Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

A38

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budaörs

A38's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Volna egy-ket kerdesem, kerem, a lehetosegekhez merten vilagositson fel valaki, aki hozzaerto! Vettem julius vegen egy 2003-as, 1.6-os Astra G-t. Szervizkonyv nelkul, es 1-2 hibaval. A km-ora szerint 87 e volt benne, es az eloelet ismeretenek hianyaban az alabbiak csereje megtortent: - legszuro, pollenszuro - olaj + szuro - gyertyak - vezermuszij + vizpumpa - (fekbetetek csereje nem tortent meg annak ellenere, hogy "hangja van a feknek", a tesom megvette a beteteket de nem rakta be, mert a bentlevoket nem latta kopottnak) A vasarlas ota az auto megtett 8 ezer km-t. 1.) Tegnap ota inditasnal felvillan az InSP. A forumban volt erre korabban utalas, tehat kotelezo szerviz kovetkezne... a fentiek tukreben ezt nem erzem indokoltnak, persze laikuskent ezt nem tudom megitelni. A teendo az lenne, hogy kinullazni dolgot? (Persze eltekintve a kovetkezo, alabb felsorolt problemaktol...) 2.) A valtonal a kezdetekhez kepest erzek nemi kulonbseget, az elso idoszakban teljesen siman, zokkenomentesen ment a valto, most azonban az utolso 1000 km-en (leginkabb a 2-3. fokozatba kapcsolasnal) idonkent, tehat nem allandoan, erzek egy kis akadast, koppanast. Kuplung? Olajcsere idoszeru lehet? 3.) Egy ventillator (pumpa?) zavaro, bugo hangot ad ki, a motorterben, valahol a kesztyutarto elott helyezkedik el, mintha valami fekezne, nem sima a forgasa/mukodese. Egy mosas utan (nem biztos, hogy van osszefugges, de valahogy en osszekotom a kettot, mert elotte nem csinalta) jelentkezett es azota fennall, abban biztam, hogy "csak" viz kerult a gepezetbe, ami majd kiszarad... nem mult el. Szoval gyujtas raadasanal beindul a szerkezet meg a motor inditasa elott es jol hallhato bugo hangja van (leginkabb egy szamitogep elfaradt vagy akadalyoztatott hutoventillatorahoz tudom hasonlitani a hangot). Van valakinek elkepzelese, mi lehet ez? 4.) Klimabol elmegy a gaz, ez egy utantoltes utan nyilvanvalova valt. Tudtok ajanlani Bpesten es kornyeken valakit, aki fel tudna deriteni, hogy hol van a szivargas, es orvoslna a helyzetet? Azt a javaslatot kaptam, hogy minel elobb jarjak a vegere, mert van valami kutyu, ami elszallhat, ha nincs nyomas alatt a klima, a gaz szolgaltatja a kenest...? 5.) Van egy egy sokadik problemam (?), kenyszerusegbol kellet cserelni egy leomlot (katalizatoros csonk), az eredeti szet volt repedve, kellemetlen puffogo hangja volt a gepnek, illetve a nalam hozzaertobbek javallottak a mielobbi cseret. Egy utangyartott darabot raktak bele, viszont a lambda szondak egyike bele volt rohadva az erdeti leomlobe es csak nagy nehezsegek aran sikerult kiszedni, illetve egy menetvagas utan az utangyartottba beletenni. A cseret kovetoen a szerelo figyelmeztetett, hogy nagy valoszinuseggel gond lesz a "serult" szondaval es ezt a meres igazolta is (radugott egy kutyut, ami alapjan azt latta, hogy nem igazan funkcional/szolgaltat adatokat), majd azt mondta, hogy ha nem emelkedik drasztikusan a fogyasztas, akkor nyugodtan mehet minden tovabb, nem feltetlenul kell cserelni. Nos, a fogyasztas valtozatlan (remelhetoleg az ep szonda funkcional), igy elvileg lehetnek nyugodt... De megis szeretnem tudni, hogy megeri-e kivarni a serult lambdaszonda cserejevel (az ajanlasok alapjan csak gyarira erdemes), vagy a komolyabb kovetkezmenyek elkerulese erdekeben aldozni kell ra minel elobb? Bocs a laikus megkozelitesert, elore is koszonom a segitseget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.