Sziasztok!
	 
	Opel Astra G Classic Caravan 1.4 16V 2007 (Z14XE) típusú autómnál a következő hiba mutatkozik:
	40 ezer km van az autóban, előző tulajdonosnál sokat állt és csak városban használta, emiatt esélyes volt az EGR szelep meghibásodása, koszolódása.
	Ki is villant a check lámpa, kiolvasva a hibakódot EGR szelep a probléma - eddig működésben, motor járásában nem okozott gondot a világító check lámpa.
	Kicsit később elkezdte, hogy olykor villogni kezd a check lámpa, elmegy az erő, talán 1 vagy 2 henger kiszáll a munkából. Ilyenkor leállítva az autót, újraindítva újra jár mind a 4 henger.
	Ezt kiküszöbölvén az EGR szelep cseréjéig lehúztuk a csatlakozót az EGR szelepről és a világító check lámpán kívül az autó rendesen működik.
	Eljutott az autó szervizbe, EGR szelep, vízpumpa, hosszbordásszíj feszítőgörgő és hűtőfolyadék ki lett cserélve és bíztunk benne megoldódott a probléma - ha ugye az EGR csatlakozó a helyén van.
	A hiba nem oldódott meg, a szerelő javasolta a trafóhíd cserét, amiből csak egy próba lett, mert az új trafóhíddal is ugyanezt a problémát produkálta.
	Tehát új EGR szelep, a járatok kipucolva, mégis a hiba megmaradt.
	Talán egy fél napot ha működött miután le lett húzva az akkumulátor saru, hogy törlődjön a komputer.
	Viszont ha lehúzzuk a csatlakozót az új EGR szelepről, az autó hibátlanul működik, annak ellenére, hogy a check lámpa világít.
	 
	Mi okozhatja a problémát? 
	Hogyan lehetne megoldani, hogy EGR szeleppel együtt hibátlanul működjön az autó?
	(Olvasgattam fórumokon rengeteg különböző, de mégis hasonló hibát, ahol kissé ijesztő, hogy EGR csere nem javított a helyzeten - mint esetemben - trafóhíd szintén nem, gyertyák szintén nem, computer csere szintén nem - talán valami computer átprogramozás, valamint EGR rendszerből kiiktatás/lefalazás, szóval sokmindent...)