Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

BBOutlaw

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Classic Caravan 1.4
  • Város
    Pilisborosjenő

BBOutlaw's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Ki lett pucolva most már rendesen az EGR-hez kapcsolódó járatok és úgy tűnik ez okozhatta a hibát, viszont valószínűleg beljebb is vannak még lerakódások, ezért azt a tanácsot kaptuk, hogy pörgessük az autót. Eddig talán ha 2-szer jött elő azóta tötymörgésnél, újraindítva az autót természetesen minden oké. Remélhetőleg egyszer sikerül kipörgetni belőle a lerakódásokat, bár ahogy Apukám vezet (övé az autó), nem biztos. :|
  2. Az autóvillamosságis is kapott ötleteket, hétfő-kedden elvileg eljátszik vele. Ha sikerül megoldania, leírom a megoldást, ha nem, igyekezni fogok pontos hibakódokkal visszatérni.
  3. Azt hiszem a hibaolvasás gyújtáskimaradást írt, de kellene a pontos kód, úgyhogy azt majd megint eszközölni kell egy kiolvasást. EGR és injektor között van valami kapcsolat? Mert ugye csak akkor produkálja a hengermegállást, ha az EGR szelep csatlakoztatva van. Ha nincs csatlakoztatva, minden teljesen normális... (Persze a check lámpa világít)
  4. Rákérdeztem direkt, hogy fojtószelep, szelephez vezető akna, légtorok ki lett-e pucolva, azt mondta igen... Ha nagyon nincs más ötlet, lehet azért meg lesz nézve/nézetve, de első körben erre nem gondolnék (melyik szerelő mondaná, hogy kipucolta, miközben nem, hogy aztán azt mondják róla rosszul dolgozik és nem viszik oda az autókat...). A motorvezérlő hogyan tudja ezt egyébként korrigálni azzal, hogy gyújtáskimaradást okoz, vagyis leállít 1 vagy 2 hengert?
  5. Ilyen probléma nekem "sajnos" nincs, mert akkor egyszerűbb lenne a megoldás.
  6. Az állandó városi használat szerintem túlzás lehet. Amennyit tudok, hogy első tulajdonos volt, városban használta és hogy mielőtt hozzám került, kb 7 évet nagyjából állt, mert szakvizben azért volt, ahol az üzemanyagbetöltőnél valamit elrontottak, mert csak csurgatni lehet bele az üzemanyagot... A szerelő valami elektromos hibára gyanakodik, nem tudom van-e valami összeköttetés az EGR és trafóhíd/gyújtás között - a motorvezérlőn kívül - hogy miért áll le 1 vagy 2 henger...? Autóvillamosságis csak annyit mondott egyelőre, hogy utánaérdeklődik a hibának Opeles körökben, tehát kb értetlenül áll a dolog előtt. :|
  7. Sziasztok! Opel Astra G Classic Caravan 1.4 16V 2007 (Z14XE) típusú autómnál a következő hiba mutatkozik: 40 ezer km van az autóban, előző tulajdonosnál sokat állt és csak városban használta, emiatt esélyes volt az EGR szelep meghibásodása, koszolódása. Ki is villant a check lámpa, kiolvasva a hibakódot EGR szelep a probléma - eddig működésben, motor járásában nem okozott gondot a világító check lámpa. Kicsit később elkezdte, hogy olykor villogni kezd a check lámpa, elmegy az erő, talán 1 vagy 2 henger kiszáll a munkából. Ilyenkor leállítva az autót, újraindítva újra jár mind a 4 henger. Ezt kiküszöbölvén az EGR szelep cseréjéig lehúztuk a csatlakozót az EGR szelepről és a világító check lámpán kívül az autó rendesen működik. Eljutott az autó szervizbe, EGR szelep, vízpumpa, hosszbordásszíj feszítőgörgő és hűtőfolyadék ki lett cserélve és bíztunk benne megoldódott a probléma - ha ugye az EGR csatlakozó a helyén van. A hiba nem oldódott meg, a szerelő javasolta a trafóhíd cserét, amiből csak egy próba lett, mert az új trafóhíddal is ugyanezt a problémát produkálta. Tehát új EGR szelep, a járatok kipucolva, mégis a hiba megmaradt. Talán egy fél napot ha működött miután le lett húzva az akkumulátor saru, hogy törlődjön a komputer. Viszont ha lehúzzuk a csatlakozót az új EGR szelepről, az autó hibátlanul működik, annak ellenére, hogy a check lámpa világít. Mi okozhatja a problémát? Hogyan lehetne megoldani, hogy EGR szeleppel együtt hibátlanul működjön az autó? (Olvasgattam fórumokon rengeteg különböző, de mégis hasonló hibát, ahol kissé ijesztő, hogy EGR csere nem javított a helyzeten - mint esetemben - trafóhíd szintén nem, gyertyák szintén nem, computer csere szintén nem - talán valami computer átprogramozás, valamint EGR rendszerből kiiktatás/lefalazás, szóval sokmindent...)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.