Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kushwavez

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4
  • Csatlakozott

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.6 Twinport (2007)
  • Város
    Siófok

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kushwavez's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Létezik valamilyen módszer elektromos csomagtérajtó teleszkóp beszerelésére egy G Astrába? Elég jó kis "extra" lenne A legjobb ha a kulcson gombbal lehetne nyitni, de az már igazi luxus lenne (meg gondolom nem is kivitelezhető). elég ha csak egy érzékelő/gomb segítségével indul a motor.
  2. Igen, alacsony fordulaton elkezd rángatni először kicsit aztán elég agresszívan, gázráadással enyhül és meg is szűnik (régen reprodukáltam a hibát, de ha jól emlékszem hideg motornál is csinálja, csak akkor nem annyira agresszívan). Köszi a tippet! Jól jön. Aztán jóval az írás után pont gondoltam erre én is, valószínűleg ez lesz itt a probléma forrása. És köszi a megerősítést, akkor valóban normális a hőfok. Egyébként olajfolyás terén mikre kell odafigyelni ennél a típusnál? A motortérben elég olajos volt minden mielőtt a tömítések ki lettek cserélve, de utána minden száraz lett. Most az olajteknő tömítést kell majd megcsinálnom, bár amióta ide írtam egy cseppet sem dobott ki magából (érdekes), pedig elég sok km belement, de azért majd kicserélem. Pusztán arra lennék kíváncsi, hogy kb mennyit bírnak a benne levő tömítések, melyek a gyenge láncszemek. Azt is olvastam pár tulajtól, hogy eszi ez a "Twinport" az olajat. Már jópár éve megvan de még nem tapasztaltam ezt a problémát, eddig egyszer nem kellett utántöltenem, lehet jól nyúltam bele ebbe. 320e km-nél jár, egy jódarabig napi 98 km ment bele. Eddig én meg vagyok vele elégedve mind fenntartásilag és mind fogyasztásilag.
  3. Uh elírtam. nem üzemanyag szivattyú hanem üzemanyagszűrő bocsi. Akkor jó a Loctite. Annyira nem zavaró a rángatás amúgy, mert hála istennek nem egy nagy kövér gáz kell hozzá, hogy elmúljon, már nem is emlékszem mióta ilyen, de azért majd ránézetek. A felpörgés indításkor semmit nem befolyásol a működésben, annyira egyáltalán nem esik le, hogy valamit okozzon, meg fél mp után vissza is megy. Csak azért nem tartom normálisnak. Ami jobban zavar az a nehezen indulás.
  4. Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak. 1.: Melegen néha nehezebben indul: Mindig pöccre indul a motor nyáron is és hideg télen is hideg motorral, viszont ha már üzem meleg akkor ritkán (valamikor igen, valakikor nem) többet kell indítózni, hogy beinduljon. Így is mindig beindul elsőre, csak több idő kell neki (pl. 1 másodperc helyett 4). Következő indításra (rögtön utána leállít és újrapróbál) megint pöccre indul (ezt a procedúrát követve kb. a 4. próbálkozásra megint ugyanúgy több időt kell várni). Illetve meleg indításnál rögtön indítás után minimálisan visszaesik a fordulatszám (tényleg nagyon minimális, éppen csak érezni) fél másodpercre, majd minden normális és tartja a fordulatot. Itt én először az AC pumpára gyanakodtam, de akkor hidegnél is csinálná, nem? Így azt kizárnám. Következőnek az üzemanyagszivattyúra gondoltam, de akkor szerintem megint hidegen is csinálná. Majd arra a következtetésre jutottam, hogy a lambdaszonda a hibás és hibás adatokat adhat vissza, ami miatt kevesebb üzemanyagot ad meleg motornál a kelleténél. Hideg motorral meg azért jó, mert akkor hiába kap rossz értéket, bőven elég benzint adagol ahhoz, hogy elinduljon mivel tök hideg. Szerintetek? Az, hogy visszaesik a fordulat rögtön indítás után egy kevés időre majd vissza szerintem azért van mert indításnál nagyon nagy energia kell neki és egy pillanatra "megzavarodik". De ezt is okozhatja a szonda? 2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni: Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle. Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?! 3.: Kicsi olajcseppeket találtam a kocsi alján (annyira katasztrofálisan nem csöpög, de egy hosszabb út után hagy maga után kb. 3 kis cseppet), majd ennek jobban utánanézek, de úgy néztem, hogy az olajteknő tömítése engedte el magát. Itt a kérdésem az, hogy találtam hozzá rendes tömítőgumit is, meg pasztát is (pl. Loctite). Melyiket használjam? Elég a sima gumi vagy a sima Loctite? Ha Loctite akkor milyen konkrét típust használjak? Ha a fentit beszereztem a meghúzása gondolom nem sima csavarhúzóval hanem nyomatékkulcsal történik. Sima csavarhúzóval ne is álljak neki? Ha ne, akkor lehet inkább szakemberre bízom. Nem szeretnék ebből gondot, csak szeretnék egy kicsit önállósodni a kocsim terén. Köszi előre is!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.