Jump to content
OPEL FÓRUM

Bögöly74

Forummember
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Semleges

About Bögöly74

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Zafira b z17dtj
  • City
    Kaposvár

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A srác autóvillamosságszerelő aki a software-t rátolta.Ő nem csodálkozott ezen.Találkozott már nem egy ilyen esettel.Ez ősszel jelentkező probléma.Az A17DTJ ecoflex motoroknál fordul elő.A termosztátra visszatérve,sokan panaszolódnak,hogy nincs fűtés stb.Tökéletesen működik,kb.7-8perc 3km és jön már a langyos levegő. Ancel a202 van obd2-es dugva ott látom a víz hőmérséklet változását is.
  2. A bolhás hasonlat jó ! Pontosan leírom hogy mi történt. Október 26 mentünk a balatonra,fonyód előtt a hosszú egyenesben 6.seb guruló 1300 fordulat.Vissza 5 és 1750nél megtorpanás.Innentől vége volt. Nov.7 software csere.Tudtam h az izzítók kukásak,de az autó jó lett,jó idő volt,izzítás nem kellett a reggeli indításokhoz. Nov.8 jó idő,irány a balaton.Minden OK. Nov.10 délután irány haza.Indulás után kb.5perc és letíltott. Élvezetes volt hazaevickélni 75km-t 1750max fordulattal.Nulla erő,4,1L átlagfogyasztással sikerült is. Pár napig próbáltam használni,de lehetetlen volt a városi autózás.Volt hogy Lidlből hazafele tunyúlt el,vagy épp a piros lámpától már nem ment,vagy épp haladás közben 3ból 4.be már nem tudtam 2000ig forgatni. Elővettem az Ignist . Nov.21 szervíz,megtörtént a 3 izzító csere.Innentől tökéletes volt az autó,majd egy következő időpontban a negyedik is ki lett cserélve.
  3. A hibakód tábla törléséből kifolyólag nem volt hibakódom.Amint fel lett rakva az új software már adta is hogy izzítás probléma.Ki lett cserélve mind a négy izzító és azóta minden rendben.Sajnos tényleg ilyen egyszerű volt a probléma.Első körben csak hármat tudtunk kicserélni,mert egy bele volt törve(valamikor valaki próbálkozott gyári izzító volt 438ekm),de már akkor tökéletes volt az autó,és írta is h gond van még az izzítással,de nem tíltott le. Természetesen egy szaki profin kiszedte a beletört gyertyát is.Az izzítógyertyát érdemes 30ekm után kiszedni,és megnézni h milyen a tényleges izzítási képessége,ha jó mehet vissza,de csak ha egy kis grafitos hőálló zsírral meg lett kencézve a menet,hogy ne ragadjanak bele a blokkba mint nàlam is.
  4. Hidegebb időben,mikor a beszívott levegő hőmérséklete nagyon alacsony,a hengerek alacsony terhelésnél,mint lendületben gurulás,hosszabb motorfékes gurulás esetén, (a porlasztó nagyon kevés anyagot fecskendez be) az üzemi hőmérséklet alá tudnak hűlni,ezt a hengerfejben áramló meleg víz sem tudja ellensúlyozni,ilyenkor az izzítógyertyák pedig igenis izzítanak,hogy "felfűtsék" a hideg égésteret. Ez olyan amikor télen gyorsan mély levegőt veszel az orrodon.Még a légcsöved is lefagy. Kell hogy valami melegen tartsa az öko-ecoflex érzést. Mivel ez nálam nem működött,az izzítógyertyák hiányában, az ecu letíltott és egy úgynevezett "langyos motor" módban engedte csak használni az autót. Időközben ismeretségi körben két ugyanilyen esettel is találkoztam. Az ecoflex már csak ilyen ,nem véletlen ajánlott az izzítógyertyák cseréje 30ekm után,és nem csak akkor mikor már nem is izzít.
  5. Sziasztok! A probléma megoldása: Azért nem volt hibakód,mert mikor kiírták a dpf-et,törölték a "hibakódtáblát" is. Kapott új gyári 125lovas programot. Izzítógyertya hiba volt.A 4db-ból egy izzított csak. Az izzítógyertyák nem csak indításkor "dolgoznak".Tartós gurulás, vagy lejtmenetkor is izzít,h ne hűljön ki a henger.
  6. Nagyon jó amit írtál!Valószinüleg a vákuumpumpát ki is zárhatom,mert a fékhatás nagyon jó,vagyis az nem változott.A turbo rudazat direkt mozgatását megpróbálom ;) ! Köszi !
  7. Szia Köszi a választ! Pedál tesztet próbáltam,sajnos az nem írt semmit.Marad az OpComm,de keresnem kell valakit a közelben (Kaposvár). A szabályzó rúd kézzel egész jó hosszan mozgatható,bár a drucklabdában vagy mifene,elég kemény rúgó lehet,mert komoly ellenállása van. Én is a vákuumkörben sejtem a hibát. Vákuumpumpa hiba lehet,vagy a turbonyomás szabályzó?Hogy tudnám ezeket tesztelni?
  8. Sziasztok! Egy hete keresgélek,olvasgatok,de nem találok hasonló hibajelenséget. Zafira b 2010 z17dtj ecoflex dpf 2 éve OFF A hiba menet közben jelentkezett,kb.120-al gurultam 6.-ban mikor egyszercsak "rántott"egyet a motor,mintha megtorpant volna,de ugyanugy tudtam haladni.Lakott terület felé lassulva gurultam ekkor.Visszaraktam 5,majd 4be.Kb. 1600as fordulaton kötyögtem,majd befordultam egy parkolóba és megàlltam.Vásároltam. Induláskor első pöcre indult,vártam egy percet,had járja àt az olaj mindenhol,és kis gázpedál adagolással próbáltam felpörgetni a motort.Az óra szerint ez 1750ig sikerült.Menet közben max.2000.Mindenki el tudja képzelni milyen így haladni.6.ban 1750 105km/h. OBD2 hibakód nincs.Turbo szívó oldalt lebontottam.Tengely turbina szabadon forog,kottyanás "nincs".MAP szenzort,EGR-t és fojtószelepet tisztítottam.Járó motornál,gázpedál mozgásra mozog a turbón lévő szabályzó rúd,bár csak egész keveset,mert padló gáz is max2000. Vákuum kört "összetapogattam"de nem talàltam rendellenességet. Szóval jobban indul mint a benzines ignisem,csodálatos hangja van,nem füstöl,se szürke se kék se fekete.Egyesben induláskor megugrik 1800-ig azt meg is torpan. Van ötlete valakinek? Előre is köszönöm!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.