Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

edem92

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

edem92 last won the day on Január 26 2021

edem92 had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.6 16V(2001)
  • Város
    Szombathely

edem92's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Hírnév

  1. Dadogás és műszer fal mutató problémá volt a kocsimmal. Ez egy 2001-es benzines Opel Astra G 1.6 16v (motor: Z16XE) Nem kis idő után de megoldódni lászik a motor dadogás és mutató beesős problémám. A mutató beesés már korábban megszűnt, amikor kitakarítottuk a kartergáz csöveket és a folytószelepet. Valószínűnek tartom, hogy a kábelek csesztetése(lehúz, visszadug) oldotta meg a problémát, mivel nem hinném, hogy a motorban lévő olajkicsapódás okozta az elektronikai hibát. Érdekesség, hogy maguk a csatlakozók patyolat tiszták voltak. A dadogás már más szitu volt. Először csak kitakarítottuk a kartergáz csöveket amennyire tudtuk. Ezek után kb egy 50km-ig nem volt probléma vele, de utána visszatért a hiba. Mivel a takarítás nem segített és bátyám szerint az EGR egész jó állapotban van, ezért rendeltünk gyujtótrafót, lambda szondát és gyertyákat. Lambda szonda volt feltételezve fő ludasnak de egész olcsó volt a trafó is, ezért inkább azt is rendeltünk. Cseréltük az említett alkatrészeket(gyertya és szonda nagyon ramaty állapotban volt, szondán mintha hajszál repedések lettek volna) trafót csak a kora miatt cseréltük, valószínű az sem volt már az igazi(alig hallható csattogása volt az egyik tekercsnél bár nem volt vészes). Emellett újra ki kellett takarítani a kicsapódott olaj trutyit, aminek nagyon nem örültem, hogy megint volt, de ezek után jó lett az autó. Már annyira megszoktam, hogy dadog, hogy most fura, hogy nem Remélem egy darabig jól fog viselkedni. Köszönöm a tanácsokat. Remélem valakinek segít az irományom.
  2. Köszi a tippet. Figyelembe fogjuk venni. Közben tanakodtam tesómmal és úgy véljük, hogy ez 2 külön hiba lesz. Egyik megbízható szerelő ismerőse is ebbe az irányba indulna el. Az óra várhatóan csak kontakt hiba lesz. Ennek kapcsán észrevettem, hogy akkor csinálja, amikor egy rossz váltásnál, alacsonyabb fordulatról nagyobb gázt adok és jobban berezeg a motor, akkor esnek le a mutatók. Illetve előidézhető azzal is ha teljesen leveszem a lábam a gázról és utána nagy gázadással kezdem újra nyomni a pedált, ilyenkor is gondolom erősebb rezgések keletkeznek a motortérben. Ezért bízok benne, hogy kontakt lesz, ahogy te is írtad. A dadogást viszont várhatóan a vákum rendszer, rossz működés okozhatja. Remélem itt takarítás elég lesz az egr és fojtó szelepen, valamint a csövek átnézése, takarítása. Ha sikeresen megoldjuk a problémákat, le fogom írni a mivel mit csináltunk, hátha a későbbiekben segít lesz valakinek. Még egyszer köszi a tanácsot. Üdv Ádám
  3. Sziasztok kedves Opel tulajok! Remélem jó helyre írom a kérdésemet. Van egy 2001-es Opel Astra G-m 1.6 16V benzines kis 4 kerekűm. Az utóbbi időben elég furcsa viselkedése van. Valószínüleg elekronikai gond lesz, a következőket tapasztalom. Első problémája az lett, hogy bizonyos kb 20 km után, mikor már egy ideje 85-90 fok körül van a motor neki állt rángatni, főleg a gyorsulásoknál. Azt éreztem, hogy kicsit dadog de ettől függetlenül megy. Van,hogy sűrűbb van, hogy kevésbé sűrű ez a kihagyása a motornak. Ez a hiba már pár hete fenn áll, gondoltam gyertya vagy gyújtó trafó. De az az érdekes az egészben, hogy miután megállok üresben nagyon szépen jár az autó ha pörgetem akkor is. Viszont a tegnapi nappal egy újabb már aggasztóbb hibát kezdtem el észelni. Ha meglépem előfordul, hogy egy pár másodpercre kigyullad a kézifék és alacsony üzemanyagot jelző lámpa a műszerfalon, valamint a fordulatszám és kilóméter óra is leesik nullára. Az autó ettől függetlenül megy. Ez általában akkor fordul elő, amikor egy határozottabat dadogott a motor. Sajnos ennek fényében már valami komolyabb elektronikai hibára gyanakszom, mivel a gyujtó trafó és gyertya meghibásodása hozzáértőbbek szerint állandó hibaként szokott jelentkezni(nehezebb indulás, alapjárati dadogás) és nálam csak nagy gázadásnál jelentkezik ez. A hiba már állandónak nevezhető viszont nem konstans. Van, hogy csak 1-1 dadogás észlelhető de pl sikerült már olyat is előidéznem, hogy alacsony fordulattól kb 1600 egészen 3500-4000 is végig dadogta, majd váltás után abba hagyta(bár ekkor már nem is tiportam annyira neki). Ezekután már komolyabb elektronikai hiba keresése merül fel. Gyújtásvezérlő esetleg a computer hiba, persze itt az össze kábelt és csatlakozást is inudlásnak meg kell majd vizsgálni hátha csak valami kontakt hiba. Remélem valaki már találkozott ezzel a hibával és meg tudta oldani. Sajnos elég sokminden szóba jött a hiba okaként, aminek nem örülök, mert ha lépésről lépésre cseréljük ezt a sok dolgot az biztosan húzós lesz. A következő héten lesz beütemezve a gyertya csere(ezt már megvettem) illetve kimérjük a gyújtó trafót, hogy ezeket teljesen kizárhassuk. Ezen felül a folytó szelepet(ez nagyon oldajos, szerint ami olajat eszik az ide köpi vissza) tervezzük kitisztítani és a levegő rendszer megvizsgálni hátha ott lehet eltömődés. Ezeket találtam még kb 1 hete a neten, hogy miket érdemes dadogó motornál ellenőrizni, tisztítani. Nagyon félek, hogy komolyabb elektronikai hibája van Ha esetleg tudtok tanácsokat adni vagy már valaki tapasztalta ezt hibát, akkor azt kérem, hogy segítsen. Köszi, hogy elovastad a kisregényemet.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.