Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Axel84

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Miskolc

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Axel84's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Szia! A műanyag részei törnek, mint a ropi, nem csoda, hiszen folyamatosan kontaktban vannak a forró olajjal és minden olajszűrő cserekor megmozgatja az ember őket. Elfáradtak és ezért írtam, hogy nem egy szerencsés konstrukció szerintem. Az alsó szelepen, amivel valószínűleg nekem gondom volt, látszólag nem volt semmi olajsár, megmozgatva (összehasonlítva az újjal) semmi különbséget nem tapasztaltam. Én rendszeresen 10 ezrenként cserélem a motorolajat és szűrőt, valószínűleg ez is elfáradhatott, mert a csere után mégiscsak megszűnt a problémám. Szerencsére.
  2. Sziasztok, megoldódott a problémám, "hosszas" hiba keresgélés után végül az olajszűrő ház komplett cseréje után lett újra a "régi" az Astrám, 10W 40-es olajjal is tökéletesen működik, ahogy korábban is. A szűrőházban több szepel is található, az aljában lévő egy nyomástartó szelep, ami azért felelős, hogy megtartja a motor leállításakor az olajszintet a szivattyú felett egészen a szűrőházig. Nekem minden indítás után újra fel kellett töltenie a rendszert ezen szelep nem megfelelő zárása miatt.. Többi szelep is műanyagból készült a szűrőházban, ez elég gyenge konstrukcióra utal opeléknál. Találtam nagy nehezen egy részleges felújító szettet, de az sem segített az esetemben, mivel pont az alsó szelepet nem lehet sehonnan beszerezni, csak egyben az egész olajszűrőházat. Ha valakinek esetleg szüksége lenne ilyen felújító szettre, szívesen eladom neki, csak jelezze (GM 55 560 748-ba való): https://www.ebay.co.uk/itm/5X-Engine-Oil-Cooler-Filter-One-Way-Valve-For-Cruze-Sonic-Aveo-Opel-Vauxhall-A-W-/233286330891 Eredetileg a GM 90 530 259-es ház volt rajta, de ahhoz már egyáltalán semmit nem lehet kapni, de szerencsére kompatibilis a két ház, ebből kifolyólag már újabbat tettem bele, hogy ha kell legyen még lehetőség a műanyag elemek cseréjére.. További szép napot! Üdv. Axel
  3. Szia kingblue! Az általam próbált 5W40-es Q8 márka volt, Opel boltban ajánlották bele, de nem lett rövidebb a zörgés időtartama. Egyébként biztosan történt vele valami, mert kb. 5 évre visszamenőleg a 10W40-es Eneos olajjal nem volt semmi gondja. Tudtommal az általad írt 5W30 és az általam próbált 5W40 hideg oldali viszkozitása ugyanannyi, szóval szerintem máshol kell keresni a hibát. Azért köszi a hozzászólást.
  4. Sziasztok! Z14XEP motoros Astra G-t hajtok már 9 éve. 2005-ös évjárat egyébként. 270e km van benne, 220e-nél volt vezérlés szett cserélve. Az alábbi problémámra szeretnék megoldást találni: Hideg indítás után 3-4 másodperc erejéig durván zörög a vezérlés, ezen időtartam alatt világít az olajnyomás visszajelző lámpa is. Abban a pillanatban, hogy elalszik az olajnyomás lámpa, elhalkul a vezérlésből eredő zaj is. Olyan, mint olajcsere után az első indításkor jelentkező zajok, amíg fel nem nyomja az új olajszűrőt ill. az egész rendszert kellően olajjal.. Ha leállítom ezután és újra indítok már indítózás alatt elalszik az olajnyomás visszajelző lámpa és nincs zaj sem. Ugyanez a helyzet kb. 1 órán belül megismételt indításnál is. Kb. 2-3 óra állás után megint a fent leírt hidegindításos jelenség zajlik le. Olyan, mintha teljesen visszaeresztené a rendszerből az olajat a teknőbe. Amik cserélve/próbálgatva lettek: - Olajszűrő több féle is volt próbálva (Mahle, MANN, Hiflo Filtro), - olaj 10W40 ENEOS többnyire de próbára 5W40-es és 10W60-as is volt próbálva, mindegyiknél ugyanez a jelenség, - olajnyomás gomba megfelelően működik, alapjáraton mérve 3,5bar az olajnyomás (olajgomba helyén) itt is csak a 3-4 másodperc után mozdult ki a manométer. - olajszivattyú oldalában lévő visszacsapó szelep cseréje sem hozott semmi változást. Találkozott már valaki hasonló problémával? Előre is köszi a válaszokat.
  5. Pepe75: EGR szelep hiba lesz, motorkontroll nem villan fel rövidebb időközökre vagy tartósabban? (Nekem 2005-ös van és nemrég jött elő ugyanez a probléma). Úgy tudod kizárni a problémát, hogy valóban EGR hiba-e, ha leállítod (ne világítson a motorkontroll lámpa, kulcs kivesz) és ha lehúzod az EGR csatlakozóját(a gyújtótrafó mellett van jobbra egy kicsivel lentebb). Indítás után világítani fog a motorkontroll, de a hiba nemszünt, legalábbis nálam. Utána vettem új Pierburg EGR szelepet, azóta hibátlan..
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.