Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

aboy

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    23
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel
  • Város
    x

Legutóbbi látogatók

1.253 profile views

aboy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. aboy

    Fogyasztás

    Sziasztok! Szemezek ezzel a motorral (opel.hu konfigurátoron "1.6 SHT, 147 kW / 200 LE Start/Stop" jelzésűről van szó ugye?). Három kérdésem lenne a közösség azon része felé akinek ilyen Astrája van: - Más is TiSza által hozott fogyasztást tapasztal? Azt szeretném kideríteni, hogy ő vezet ügyesen vagy ez az átlag simán hozható. - Tapasztalt-e bárki extrém nagy fogyasztást városban, nem a szemét kinyomva, hanem értelmesen használva? 12-13 vagy még több literre gondolok. - Jól tudom, hogy manapság már a benzines turbós autókban is van kéttömegű, ugyanakkor automata váltó esetén nincs? Köszönöm!
  2. Kedves Csaba, köszönöm a választ!
  3. Sziasztok! 1.6 szívó benzines (B16XER) Astrámhoz milyen olajat vegyek amit elfogad a márkaszervíz garanciálisnak? Aranyáron mérik a gyárit, úgyhogy inkább vinnék.. az olaj mely tulajdonságainak kell egyeznie a gyári előírásokkal? Ja és hány liter kell bele? Köszönöm!
  4. köszi a választ. nekem nem csinál semmit a szabályzó gomb kikapcsolt automata világításnál sem. csak süti ki a szemem a kijelző
  5. Sziasztok! CD600-as rádióval kapcsolatban lenne két kérdésem: - ha USB-n zenét hallgatok és bemegyek egy mappába akor számokat játszok le, akkor van-e lehetőség egyel feljebb lépni a mapparendszerben? Tehát lemegyek mondjuk 2 szintet a gyökértől, ott végighallgatok néhány zenét, majd egyel feljebb lépnék. Jelenleg ezt csak a nagy gomb megnyomásával, majd a Mappák sorig való letekeréssel és további nyomkodással tudom csak megoldani (igaz a Mappákban már segít, mindig bepozicionálja hogy az aktuálisan lejátszott szám melyik mappában van és csak rá kell újra nyomni). Tehát az elvárt működés az lenne hogy szól a zene, megtekerem a nagy gombot (ilyenkor az aktuális könyvtár tartalmát hozza) majd innen szeretnék egyel feljebb lépni. Nincs ".." sor a listában, mint mondjuk egy fájlrendszer listázásánál rendes oprendszeren. Szerintetek ez megoldható valahogy? - ha a fényérzékelő végre úgy dönt hogy nappal van, kikapcsolja a tompítottat (és felerősíti a led-es menetfényt), ugyanakkor egy ipari reflektor fényerejére kapcsolja a CD600 képernyőjét, mire én szívrohamot kapok és odanézek hogy mi a fene történik. Ráadásul ilyenkor le sem lehet venni a fényerőt, nem csinál semmit a műszerfal világítást szabályozó gomb. Ez utóbbi jól működik ha az érzékelő úgy gondolja kint sötét van. Elég zavaró ez a fényár és ugyan a rádió képernyőjét ki lehet kapcsolni menüből de jobb lenne csak levenni a fényerőt. Megoldható? köszi!
  6. sziasztok tpms-el kapcsolatos kérdéseim lennének. én csak most szembesültem azzal, hogy márkaszervízben cseréltetve a téligumit írd és mond 12000 forintot kell fizetni a műveletért, ráadásul másfél óráig is eltart. 6000 az abroncs csere, centír, stb, és 6000 a nyomásérzékelő kalibrálása. két kérdés merült fel bennem: - a szervíz szerint a szelep nem fog automatikusan újrakalibrálódni, tehát szükséges ez a művelet. ennek ellenkezőjét is hallottam már. mi a tapasztalat? - állítólag az olyan autókban ahol van tpms rendszer, azt a műszaki vizsgákon is ellenőrzik. ha ugye rossz, gondolom cseréltetni kell a szelepet, úgy tudom 20-25ezer darabja. mi van ha olyan felnim van amin nincs is érzékelő? nem megy át az autó a műszakin? köszi!
