Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

mihist4

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Szeged

mihist4's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. ez szép, meg a képek is. aki lefúrt az elpárologtatóig, attól kérdezném: mennyi idő egy átlagos szerelési ismeretű embernek eljutni az elpárologtatóig a műszerfal alatt, mire kell ügyelni? Valószínű kedden szét kell bombázni, mert a 25Barnak vmi oka van, főleg áramlási. Műszerfalat gondolom nem kell kivenni, de középkonzolt fullra?
  2. Szerinted, ha biztonsági okból lekapcsol a klíma 28Bar-nál, akkor az látszik az utastérban a klíma bekapcsoló gombnál, tehát elalszik a klíma lámpa ?
  3. Teszteltem a klímát megint: Körülmények: 300g gáz a rendszerben a 600g helyett, 33.5°C külső hőmérséklet, légcsatornák felső állásba, külső levegőnél Mért értékek: - Bal fúvókánál 10°C - Középső felsőnél 15°C - Középső alsónál 20°C - Jobnál 25°C - Bal és job ülés között 15°C Menet közben külső 35-40°C-nál sajnos még izzad az ember homloka, tehát harmatos.
  4. Én javítgatom, tesztelgetem a klímámat egy ideje (olvass vissza), és most nálam ez van, mint nálad, azaz a bal oldal erősebben hűt. A rendszeremben most 600g helyett csak 300g van, mert 25 bar körül produkált a klímám magas nyomáson, igaz tűző napsütésben. Ezzel a 300g-mal egyenlőre 16Bart nyom, fordulaton is szépen szabályoz, igaz nem fúj olyan hideget. Még ezt fogom csinálni: - Lemérem a Robi által írt elvárt hőmérsékleteket - Illetve péntek (júl 6) nyomunk még hűtőközeget rendszerbe először 100g-ot, majd többet Remélem nem megy megint 25Barra. Robinak üzenem, hogy valószínűleg a kompresszornál is van nyomásszabályzó.
  5. Az olajat hogy állítják be, csak saccra? Vagy van olyan ember, művelet, amivel ki tudják mosni a rendszert, és a pontos mennyiséget beletölteni?
  6. Mégegy kísérlet: - Minden a helyén van, azaz klímahűtő, ventillátor - De szárítószűrő tetején lévő nyomás szenzorról lehúztam az elektromos csatlakozást - Autó beindít - Autó ezt hűtés rendszer hibának véli, műszerfalon ég a hűtős sárga lámpa, és mindkét (első-hátsó) venti is max-on elkezd pörögni Rendes üzemközben ezt még sosem tapasztaltam, szerintem 100°C alatt csinálna ilyet.
  7. Ha ez kérdés volt, akkor válaszolok: Az első venti egy műanyag keretben van a klíma hűtő előtt. E műanyag keret sarkában van a huzalellenállás. A keretbe 3 szál megy ,de a motorba már csak 2. Egyébként a huzalellenállás mellett van egy hőbiztosíték, legalábbis ránézésre az, ami azt jelenti, hogy bizonyos hőmérséklet felett ez a biztosíték megszakítja az áramkört biztonsági okból. Most végeztem egy kísérletet, megosztom Veletek: megakarom nézni az első, ill. a hátsó ventik működését - külső hömérséklet 33°C - autó beindít - néha túráztatom 2-2500ford/percen - kb. 30 perc múlva 93°C vízhőmérsékletnél bekapcsol mindkét venti, és lehúzzák a víz hőmérsékletét Tapasztalat: - A ventik elég halkak voltak, tehát mindkettő kis fokozaton működött - Nem lehet mondani, hogy az első venti csak a klímás venti, az első venti is segít a motorvíz hűtésében, illetve valószínű a hátsó is a klíma hűtésében. - Nálam klímánál az első venti kis fokozats nem működik, nem kap jelet, VISZONT a motorvíz hűtésénél már működik az első venti kis fokozata. - Nagyon jó az A-s dízel Zafira motorhűtése, én még üzem közben egyszer sem hallottam, hogy ordítanának a ventik, ellenben egy pl. Merci Vito-nál, már 2 perc után ordít a hűtőventi. Kérdésem: az első venti kis fokozatát klímánál a szárítószűrő tetején lévő nyomásszenzor szabályozza? Vagy mi?
