Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

tipeter

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    23
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    -

tipeter's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Még egy kérdésem lenne! Elhatároztam hogy megpróbálom kideríteni mi sérülhetett meg az elektromos tükröm mechanikájában, a kérdésem az lenne hogy hogyan lehet leszerelni? Mivel a tükör működik (csak rosszul :huh: ), nincs "kedvem" kicseréltetni illetve borsos áron Opel szervizben megjavíttatni. Inkább megpróbálom magam, lehet hogy nem sikerül de van némi tapasztalatom ilyen jellegű kütyük javításában... Sajnos a kasznis aki a sárvédőt meg az ajtót fogja javítani nem tud a problémával mit kezdeni.
  2. Hát azt gondoltam, de talán a bontottnál mégis jobb. Vagy mostmár nem tudom... :huh: Szerintetek akkor bontott vagy új gyári? Az ára egyértelművé teszi a döntést, de egyébként?
  3. Szóval akkor vagy új eredeti, vagy bontott. Azért szerettem volna újat, hogy lehetőleg ne változzon a festékvastagság... Az autón csak felületi sérülések történtek, csak olyan szerencsétlen módon (élek) hogy nem lehet szépen kilakatolni. Új sárvédővel nem lenne "törött" az autó... (Az ajtó sérülése minimális.) Akkor ez nem lesz olcsó mulatság :huh:
  4. Üdv! Történt egy kisebb koccanásos baleset az Astrámmal, ennek köszönhetően a bal első sárvédőből a gyári élek elég hepehupásan "kisimultak", a bal első ajtón az "R"-betűnél keletkezett egy kisebb mélyedés, a fekete díszléc sérült, és a becsapódó bal elektromos tükör mechanikája megsérült, ferdén mozgatja a tükröt (a burkolat sértetlen). A kocsi másfél éves. A sárvédőt mindenképpen cserélni szeretném, mert több szakember szerint is kicsi az esély a tökéletes kikalapálásra, jöhet a gitt meg a vastag festés stb. Érdeklődtem alkatrészek után, a dán utángyártott sárvédő 9300.- Ft, az eredeti GM 41800.-, mindez hivatalosan, boltban. Az utángyártott fűthető elektromos tükör is 12000.- Ft. A kérdésem az lenne hogy mi a különbség az eredeti és az utángyártott karosszériaelemek között? Nem lesz tőle "Suzukis" az Opelem (lemezvastagság stb.) :-) Sajnos nem értek ezekhez a dolgokhoz, de nem is akarok feleslegesen sok pénzt költeni, ha az utángyártott is jó. Azt viszont szeretném ha a még garanciás korú kocsim lehetőleg úgy is nézne ki :-) A másik kérdés, hogy mit csináljak a tükörrel? Utángyártottra cseréljem azt is, vagy mi legyen?
  5. Igazad van: természetesen Z14XEP (2007-es évjárat), csak elírtam. Viszont, bár nem értek hozzá de ennek ecotec-nek kell lennie (rá van írva....) , vagy nagyon át vagyok verve.... :) 2008. márciusban vettem.
  6. Üdv! Pontosan 1 éves 1.4-es Astra G-m van (Z16XEP), múlt héten volt kötelező átvizsgáláson, mindent rendben találtak nála és eddig nekem sem volt vele különösebb bajom. Aznap eléggé meg is pörgettem mivel késésben voltam és visszafelé még meg is lepődtem hogy milyen dinamikusan megy (persze Astrához mérten...). Egyébként eléggé kíméletesen vezetek, nem gyilkolom a kocsit de ha muszáj akkor azért hajtom. Amennyire tudom az ecotec motornak kell is időnként. Tegnap reggel azonban, mikor kanyarodtam ki a parkolóból kigyulladt a töltésjelző és égve maradt, majd kb. 20 méter múlva leállt a kormányszervó. Az elektromos rendszer többi része viszont működött tovább. Így voltam kénytelen menni 3-4 sarkot mire le tudtam állítani a kocsit. Érdekes módon újraindítás után minden rendben ment. Pont mint a Windows, gondoltam :huh: Kicsit zavart a dolog de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget egészen ma estig. Ebben a két napban elég sokat mentem vele és egyre inkább olyan érzésem van mintha lomhább lenne. Konkrét hibajelenséget nem tudnék mondani csak valahogy érzem hogy valami nem stimmel vele. Nem úgy gyorsul mint szokott, mintha a gázadásra "fáziskéséssel" reagálna, a kormány is kicsit "nehezebbnek" tűnik, mintha be lenne nyugtatózva.... Kicsit olyan érzésem van mint amikor az ember biciklin lapos gumikkal megy... (Keréknyomás amúgy rendben, új téli gumik....) Ami még feltűnt hogy másodikban-harmadikban hasonló hangot ad a váltó(?) mint amit tolatáskor csak halkabban. Ez korábban nem tűnt fel. Lehet erre valamilyen reális magyarázat, vagy intézzem el azzal hogy bebeszélem magamnak? :) Eddig nagyon meg voltam elégedve vele de most valahogy gyanús kicsit. Nem vagyok egy autóbuherátor (gondolom a leírás alapján ez látszik is...) éppen ezért nyugtalanít a dolog.
  7. Bakker, írtam hogy tök kezdő vagyok autó-téren! :) Hát azért kerestem gyárit, mert: 1. Mindenféle rémtörténeteket olvastam a neten a kölömböző fagyállók keveréséből adódó problémákról 2. Ugyancsak a neten olvastam Tesco-s fagyálló által megmart motorblokkról 3. Mert két órája itt a fórumon is azt ajánlottátok :) Nem értek hozzá na! :rolleyes:
