Jump to content
OPEL FÓRUM

Vardar

Forummember
  • Content Count

    162
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Vardar last won the day on April 29 2019

Vardar had the most liked content!

Community Reputation

6 Semleges

About Vardar

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Viva
  • City
    Debrecen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Megnézem legközelebb feltétlen, hogy használat után, hogy áll. Szétszedtem a nyerget, megkeféltem, megcsiszoltam, megzsíroztam, összeraktam és a könnyen, szabadon mozogna, HA a rugó nem érne bele....
  2. Elméleti kérdés: Az első féknyeregnél normális az, hogy a betét rögzítő rugó hozzáér a nyereghez, ezzel kicsit akadályozva a nyereg mozgását? A rugó van elhajolva, vegyek újat, vagy az egész nyereg deformált és emiatt ér bele a rugó?
  3. Cseréltem most szervóolajat, halkabb lett az egész rendszer, de amikor hallottam a hangot, akkor nem volt végállásban a kormány. Én a fékdobra tippelek, az új, a pofákat úgy állítottam be, hogy összeérjenek, hogy össze tudjanak kopni. De akkor miért csak az egyik oldalon? A kézifék ki van engedve mindig, amikor szorult a bowden, akkor csendes volt.
  4. Ötletem sincs, alá nézek, de egyre gyakoribb a hang. Szervóra miért gyanakodtál? Olaj van benne, jelig.
  5. Hát ez nem illik a problémára. Fékdob új, pofa novemberi, de az miért csak szakaszosan szólna? Mi más van még hátul? Hídszilent :/
  6. Megint előjött, féket elengedtem, gurult hátra vagy 5 centit az autó, kormánnyal semmit se csináltam, utána amikor elindultam, megint hallottam. Párom jobb hátulról hallotta, a kocsi a mellett állt. Kerékcsapágy? Mi annak még a tünete?
  7. Én feltölteném maximumig a fékfolyadékot. Megnézheted elöl és hátul a dobnál/tárcsánál, hogy látsz-e nedvességet a légtelenítőknél, a nyereg-cső, dob-cső találkozási pontoknál folyást, amúgy se árt leellenőrizni a munkájukat. Ellenőrizheted a kézifékhuzalok, kar mozgását, hogy szabadon mozognak-e.
  8. Nem, csak időnként, elinduláskor jön elő. Nem szoktam gyújtás után egyből indulni, várok 5-10 másodpercet, tehát van ideje a rendszernek bemelegedni. A szervó kicsit fogyasztja az olajat, alul könnyezik, de utántöltöm, egyébként elég hangos, hallani amikor dolgozik.
  9. Sziasztok! Sajnos a kicsikém nem értékeli, hogy folyamatosan újra cserélek rajta valamit, produkál magától is hibajelenséget. Már többedjére tapasztalom, hogy amikor parkolás után elindulok, kifordulok a parkolóhelyről, egy magas, fémes, sivító hangot hallok. Mire egyenesbe teszem, elmúlik, független attól, hogy jobbra vagy balra tekerem. Magasabb sebességnél nem hallom, most 30-40-nél megrángattam kicsit, semmi. Nincs teljesen alászedve, amikor kiadja a hangot. Volt idén és tavaly is futóműállítás, idénre nem mozdult el semmi tavalyhoz képest, határértéken belül volt. Amire én gyanakszom az kormányösszekötő valahol, mert idén is azért vittem futóművet állíttatni, mert ha a kormány teljesen vízszintes, akkor jobbra megy a kocsit (tavaly ferde kormánnyal állították, mert egész évben ilyen volt, idénre lett elegem), most állítás után két hónappal megint azt érzem, hogy mintha jobbra húzna, de elég lejtősek az utak nálunk, nehéz kitapasztalni, hogy tényleg így van-e. A másik gyanúsított a bal hátsó hídszilent, aknában láttam, hogy a széle már fehér poros, morzsalékos, az alumínium háza rozsdásodik. Itt most nem tudok jól aláfeküdni, mert elég rossz a talaj, de valakinek van tippje arra, hogy mi lehet a bűnös?
  10. Szerelős videókban mondták már többször, hogy ez mennyivel jobb konstrukció, de igazából csak a baj van vele. Édesapám egy életet leélt kb. torxok nélkül, pedig volt otthon Lada, VW, Kia és ezeken kívül is szerelt a ház körül, de az én Astrám volt az, ami miatt bővíteni kellett a készletet. Csak emiatt kell majd megint Opelt vennem, hogy ne tűnjön pénzkidobásnak a készlet.
  11. Nálunk csak az Astra miatt kellett torx, imbusz készletet venni mert nem volt. A külső torx az egész korrekt, tényleg megindulnak, de amilyen csavarok vannak a kocsiban, már nem egy belső torxosat nyaltam el, nem érzem a technológiai felsőbbrendűségét a konstrukciónak.
  12. Nekem is hasonló probléma van, Kovácstól rendeltem előtét ellenállást egy másik Opeles kolléga tanácsára, még nem tudtam kipróbálni, mert közben elszökött a gáz a rendszerből. Erről van szó. Csere menete: a ventilátort egy vezetékhez odafogja néhány gyorskötöző, azokat el kell vágni, nekem kioldani nem sikerült. Egyébként van talán 2-4 csavar ami tartja, a ventilátort így ki lehet szerencsétlenkedni a helyéről. A bal alsó részében lesz az ellenállás, pár csavar tartja. A vezetékeket kell kivarázsolni meg visszavarázsolni a ventilátor közepéből, az az érdekesebb. Fél-1 óra kb. De majd én is viszem megint nyomáspróbázni, töltetni a kocsit, meglátom, hogy kijavította-e az ellenállás a problémát.
  13. Én lekopogom, Z14XE, de a 4 literből mindig marad legalább fél liter, meg a következő cseréig is megmarad pár deci. Én most a fékdob csavarját nyaltam el esztétikusan, venni kell majd egy újat.
  14. Nem csak a gyűrűt, hanem alul a váltókar gömbjét is érdemes megzsírozni, mindezt legalább 2x, közben legyen használva.
  15. Sziasztok! Két kérdésem lenne, alkatrész költségeket terveznék előre. Bölcsőszilent cserének van értelme? Javul valami lényegesen tőle? Toronycsapágy cserénél, elég csak magát a csapágyat vagy a csapágy+felső ütközőt cserélni? Az ütközőhöz csak az anya fogja oda a csapágyat?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.