Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

benkoa

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    168
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H Essentia+ Caravan
  • Város
    Gyömrő

Legutóbbi látogatók

2.126 profile views

benkoa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Hírnév

  1. Nem sűrűn csináltam még hátsó tárcsafékes kéziféket. Legutóbb (4-5 éve) egy Nissan került a kezeim közé, ott vissza kellett engedni a fülkében a bowdent, majd a csere után rá kellett állítani. Az Opelos megoldás jobban tetszik.
  2. A legfontosabb kérdésre megkaptam a választ, mégpedig a kézifék "állítás" volt a legfőbb gondom. Tárcsa és fékbetét márkát majd választok a jobbak közül, a méretekhez pedig, elől-hátul leveszek egy-egy kereket és megmérem a féktárcsákat. Köszönöm a segítséget.
  3. Üdvözletem! Szükségem lenne egy-két jó tanácsra.Elérkezett az autómon a fékbetétek, és féktárcsák cseréje. (Astra H kombi, 2007. 07. hó. Elöl-, hátul tárcsafék, 5 csavaros). Még a gyári alkatrészek vannak benne. (106000 km). Hol találok olyan alkatrész katalógust, ahonnan alvázszám alapján ki tudom választani a szükséges alkatrészeket, mert én fogom megvásárolni? Kérek szépen segítséget abban, hogy milyen márkájú tárcsát, illetve betétet vegyek? A gyárin kívüliek érdekelnének, illetve a lakkozott-, vagy nem lakkozott legyen? Az „Autodoc”-nak van egy videója a neten a hátsó betét-, és tárcsa cseréjéről. Nagyon jó, de nem csinál semmit a kézifékkel a szerelő (a bowdenre gondolok), csak berakja az új betéteket és kész. Valóban igy van, csak ennyi? Köszönettel : benkoa
  4. Köszönöm! A válaszodból azt szűrtem le, hogy ez a -42 C-os információ okozhatja a motor rendellenes felpörgését, ami lehet a vezeték-, illetve a vezérlő hibája is.
  5. Üdvözlök Mindenkit! Segítségre kérek! Nem kimondottan Opel motorról van szó (F14D3, Aveo, 2006. 07-hó, 1,4 16 V), de általános információra lenne szükségem. Kérem, hogy ezért ne" kövezzetek" meg. Két hete vette a fiam az autót, azóta szerelőnél van. A hiba: Indításkor a motor felpörög kb. 2000-2500 fordulatra, majd kicsivel később visszaáll rendes fordulatra és szépen megy. A hibakódok alapján a szükségszerű javítások megtörténtek. Cserélve lett: MAP szenzor, első lambda szonda, gyertyák, motorolaj, hőgomba,szűrők (benzinszűrő is),illetve a pillangó szelepben valami elektronika. Tisztítva a pillangószelep és ház, alapjárati szelep. A hibajelenség ugyanaz, indításkor felpörög, majd visszaáll normális állapotba. Ami még fontos, hogy a számítógépet "rákötve" a (mínusz) -42 fokot érzékel. Ezt művelte a régi és az új gombával is. A szerelőm azt mondja, hogy mivel ilyen borzasztó hőmérsékletet érzékel az elektronika, ezért bedúsítja az üzemanyagot, és ez a felpörgés oka. A terve: vezetékek vizsgálata, majd, ha ez sem segít, akkor csak a motorvezérlőben lehet a hiba, tehát ennek az igen költséges alkatrésznek az ellenőriztetése, illetve javíttatása. Tegnap este kaptam egy infót, hogy a -42 fok megjelenítése egyértelműen vezetékszakadás. Segítsetek! Köszönöm.
  6. benkoa

    Egyéb csevegés

    Köszönöm. Ezen is túl vagyok. Mint írtam, az autó még németországi, és az idézett oldalon (én is kipróbáltam) csak itthoni autókat lehet ellenőrizni. A pénz nem lett volna akadálya a lekérdezésnek. Ma már egy hazai autót nézek meg. benkoa
  7. benkoa

    Egyéb csevegés

    Írtam az autó magyarországi képviseletének. A válasz magja: "......... A km. óra állást és a szervizfüzet adatait, csak attól a szerviztől (akár külföldi is lehet) kaphatja meg ahova az autót az előző tulajdonos hordta. " Hát ennyi volt.
  8. benkoa

