Jump to content
OPEL FÓRUM

Vardar

Forummember
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Vardar last won the day on April 29 2019

Vardar had the most liked content!

Community Reputation

3 Semleges

About Vardar

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Viva
  • City
    Debrecen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lehet, hogy hidrotőke csattogás mint nekem. Én is nem rég kérdezgettem erről, ebben a témában, görgess vissza.
  2. Nem tököltem, vettem egy Vernet/Calorstatot, tökéletesen működik. (a ventim egyébként nem kapcsolt be a délelőtti kör során). Eléggé bosszant a dolog, hogy a szerelőm betette a Febit 1 éve, mert eresztett az előző és még lelkesen magyarázta is hogy ezek az Ecotecek milyen forróak, még jót is tesz azzal, hogy lehűti. Kb 1 éve túlhűtve fut a kocsim, gyanús nekem, hogy a lambdaszonda problémám is a nem kellően meleg kipufogó gáz miatt nem eléggé tisztuló katalizátor miatt van és a hidrotőke csattogásomnak is ez lehet az oka. Most volt olajcsere, remélem a friss olaj+ meleg megoldja a problémákat. Jah, Debrecen-Hegyalja távra (~140 km, 2 óra) betöltötten fél flakon hidrotőke tisztítót, de 80nál nem ment feljebb a hőfokom, szóval semmit se ért.
  3. No, hát mentem vagy 20 km-t, volt benne 90 km/ó, illetve 70-80 is. OBDII bluetoothos olvasó be volt kapcsolva, a Torque Lite "Coolant" adata szerint olyan 76-80 fölé nem ment egyszer se a hőmérséklet, de inkább 76. (72 és 88 volt a skála két pontja, de a felezőt se nagyon érte el). Külső hőmérséklet -4.5 fok a kocsi szerint. A műszerfali mutatót kb. 78-80 között volt. A fagyállóm, ha most jobban visszaemlékszem kb. 50-50-es, fagyállóval volt pótolgatva a termosztát könnyezése, de 60-40-et nem éri el szerintem. -8-ról indult kb. az egész lötty, szépen dinamikusan mászott felfelé, elérte ezt a kb. 76-80 fokott, majd vissza is esett egy pár fokot. Akkor most mi a baj? Mert elérte a csúcsot, visszament pár fokot, tehát kb. olyan, mintha akkor nyitna, de ez az egész mintha 10-15 fokkal a kívánatos alatt lenne. Szerk: Amíg a maxot el nem érte, fűtést nem kapcsoltam, amikor megtörtént ez a pár fok csökkenés, utána kapcsoltam be, és dőlt a meleg az utastérbe.
  4. Megjött a hibakód olvasó, holnap mennék a járgánnyal egy kört, hogy megnézzem a motorhőmérséklet hogy alakul. Ha jól működik, mit kell látnom? 90-ig meredeken nő, majd utána lecsökken gyorsan/lassan, mert akkor nyit? Mi a minimális bemelegedési idő, ami alatt el kellene érnie a 90 fokot(Z14XE)? Elég esetleg állóhelyzetben járatni, akkor is látni fogom a problémát?
  5. No én meg most veszem a 3. csavaromat... legalább ma is tanultam valamit :D
  6. Ennek megfelelően, akkor olajcserénél elég csak az o-gyűrűt/alátétet cserélni? Szükséges a csavar is?
  7. Én kerestem, de nem találtam, mert nekem ez a jelenlegi Febim könnyezett a pipa-ház csatlakozásnál, de csak egybe lehet kapni, illetve nem nagyon láttam olyat, aminél fém lenne a pipa. (Cromax, Bárdi kínálatot néztem végig, fotókon mind egy fekete, műanyag pipa látszik)
  8. Olajcserénél, a leeresztő csavar alá gumi VAGY alátét/gumi ÉS alátét kell-e? 7zap hozza mindkettőt.
  9. OBD-t nem tudok mondani, csak a Meyle-t ami a műszerfalra van kötve, de most ebben a hidegben nekem is ilyen 81-83 körül van, hibába megyek 90-el, nagy fordulaton. A fagyállód most épp milyen arányú? A termosztátot egyszerűen ki kell emelni onnan, előttem csinálta a szerelő, lehet, hogy valami tömítés miatt neked nagyon oda ragadt. Itt egy Corsa C, de itt is csak simán kiemelik a három csavar eltávolítása után.
  10. Értem köszi. Akkor rendszeresen kell zsírozni neked is, nem elég évekig egy kezelés.
  11. Akad mostanában még egy problémám. A váltókar "gyűrűje" hátramenet után gyakran nem akar visszaugrani a helyére, ezért ha nem figyelek, akkor első helyett, megint hátramenetbe teszem. Pont olvastam valakinél korábban, hogy ugyanez volt a hiba, és az volt a tanács, hogy WD40-el a gyűrű és a kar közötti részt meg kell fújni és húzogatni kell, hogy átkenjen mindent. Ez meg is történt vagy 2 hónapja, de csak nem akarja az igazat, akkor se sokat javult, de mostanában, hogy hideg az idő, gyakoribb (bár ez nem tudom, hogy függ össze). Valakinek van valami tartósabb tippje WD40 helyett?
  12. 2 kérdésem lenne: az egyik, hogy a csattogás nalad is szakaszos-e, vagy állandó illetve hogy valami következnéye van-e a csattogásnak, pl fogyasztás, hibakód stb.
  13. Az enyém is így viselkedik kb., én nem aggódnék miatta, ha a fogyasztásod úgy érzed, hogy normális. De persze csak az olvasó tudja pontosan megmondani. BoMa: Ezer hála, a hétvégén megpróbálom megnézni feltétlenül!
  14. Áhhh, nem merem én ezt bevállalni. Az olajat cserélni akarom 18án, addig max 500-1000 km megy bele, van értelme beletenni hidrotőke tisztító adalékot? Egyébként évekig 10w-40 volt benne, igaz, kb évente cserélve, én nyáron tettem bele egy 5w-40 Total Quartz Ineot, ami elvileg hiperszuper, takarít is. Akkor ezek szerint kell neki több idő, amíg kipucolja, akár 3 ciklus is?
  15. Belevetettem magam a youtube bugyraiba és van egy tippem, hogy valamelyik hidrotőkével lesz a baj. Akinek volt ilyen problémája meg tud erősíteni? Beragadt vagy nem kap elég olajat? Mivel tudom letesztelni? Olajcserével neg tudom oldani a gondot? A blokk megbontására nem vállalkoznék, a szerelőmben pedig nem bízom annyira.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.