Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Zotyesz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    24
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Miskolc

Zotyesz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm a tanácsokat, átgondolom még. De még mindíg nem derült ki számomra, hogy mi lehet a különbség a MB - MT jelölésű kompresszorok között, ha ugyanúgy néznek ki, és ~ua. a paramétereik is! Helyettesíthető egyik a másikkal?
  2. Sziasztok. van egy X20xev Vectrám, amiben a klímakompresszor (jelölés: MB) ház valahol ereszti a gázt. Elég rendesen, mert hallom hogy sziszeg, de nem ott ahol a csövek csatlakoznak rá. Kérdeztem egy szervízet, 38+áfát mondtak javításra+töltésre. Ennyi pénzem sajnos nincs. Néztem egy bontott kompresszort, de úgy tűnik, az 1.6-osból van (PART 1135802 DELPHI:6560782, jelölés MT). Kinézetre hasonló mint az enyém, de be lehet szerelni, és működni is fog? A http://compressor-express.hu/ -n nem találtam ezzel a kóddal az én autómhoz való kompresszort. Aki tud, kérem segítsen!
  3. A száma: 16149919 YW Delco AZHM ('92-es F Astra 5 ajtós C14NZ-ből szedtem ki -ez volt a rossz-) Nem látok rajta levált forrasztást, de megpróbálok keríteni majd egy nagyítót, és azzal is megnézem! De nem hiszem hogy ilyen baja volt, mert amikor nem indult, a hibakódot sem lehetett kivillogtatni(rövidre zárt AB-nél folyamatosan világított a check lámpa, és nem villogott. A gémkapocs pedig úgy felforrósodott, hogy megégette az ujjam, amikor hozzá értrem). Szerintem valami szoftveres gondja van, vagy nem tudom. :)
  4. Nos, úgy néz ki, hogy nekem az ECU volt a hibás. Mióta kicseréltem (kb 1 - 1.5 hónapja), nem jelentkezett a hiba.( A rajta található számokkal kapcsolatban annyit fűznék a fórumhoz, hogy valószínűleg van jelentőssége, de pl amit én az enyémbe betettem, arra teljesen más számok voltak írva mint a rosszra. A gyártmánya ugyan az volt, és C14NZ-ből lett kiszedve). A hiba felderítésében nagyon sokat segített a LED-del való kivillogtatás, tulajdonképp ez mutatta meg, hogy az ECU-tól a gyújtásmodul nem kapja meg a vezérlőjelet, így ezért nincs szikrám! Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, mindenekfelett a legjobban UDI-nak köszönöm a sok segítséget!
  5. Sziasztok. Na nekem egy Udi-tól kapott ECU úgy néz ki megoldotta ezt az egyszer csak nem indul be problémát. Tulajdonképpen én is mindent kicseréltem előtte (motorhőfok jeladó, teljes kábelrendszer a motortérben, gy.modul, trafó, Hall jeladó, gyújtáskapcsoló) csakhogy semmi nem oldotta meg a problémát.A hiba azóta mióta a másik ECU van benne nem jelentkezett. Az autóvillamosság szerelő azt mondta amikor kérdeztem, hogy az ECU-nak semmi köze a szikrához, de utánanéztem és kiderült hogy nagyon sok köze van hozzá...no comment! Konkrétan az összes szenzor (HALL, MAP, lambda szonda, motorhőfok jeladó, és még mittomén mi) jelei oda futnak be, és ő dönti el hogy mikor adjon szikrát. Nekem egy bizonyos hőmérsékleten nem adott, bár nekem menet közben sosem állt le, csak nem lehetett újraindítani a kocsit ha leállítottam. Érdemes a trafót és a gy.modult is kivillogtatni, hogy amikor nem indul van-e jel rajtuk, illetve megmérni multiméterrel hogy megkapják-e a maguk 12V-ját. Villogtatáshoz csak egy LED, meg egy rá kötött 1.5k-s ellenállás kell, és nincs szükség semmilyen bonyolult diagnosztikai eszközre. Bekötöd, indítózol és ha villog akkor van jel, vagyis szikrának is lennie kell - elvileg. Ha a gy.modulra érkező vezetéken nincs, akkor nem ad az ECU jelet valami miatt (ha a HALL jó, akkor valszínű az ECU rossz). Ha a gy.modul kap jelet, akkor a trafót kell villogtatni, ha ott nincs jel, akkor a gy.modul a rossz. Ha a trafó is kap jelet, de utána nincs szikra, akkor meg az a rossz. Ha meg van szikra is, akkor nem a gyújtásban kell keresni a problémát, hanem valahol máshol, pl.: AC nem nyom eléggé stb. Ezek saját tapasztalatok, amiket leírtam. Mindenesetre azt gondolom, ha tudsz szerezni bontóból vagy ismerőstől vagy valahonnan kölcsön egy tuti jó ECU-t, annyit megér hogy beteszed és kicsit használod (eleinte lehet furán fog járni tőle amíg újrakalibrálja magát, de utána beáll és szépen megy majd), hátha neked is az a rossz. Üdv
  6. Hát nekem sajnos a jeladó csere nem oldotta meg a problémát.... Tegnap megint mentem kicsit (kb.:6 km) utána megálltam úgy3 percre, de nem tudtam újraindítani. Utána kb 5 perc várakozás meg indítózás után 1xcsak beindult, és mint ha mi se történt volna hazajöttem vele. Innentől kezdve passzolom a kérdést, majd megkérdek egy autóvillamosos tanárt az egyetemen, vagy ha valaki tudna segíteni, hogy pontosan hogyan lesz szikra (pl.: az ECU szabályozhat-e egyáltalán ilyesmit),mi befolyásolhatja, hogy mindig csak egy adott hőmérsékleten, indítózásnál nincs, azt megköszönném!
