Sziasztok kedves Opel tulajok!
Remélem jó helyre írom a kérdésemet. Van egy 2001-es Opel Astra G-m 1.6 16V benzines kis 4 kerekűm. Az utóbbi időben elég furcsa viselkedése van. Valószínüleg elekronikai gond lesz, a következőket tapasztalom.
Első problémája az lett, hogy bizonyos kb 20 km után, mikor már egy ideje 85-90 fok körül van a motor neki állt rángatni, főleg a gyorsulásoknál. Azt éreztem, hogy kicsit dadog de ettől függetlenül megy. Van,hogy sűrűbb van, hogy kevésbé sűrű ez a kihagyása a motornak. Ez a hiba már pár hete fenn áll, gondoltam gyertya vagy gyújtó trafó. De az az érdekes az egészben, hogy miután megállok üresben nagyon szépen jár az autó ha pörgetem akkor is.
Viszont a tegnapi nappal egy újabb már aggasztóbb hibát kezdtem el észelni. Ha meglépem előfordul, hogy egy pár másodpercre kigyullad a kézifék és alacsony üzemanyagot jelző lámpa a műszerfalon, valamint a fordulatszám és kilóméter óra is leesik nullára. Az autó ettől függetlenül megy. Ez általában akkor fordul elő, amikor egy határozottabat dadogott a motor.
Sajnos ennek fényében már valami komolyabb elektronikai hibára gyanakszom, mivel a gyujtó trafó és gyertya meghibásodása hozzáértőbbek szerint állandó hibaként szokott jelentkezni(nehezebb indulás, alapjárati dadogás) és nálam csak nagy gázadásnál jelentkezik ez. A hiba már állandónak nevezhető viszont nem konstans. Van, hogy csak 1-1 dadogás észlelhető de pl sikerült már olyat is előidéznem, hogy alacsony fordulattól kb 1600 egészen 3500-4000 is végig dadogta, majd váltás után abba hagyta(bár ekkor már nem is tiportam annyira neki).
Ezekután már komolyabb elektronikai hiba keresése merül fel. Gyújtásvezérlő esetleg a computer hiba, persze itt az össze kábelt és csatlakozást is inudlásnak meg kell majd vizsgálni hátha csak valami kontakt hiba.
Remélem valaki már találkozott ezzel a hibával és meg tudta oldani. Sajnos elég sokminden szóba jött a hiba okaként, aminek nem örülök, mert ha lépésről lépésre cseréljük ezt a sok dolgot az biztosan húzós lesz.
A következő héten lesz beütemezve a gyertya csere(ezt már megvettem) illetve kimérjük a gyújtó trafót, hogy ezeket teljesen kizárhassuk. Ezen felül a folytó szelepet(ez nagyon oldajos, szerint ami olajat eszik az ide köpi vissza) tervezzük kitisztítani és a levegő rendszer megvizsgálni hátha ott lehet eltömődés. Ezeket találtam még kb 1 hete a neten, hogy miket érdemes dadogó motornál ellenőrizni, tisztítani. Nagyon félek, hogy komolyabb elektronikai hibája van
Ha esetleg tudtok tanácsokat adni vagy már valaki tapasztalta ezt hibát, akkor azt kérem, hogy segítsen.
Köszi, hogy elovastad a kisregényemet.