  8. Nálam az első venti szabályozása úgy van ,hogy előtét ellenállás (spirál huzal) szabályozza le a 12V-ot.
  9. Köszi a kérdéseid, ill. a válaszaid: A rendszert géppel töltötték, elég profin nézett ki: LCD kijelző, az elején olaj, UV, visszafejt gáztrugymó tartály, szerintem a mennyiség pontos. Magas nyomáskor is (szerintem) hűs levegőt fújt az utastérbe a klíma, bár a szervizes srác szerint ennél többet kell tudnia, C fokban nem mértük meg. Adagoló szelep? Az a turbó mögötti résznél van? Mert a klímás azt fagyasztotta le Nitrogénnel, és -mint mondtam- a nyomás kb. 15mp-ig jó is volt, majd ismét felment 25barra, erre a klímás azt mindta, hogy a szelep jó működik. Persze attól lehet rossz. A dugulás kérdésre: végignézegette a gáz oldalt, és mindenütt forró volt a cső, erre azt mondta, hogy a dugulás nem lehet, bár szelep után még lehet, igaz? Értem, tehát nincs a kompresszornál nyomás szabályzó elektronika. Közben felmerült bennem még a szárítószűrő tetején lévő nyomás szenzor. Az mi? Hogyan működik? Van 3 kivezetése, én gondolom ha kicsi a nyomás akkor 2 érintkezőnek össze kellene záródnia, bizonyos nyomás felett pedig másik 2 érintkezőnek, tehát úgykellene működnie mint egy váltókapcsolónak, vagy nem? Nálam alaphelyzetben egyik érintkező között sem mérek 0 ellenállást. Utánaolvasva vagy 1, vagy 2 ilyen nyomásszenzor van, az egyik azt nézi, hogy van-e a rendszerben gáz, mert ha nincs, akkor be sem kapcsol a kompresszor, a másik pedig a ventillátor egyes fokozatát kapcsolja, vagy a kettest, illetve 30bar fölött lekapcsolja a kompresszort biztonsági okokból. Tehát mi az a nyomás kapcsoló, hogyan működhet? Igen az olaj: ami nem tetszett a klímásnál: kérdezem mennyi olajat raktok bele, válasz: 40ml nem árthat, de ne mán honnan tudjátok, hogy mennyi van benne. tőletek kérdem: nem fontos a gáz-olaj arány? Vagy hogy állítják be ezt az arányt, kimossák a rendszert? Látom írtad, hogy az adagoló szelep az utastérben van, nem a turbó mögött a motortérben? Nem az az adagoló szelep, ha nem az, akkor az mi? Ja Zafirám van. Ja mégegy, ugye kivettem az új kondit, hogy visszavigyem , és visszategyem a régi, hegesztett kondit. Tehát kiszedtem a kondit, és az első, fújó ventit, így elindultam a kútra, hogy nagynyomású vízzel kimossam a régi kondit, illetve a motor hűtőt is. Azt vettem észre, hogy a hátsó venti maxra pörgött, még soha nem halottam a hangját, de most igen. Gondolom érzékelte, hogy nincs első venti, és a hátsó végzi a munkát. A műszerfalon sárga is volt a hűtő szervíz lámpa. Persze csak rövid távon voltam vele. Tehát azt akarom mondani, hogy a 25baros próbáknál a hátsó sosem pörgött fel max, mint most, ha akkor is felpörgött volna, lehet, hogy a klímanyomás kisebb lett volna? A hátsó venti egyébként pörgött a "25baros" próbáknál, csak nem maxon. Szerinted Robi, akkor operáljam ki az adagoló szelepet? Esetleg cseréljem ki a szárítószűrő tetején lévő nyomás kapcsolót?
  10. Sziasztok! Ez történt velem: - tönkrement a klímám - megállapították, hogy lyukas a kondenzátor (került 5.500Ft), csere lenne szárítószűrővel 30eFt+munkadíj, én: kösz nem, majd meghegesztetem - otthon klíma kondi kivesz, alu hegesztő hegeszt (került 3.000Ft) - szárítószűrő megvesz (ez belekerült 5.800Ft-ba) beletettem, 3db tömítőgyűrű 1.500Ft !! - klímáshoz elvisz, nyomáspróba kiváló, vákumozás 20perc, vákumteszt 4 perc, teszt jó, 600g r134-es gáz beletölt, a rendszerben 23bar a nyomás, és növekszik !!! - klímás: hátha a gép tévedett, gáz leszív, újra tölt, hiba ugyanaz - klímás: nézzük meg féltöltettel, hiba ugyanaz - gáz leszív - klímás: lehet, hogy a hegesztett kondi rossz, klímás ad egy új kondit 20eFt-ért, cseréljem ki, hozzam vissza, ha nem az a hiba, akkor visszaadja kondi árát, én: Ok - én: mennyivel tartozom? klímás: 8eFt a 12eFt helyett, én: a emmiért, és próbálgatásokként fizessek 8eFt-kat, na ne mááá, adtam neki 4eFt-ot - én kicseréltem kondit, szárítószűrő az új, nyomáspróba kiváló, rendszer vákumozás, vákumteszt, eddig jó, DE a nyomás még mindig 23-25bar, az üzemi 12-18barhoz képest - klímás lemosta mindkét hűtőt, dzsuva nem volt jelentős rajta - klímás: dugulás nincs, szelepet lefagyasztotta, pillanatig jó volt a nyomás, de aztán megint felment 25barra - klímás: az ő tudománya itt megállt, vigyem máshova - én: "én meg mit csináljal leverjem a cégéred, mint Mekk Eleknek ? - másik klímásnak elmondtam a történetet, azt mondta, hogy lehet, hogy a klímakompresszor nyomáselektronikája rossz, ami egyben van a klímakompresszorral, jó áron újonnan 100eFt+szerelés, mondom: köszi - ja az első ventillátor (klíma fújó venti) 1-es fokozata rossz, de a 2-es, azaz a max jó, és akkor se rántja le a nyomást Szerintetek? A motorom: Y20DTH 2000-es túrbódízel 2001-es
  11. Segíteni nem tudok, az én Y20DTH-ban 122ekm van, de még traverzgyűrű hiba nem jött elő. Ha nem izzít, mert a kompjuter úgy találja, akkor nehezen indul, izzításkor pöcre. Ha beindítom...megyek vele mondjuk 100m-t...leállítom...hideg a víz....kb.15 perc múlva megint indítom, akkor nem izzít...nehezen indul. Én úgy tudom az "izzításszabályzó" két dolgot néz: - mikor állt le az autó ÉS - mennyi a víz hőmérséklete Tehát a két dolog közt ÉS kapcsolat van. Ez baj.
