Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

infielder

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    22
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    ASTRA G 'Combinator' Caravan
  • Város
    Sopron

infielder's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok, az őszi revizíó alkalmán úgy maradtam pár kérdéssel: Égve maradt az ABS lámpa kb egy napra, eltűnt, hibakód nincs, és utánna néha-néha enyhe fékezésnél mintha működött volna az ABS, de nagyon enyhe pedálerőnél. Lecseréltem a fékfolyadékot, légtelenítés, és még most is előfordul de csak szintén ritkán... Lehet hogy az ABS hidroszivattyúja levegős? Vagy tömörtelen? A kombi hátsó ablaktörlő lapát meg mindig kacsán áll meg, néha vagy 20 fokban is ferde, nagyon zavar, nem lehet annak a végálláskapcsolóját beállítani? (100ból 1x jól áll meg, szinte vízszintesen... :blink: )
  2. Z14XE motor. Most átfordítottam a levegőhőmérséklet zenzort, és most is felpörög hideg indításnál 2000 fordulatra de most már hamarabb, kb 20 30 másodperc alatt visszanyugszik. Érdekes a sztori mert amikor teljesen zét volt kapva a motor gyűrüzéshez meg hengerfejfelújításhoz akkor az után is ezt csinálta de csak kb egy hétig, és utánna már csak úgy csinált hogy hidegindítás után 2000 fordulat, gyorsan pár másodperc vissza alapjáratra és váltáskor szállt el a fordulat 3000ig, de azt is csak amíg be nem melegedett a motor. meleg motornál teljesen jó az alapjárat is, meg nem is száll el váltáskor 3000ig. Korábban is volt egy sandám hogy az az alapjárati léptetőmotorral egybeépített pillangószelepes fojtószelepház a szopattyú forrása, most megpiszkáltam és megint kezdi a vacakolást... :o
  3. Levettem, visszaraktam, és első indításra 1500 lett de gyorsan visszament 1000re. Második indítás megint 1500-al indított de nyomta is fel 2000-re. Kicsit visszaesett 1500-ra és már ment is fel 2000-re, és ott maradt. A levegőhőméréklet szenzornak nem lehet ebbe beleszólása mert azt is kivettem a tokjából, lehet hogy fordítva raktam vissza?
  4. Tegnap kipucoltam a pillangószelepet, a furatait, a csatlakozó csöveit, meg a levegőcső-rendszert, és most ha beindítom az alapfordulat 2000rpm egy pár percig, utánna megnyugszik és visszaáll normálra. De csak ha hideg a motor, bemelegedett motornál egyből normális az alapfordulatszám. Mi lehet ez? (Még annyi volt az error hogy ahol rácsatlakozik a pillangószelepházra a levegőscső ott a gumi el volt szakadva a szorítóbilincsnél, megragasztottam, beszilikonszalagoztam meg szigszalaggal körbetekertem, és megszűnt a fordulatszám-ingázás, már nem szív falsot. :D)
  5. OFF Ha esetleg valakit érdekel hogy mi történik ha lefut a vezérműszíj 3900-as fordulaton http://www.panoramio.com/photo/85545508 http://www.panoramio.com/photo/85545491 http://www.panoramio.com/photo/85545474 http://www.panoramio.com/photo/85545458 http://www.panoramio.com/photo/85545432 http://www.panoramio.com/photo/85545405 ON
  6. Már nagyon-nagyon-nagyon régóta gyanús nekem az a motorvezérlő, hogy abban lesz az error erre a fordulatszám ingázós őröletre. Bár eddig ezt senki sem forszírozta hogy az lehet. Hogyan lehet azt megállapítani? Cserével gondolom én. Csakhogy egy másik motorvezérlő integrálása egy másik motorhoz, én úgy érzem az nem egy kisiparos meló. Na és akkor még ottvan az RF, a rizikófaktor hogy mégse az, mint a trafósorral, a lambda szondával, a fojtószelepházzal, stb...
  7. Hát nem titok, eddig 180k az össz deficit a ford.szám ingázás megszüntetésére, és állt az autó júniustól szeptemberig miután ledobta a párszáz kilóméteres vezérműszíjat, meg összekalapálta a párszáz kilóméteres szelepeket. Amúgy a 8 kipufogószelep csere után megszűnt a 3 hengerezés, pöfögés, de a ford.szám ingázás nem, tehát árnyékra vetődtem a sok alkatrészcserével, a 130k km-es vezérműszíjon egy darab repedés törés foszlás nem volt, semmi, melléraktam a zsírújhoz nem is tudtam 1 perc múlva melyik volt fenn, melyik az új. Ennyit a 80k km-es javasolt szíjcseréről. Elment volna mégegyszer 130k km-t. Amiután ledobta a vezérműszíjat első ránézésre egyből motorcsere ugrott be már akkor, de azis rizikós, ki tudja hogyan volt használva, olajcserék hogyan voltak, mik a rejtett hibái, stb... Szerencsémre a koma aki beleszabta a görgőcsavart gariba megmókolta mert hát elk*rta, nem kicsit, nagyon, de hát szarabb lett mint volt, mert pusztítja az olajat, fröcsög a folyadék a kipufogóból, és ingázik a fordulat. Persze mindig a 'tuti tippet' kaptam a szerelőkre hogy: 'hát őmá a '70es években is opelt javított, keni, vágja, stb...' Ja a kipufogóm már 5 évesen kezdett rohadni, ami egy vicckategória.
