Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tomyboy22

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    38
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    borsod

Tomyboy22's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Egy 1999-es évjáratú X17DTL-es G Astrával kapcsolatban vannak gondjaim. A tünet a következő: ha egyenletes terheléssel haladunk, gyorsítás lassítás nélkül, kb2000-3000 fordulat között pár perc múlva kigyullad a Check Engine lámpa, motor vészüzem, fordulatszám korlátozás. Ha adok egy teljes gázt a lámpa elalszik, és a motor újra húz. Az eltárolt hibakód a P0400, ami a kipufogógáz-visszavezető rendszer hibás visszavezetésére utal. Az EGR visszavezetést ennél a típusnál egy elektromos mágnesszelep által vezérelt, vákumos szelep végzi. Műhelykörülmények között nem lehet a lámpát "felgyújtani", csak terhelve. Adatblokkban / élő adatok / az EGR kivezérlése 1 vagy 95%. Dízelt viszonylag ritkán csinálunk, de nem kellene köztes szabályzott értékeknek is megjelenni? Pl: 38% Esetleg pont ilyen részterheléses üzemben? A Check Engine lámpa felgyulladásának pillanatában az EGR szelep kivezérlés leesik 1%-ra, a légtömegmérő feszültsége kb 200mg/lökettel hirtelen felugrik - ebből talán az következik, hogy az eddig nyitvalevő EGR szelep tényleg bezáródott - . Amiket már ezzel kapcsolatban ellenőriztem: Az EGR szelep vákumkamra nem lyukas, a dugattyú nem szorul. A vákumot szabályzó elektromos szelep már nem ennyire egyértelmű. Bár az ellenállása jó, tápfeszültság hatására a szelep nyit -zár, de ha vákumpumpával ellenőrzöm a szelepet az AUTODATA-ban szereplő "lezár" és "nyit" utakat nem tudom egyértelműen kimérni. Például: létezik hogy ha a szelep nem ad vákumot az EGR membránnak, akkor a depresszor folyamatos falslevegőt szív az elektromos vezérlőszelepen keresztül? És mi van a fékrásegítés hatásfokával? aki tud segítsen hogy mit lehet vele csinálni ,mert én már halottam olyat is hogy át kell írni a gyári szoftwer ugy hogy ki legyen kapcsolva az egr vezérlés ide irhattók tamas430@freemail.hu vagy a fórumba előre is köszönöm
  2. sziasztok van egy x17dtl-m olyat szokott csinálni hogy megyek a kocsival és egyszer csak a fordulatszám mérö nem mér semmit ilyenkor kigyullad a motor control lámpa ,ha megálok vele és alapjáraton akarom járatni akkor nagyon kicsi az alapjárat olyan 400körüli mert rángat nagyon olyan mint ha egy benzines kocsi kéthengerezne
  3. Sziasztok Egy 1999-es évjáratú X17DTL-es G Astrával kapcsolatban vannak gondjaim. A tünet a következő: ha egyenletes terheléssel haladunk, gyorsítás lassítás nélkül, kb2000-3000 fordulat között pár perc múlva kigyullad a Check Engine lámpa, motor vészüzem, fordulatszám korlátozás. Ha adok egy teljes gázt a lámpa elalszik, és a motor újra húz. Az eltárolt hibakód a P0400, ami a kipufogógáz-visszavezető rendszer hibás visszavezetésére utal. Az EGR visszavezetést ennél a típusnál egy elektromos mágnesszelep által vezérelt, vákumos szelep végzi. Műhelykörülmények között nem lehet a lámpát "felgyújtani", csak terhelve. Adatblokkban / élő adatok / az EGR kivezérlése 1 vagy 95%. Dízelt viszonylag ritkán csinálunk, de nem kellene köztes szabályzott értékeknek is megjelenni? Pl: 38% Esetleg pont ilyen részterheléses üzemben? A Check Engine lámpa felgyulladásának pillanatában az EGR szelep kivezérlés leesik 1%-ra, a légtömegmérő feszültsége kb 200mg/lökettel hirtelen felugrik - ebből talán az következik, hogy az eddig nyitvalevő EGR szelep tényleg bezáródott - . Amiket már ezzel kapcsolatban ellenőriztem: Az EGR szelep vákumkamra nem lyukas, a dugattyú nem szorul. A vákumot szabályzó elektromos szelep már nem ennyire egyértelmű. Bár az ellenállása jó, tápfeszültság hatására a szelep nyit -zár, de ha vákumpumpával ellenőrzöm a szelepet az AUTODATA-ban szereplő "lezár" és "nyit" utakat nem tudom egyértelműen kimérni. Például: létezik hogy ha a szelep nem ad vákumot az EGR membránnak, akkor a depresszor folyamatos falslevegőt szív az elektromos vezérlőszelepen keresztül? És mi van a fékrásegítés hatásfokával?
