Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

SPITFIRE

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Győr

SPITFIRE's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Háj mindenki meg Laci4! A fűtőventillátor előtétellenállása szemből nézve a motortér jobb oldalán van az ablatörlő alatti műanyag burkolat alatt. Kb gyufásdoboz nagyságú és 8E-be kerül. 2 csavar rögziti és elég nehéz hozzáférni. Sok sikert! :)
  2. SPITFIRE

    Motor

    Wf101! Opel16V-nek igaza van, a szereléshez tapasztalat, szerszám és szerelési anyagok (pl.: tömítő, kenő, csiszoló, tisztítószerek) kellenek. Enélkül nem érdemes nekiállni. Üdv.
  3. SPITFIRE

    Motor

    Szia wf101 ! Ne vegyél négypólusú gyertyát, mert úgysem lesz jó. Meg kell nézni az injektor elektromos csatlakozóit, ki kell tisztítani az alapjárati léptetőmotort, a kipufogógáz-visszavezető szelepet, de lehet, hogy egyszerűen csak el van dugulva a kipufogód. :wink: Jártunk így egy 1.0, 12V-s BCorsával, és a hátsó kipufogódob csere megoldotta a rejtélyes problémát. :shock: Ha ez sem, akkor levegőszűrőt, benzinszűrőt érdemes megnézni. Üdv.
  4. FABRO Ez naggggggggyon szép! :) Hány órát sikáltad mire ilyen fényes lett? :lol: Hűtőrács honnan van és bifir HUF? Azért ködlámpa még elférne. :D Kérünk még képeket!!!! Hnap én is teszek fel. Üdv
  5. FABRO! Én csak a "tar.hu"-ra való képfeltöltést tudom. Ott regisztrálás után az adminisztrásiós oldalra kell menni, a kep.tar.- szerkesztésére, ott lehet albumot nyitni, és a "képkezelő"be kell bemenni. Ott megkérdezi, hogy honnan töltse a képet, és "talózás" gombra kattintva megmutatja a géped mappáit. Onnan kiválasztod a képet, és "mehet"-tel már tölti is. Utána a szerver megszerkeszti olyanra, amilyet láttál az autóról. Esetleg a tűzfallal lesznek gondok, de manuálisan engedlyezheted az adatküldést az oldalra. Üdv!
  6. Ha kiváncsi vagy SPITFIRE járgányára , itt megnézheted! :wink: http://kep.tar.hu/spitfire/indexphtml?aid=27618340
  7. Az a gondom,hogy eladom az Astrám. :) Szomorú szivvel válok meg tőle mert már hozzám nőtt és nagyon szeretem. :lol: Mindenkinek Boldog Új Évet!!!!!!!! Az enyém lesz a legboldogabb mert a párommal és négyhónapos kisfiammal ünnepelem! :lol: :D :lol: :lol: :lol:
  8. Nem rossz! Ilyen hűtőrács kéne nekem is. Nem tudjátok hol és mennyiért lehetne beszerezni? (ócsó legyen) :) :lol:
  9. SPITFIRE

    Motor

    gsi.tamas! Szia, én csak Spitfire b.nője vagyok, megbízást kaptam tőle. Itt egy kósza fordítás, remélem, ki tudsz hámozni belőle valamit. Nem vagyok műszaki szakember, úgyhogy csak a nyelvtudás van, szakismeret nincs. "Információk a C20XE motor tuningjához. Hogy működik tulajdonképpen egy szívómotor tuningja, ha a teljesítményt nem a levegőmennyiség növelésével akrjuk elérni? Magától értetődik, hogy a szívómotor csak annyilevegőt szív be, és pumpál a motortérbe, amennyit ki is tud pufogni. Az Otto-Motor teljesítményét lényegében a teljesterhelés gyújtási szöge határozza meg, de a motor kopogáshatárát az üzemanyag dússágának változtatásával elmozdíthatjuk saját keretein belül úgy, hogy a 98Okt benzinnek magasabb előgyújtást állítunk --> nagyobb teljesítmény a következmény! Ez a változás a chipben a jelleggörbe-sereg megváltoztatásával realizálódik. A jelleggörbét táblázatok és listák alapján alakítják ki, ahol minden befecskendezési időhöz és gyújtásszöghöz bizonyos motorállapotok és fordulatszámok vannak hozzárendelve. Sajnos már a sorozatgyártású motorok gyári beállításai is kitöltötték ezeknek az értékeknek a határait, így a jelleggörbe-változtatás elkerülhetetlenül üzemanyag-nyomás emelést igényel. A teljesterhelés-jelleggörbének az üzemanyagnyomáshoz való alkalmazkodása miatt megállapítható, hogy a részterhelés-jelleggörbe adataiban hatalmas teljesítménítartalék rejtőzik, amelyen át a motor jeladását számunkra kedvezően befolyásolhatjuk. Ez azt eredményezi, hogy alacsony fordulatszámon is brutális erejű teljesítménynövekedés érhető el. Magasabb fordulatszámon lehet a görgős teljesítménymérő-padon 15-18LE teljesítménynövekedést mérni, de sokkal fontosabb, hogy ezt normál-fordulatszám-tartományon belül érjük el. Ezzel a módszerrel a motor normál működés közben is 25 LE teljesítménynövekedést produkál. Az üzemanyagnyomácsökkentő-szelep 4 db M5-TORX csavarral van rögzítve, ez problémamentesen cserélhető! Kadett-E és Astra-F esetén a vezérlőkészülékben egy Chipet kell foglalatosra cserélni, Calibra és Vectra esetén pedis az eredeti chipet egy IC-foglalatosra, amit mi ingyen megteszünk." Nem garantálom, hogy szakmailag értem is, mit írtam, de a fordítás alapos, remélem, tudod használni.
  10. SPITFIRE

    Motor

    A nyolcszelepes motoroknál a termosztát csak a vezérlés lebontása után cserélhető a motorblokkon. Igazad van, OPEL16V, a 16V-s motoroknál valóban ott van, ahol mondtad.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.