    Egyéb csevegés

    Köszönöm! A márkaszervíz lett volna a végső megoldás. (Tudomásom szerint sok ezer forintért adnak ki információt, és csak a tulajdonosnak. Erről csak olvastam). Én egy olyan adatbázist keresek, (mint hazai), ahol "X" összeg átutalása után megkapom az információt. Főleg km és szervíz. benkoa
  9. benkoa

    Egyéb csevegés

    Üdvözletem! Kérek szépen egy kis segítséget. Egy németországi (nálunk nem regisztrált) autó adatait szeretném lekérni a számítógépemről, az alvázszám alapján, amit az eladótól kaptam meg. Az autó nem Opel (F..d). Meg tudom ezt tenni? Kérek szépen linket. Köszönettel: benkoa
  10. Sziasztok! A közvetett hiba megvan, mégpedig: Elvittem az autót autóvillamossági szerelőhöz, aki rádugta a saját "lámpaegységét" és azzal is rosszul dolgozott! Ezek után széthúzta a vonóhorog elektronika csatlakozóját, majd visszadugta és utána rendesen működött. Kapott egy kis kontakt spray-t, majd hazajöttem csatlakoztattam az utánfutót, és megint rosszul üzemelt. Széthúztam a csatit és visszadugtam, minden rendben volt. Elintéztem a fuvart. Két nap múlva indultam volna haza, de megint rosszul működött. Széthúztam, összedugtam és baj nélkül hazaértem. A vonóhorog elektronikám nem gyári, hanem után gyártott. benkoa
  11. Nemsokára megyek és "összepróbálom" újra, teljesen összekötve. A horgot egyébként Opelos villanyszerelők kötötték be, illetve a 2 hónappal ezelőtti műszakin rádugtak valami műszert, és jól szuperált. Köszönöm.
  12. Köszönöm. Azért meg fogom próbálni ezt a megoldást is. Köszönöm. Az általad küldött linket én is megtaláltam, sőt az alapján ellenőriztem a futót, és az jól működik. Külön áramforrásról adtam neki áramot, és egyenként lepróbáltam az összes fogyasztót, tökéletes volt. Amit este nem írtam le, az az, hogy a próbát minden esetben a futó vonóhorogra akasztása nélkül csináltam, csak a dugókat kötöttem össze. Végül pedig mértem (már nagyon este....) az autó dugójában is, ahol a világítás bekapcsolásakor ( fék benyomása nélkül) a 6-os féklámpa, az 5-ös helyzetjelző/jobb és a 7-es helyzetjelző/bal csatlakozóban mértem 12 Volt-ot. benkoa
  13. Sziasztok! Valaki segítsen. A problémám a következő: Holnap délután utánfutóval kellene szállítanom egy elég hosszú úton. Ma össze próbáltam a futót és a H Astrát, de nem működik rendesen a világítás. A futó egy régi, kb 20 éves szerkezet, ami másik autókkal állítólag remekül üzemel, csak az én gépemet nem " viseli" el. Tehát, ha össze dugom a kábeleket, akkor az Opel automatikusan levizsgálja egyenként az összes világító berendezést a futón, majd lekapcsol. Ezek után, ha felkapcsolom a világítást, akkor a féklámpák a helyzetjelzővel együtt világítanak folyamatosan a fék benyomása nélkül. Amennyiben nem kapcsolok világítást, akkor a féklámpa normálisan működik, az index is rendesen üzemel. Az utánfutót végig mértem, tökéletes. Hol lehet a hiba? Egy éve már ugyanez a jelenség megtörtént, ugyanezzel a (kölcsön) futóval, de, akkor csak 1-2 kilométert mentem ezért nem foglalkoztam vele. Másik utánfutót még soha nem vontattam ezzel az autóval. Kérem, hogy valaki mondjon valami jó ötletet. Köszönettel: benkoa
  14. Szia! Köszönöm megint! Most épp távol vagyok a hazámtól, de a hét végén megpróbálkozom a feladattal. benkoa
  15. Szia! Köszönöm a válaszodat. benkoa
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.