Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

vpp

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Békés

vpp's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Ja: a hibajelző nem világít. Nincs benne tárolt hibakód sem. V.Péter
  2. Köszi! Ez igaz: a gumicsöveket nem cseréltem. Nem láttam ugyan rajtuk repedést, de előfordulhat. A bilincseket mindenhol meghúztam. Melegen mozgatva a gumicsövet semmi nem változik, csak ha majdnem teljesen elszorítom a hosszú csövet, akkor lassul vissza 5-600-ra. Csak akkor stabilizálódik. Újrakezdi az ütemes pörgetést ha elengedem. V.Péter
  3. Ha az a BOSCH feliratú villanymotornak kinéző valami az alapjárati szelep, ami két vastag gumicsövön keresztül megkerüli a pillangószelepet, akkor a válasz igen: azt féktisztítóval többször is kimostam, sőt másik ugyanolyan BOSCH cikkszámúval is kipróbáltam. A jelenség ugyanaz: hidegen jól szabályozza az alapjáratot, csak melegen jön a túráztatás. Reggel hidegen beindítva kb 6-8 percig kell járatni a motort, amíg a digitális műszerfalon éléri a harmadik vonást a vízhőfok, csak akkor kezdi el a gázfröccsöket adni. Addig stabil ezres a fordulat. Kicseréltük a pillangószelep házat is a kapcsolóval együtt: a hiba megmaradt. Üdv: V.Péter
  4. Szia! Nem vagyok szakértő, csupán egy eredetvizsgáló állomáson dolgozom tíz éve. Tapasztalataim szerint külföldön évente 30-60.000 km kerül a nagyobb motorú autókba az első pár évben. Utána 4-6 évesen második autó lesz belőle, és már kevesebbet használják. Nyilván vannak kivételesen megkímélt, egy gazdás példányok is, de az eredetvizsgálóba kevés ilyet hoznak. Én például németből vettem 9 éves BMW-t 600.000km-el, amiből a kereskedő 250.000-et vallott be. Később megtaláltam a kinti szervízkönyvet az ülés alatt. Én évente kb 60.000km-t autózom, de Magyarországra kevesebb éves átlag jellemző. Az autó külső-belső állapotán is jól látszik, ha keveset futott. Ha van eredetvizsgáló ismerősöd a közelben, biztosan szívesen segít az állapotvizsgálatban (pl: festékréteg mérés, volt-e törve, stb). Üdv: V.Péter
  5. > először az jutott eszembe, hogy nem szív vhol falsot? bár akkor hidegen is kéne csinálnia... Köszi a gyors tippet! Hidegen minden tökéletes. Állítólag hidegen a computer a tárolt jelek alapján dolgozik (olyasmi mint a szerviz üzemmód?), a szenzorok csak melegen befolyásolják. Ha melegen lehúzom a pillangószelep csatiját, akkor felbőg a motor. Ha lehúzom a hőfok jeladó csatiját (hogy hidegnek higgye a motort), akkor azonnal leáll és be sem indul amíg le van húzva. A lambda szondát ha lehúzom akkor csak darabosabb lesz a gyújtás. Az alapjárati motort lehúzva azonnal leáll, szerintem túl sok fals levegőt nem kaphat. Sajnos ezektől nem szűnik meg tőlük a "túráztatás". Melegen megállva a pirosnál a pillangószelep zárva van, ezért csak a motorvezérlés adhat gázt az alapjárati motor segítségével. Gázt ad és elveszi, majd újra gázt ad és újra elveszi. Ráadásul a fogyasztás azóta 14-16(!)L/100km. Lassan olcsóbb egy komplett C20NE motort venni bele, pedig ennek a C18NZ-nek is van ereje, nem füstöl, szépen egyenletesen jár amíg hideg. Rejtély! Esetleg egyéb ötlet? Bármire nyitott vagyok! Köszi: V.Péter
  6. Sziasztok! Lenne egy rövidebb és egy hosszabb kérdésem. 1: 1990-es Vectra A 2.0i C20NE motort be tudok építeni 1990-es Kadett E 2.0i GSi autóba? 2: Jelenleg C18NZ motor van benne, amivel elvileg nem is szerelték. Hidegen minden tökéletes vele, de melegen az alapjárat helyett 1000-2500 között ingadozik a fordulat (ütemesen túráztatja magát = folyamatosan gázfröccsöket ad). Így is lehet vele közlekedni, de hülyén néznek rám a piros lámpánál, miért "túráztatom". Cseréltünk computert, alapjárat motort (Vectrából), hőfok jeladót (a kétlábút), pillangószelep házat mikrokapcsolóstól (az alaphelyzet jól van beállítva), gyertyakábeleket, gyertyákat, lambda szondát, de a hibajelenség megmaradt. Hidegen stabil 1000 alapjárat, melegen jönnek a gázfröccsök. Nincs hibakód. A légtömegmérő csinálhat ilyen hibát? Üdv: V.Péter
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.