Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dany Hill

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Dany Hill's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

1

Hírnév

  1. Köszönöm a válaszokat! Jövő keddre van időpontom a szervizbe. Ha lesz új infóm, megírom majd, mi lett a vége.
  2. Kedves Zoli! Rendben, köszönöm a választ! Még amit elfeljtettem a múltkor írni, hogy a szerelő azt is említette, lehet, hogy az egész motorvezérlőt cserélni kéne, de feleslegesen nem akarja, ha nem az a baja. A kérdésem az lenne, hogy mennyibe kóstál manapság egy motorvezérlő egység? Használtan, utángyártottan vagy gyárin érdemesebb gondolkodni? Vagy inkább adjam el az autót alkatrésznek, mert kezd túl sokba kerülni?
  3. Sziasztok! Új vagyok a fórumon, és az autókhoz sem értek. Szóval, ha nem szakszerűen írom le a panaszom, előre is bocsi. Van egy '98-as, 1.6-os Opel Astra G-m (Z16XEL). 5 éve használom. Az elmúlt 2 év szervizelése nyomán volt már: EGR-szelep csere, bevágott katalizátor foltozása (lopási kísérlet okán) pár hónapja, gyertya-csere (1 éven belül 2x is), alsó/felső holtponti jeladó csere Leírom minden tünetét az autómnak, mert úgy érzem, a két dolog összefügg. Az előbbivel már többször voltam szervízben, de az érdemi javulás mindig csak ideiglenes volt. Kb 3 éve csinálja, hogy: napi első használatkor kutya baja időjárástól és évszaktól függetlenül második indítástól (jellemzően pl boltból hazafele vagy másik bolt felé haladva): menet közben a motorhiba jelző sárga fénye felgyullad, és vagy gyújtás levételéig ég, vagy magától kialszik, ez változó, de inkább az előbbi volt a jellemző ilyenkor rángat kis-közepes erősséggel, emelkedőn jobban oda kellett lépnem a gázra, de még így is nehezebben gyorsul fel Kb másfél hónapja csinálja már az alábbiakat is (akkor vittem el legutóbb szervízbe, de az alábbi hibasor ma sajnos visszatért): amit már fentebb összeírtam, tehát napi első használatkor semmi baja sincs aztán második használatkor a rángások kezdetben alig-alig érzékelhetőek + sárga hibajelző fény felgyullad/kialszik (tavalyi szervíz óta viszont már többször alszik ki magától menet közben) 2-3 km múlva, amikor épp ég a hibajelző fény, hatalmasat rándul az egész kocsi, és ettől ki is alszik a a jelzőfény, 100-200 m-ig béke, majd újra megismétlődik a fenti jelenet. egymást követő 4-5 ilyen alkalom után már váratlanul felpörög a fordulatszám kb 3000-ig, majd visszaesik majdnem 0-ra, fel-le, a kocsi ettől értelemszerűen oda-vissza rángat, egyre lassul. Ezután, ha félrehúzódóm, és megállok, már üresben, pedálokról levéve a lábam is felpörög a fordulatszám kb 3000-ig. A legutóbbi szervizelés során történt meg a gyertya-csere (alig 1 éves használat után, ezt azért furcsállom), és a holtponti jeladók cseréje. A szervizben azt mondták, annyi volt a hibajel, hogy nehéz volt eldönteni, mi a valódi probléma, emiatt majdnem két hétig állt javítás alatt. De a fentiek fényében úgy vélem, csak totózott, és maga se tudja, mi indukálhatta a hibát. Előre is köszönök minden segítséget. Régi ugyan a kocsi, és idézőjelben nem sajnálom rá a pénzt, de kezdem unni, hogy egy kb 3 éve húzódó tünetsor, több szervizelés után sem szűnik meg, sőt, idővel súlyosbodik is. Jövő héten visszaviszem garanciával a legutóbbi szervízbe, de jó lenne, ha addig is kapnék pár tippet, hogy mégis mi lehet alapvetően a gond.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.