Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vardar

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    283
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    9

Vardar last won the day on Október 9 2021

Vardar had the most liked content!

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Viva
  • Város
    Debrecen

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Vardar's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

25

Hírnév

  1. A baj az, hogy délutánonként is csinálta augusztusban illetve tavaly semmikor. Valami megváltozott az elmúlt egy évben. Mindig menetközben, véletlenszerűen jön elő, nyitott motorháznál sose tudtam meghallgatni, hogy mi a hang forrása.
  2. Nem hiszem, hogy a kuplunggal lenne a probléma. Tegnap reggel, ebben a mínusz másfél fokban produkált megint egy komolyabb hibát a kocsi, amit eddig csak a feleségem hallott, igaz melegebb időben, de hidegindításoknál. Szóval parkolóból álltam ki, haladtunk egyesben, kettesben és a néha a váltások alatt, valamint egyszer kettesbe váltás UTÁN, még hosszú másodpercekig, iszonyatosan hangos ékszíj hangja volt a kocsinak. Ez 100%, hogy valamilyen szíj hang, hangos vonyítás, hasonló, csak erősebb, mint amikor a hosszbordásom csúszott 2 éve. Csinálta, amíg kuplungoltam, és utána is. Aztán egyszer csak teljen elhalkult, mintha semmi se történt volna. Érezni nem éreztem semmi változást a kocsin, működött, mintha baja se lenne. Tegnap este sógoromnak meséltem, hogy hát nem tudom mi ez, ő mondta, hogy szerinte amikor hideg van, akkor csúszik a szíj, és ahogy bemelegszik, akkor a hőtől jobban megfeszülnek, illeszkednek az alkatrészek. A szíjamban lehet 20.000 km ~1,5 év, a feszítő még gyári, de most vagyok 188.000 km-nél. Lehet tényleg ez a gondja?
  3. Oldalról! Viszont vigyázni kell, mert szeretnek repülni a tér minden irányába...
  4. Várok akkor még a kuplunggal, mert elég ritka még a jelenség. Köszönöm az infókat!
  5. '18 októberben lett lecserélve a vezérlés, azóta mentem vele ~45.000 kilométert. 2004-es Z14XE-m van, akkor jól gondolom, hogy ez még maradhat benne? Viszont ha csak a tárcsa van elkopva, akkor miért csak ebben a három fokozatban hallani és miért csak ritkán? Ha el van kopva, akkor mindig kellene hangot adnia, nem? Illetve igazából párom hallja gyakrabban és régebb óta, ahogy reggelente munkába megy és délután munkából jön (~10 km). Én a héten megtettem a kocsival ~1000 kilométert, de csak egyetlen egyszer, hátramenetben csinálta. Sőt, párom még akkor is hallja néha, amikor már felengedte a kuplung pedált és halad az autóval.
  6. Sziasztok! Elmentünk egy hosszabb útra és nászajándékba azt kaptuk a kis kocsinktól, hogy rettenetesen, állandóan, fordulatszám függvényében csörög a motor. Rápróbálnék egy hidrotőke cserére, árba kb. mire számítsak, mi a reális? Illetve a másik hibajelenség, ami most lépett fel, hogy néha, első, második és hátramenetbe váltás esetén, a kuplungfelengedésekor magas, visító hang hallatszik, olyan, mint amikor csúszott a hosszbordásszíjam. Ez a kuplung melyik része illetve mennyire súlyos a helyzet? A lábammal nem tapasztalok változást, működik minden, ahogy kell.
  7. Egy lapos csavarhúzóval a legegyszerűbb őket alájuk nyúlva lefeszíteni. Ha szemből, a rögzítési pontoknál támadsz, akkor a fekete műanyagot is elkoptatod. Kellett nekem is vagy 2-3 csere, mire már csak 1 káromkodással letudom az egészet
  8. Befelé alatt azt érted akkor, hogy a lemez hátrafelé mozdul el, ugye?
  9. Képet majd linkelek később, de a rugó végén van egy fémdugó, amin van egy átmenő csavar. Ez biztosítja azt, hogy a szabályzó lemezéhez hozzáfeszüljön a rugó. A csavart ha kilazítom, akkor tudom majd mozgatni a dugót, hogy újra be tudjam állítani. Magának a rugónak most van vagy 1 centi holtjátéka a szabályzó végállása és a feszülés között. Viszont a szabályzó mikor van kiengedve? Ha a kocsi eleje felé vagy a vége felé van végállásban?
  10. Na, hát a január óta tartó hátsó rész felől jövő nyikorgásnak úgy néz ki, megvan az oka. A hátsó fékerő szabályzó rugója nem feszül eléggé, és a rugó egyenes része nyiszorgott mindig, amikor a tartó lemezzel összeért. Kellett hozzá 8 hónap, 1 szerelő, 1 műszakivizsgáztató és végül 1 futóműves, aki megtalálta. Most már csak az a kérdés, hogy hogy hallgattassam el, hogyan kell ezt beállítani.
  11. Nincs szerelő itt Debrecenben, akire rábíznám ezt. Egy Opel szerviz pedig egy kisebb vagyon, gondolom. De az se garancia a minőségre. Meg van lőve az ember az ilyen dolgokkal, amiket otthon nem tud kivitelezni.
  12. Ja, én még nem csináltam meg A motorblokkot nem bontottam még meg, nincs olyan szerelő, akire rámerném bízni, szóval ha hidrotőke, akkor az már úgy marad, amíg használom. Ha más nem lesz, jövőre ütemeztem be egy szelepfedél+olajteknő tömítés cserét. Az olajteknő leszedésével hozzá lehet valamennyire férni, meg is lehet takarítani, itt lesz lent a videó hozzá. De az egész pumpa kiszedéséhez a vezérlést is le kell szedni. Itt van magának a szivattyúnak a tisztítása, a lejátszási listában pedig ott lesz a kiszerelés: https://www.youtube.com/watch?v=F0NcOwXsw9Y&list=PLw_sK3o8e2_vmB7YhDUE9eHYTJqKoCZP3&index=15
  13. Unixnál láttam egyedül fékcsövet, QuickBrake márka, a főmunkahenger-bal fékcső területre, ami lebukik a kerékívhez és utána megy fel. Lehet, hogy gyártanak többet is. Én azért is festettem inkább egyébként, mert rézből csinálják utólag, gyárilag meg alumínium van. Nem tudom, hogy a réz mennyire tartós, sót, latyakot mennyire bírja. Ridegtartáson van az autó.
  14. Nekem Z14XE-m csörög/csattog/kattog, a fórumokat böngészve, még amit írtak megoldásként, az olajpumpa takarítás/csere. Aki ezt írta, nem jelezte, hogy lett volna nyomás probléma. Beállítottam feltett kerekekkel is, megint ugyanúgy "harap" a kézifék és a normál fék is, tehát röpke 2 hét alatt állítódott el. Most majd jobban figyelek rá, hogy mikor kezd el megint elpuhulni.
  15. Kerekek nem voltak rajta, a dobot pörgettem meg mindkét oldalt. Ez nagy baj lett volna? Hát én most három réteg korroziógátlós festékkel végigfújtam a kocsi alatt a csöveket. Az enyéim csak a benzinszűrőnél néznek ki így, mint neked a képen, talán egy-két fokkal jobban. Szerintem ezzel én jó időre letudtam, hiszen így kívül-belül lecsökkentettem a korrózió okozóit. Legfeljebb leellenőrzöm majd, és újra festem, ahol lemállik/kopik.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.