  12. én is itt vagyok, olvasgatom néha ha van mit, egyébként 2001-es, 2000-es dízel A Zafim van, motorkód: Y20DTH. van vmi kérdezzetek?
  13. ...vagy esetleg a résolaj visszavezető csöveknél lehet elöregedés?
  14. Sziasztok! Egy opel betegségről szeretnék írni, kérdezni. Szerintem alapjáraton kicsi a vákum. Itt olvastam "leon al khamel" 2005-ös hozzászólását ( http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=632&st=60 ) és vmi hasonló az én bajom is. Kronológiailag: 01. Mikor megvettem 4 évesen a Y20DTH-mat nem volt semmi gondja. 02. Kb. 5 évesen belementem egy kátyú félébe és azóta a kis ford számú turbófeltöltéssel gond van: - beindítás utáni első turbóhasználat (2000ford.szám felett) után a lámpáknál megállva kigyullad a szervízlámpa, az autó szervízüzembe kapcsol, és letiltja a turbót - lámpánál elindulva kb. 2500f/perc (2-esben), vagy 2000f/perc (3-asban) szervízlámpa elalszik, turbo működik, megy mint a golyó VAGY ha országúton egyenletes sebességgel belemegyek egy kisebb döccenőbe akkor is kigyullad ez a "rohadék kulcsos ember" (ha kiég az izzója biztos nem cserélem ki :-) ) 03. Most 7 évesen rászántam magam, hogy csak el kéne hárrítani a problémát: - elsőnek légtömegmérőt megtisztítottam féktárcsatisztító sprayyel--->sömmi - másodiknak a motor elején középen, a műanyag opel lemez alatt lévő "turbo sziszegőt" takarítottam meg az olajsártól--->hiba él, mint tetűk a fejbőrben - kaptam egy fülest, hogy a motorral szemben állva balra fent, a szívócsonk, és a légtömegmérő mögötti vákumszelepet tisztítsam meg: kiszedtem---> csavar nincs rajta---> alul 4 műanyag karom--->óvatosan leszed-->kis szűrő tömítéssel, rozsdát, rendellenességet nem látok--->teteje szerintem ragasztva így nem bántom---> műanyag alj, 4 körömmel visszarak--->motortérben szétnéz--->jé, jobb oldalt is van két vákumdoboz, az egyik GM száma megegyezik a kiszedettel ---> ötlet: cseréljem fel--->felcserélve--->hiba továbbra is 04. A felcserélés közben nézegettem a vákumcsöveket is. Kettőnél találtam 3 kopásnyomot, de lukat nem láttam rajtuk, bár lehet. Ezek a kopások azért vannak, mert hozzáérnek más alkatrészekhez, ezt jobban is megoldhatták volna Opelék. 05. Motorjárás közben alapjáraton a vákumhelyeken (csöveket lehúzva) érzek az újammal vákumot, de nem tudom, hogy elég erős-e? Amit ki fogok próbálni: 01. "leon al khamel" is írta, hogy beindítás után, alapjáraton is kell a turbó lamelláinak működnie, ezt fogom megnézni + emlékszek régebben én is hallottam fütyülő, turbó hangot beindításkor, most meg nem 02. Rövidre fogom kötni a vákumszelepeket. Lesz belőlük gond? 03. A kopott vákumcsöveket kicserélem. Kérdésim: 01. Melyik vákumdoboz mit csinál? 02. Vákumdobozok hogyan működnek? 03. A turbó nyomásszabályozó szelepnek van egy fémtengely kivezetése menettel. Ezen állítsak? 04. Mit csináljak. Ja, és lassításkor is előjön a hiba, ez főleg előzés előtt kib...szott kellemetlen, és balesetveszélyes. Előre is köszönöm: mihist4
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.