Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

marcusanton

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

marcusanton's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! A következő problémával már kb. egy éve küzdök, de még mindig nincs megoldás: A leírt hibát főleg hidegben történő, és főleg hidegindításkor lehet észlelni. Indítás után a fordulatszám felmegy a szokásos 1200-1500rpm-re (hidegen), majd ugyanavval a lendülettel elkezd araszolni visszafelé, nem ritkán 5-600-as fordulatig. Aztán felpörög a motor 2000-es fordulatszámig majd megint leesik. A reggeli hidegtől függően ezt elismétli 4-5-ször aztán beáll valahol a normális érték körül. De így sem tökéletes. Úgy érzem, bár a motor szépen duruzsol, hogy a gyári 8-900-as fordulat alatt megy. Meleg motorral is előfordul, csak nem ennyire feltűnő a jelenség; ilyenkor nem pörög fel a motor, hanem lejjebb esik a fordulat, érezhetően jobban rezonál a kaszni, aztán viszaáll. Ha nem, akkor egy pici gázfröccs után megint jó, de nem sokáig. Meleg, járó motornál többször is előfordul. Mostanában azt veszem észre, hogy alacsony (2000 alatti) fordulaton lassú gázadásnal egy picit rángat az autó. Ha jobban odalépek, akkor ennek nyoma sincs. Az autó: 1999-es Astra G. 5 ajtós - 120 000 km. Evvel a hibával kapcsolatban ki lett cserélve az EGR szelep - feleslegesen; ki lett takarítva a pillangószelep és környéke, az alapjárati motor. És nem változik semmi. Holnap olajcsere, és talán megkockáztatok egy gyertyacserét is. Még egy kérdés: Mikor a szerelő számítógépre kötötte nem jelzett hibakódot. Az Egr azért lett cserélve, mert - és ezt most laikusként írom - mert a képernyőn 3 sor foglalkozik az EGR szeleppel. Az alsó sor úgy emlékszem feszültség változást ír ki, ez mutat értéket, de a felette lévő két sor nulla értéket mutat (azt hiszem valami gáz visszavezetési értékek). No az újnál sem mozdultak ezek az értékek. Lenne valakinek ötlete?
  2. sajnos ha átugrott a vezérlés akkor zsebbenyulós lesz,mert összeakad a motor, és elgörbülhetnek a szelepek. Vagy a vizpumpád szart be, vagy egyszerüen a vezérmü szij elkopott, és vagy elszakadt, vagy átugrott. ezért kell kicserélni vásárláskor a vezérlést. gyári cuccokból olyan 100-150 ezer simán szokott lenni.... melyik szervizben áűlla za utó??
  3. Sziasztok! A következQ kérdésem lenne. Van egy Astra G-m amit használtan vettem -1999 -es, 1,4- 16 szelepes, 60000 km-t futott, és eddig minden rendben vokt vele. Néhány napja azonban egyszerqen nem indult el. egyet-kettQt hörrent a motor aztán csak az önindító megy. Elvittem szerelQhöz. azt mondta, hogy az egész vezérlés elállítódott, de Q is értetlenül ált a dolog elQtt, mert azt mondta úgy néz ki, mintha valaki rosszul rakta volna össze, úgy el vannak fordulva egymástól vezérmqtárcsák, a vezérmqszíj meg tök feszes. Azt mondta vigyem szervízbe mert evvel nem tud mit kezdeni ill. nem akar belenyúlni. Jelenleg a szervízben van a kocsi, de még nem tudok semmit. Mi okozhatja ezt a hibát? Lehetett-e valami elQzménye az elQzQ tulajnál? Mekkora hiba ez, javítási költségek? Ha most sikerül megcsinálni, akkor a jövQben mire számíthatok- jó lesz, vagy elQfordulhat még? (megítélésem szerint nem szokványos a dolog, és eléggé zsebbenyúlós lesz) :?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.