autóvillamossági szerelőhöz kell hogy vigyem? Ők tudni fogják, hogy mit kell vele csinálni vagy adni kell nekik valami instrukciót?
  3. Ha ez segít, ezek vannak összesen neked: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/e/7/14-0/#3
  4. Sziasztok! A hétvégén nagyobb szerelést végeztem a gépsárkányon és édesapám is meghallgatta a motort. A fojtószelepház-karburátor felől hall egy kattogó hangot, ami neki nem tetszett. Tünet nincs, egyedül annyi, hogy minden 4.-5. hideg indításnál a fordulatszám felugrik 1500-2000-re és ezt nem csak néhány pillanatig, hanem 5-10-15 vagy még több másodpercig megtartja. Mi mehet arra felé tönkre, mi okozhatja ezt? Z14XE a motorkód. Második kérdésem, hogy nézelődtem a motortérben és találtam ezt: Mi ez a doboz/tartály, (a fűtés része lehet, de a 7zap-on nem találom) nem hiányzik róla valamilyen kupak?
  5. Trafósort elég csak akkor cserélni, ha van tünet/fizikai sérülést látni vagy van neki valami élettartama (pl lambda szondánál 160.000 km)?
  6. Azt, hogy tudom megállapítani, hogy a feszítő rugója ért-e el, tehát az egész feszítő cserére szorul vagy elég csak a görgőt?
  7. Köszönöm a válaszokat! Opelműhelyen illetve itt a fórumon is páran elvégezték a váltóolaj cserét és könnyebb váltásról számoltak be. Remélem a váltó is meghálálja a gondoskodást és amíg nálam van a kocsi, nem leheli ki a lelkét Akik eddig írtak, ők mind a gyári váltóolajat ajánlották, hogy csak azt szabad belerakni, most elgondolkodtattál erősen. Egyszerűség alatt azt értem, hogy ha nem jól csinálom, mit tudok elb*szni? Mivel műszaki/gyakorlati tudásom és a rendelkezésre álló szerszámkészlet is korlátos, ezért csak olyan szerelésekbe szoktam otthon belekezdeni, amit tudom, hogy végre is tudok hajtani valamint ha ne adj' Isten elrontom, akkor se lesz vége a kocsinak, tehát a relatív kockázat alacsony. Az olajcsere, szűrők cseréje, féktárcsa/betét cseréje ilyen, de a hosszbordásszíj már nehezebb diónak tűnik, bár találtam rá videós segédletet. Ezért kérdeztem, hogy van-e aki csinálta otthon, mire kell odafigyelni, hogy ne legyen baj.
  8. Sziasztok! Viszonylag több kérdésem lenne egyszerre: 1. Váltóolajat szeretnék cserélni, Z14XE motorhoz elvileg F13-as váltó tartozik. A Cromax a G-s Astrához nem kínálja fel a váltóaljának tömítését, csak ha F-es Astrát választok és úgy F13-as váltót. https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_tomitesei/sebessegvalto_also_fedel_tomites_opel_34206 Jó lesz akkor ez az én váltómhoz? 2. A klímát hosszú téli pihenője után bekapcsolva két hangot produkál: egy szürcsögő hang, ami a fordulatszám emelésével halkul és egy másikat ami, egy ilyen szakaszos tik-tak hang. 2 a: ez mennyire normális, hogy ilyen hangot ad ki? hidegnek hideg volt a levegő amit fújt, csak elég zavaró volt már ez a zaj. 2b: ezt okozhatja az, hogy a klímakompresszorra, a termosztátról hűtővíz csöpögött? a fojtószelepház-termosztát vízcső bilincse volt meglazulva, onnan szivárgott lassacskán a hűtővíz a kompresszorra. 2c: ezt okozhatja a hosszbordásszíj elfáradása? így néz ki nekem: https://www.dropbox.com/s/qbkbfl6kl1f4v54/IMG_20190511_193651.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/h6pnhqwlx9cvewv/IMG_20190511_193737.jpg?dl=0 a szíj cserét mennyire biztonságos otthon elvégezni? honnan lehet tudni, hogy elég-e a szíjat, vagy a feszítőgörgőt is cserélni kell-e?
  9. Értem, köszönöm! Ha már átmosom a rendszert, végignézném a vízcsöveket is. Mikor érdemes ezeket illetve a bilincseiket, szorítóikat cserélni? Van valamilyen jel, hogy már elérett az anyag?
  10. Akkor ez valami más lesz. Mivel én a hűtőfolyadékot homogén rendszernek gondoltam, ezért bármely heterogén fázis megjelenését olajnak vettem. Grácia fejemnek
  11. Nekem is így néz ki, az ott középen a cső szája felett, szerintem egy olajfolt, látszik, ahogy másképp töri meg a fényt.
  12. Sziasztok! A kelleténél hamarabb írok nektek. Elsődleges problémám, hogy ma lett cserélve a középső és hátsó dobom, városon belül tettem meg a műhelytől kb. 5-10 km-t, nem tudom, de az utolsó indításnál kigyulladt a motorhiba lámpa. A pedálos módszerrel kiolvastam, 0141, az Opel Műhely alkalmazás szerint a lamba szonda áramkör üzemzavar. Tudni kell, hogy a középső dob eresztett, a hátsóban pedig csörgött valami, tehát az áramlási viszonyok most radikálisan megváltoztak. Normális ez, helyreáll vagy meghalt a lambdaszondám? Szerk: Hála Istennek, csak a 2. lambdaszonda csatlakozója volt lelazulva, visszadugás óta minden rendben lévőnek tűnik. Szóval ha valakinek ilyen hibakódja van, próbálja meg a csatlakozókat megmozgatni, tisztogatni, hátha elég az is. Másodlagos problémám, hogy kb minden tizedik hidegindításkor, de csak akkor, a motor felbőg 2000-es fordulatig és legalább 5 mp-ig ott is tartja, de általában tovább. Amikor visszaesik alapjáratra, akkor az is magasabb, mint a normál alapjáratom(tehát a maradék 9 eset). Mitől lehet ez, mit lehet vele kezdeni? Harmadlagos probléma, hogy a hűtővíz tetején úszkál egy viszonylag nagyobb olajfolt. Nem fekete, nem saras, csak kb. mint a húsleves tetején, szép, külön fázist alkot a hűtővíztől. Ősszel volt cserélve a hűtőfolyadék, de mosva nem volt a rendszer ("mert az több napig eltart"), hanem csak belerakták az új folyadékot. Hétvégén leereszteném az egészet és átmosnám, hogy megnézzem visszatér-e, és ha igen, milyen mértékben. Mivel érdemes mosni? A különböző tisztító adalékokkal nem vagyok tisztában, ki, mit ajánl?
  13. Szerelő miatt írtam üzenetet.
  14. Köszönöm szépen, én nem ismertem ezt a webáruházat, ismeretlenül pedig nem próbálok rá boltokra, amikor ennyi olaj/alkatrész hamisításról hallani. Viszont lehet, hogy maradok a MOL-nál, annak API SN minősítése van, a többieknek SM.
  15. Bárdinál a webshopban 4 L 18788 Ft. Nem egy boltot néztünk
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.