Jump to content

Vardar

Forummember
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Vardar last won the day on April 29

Vardar had the most liked content!

Community Reputation

2 Semleges

About Vardar

  • Rank
    Érdeklődő

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Viva
  • City
    Debrecen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! Elektromossági analfabétaként kérdelek titeket. Bal első ajtómat megtörték, karosszériásnál volt 1 hétig, most hogy elhoztam, a riasztót ha megnyomom, akkor mindegyik zár működik, ellenben a vezetőoldali ajtó ablaka nem húzódik fel, a másik 3 igen. A riasztó utólag beépített, talán adott róla egy papírt az előző tulajdonos, de addig is, én mit tudnék tenni az ügy érdekében?
  2. Szerintem elcsúszik, mivel az ellenanya, amit rácsavartam, már ki volt lazulva. Az a baj, hogy nagyon nehezen férek hozzá, akár be- akár kicsavarásról legyen szó, de utána nézek mindennek, amit említettetek, köszönöm a segítséget!
  3. Köszöntem! A károkozó megvan, szerintem egybe megpróbálunk két új elemet venni, színre festetni, egy szerelő kb. 200-at mondott árnak. Én sem aggódtam volna, csak kollégám állította belém a ideget, hogy ő nem merne ezzel pályára hajtani. Köszönöm a segítséget!!
  4. Sziasztok! Sajnos megtörték az autómat a képeken (https://www.dropbox.com/s/mlovjtjkjsbdu6z/törés 1.jpg?dl=0) (https://www.dropbox.com/s/de7idlg5isguvht/törés 2.jpg?dl=0) (https://www.dropbox.com/s/89acjf5rmvcvlo7/törés 3.jpg?dl=0) látható módon, a parkoló autónak neki tolt egy teherautó. Mennem kellett az autóval kb. 10 km-t városon belül illetve szemmel vizsgálgattam amennyire tudtam, én nem találtam és vezetés közben sem éreztem semmilyen rendellenességet. Milyen rendszerek, alkatrészek sérülhettek még, amik a működőképességet befolyásolhatják, és még egyszer nézzem meg/feltétlenül nézessem meg? Mennem kellene az ország másik felébe két napra a jövő héten, de nincs időm elvinni szerelőhöz átnézetni, ezért szívesen veszek minden segítséget.
  5. Sziasztok! A kézifékkel kapcsolatban írtam kb. 1 hónapja, sajnos nem javult a helyzet. A dobot illetve a pofákat még korábban megnéztük, laikus szemmel jóknak tűntek. A kézifékkarnál lévő anyát szoktam mindig állítgatni, ha meghúzom, akkor 6 helyett 4 kattanásig tudom megfeszíteni. Azonban kb. 1-2 hét alatt megint minden visszaáll. 1 hónapja kb. kitekertem az anyát és megnéztem, a műanyag betéte jónak tűnt. Tettem rá még pluszba egy ellenanyát. Most amikor megnéztem, (megint vagy 6 kattanásig kilazult) az ellenanya kézzel könnyen forgatható volt. Jól gondolom, hogy ez az önzáró anya a rossz és enged vagy valami más probléma lehet?
  6. Hú, köszönöm a tanácsokat, ez eléggé elkedvetlenít, mert ugye a Cromaxál sokkal olcsóbb az alkatrész, a szerelőm viszont a Bárdi alapárát+munkadíjat számláz. Még ki is fizetném a munkadíjat, de az árkülönbözet már jelentős. Ezek ismeretében nem tudom, hogy belevágjak-e otthon. A motorban maradandó kárt nem tesz, ha még nem csináltatom meg? Nő a fogyasztás illetve a károsanyag kibocsátás, de ennyi, ugye?
  7. Sziasztok! Gyertyát szeretnék cserélni, a Boschnak van 3 fajtája is. 2 fajta 1 mm, 1 pedig 1,35 mm-es, amit főleg rövid utakhoz ajánlanak, ami nekem ideális lenne, mert sokat használom városban az autót. Kollégám szerint, viszont ez a nagyobb ívtáv megviseli a trafót, ezért hamarabb ki fogja lehelni a lelkét. Mennyire igaz ez? Másik kérdésem, pedig, hogy az egyik lambda-szonda meghalt és hamarosan elérem a 14 év/160.000 km-t, ezért cserélném mindkettőt. Mivel elég húzós tétel, ezért tapasztalat alapján meddig tudom húzni a cserét, jól működik a motor e nélkül is? A cserét én otthon gondolnám megoldani, kell valami speciális tömítő a becsavarozáshoz? A hibakódot törölni kell, vagy elmúlik magától, ha behelyezem az új szondát?