  8. Egy általános műszaki problémával küzdök már jó 3 éve, mégpedig, hogy ingázik a fordulatszám, rángat a motor, gyorsításkor nem, csak fordulatszám tartáskor, hideg motornál alig, bemelegedettnél már nagyon. EGR szelep pucolás, ledugózás, karterpucolás, légszívócső tömörségellenőrzés, hengerenkénti kompressziómérés, pillangószelep csere, gyújtótrafó csere, lambda-szonda csere, mindhiába. Aztán P0300. Ismét mindenki mást mond, mi a hiba. Ezekután 8db kipufogószelep csere, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, vízpumpa, főtengelyszimmering, vezérműszíj, görgők, feszítő, minden búbánat cseréje. És innentől a hiba megszűnni látszik, újból van ereje alacsonyabb fordulatszámon is, megy mint a rakéta. Vagyis mégsem. Megint ingázik a fordulat, de, csak hosszabb fordulatszám tartáskor, nem azonnal mint azelőtt. 1000km-rel a nagyszervíz után elmegy az olajnyomás. Ismét mindenki mást mond mi a hiba, már a 113. szakembernél tartok, hát akkor olajpumpacsere. (Mint kiderült, nemkellettvolna). 500km múlva a blokkba beleszabott és eltörött görgőcsavar kitekeredik, vezérműszíj lefut, összekalapál minden mindent, ahogy kell. Szakember garanciába összerakja, megy szépen, természetesen a ford.szám. ingázik, rángat, és most... zabálja az olajat :w00t: . Egy hónap alatt kb. 6-800km, a felső nívótól az alsóig fogy. Egy gázadáskor vagy féldeci folyadék jön ki a kipufogón. A hűtővíz nem fogy. Az agyamra megy már, de még mivel próbálkozhatnék mielőtt kidobnám az egészet a szemétbe? Repedt a hengerfej? Törött a dugattyúgyűrű? Megéri szétborítani az egészet megint, kimérni, javítani, összerakni? Vegyek egy komplett motort bele? :confused: Pedig úgy szeretem a kis GéAstrámat :wub: . [2003.05][Z14XE][155e km]
  9. Autópályán 3000-es fordulatnál lefutott a vezérműszíjam, előzőleg olajpumpa-csere miatt volt leszedve, és a jó szakembereknek így sikerült visszarakni, hogy elmászott, ráfutott a görgő peremére, belemart a takaróműanyagba, 200km-ig bírta. El is rendezte szépen a szelepeket, a hengerfejet, a vezérmű jeladót, görgőt, szíjat, dugattyúk tetejét, stb. Érdemes -e, vagy lehetséges -e javítani/cserélni a hengerfejben a szelepvezetőket? A dugattyúk tetején a beütéseket hogyan lehetne lesorjázni rendesen, vagy nem okozhat problémát? Milyen összegbe kerülhet egy komplett hengerfej, jobban megéri, mint vacakolni a felújítgatással? (Bár szerintem csak a 16 db szelep kerülne kb. annyiba mint egy használt hengerfej.) Pár kép az eredményről: https://picasaweb.google.com/104703597289170077415/ScrapbookPhotos?authuser=0&feat=directlink
  10. Az olajbetöltő nem, de a nivópálcán is van ebből a fehér latyakból. Valóban sokat megyek csak városban.
  11. Utal valami komolyabb problémára az hogy ilyen fehér színű olajsár szerű anyag van ebben a csőben? http://sopronibaseball.tvn.hu/20120113214.jpg
  12. Szevasztok, van egy kis nagy problémám. A szokásos fordulatszám ingadozás 1000-3000 rpm között, és már kipróbáltam mindenfélét: AGR ledugózása, csillapodott az inga de megmarad, kartertisztítás, jókis trutymó jött ki, inga megmarad, alapjárati léptető, inga marad, na most valakinek a lambda szonda volt az error, hát akkor kiszedés hátha kokszos, eltömődtek azok a kis nyilások. Igen be volt gyógyulva a helyére le kellett vennem az egész kipufogó csonkot a blokkról mert amúgy nem lehet szerszámmal nyomatékot kifejteni annyi hely sincs. Le is jött nemkis operálással, lambda szonda kivesz, megtörölget, nem volt eltömődve. Visszaraktam az egész hóbelebancot, motor beindít, 1 percet járt és fehér füst, égett szag a lambda szonda környékéről. Na itt befostam hogy rottyra vágtam valamit, szóval lehetséges hogy besült a szonda, vagy csak nem eléggé húztam rá vagy esetleg talán a WD40 égett le a csonkról mert azért megkínáltam rendesen hogy megadja magát a menet. Most nem merem beindítani mert nem akarok nagyobb bajt a motornak. Szerintetek mi volt a fehér füstölés. A motor hibakód jelenleg 10 4 10 10. Ezt villogtatja. Az AGR ledugózva továbbra is.
  13. Most meg az az effekt hogy az egyik féklámpa világít + a pót, aztán megint elmegy a 2 féklámpa marad csak a pót, ésmost megint világít mind1ik. Teljes a chaos.
  14. Helló, van egy ilyen problémám hogy pár napja észrevettem hogy a pótféklámpa enyhén vibrálva halványan világít, és fékezéskor nem világítanak a féklámpák csak a pót. Most hogy elvittem volna szerelőhöz ránéztem azér, és most semmi baja. Magától gyógyult. Szerintetek mi lehet(ett)? Mitől szűnt meg a probléma?
  15. hello, aham ígyvan a gyári kábel a jvc-hez variálható sarus, megpróbálom összecserélni a sárgát meg a piros vezetéket, remélem meggyógyul így.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.