  8. Elmentem a helyi (Mosonmagyaróvár) Opel szervizbe fagyállóért, "hát csak január 5-én tudunk adni mert leltározunk..." és persze hajthatatlanok voltak.... :rolleyes:
  9. Mondjuk hülye kérdés volt, mert egyértelmű... :rolleyes: (cipőt a cipőboltban...) És egy ilyen új autónál mitől/hová folyhat a hűtővíz?
  10. Köszi a választ! És hol lehet venni gyári fagyállót?
  11. Üdv! Mindenekelőtt Boldog Új Évet! Sajnos lehet hogy nekem is hűtővíz-gondom lesz, bár talán csak paranoiás vagyok... :-) Ma reggel amikor utántöltöttem az ablakmosót, észrevettem hogy a hűtővíz-kiegyenlítő tartályban a folyadékszint a jelzés (KALT/COLD) alatt van egy ujjnyival, hideg motornál. Sajnos nem figyeltem hogy korábban mennyi volt benne, szóval lehet hogy feleslegesen aggódom... A kocsi gyakorlatilag új, Z1.4XEP-16V, márciusban vettem. A gyári sárga fagyálló van benne, gyakorlatilag nem volt hozzányúlva. Sajnos ahogy írtam, nem tudom hogy már gyárilag sem volt szinten vagy fogyott belőle. Szerintetek kell vele foglalkoznom, figyelni vagy nagy valószínűséggel gyárilag van benne kicsit kevesebb? Első kocsim, eszméletlenül vigyázom rá (talán kicsit túlzottan is), szóval kicsit aggódom. Ráadásul nem vagyok egy autóbütykölős/tuningolós típus szóval nem nagyon értek mélyebben hozzá.
  12. Sziasztok! Új G-s Astrám van, 2600km van benne, tehát nem sokat futott még. Azt vettem észre hogy az utóbbi pár napon reggel mikor elindulok vele, az első 3-4 váltás után kicsit rángat a kocsi. Mire kiérek a lakótelepről, minden OK, úgy meg ahogyan máskor is szokott. Napközben nincs vele probléma. Mi lehet az oka? Ismerősök riogattak valamilyen AGR-szeleppel, sajnos én nemigazán értek az autókhoz. Tudni kell még hogy elég friss a jogsim és kissé még "öregurasan" vezetek tehát az autót nem nagyon "húzatom" és főleg városban járok vele. Egy-két hetente teszek meg nagyobb, 50-150km-es utakat de azokat sem autópályán. Másik kérdésem hogy ezeknél az autóknál van "bejáratás"? Ha igen, hogyan zajlik? Mindenki mást mond, én meg nem szeretnék hülyeséget csinálni.
  13. Köszi az együttérző válaszokért. Az az igazság hogy egy panelházban lakom. A ház előtt, ahol az ablakokból rá lehet látni a parkolóra, minden hely foglalt. Már többször voltak komoly viták "újoncokkal" a parkolóhelyeken, úgyhogy én inkább egy másik, a tömbünk melletti parkolóba szoktam beállni. Erre sajnos egyik ablakomból sem lehet rálátni, viszont még éjjel is kb. a parkoló fele tök üres. Úgyhogy majdnem kizárt hogy valakinek a helyére álltam volna. Mindíg igyekeztem úgy parkolni hogy jobbról-balról kényelmesen be tudjanak mellém állni. Itt meg lehet tenni, mert ahogy írtam nagyon kevesen használják.
  14. Üdv! Casco-t szerencsére kötöttem, a jelek szerint állják az önrész feletti költségeket... Ha nem így lenne, akkor nem tudom mit tennék. Állna a kocsi a ház előtt amíg szét nem rozsdásodik. A kocsi miatt aggódom leginkább, hogy rendbe lehet-e normálisan hozni. Meg hogy az az elmebeteg aki ezt tette, újra megteheti.
  15. Sziasztok! Lehet hogy nem a legmegfelelőbb topicba írom a gondomat, de azért megpróbálom. Tegnap reggel lementem a lakótelepen parkoló kocsimhoz, és a képeken látható állapotban találtam. Három kerekét is kivágták, tréleren kellett elvontatni. Nem szeretnék magyarázkodni hiszen aki ismer az tudja, aki nem az meg úgyis azt gondol amit akar, de nem adtam okot arra hogy ezt tegyék velem, ötletem sincs hogy ki és miért tette... Informatikusként dolgozom, a munkahelyemen sincs haragosom... Amit tudni érdemes, hogy az autó 4 hónapos, új, szalonban vásárolt. A jogosítványom 2 hónapos, én magam pedig a harmadik X-et taposom, tehát nem vagyok fiatal „suhanc”. (Remélem nem bántok meg senkit.) Ennyit a körülményekről. A kérdésem az lenne, hogy mit lehet ezzel a kocsival kezdeni, szakmai szemmel? Mennyire lehet szerkezetileg is helyreállítani? Úgy értem, mivel az autó belseje is kapott az anyagból (pl. az első ablaktörlőknél), ha nem tudják teljesen újrafesteni, esetleg egy-két sarok belül véletlenül kimarad, ott szépen elkezd rozsdásodni, rohadni. Mit tegyek? Az autó 10 éves hitelre van, én nem vagyok milliomos, egy viszonylag stabil állásom van átlagos fizetéssel. A törlesztést, a biztosítást meg az üzemben tartást tudom (kis jóindulattal) kényelmesen fizetni, de semmi több! Az eset Mosonmagyaróváron történt, jelenleg a kocsi a helyi Opel-szalon műhelyében van, szétszerelik és újrafényezik... Szerintetek mit tegyek? Mennyire lesz ez még „új”? Nagyon el vagyok keseredve, de őszinte választ szeretnék...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.