  7. a business-hez lehetett választani "Komfort ülés csomag" nevű opciót (bár lehet hogy szövet függvényében), ahol elég jól lehetett állítgatni a háttámaszt. esetleg kérdezz rá hogy tudnak-e ilyen ülést beletenni utólag. biztos nem lesz olcsó de még mindig jobb talán mint eladni.
  8. ugyan nem Astrában, hanem C Vectrában, de 2 éve raktak bele SKF vízpumpát ami most nyáron, 20ezer km után tönkre is ment, majdnem lerántva a szíjat a helyéről (pfű...). most gyári van benne. pedig állítólag az SKF sem egy vacak márka. de az is lehet hogy a beszereléssel volt probléma (nem márkaszervízben rakták be..)
  9. máshol nem találtam erről infót, csak használtautós hirdetésben olvastam, hogy a J Astra 1.4T-ben nincs kettőstömegű (ráadásul a feladó szerint: "lentkerék" :-), így ezt nem tekintem hiteles forrásnak, de Te például azt írtad, hogy van benne. Meg tudod erősíteni? Sajnos a Vectrámban kellett cserélni, na az például nagyon fájt.
  10. Alientwo: köszi :-) ahogy írtam a nagy nyomatékot biztosító turbó nem ismeretlen (vectra c, 150 ló), de hajlandó lennék lemondani róla ha 10 évig nagyobb gond nélkül menne az autó és az 1.6-tal látok erre több esélyt. De "sajnos" azért bogarat ültettél a fülembe :-) a flotta sajnos nem céges flotta, hanem magánszemélyes lízing lenne, szóval nem 3 hanem inkább 8-10 évre venném.
  11. Részben off, de a véleményetek szeretném kérni. Mit gondoltok, érdemes most venni kb 20%-os flottakedvezménnyel J Astrát (kombit) vagy érdemes megvárni a K-t? J Astra pro: - kiforrottabb, gyakori hibák javítva - kiváló törésteszt - olcsó - van még szívó benzines motor hozzá :-) J Astra kontra: - nehéz, kissé sokat fogyaszt K Astra pro: - lényegesen modernebb technikák - könnyebb - állítólag tágasabb, pedig rövidebb K Astra kontra: - új modell, lehetnek bosszantó hibák - kombi csak 1 év múlva legkorábban - drága lesz - nem tudom milyen a töréstesztje - nem lesz szívó benzines motor :-) Igen, kicsit idegenkedem a turbótól, csak meghibásodási forrásként gondolok rá (pedig tudom, hogy jó, 1.9-es cdti Vectrám van). Szóval a kérdés, hogy ha most cserélnétek autót, beleugranátok az utolsó darabok egyikébe nagyon jó áron (decemberig gyártják és már most csak novemberi gyártásúra tudnak rendelést felvenni), vagy várnátok 1-2 évet (tegyük fel nem sürgős a csere) a K Astra Tourerre, hogy ne az első szériákból legyen rendelve?
  12. Szett = szíj + görgők + vízpumpa?
  13. Hát mert hogy van a rendelős Excel táblázatuk ahol a kettő üti egymást. Az opel.hu konfigurátorban viszont ellentmondásos a dolog, mert egyrészt van önállóan kiválasztható "Padlókonzol az utastér első részében, eltolható kartámasszal" (ezt választva a 360 fokos belső nézet nem mutatja a kartámaszt, csak a kézifék kart), másrészt vannak csomagok ahol ez benne van, de ott mindig ott van az elektromos kézifék is (ezt választva a belső nézetben nincs kézifék kar és van kartámasz)
  14. hm.. a kereskedő azt állította, hogy ez le-he-tet-len :-) extraként nem kérhetem a könyöklőt, csak elektromos kézifékkel! nem akad esetleg valamelyikőtöknél egy fotó, amit megmutathatnék?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.