Jump to content

Vardar

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    36
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

1 Semleges

Vardar névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Viva
  • Város
    Debrecen

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! Olvasgattam visszafelé egy kicsit a témát és a hátsó nyitás érzékelő érdekelne engem. Ha jól hámoztam ki, akkor kell nekem 2 db ilyen: (https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztonsagirendszer_alkatreszei/ajtonyitas_kapcsolo/ajtonyitas_kapcsolo_opel_51037) A B oszlopban lévő fekete dugót kiveszem, és ha szerencsém van, akkor a B oszlop kipattintása után látnom kell (alul?) egy kábelt, amit fel kell varázsolnom a foglalatig. Ez a kábel hogy néz ki, milyen színű, milyen csatlakozó van rajta? Mielőtt megveszem, szeretném megnézni, hogy egyáltalán ott van-e ez a kábel. A másik kérdésem, hogy a belső világítást én gyengének találom. A hátsó kapaszkodóknál nálam nincs lámpa, de az ezekhez tartozó vezetékek mennyire vannak kivezetve a lámpa helyéig? Ott vannak, csak a lámpa nincs ott, vagy nekem kell betennem vezetéket, hogy elérjen odaáig. Illetve lámpát csak bontóban tudok venni, vagy van a Cromaxnál, csak én nem találtam meg? Esetleg hagyjam az egészet a fenébe és vegyek egy LED-et a meglévő belső lámpába, mert még kevesebbet is fogyaszt és elég erős fénye, hogy az utasteret megfelelően bevilágítsa?
  2. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Na már megint én vagyok, mindig van valami bütykölendő dolog szegénykémen. A motor tetején olaj van. A légbeömlőcsőre rá van fröccsenve elölről egy kisebb mennyiség, valamint a motorháztető szövetén is látszik. A szivárgás forrásaként a nyomok alapján én az olajbeöntő sapkát azonosítottam, onnan lefelé is folyt olaj, szép aromás illatot és füstöt is árasztott, amikor elérte a motor forróbb részeit. Megnézve, én a külső gumigyűrűt láttam ősöregnek, annak a helyére tettünk szilikont ideiglenesen illetve Cromaxnál rendeltem tömítőgyűrűt a sapkához. Ez viszont csak a belső gyűrű tömítés (aminek ránézésre semmi baja), úgy gondoltam, hogy jön vele a külső is, no mindegy, azt majd egy új sapkáról pótlom. Az igazi kérdésem az, hogy ha rossz volt a tömítés, akkor mennyire elképzelhető az, hogy az olaj kifröccsen, netalántán még a sapkát is elfordítja nyitott állapotba? Mert ilyet is tapasztaltam, hogy út előtt zárt volt, 130 km múlva meg már el volt fordulva kicsit. Ez normális, ha nem zár jól, vagy van a motorban valami abnormális túlnyomás ami utat tör magának és ami miatt ezt tapasztalom? Esetleg maga a sapka menete, vagy a beöntő menete deformálódott el annyira, hogy már nem zár jól? (Illetve eleve, más, általam tapasztalt kocsikkal összehasonlítva az Astrám sapkája (mivel más kivitel), nem érződik annyira biztonságosan zártnak a sapka, mert csak egy negyed-fél fordulat és már le is vehető a sapka. De ez már egyéni szociális probléma)
  3. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    A két szellőzőt hol találom? A vauxhallos oldalon nem nagyon találom a lámpa robbantott ábráját.
  4. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! A bal első fényszóró búrája elég párás. A történet ott kezdődött, hogy a tompított kiégett benne, akkor cseréltem benne izzót, utána vettem észre, hogy nagyon párásodik. Nézegettem, láttam, hogy rosszul illesztettem vissza a tompítottat, a foglalat 3 foga közül csak kettő illeszkedett a vájatába. Kivettem a tompítottat, a távolságit, hajszárítóval kívülről megmelengettem a búrát amíg száraz nem lett. Visszatettem az izzókat, erre látom, hogy a tompított 3 foga közül másfél le van törve. Nem baj, addig ügyeskedtem, míg jól bele nem feszült, szemre a jobb és a bal tompított is ugyanúgy illeszkedik. Ellenben már megint párás a búra belülről. A cseppek legtöbbje a kerék felőli sarokban van. Valószínű, hogy ott van valahol lyuk? Nézegettem videókat és leírásokat, de a búra kiszereléséhez le kell venni az egész első lökhárítót, azt meg itthon, a sáros udvaron nem biztos, hogy bevállalnám, a szerelő, meg ki tudja mennyiért csinálja meg. Valami házi módszert tudtok rá gyógyírként? Mennyire súlyos hiba ez, feltétlenül csináltassam meg, vagy el van ez így, az égők élettartama gondolom lecsökken és ennyi. Előre is köszönöm a segítséget!
  5. Vardar

    Fogyasztás

    Ugyanezzel a módszerrel: Tisztán város, 66,2 km 6.61 liter, ez százra vetítve 10,6. Én reálisnak látom mind a kettőt, az üres tank meg valamennyi rezidum térfogattal úgyis rendelkezik, nem tudom kimérni :/ Na mindegy, nekem csak arra kell, hogy valamennyire képben legyek.
  6. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Mannol piros, -50-ig mérték be a szervizben, ott is keverték be, hát szerintem 8:2 vagy 9:1 ahogy láttam. Jeladó nálam a termosztát alatt van, ami felette van folyadék mennyiség, az egyből megtalálja az utat kifelé :/
  7. Vardar