  4. szia milyen motorral van szerelve a kocsid mert lehet hogy van hozzá alkatrészem mert vp44 adagolóim vannak
  5. igen az astra f -ben van szivósori vizgomba de ebben nincs ebbe egy van ez méri a hömérségletet meg hogy kell e még izzitani a kocsinak . az tuti hogy jó mert tech 2 -vel megnétünk és szépen müködik
  6. ha megyek 1-2 percet a hütő felé vezető cső hideg a motor meg meleg"" ez azt jelenti hogy a termosztát jóóóóó, sött még azt is kiprobáltam (igy a legbiztosabb)hogy kivettem a termosztátot és beleraktam egy kis fazékba amibe meleg viz volt és gyönyörűen kinyitot annyi hőfoknál ami rá van irva a termosztátra!!! és mégis ezt csinálja a kocsi B)
  7. sziasztok érdeklödnék hogy mitöl lehet az hogy a kocsi nehezen éri el az üzemi höfokot kb olyan 20perc városi menet után éri el a 80 fokot de ha kimegyek országutra akkor ugy viszahül""" hogy a mutató nem is mutat semmi hőfokot (mint ha hideg lenne a motor ) A termosztát jó ! a müszerfal órája jó ! és a hőgombák is !! és mégis ezt csinálja ,mitöl lehet ez ??? válaszokat elöre is köszönöm
  8. sziasztok astra g x17dtl ha eléri az üzemi hömérsékletet a kocsi megál és nem indul be,ha öninditózni akarok forgat de röktön el is indul a hütö ventilátor !!!!!!!!!. Amig visza nem hűl a kocsi addig nem indúl be !!!!!!!!!!!motor kontrol lámpa nem világit SEGITSÉGET VÁROK!!!!!!!!!!
  9. ja és menyi vákumnak kell lenni mert ahogy mi mértük olyan -1 bár környékén van a rékrásegitő részén,a kis vékony csővön ami megy a szabályzó szelephez pedig -0,6bár Még egy kérdés a vákum szivatyunak a hátlapján kévő kis kivezetésen miért jön olajgőz ha beinditöm,elvileg semmi sérülést nem látunk a szivattyún vagy kopást
  10. És a szabájzó szelepet hogy tudom leellenőrizni hogy mükszik e ellenálása jó ,ha adok neki áramot valamai kattanást érzek de ugyan ugy lehet fulyni oda visza a két kivezetésen a levegőt
  11. Egy 1999-es évjáratú X17DTL-es G Astrával kapcsolatban vannak gondjaim. A tünet a következő: ha egyenletes terheléssel haladunk, gyorsítás lassítás nélkül, pár perc múlva kigyullad a Check Engine lámpa, motor vészüzem, fordulatszám korlátozás. Ha adok egy teljes gázt nagy esélyem van rá hogy a lámpa elalszik, és a motor újra húz. Az eltárolt hibakód a P0400, ami a kipufogógáz-visszavezető rendszer hibás visszavezetésére utal. Az EGR visszavezetést ennél a típusnál egy elektromos mágnesszelep által vezérelt, vákumos szelep végzi. Műhelykörülmények között nem lehet a lámpát "felgyújtani", csak terhelve. Adatblokkban / élő adatok / az EGR kivezérlése 1 vagy 95%. Dízelt viszonylag ritkán csinálunk, de nem kellene köztes szabályzott értékeknek is megjelenni? Pl: 38% Esetleg pont ilyen részterheléses üzemben? A Check Engine lámpa felgyulladásának pillanatában az EGR szelep kivezérlés leesik 1%-ra, a légtömegmérő feszültsége kb 200mg/lökettel hirtelen felugrik - ebből talán az következik, hogy az eddig nyitvalevő EGR szelep tényleg bezáródott - . Amiket már ezzel kapcsolatban ellenőriztem: Az EGR szelep vákumkamra nem lyukas, a dugattyú nem szorul. A vákumot szabályzó elektromos szelep már nem ennyire egyértelmű. Bár az ellenállása jó, tápfeszültság hatására a szelep nyit -zár, de ha vákumpumpával ellenőrzöm a szelepet az AUTODATA-ban szereplő "lezár" és "nyit" utakat nem tudom egyértelműen kimérni. Például: létezik hogy ha a szelep nem ad vákumot az EGR membránnak, akkor a depresszor folyamatos falslevegőt szív az elektromos vezérlőszelepen keresztül? És mi van a fékrásegítés hatásfokával?
  12. Sziaszok olyan autó szerelőt vagy opel mágust keresek aki tudna nekem segiteni hogy hogyan müködik az x17dtl nek (astra g 99-es) az egr szelepe és mágnestekercse + vákumszivatyuja Akár telefonszámot is irhattok visszahívlak !!!!!!! elöre is köszönöm
  13. sziasztok astra g kombiban a légrugót maximum hány bárig lehet felnyomni hogy nem károsodik
  14. Sziasztok nekem már szált el adagoló vezérlő elektronikám 200eft-ba került az x17dtl-be ami sajnos nem javitható mint az y17dtl ellentétben ami javitható (35eft) ezek általában a rázkódástol +hőingadozástol mennek tönkre a gázolaj minöségének semmi köze hozzá
  15. szia az astram 99 végi x17dtl motoros a légtömeg mérő ki lett takaritva az agr szelep-et hol találom mert én szerintem nincs is benne én ilyet tudok hogy van benne (EGR vezérlő mágnestekercs de ez be van öntve gyantába) de viszont nekem nincs is ilyen problémám mint a többieknek hogy rángatás vagy nem ugy megy a kocsi ahogy kéne vagy ingadozna e az alapjárat ,én mungyuk lehet hogy a gázolaj szüröre gyanakodok mert mindig akkor gyullad ki amikor megtaposom a lelkét bár mondgyuk motor féknél is kiszokott gyulladni pedig akkor nem is kell neki anyi üzemanyag
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.