  7. Nos pár napja kicseréltem. Azóta nem túl sokat jártam, de idáig beindult mindig. Csere előtt és után ellenőriztem pár dolgot, kíváncsi lennék valaki tapasztalt-e hasonlót: *hidegen beindult a régi jeladóval mindig *járattam, amikor a hőmérséklet mutató a kék jelzés tetejéhez ért, leállítottam a motort. Ezt követően nem indult, még vissza nem hűlt. Nem indulás közben nem volt szikrám a fő gyújtókábelen! *hideg motornál lehúztam a jeladóról a csatlakozót, ekkor az autó nem indult be ugyan, de szikra volt! (És ez az ami elbizonytalanít, kíváncsi lennék hogy a corsa-ban volt-e?) *beraktam az új jeladót, indítgattam bizonyos hőfokokon, de eddig mindig beindult. (Remélem ez volt a rossz, és nem jelentkezik többet a hiba) Na mindegy, minden esetre nálam van a régi jeladó, és egy 2.6KOhmos ellenállás is, ha legközelebb is lenne ilyen hogy nem indul ezeket fogom kipróbálni visszadugni. (Amikor még a gyújtáselektronikát, trafót stb-t cserélgettem azt javasolták a bontóban, hogy amikor nem indul öntsem nyakon egy flakonnyi hideg vízzel a trafó alatti gyújtáselektronikáz -ezzel mintegy visszahűtve azt- és ha utána beindul jó eséllyel az a baja. Én próbáltam, bár nekem nem volt forró -gondolom csak üzemi hőm.- nem javult meg tőle az autóm. Aki gondolja próbálja meg.)
  8. Elvileg du-ra meglesz a jeladó. Ma ráméricskéltem Ohm mérővel, és valószínűleg nem jó. Amúgy a szerelési kézikönyv a következő adatokat írja a jeladóra: Hőmérséklet Ellenállás 0°C.....................4,8 - 6,6 kOhm 20°C.....................2,2 - 2,8 kOhm 40°C.....................1,0 - 1,4 kOhm 80°C.....................270 - 380 Ohm Nekem a probléma 900 Ohm és 1 kOhm között jelentkezett. Remélem ez a rossz, és nem az ECU-ban az mérő rész... na majd délután mindenki derül.
  9. A szenzor a motor hátsó részénél a generátor környékén található. Pontosabbat holnap tudok mondani, ha esetleg nem találod meg, mert nekem is csak mondták, hogy ott van valahol.
  10. Nézd! Semmi rosszat nem gondolok, olyannyira, hogy én is valami jeladóra kezdek gyanakodni, mivel gyakorlatilag mindent kicseréltem aminek a gyújtáshoz köze van. Sőt: azt figyeltem meg, hogy ha messzebb megyek (melegebb lesz a motor) utána beindul nekem is. Kb hasonló távokon (3-6Km) utána nem indul, de nekem sem mindig, csak olykor. És hidegen mindig indul. Valóban nagyon hasonló, holnap lehet veszek is egyet. Sokat nem vesztek, legfeljebb az is új lesz:). Köszönöm a tanácsot!
  11. Lehet már csak az én rigojám, de úgy vettem észre, ha szétszedem, és kicsit babrálok vele, akkor kb egy hétig működik utána hibátlanul, majd megint elkezdi csinálni a fesztivált. Szóval cserélgettem már, de nem lett jobb. Azért köszi.
  12. Szia Te újra cserélted mindkettőt? Mert ezt már mástól is hallottam hogy együtt szokták cserélni, de az új gy.elektronika elég húzós lehet. Másik bontottat raktam bele az új Hall mellé, de attól nem lett jó. Sajnos nem nagyon van senkinek ilyen autó, főleg olyan akitől tudnék cserélgetni, de azért köszi.
  13. Ha arra gondolsz a viccel, hogy biztosan sajnálom azt a 3000Ft-ot a diagnosztikára, akkor nem erről van szó. Csak amikor 5-6 emberből nagyjából mindegyik ugyanazt mondja, akkor elhiszem hogy az a baj. Sajnos nem volt igazuk, dehát ilyen az élet... A villamosságszerelőknek akinek szóltam: még nem ért rá, vagy lerázott hogy nem ért astrához... ECU? Sajnos nem értek nagyon hozzá, sőt... de remélem ahová viszem majd, ott lesz olyan ami kell, és meg tudják majd mondani mit cseréljek.
  14. Nos: 1. Én állítom le, és utána nem indul (nem rendszeres probléma, a leg váratlanabb helyzetekben történik, főleg ha nem hagyom sokat állni az autót) 2. Próbáltam már gázadással is indítani, azt vettem észtre teljesen független attól. Volt már hogy úgy indult be, de nem jellemző. inkább 1xcsak megjavul magától, és megy megint gond nélkül.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.