    Fogyasztás

    Nem tudom mennyire reális, de: Shell FuelSave 95, tiszaújvárosi Shelltől debreceni Shellig, gép szerint 66,7 (Google Maps: 66,8); 35-ös út, 90-100 km/ó, pár lámpával. Tiszaújvárosban első kattanásig megtankolva, Debrecenben pisztoly azonos helyzetben, első kattanásig: 2,9 liter. 100 km-re vetítve 4,3 L. Szélcsend, kb. 20 fok, Z14XE.
  8. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Mivel csere előtt 90 volt, utána 85, tehát a tökéletesből kb. jó, engedtessék meg ez nekem az aggódás. Fagyálló az lett benne cserélve, jó tömény, mehetek vele Szibériába is. A jeladót viszont csak akkor tudom cserélni, ha leeresztem az egészet, aztán visszatöltöm.... hát ehhez most nem sok kedvem van, majd valamikor megvalósítom. Közben mértem fogyasztást is, elég jó lett, szóval megnyugodtam, köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat!
  9. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Na megcsináltam, amit a kolléga javasolt, a nulláról feltekertem a fűtést és annyi történt, hogy 85-ről ilyen 82-83-ra esett vissza, tovább nem. Teendő? Jó ez így vagy tetessek bele újat? Egyébként emiatt nőhet jelentősen a fogyasztás? Mintha kicsit többet fogyasztana a termosztát csere óta, de lehet már csak behallucinálom. Vízhőfokjeladót hol találom, ha kontaktsprayezni szeretném?
  10. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Most szerdán-pénteken, mindennap mentem az autóval, de fűtést kb. a kék-piros határra tekertem, mert alapból elég meleget fújt. Tehát ha a fűtést hirtelen felveszem max hőfokra, és leesik 85 alá a hűtővíz, akkor vigyem cserélni?
  11. Vardar

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Probléma a következő: Eresztett a termosztát és tömítés csere helyett (utólag belegondolva lehet jobban jártam volna vele...) betettek egy új FEBI termosztátot. Ebből természetesen kétféle létezik Z14XE motorkódhoz, fene tudja melyik a jó bele. Amit azóta észrevettem, hogy lassabban melegszik be alapból a motor. Városon belül eléri a 90 fokot és egy Nyíregy-Debrecen távolságon 22-18 fokos külső hőmérsékleten is felkúszott szépen addig. Azóta viszont, ahogy hűlt az idő, a Debrecen-Hegyalja távot 17-12 fokos külső hőmérséklettel már csak 85 fokon tudta teljesíteni, sehogy se akarta elérni a 90-et, néha felkúszott kb. 88-ig, de annyi. Van olyan jelentős ez a hiba, hogy visszavigyem kicseréltetni? Visszaolvastam a fórumon és több helyen is olvastam, hogy van akinek a kocsija pár éven belül a sokadik termoszt eszi meg, igaz, ott volt akinél a 80-ról se indult el. A vízhőfokjeladó csatlakozóját esetleg megtisztogatnám, lehet akkor más értékeket írna ki, őt hol találom? Cromaxon ahogy néztem maga a jeladó se egy nagy tétel, amúgy is 14 éves a drágám, abból tudtok esetleg egy megbízhatót? Én egy Meylére gondoltam.
  12. Vardar

    Astra G szervízelés

    A FEBI27869-hez, ami be van szerelve, abban van szorítóbilincs, tömítés, de csak a nagyobb gumicsőhöz, a kisebbhez nincs. Na de hála Istennek, működik, hosszabb idő alatt, mint eddig, de eléri a 90 fokot a motor. Retrospektíven megnézve ugyanazt tudja szerintem mind a két termosztát, csak megint a két eltérő Z14XE motorhoz való két eltérő alkatrészről van szó.
  13. Vardar

    Astra G szervízelés

    Amit kivettek, arra rá volt írva, hogy 92-107. Amit betettek, azon volt egy 70-es, alatta 1 centivel az, hogy 92. Bárdinál: https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/2004/1_4/B/hutes---futes---legkondicionalas/hutes-futes-rendszer-alkatreszei/termosztat-es-alkatreszei?sid=31958385 92 "fokos": FEBI27869 9780 Ft; FEBI28349 107 "fokos": 10707 Ft. Most rájuk kerestem a neten, elvileg ugyanazt tudják... https://autopartsmarket.eu/en/?action=catalog_part_info_view&code=28349&id_brand=101 https://autopartsmarket.eu/en/?action=catalog_part_info_view&code=27869&id_brand=10
  14. Vardar

    Astra G szervízelés

    Szerelőnél jártam második felvonás. Múlt héten elfelejtette beletenni a fagyállót, elmentem ma, de találtak egy szivárgást, a termosztátnál. A gyári egység volt benne 14 éve, 92-107-es, most egy FEBI 70(?)-92-es lett beletéve. A szerelő szerint ez jobb lesz a motornak, mert a normál ha 107 fokon nyit teljesen, akkor a hengereknél már magasabb a hőmérséklet és nyáron is többször jár a ventilátor. Ha túlhűtené a motort és nem éri el az üzemi hőfokot, akkor garanciában cserélik egy 107 fokon teljesen nyitós verzióra. Valakinél volt már ilyen termosz csere, hogy más hőfokon nyitóra lett cserélve?
  15. Vardar

    Astra G szervízelés

    Ezen nem foltok vannak, hanem végig rozsdával borított A középsődobon van végig egy repedés, de még nem ereszt. A hátsódobban csörög valami, időnként ad hangot.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.