Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

LököttZsiráf

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    563
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

LököttZsiráf last won the day on Április 12 2014

LököttZsiráf had the most liked content!

LököttZsiráf névjegye

  • Születésnap 1978-09-10

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Finnország

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    X12Sz (volt)
  • Város
    Vantaa

Legutóbbi látogatók

2.146 profile views

LököttZsiráf's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

18

Hírnév

  1. Akkor lehet, hogy tényleg ugyanaz az Astra kapcsolója. Perpillanat a vezetékmegszakadás a leggyanúsabb. Írj egy privát üzenetet nekem - ha van még ilyen, mert én nem találtam.
  2. _Gabor_ , óvatos öteltem a műszerfal lenne. Ha jól tudom, onnan, vagy onnan is kap tápot, lehet, hogy éppen az hibádzik. Az sem kizárt, hogy a bontott alkatrésznek is pont ugyanaz a hibája. Bontottnál sosem tudni. A forrasztások rendbetétele valóban jó ötlet. Nekem ilyen problémám nem volt, így csak távgyógyítani tudok, konkrét tippem nincs. Zotya975 , mivel egyszerre kapcsolt le a két tompított, ezért valahol a közös részen kell keresni a bajt. Nekem, innen a távolból a tompított kapcsolója tűnik sárosnak. Azt nem tudom, hogy az Astráéval mennyire kompatibilis a Corsa kapcsolója, próbálkozz valamilyen átkötéssel. Természetesen a biztosítékok átvizsgálása után. Az égett csatlakozók semmilyen álmoskönyben sem jelentenek jót, mindenképpen cseréld le a kapcsoló fém részét, az átégett műanyaggal együtt. A rossz fémes kontaktus melegszik, a műanyag a melegtől idővel szenesedik. A szenes műanyag vezeti az áramot, amitől jobban melegszik, a végén pedig kitalálod: szépen leég az egész autó. Sok ilyet láttunk már. Lehet, hogy egyszerűen ez a baj a vezeték másik végénél: leolvadt a csatlakozó, a nagy áram miatt megszakadt, és így tovább. Előfordulnak összeégett, összesült érpárok, folyamatosan újra és újra kiégő biztosítékokkal. Szakember biztosan segít, vagy gyűrd fel az ingujjad, és nosza, menj végig a vezetékeken feszültséget, hibát keresni. Sok sikert
  3. Petyli, cseréltess termosztátot, ha pár évre visszamenőleg nem volt cserélve. True, jeladó-csere után beindult? Dhp, szerintem nics összefüggés, feltéve, ha nem ázott be. Nekem a kijelző forrasztásai engedtek el, illetve lettek kontakthibások. Kivettem, átforrasztottam, újra működött. Dióhéjban.
  4. Így van, a 60 watt a távolsági fényé, az 55 pedig a tompítotté.
  5. Nos, ha a hűtőfolyadékból nem fogyott (a szükséges szint a tartály felénél van), akkor a feltehetően nem nyitva felejtett kupak okozza a hibát. A gyújtáselosztó (mechanikus, nem (fekete) DIS-kocka?) okozhat ilyen hibát. Nézd át jól. Elsősorban patika állípotúra tisztítsd le kívül-belül, aztán jól nézd át: nem lehet rajta repedés sem. Szelepfedél-tömítés nem okoz ilyen gondot, hengerfej-tömítés azonban igen, ha az adott hengerbe engedi az olajat/hűtőfolyadékot. Ez látszik a gyertya elektródáin, ha kitekered. Ezen túl okozhatja még szelephiba, hengerfej-repedés, és még ennél rosszabbak is. Esetleg átugrott egy fogat a vezérműszíj, de nem akarok hülyeséget mondani, mert nem vagyok szerelő, csak egy hobbi-autós, aki már szerelt szét és rakott össze ezt-azt.
  6. A lényeget nem írtad: kellett hűtőfolyadékot utántölteni a kiegyenlítőtartályba? Mennyit? Milyen volt a lecserélt gyertya, nem látszott hengerfejtömítés hibájára utaló jel; rozsda, stb.? Ki lehet(ett) találni, melyik henger a rossz (pipa levétel, hangváltozás, stb.)?
  7. Én is nagyon szeretem őket, sokkal jobban fognak a jégen, mint a hagyományosak. Azt én is hallottam, hogy Mo.-n nem használható, némileg meg is lehet érteni. Tél, hideg csak mutatóban van, nem fél évig , a szegecsek pedig eléggé koptatják az aszfaltot. Az meg aztán pont nem hiányzik a magyar utaknak. B Corsát már csak elvétve látni, ezt a négy felnis gumit meg nem tudom itt kinek odaadni, ingyen sem kell senkinek Szóval még megvannak, várom a jelentkezőket :D ;)
  8. Szegecses téli gumit valaki ingyen, felnivel? Nem tudom elpasszolni senkinek. Csak el kell jönni érte Finnországba
  9. Kérdés, hogy van-e köze a sebességhez a rezgő hanghoz. Mert ha van, akkor lehet kerékcsapágy. Ha inkább motorfordulathoz köthető, akkor pedig inkább ott kell keresni a problémát. Nálam a katalizátor feletti hővédő lemez repedt el, és az rezgett, különösen motorfék üzemmódban. Sok sikert a hibakereséshez, amúgy pedig boldog karácsonyt mindenkinek!
  10. Ha minden rendesen működik, termosztát, stb., nincs szükség lefalazásra. Az az ódivatú, folyamatosan működő ventillátoros hűtésű motorokon volt divat, attól már a huszonéves Corsa motorjai is messze voltak.
  11. Én anno vettem egy flakon (s nem lett elég - kettő kellett) bármilyen, műanyagra jó fekete festékes flakont, benne fekete festékkel. Előtte nagyjából lecsiszoltam valamilyen finom dörzspapírral, majd szépen lefújtam. A kerékíveknél is leszedtem a műanyagot, valamint az első-hátsó lökhárítókat is, de igazából az is elég, ha körberagasztod, mert nem ér olyan nagy munkát. Főleg az első kerék ívei. Vagy hat éve csináltam, azóta nagyjából változatlan, pedig volt, hogy lámpáig betemette a hó, s onnan kellett kilapátolnom. :D
  12. ...Akkor nincs más hátra, el kell indulnod a nyilvánvaló csorgástól felfelé, hogy megtaláld, mi a bűnös.
  13. Én elsőnek a szivattyú körüli tömítésre gyanakodnék. Ellenőrzés: felhajtod a hátsó ülés lapját, majd a szőnyeget alóla, s rögtön meglátod. Egy fém karikával van lefogatva, azt kell körben megütögetni, hogy elforduljon - bár én nem tenném a helyedben, ha tele van a tank. Negyvenpár literrel farkasszemet nézni nem lehet életbiztosítás :)
  14. Jól emlékszel, ez a hozzászólás volt az. A hozzá tartozó kép pedig: Látszik a kontakthiba, ezért mutat(hat) hol helyes értéket a hőmérő, hol pedig nem.
  15. Javaslatom szerint először oldjuk meg az ismert hibát, aztán meglátjuk a többit. Vagyis: először cseréld le a hengerfej-tömítést, s ha megmarad a durrogás és a többi hibajelenség, akkor törd a fejed - és a miénket - hogy vajon miért teszi. :)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.