  8. Szia! Nekem is ilyen motorom van, nekem a szerelő Contitech szettet tett bele, a vízpumpa Dolz lett, illetve nemrég cseréltem hosszbordást, abból is Contitech lett. Semmi problémát nem tapasztalok velük, már kb. 15.000 km benne van az autóban. A Dolzról a többieknek nem volt itt a fórumban jó tapasztalata, de olcsó és nálam bevált!
  9. A kézifék szoknyát kell leszedni, és ott van egy rúd, amin egy csavar van. Ha meghúzom, általában szépen működik, 6 kattanásból szoktam 4-et csinálni, szakszerűen fogalmazni :D Köszönöm a tippet, megnézem, de gyanús nekem, hogy cserélni kell a dolgokat. Ha a menet kopott, azt hogy tudom cserélni? A 7zap most nekem nem működik, nem tudom megnézni, hogy hogy épül fel, milyen alkatrészek kellenek.
  10. Sziasztok! Mivel hiába húzok mindig a kéziféken, kb. 2 hét múlva megint gyenge, ezért vennék új dobokat és fékpofákat hátulra, amúgy se tudom, mikor lettek cserélve. Starline/LPR márkáról kinek mi a tapasztalata? Illetve ezen a kettőn kívül, a dobféknél miket kell még megnézni, hogy jók-e, mik az árulkodó jelek, hogy valami már csereérett? Gondolok itt a hátsó fékmunkahengerre, illetve a mechanika részeire, rugók, stb.
  11. A szerelő szerint 4 vezetékes, nincs látható fizikai sérülés, de megnézem, köszönöm a segítséget. Robbantott ábra van valahol erről, illetve mik a pontos cikkszámok?
  12. Sziasztok! Most hoztam el szerelőtől az autót (Z14XE, Behr klíma, 2004), gáz töltve, a klíma hűt is rendesen ahogy kell, azonban: A szerelő elmondása szerint a ventilátor ellenállása nem jó, 2. fokozatban nem kapcsol be(?), ezért a klímarendszerben a nyomás túlságosan felmegy, nem is merte jobban próbálni a fokozatokat. Én közben azt tudom, hazafele úton is tapasztaltam, hogy a ventilátor bekapcsol, ha elég sok ideig áll az autó a dugóban (a klíma nem ment, csak a motort hűtötte ekkor). Abban egyeztünk meg, hogy csak lakott területen kívül használom a klímát, amikor van elég nagy menetszél, nehogy baj legyen. Az autó elektronikai része az, amihez végképp nem értek. A motornak egy tekercses ellenállása van elmondás szerint. Tudnátok abban segíteni hogy: a: Milyen nagy a baj? Ha dugóban bekapcsol a motor miatt, akkor az a klímának is elég kell, hogy legyen, nem? Vagy már alacsony sebességnél is kellene a klímának a plusz hűtés? b: Hogy lehet ezt megjavítani? 7zap-on csak az egész ventilátort látom, külön nem látom ezt a porcelán tekercset. Tudok venni újat? Autóvillamossági szerelőhöz kell hogy vigyem? Ők tudni fogják, hogy mit kell vele csinálni vagy adni kell nekik valami instrukciót?
  13. Ha ez segít, ezek vannak összesen neked: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/e/7/14-0/#3
  14. Sziasztok! A hétvégén nagyobb szerelést végeztem a gépsárkányon és édesapám is meghallgatta a motort. A fojtószelepház-karburátor felől hall egy kattogó hangot, ami neki nem tetszett. Tünet nincs, egyedül annyi, hogy minden 4.-5. hideg indításnál a fordulatszám felugrik 1500-2000-re és ezt nem csak néhány pillanatig, hanem 5-10-15 vagy még több másodpercig megtartja. Mi mehet arra felé tönkre, mi okozhatja ezt? Z14XE a motorkód. Második kérdésem, hogy nézelődtem a motortérben és találtam ezt: Mi ez a doboz/tartály, (a fűtés része lehet, de a 7zap-on nem találom) nem hiányzik róla valamilyen kupak?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.