Sziasztok! Új vagyok a fórumon, és az autókhoz sem értek. Szóval, ha nem szakszerűen írom le a panaszom, előre is bocsi.
Van egy '98-as, 1.6-os Opel Astra G-m (Z16XEL). 5 éve használom.
Az elmúlt 2 év szervizelése nyomán volt már:
EGR-szelep csere,
bevágott katalizátor foltozása (lopási kísérlet okán) pár hónapja,
gyertya-csere (1 éven belül 2x is),
alsó/felső holtponti jeladó csere
Leírom minden tünetét az autómnak, mert úgy érzem, a két dolog összefügg. Az előbbivel már többször voltam szervízben, de az érdemi javulás mindig csak ideiglenes volt.
Kb 3 éve csinálja, hogy:
napi első használatkor kutya baja időjárástól és évszaktól függetlenül
második indítástól (jellemzően pl boltból hazafele vagy másik bolt felé haladva):
menet közben a motorhiba jelző sárga fénye felgyullad, és vagy gyújtás levételéig ég, vagy magától kialszik, ez változó, de inkább az előbbi volt a jellemző
ilyenkor rángat kis-közepes erősséggel,
emelkedőn jobban oda kellett lépnem a gázra, de még így is nehezebben gyorsul fel
Kb másfél hónapja csinálja már az alábbiakat is (akkor vittem el legutóbb szervízbe, de az alábbi hibasor ma sajnos visszatért):
amit már fentebb összeírtam,
tehát napi első használatkor semmi baja sincs
aztán második használatkor a rángások kezdetben alig-alig érzékelhetőek + sárga hibajelző fény felgyullad/kialszik (tavalyi szervíz óta viszont már többször alszik ki magától menet közben)
2-3 km múlva, amikor épp ég a hibajelző fény, hatalmasat rándul az egész kocsi, és ettől ki is alszik a a jelzőfény,
100-200 m-ig béke, majd újra megismétlődik a fenti jelenet.
egymást követő 4-5 ilyen alkalom után már
váratlanul felpörög a fordulatszám kb 3000-ig, majd visszaesik majdnem 0-ra, fel-le, a kocsi ettől értelemszerűen oda-vissza rángat, egyre lassul.
Ezután, ha félrehúzódóm, és megállok, már üresben, pedálokról levéve a lábam is felpörög a fordulatszám kb 3000-ig.
A legutóbbi szervizelés során történt meg a gyertya-csere (alig 1 éves használat után, ezt azért furcsállom), és a holtponti jeladók cseréje. A szervizben azt mondták, annyi volt a hibajel, hogy nehéz volt eldönteni, mi a valódi probléma, emiatt majdnem két hétig állt javítás alatt. De a fentiek fényében úgy vélem, csak totózott, és maga se tudja, mi indukálhatta a hibát.
Előre is köszönök minden segítséget. Régi ugyan a kocsi, és idézőjelben nem sajnálom rá a pénzt, de kezdem unni, hogy egy kb 3 éve húzódó tünetsor, több szervizelés után sem szűnik meg, sőt, idővel súlyosbodik is.
Jövő héten visszaviszem garanciával a legutóbbi szervízbe, de jó lenne, ha addig is kapnék pár tippet, hogy mégis mi lehet alapvetően a gond.