Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bocsek

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    813
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Balatonfüred

Legutóbbi látogatók

2.242 profile views

Bocsek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Bocsek

    Egyéb csevegés

    nekem pont ilyenem van, csak én fele ennyiért rendeltem ebay-en, nekem nem működik a kocsival: 1998 x16xel
  2. Bocsek

    Elektromos

    Mindezt értem. Én arról beszélek mikor az ablakmozgató kapcsolót x ideig folyamatosan nyomod, majd elengeded, akkor is (le-)felmegy végállásig az ablak. Ha ezt a jelet nem a kapcsolóval, hanem a reteszelő jelével indukálod arra a valamire ami a végállásig történő mozgatást végzi, akkor elvileg ugyanezt éred el mindenféle plusz elektronika nélkül. Abban az angol leírásban nem említenek semmiféle plusz elektronikát, és senki nem említi hogy nem húzná fel teljesen az ablakot, ebből gondolom hogy így működik.
  3. Nem tudom, de ha érdekel, nekem van eladó házi készítésű B1-hez. ;)
  4. Bocsek

    Elektromos

    De ha arra a vezetékre megy a reteszelő jele amin az ablak végállásig történő felhúzása is, akkor elvileg nem kell a külön elektronika. MID cseréhez amit találtam leírás azt írja hogy amelyik szenzorom nincs, annak a vezetékét kössem testre, és akkor nem fog hibát dobni. Atesztb: nálam is ugyanez volt. nem tudom pontosan mekkora ellenállást rakott be szerelőm, de a lényeg hogy a ledes szofitával párhuzamosan is kellett egy, hogy elaludjon teljesen. majd ha összefutok vele és nem felejtem el, megkérdezem.
  5. Bocsek

    Elektromos

    ezt valaki próbálta már? http://www.vauxhallmodified.com/showthread.php/613-vectra-b-total-closure-mod-how-to-guide a kábelkötegben (utas lábtérnél) levő barna-fekete és barna-piros kábeleket ha összekötöm, akkor ha bezárom a kocsit, felhúzza az ablakokat. ha reteszelésnél szeretnénk ezt elérni (aminek szerintem több értelme van), akkor a fekete-kék vezetéket kell a barna-feketével a vezetőoldali kötegben. gondolom a fekete-kék vezetékben megy a jel a reteszeléshez, a barna-feketében pedig a teljes ablakfelhúzáshoz, így a retesznek küldött jel eljut az ablakhoz is. a külső tükörfűtéshez megvan a terv, kibogoztam a kocsi kapcsolási rajzából. már csak rá kell venni magam a kivitelezésre :) sőt, ha ugyanolyan színű csatis a MID amit régebben vettem mint a TID ami a kocsiban van, akkor erősen elgondolkozom azon hogy kicserélem (bajuszkapcsoló is megvan). bajuszkapcsoló csatlakozót kell majd szerezzek vszínű, amibe az összes vezeték be van kötve, hogy ne a csatlakozót kelljen "gányolni". ha nem jó az enyémbe, akkor eladó lesz egy kitűnő állapotú bajuszkapcosló midhez és egy kitűnő állapotú mid ;) hétvégén talán a ledesítést is tudom folytatni, remélem a világításkapcsolót sikerül kiszednem...
  6. Gombok, beltér, csomagtér nálam már kész, új ellenállások lettek mérve, mert a korábbi ledesítés alkalmával 12v-ra lettek kalkulálva az ellenállások, most 14,4V-ra, hogy ha jár a kocsi és a generátor, az akkor leadott feszt is bírja hosszútávon. Amire még figyeljen az aki ledesít, hogy az utastérvilágításnál nekem az elhalványító elektronika miatt nem csak egy előtétellenállást kellett bekötni sorban, hanem egyet párhuzamosan is, mert amúgy nem kapcsolt le teljesen a beltérvilágítás. Menet közben és leállítva is halványan még égett... Következő lépés nekem is a világításkapcsoló ledesítése. Múlt vasárnap megpróbáltam kiszedni, de nem sikerült! Egy hogyant találtam abban annyi van hogy bal oldalán a közepe felé kell benyúlni, majd a kapcsolónál fogva kihúzni. Na most vagy nagyon gyikfing vagyok, vagy be van nekem gyógyulva, d nem sikerült kiszednem. Amit furcsálltam, hogy késsel is alig fértem be a kapcsoló és a műszerfal közé. Mintha be lenne ragasztva nekem :o, vagy csak ennyire passzentos lenne? Csak az alsó felén tudtam teljesen benyúlni... Ötlet?
  7. Bocsek

    Egyéb csevegés

    Valahol mintha azt olvastam volna hogy a klímás vecikben nem kell kiszedni a középkonzolt hogy ki lehessen szedni a fűtőradiátort. Ez mennyire fedi a valóságot? (elvileg anyós lábtér felől ki lehet szedni) Ha nem muszáj nem szedném ki a komplett középkonzolt, bár lehet egy nagyobb lélegzetvitelű "project" keretében kiszedem mikor a külső fűthető tükröt is kötöm be, valamint azt is meg kéne néznem hogy miért nem megy levegő lábra. Minimális megy, de gondolom ez is ilyen lamellás bowdenes megoldás, szerintem nem nyitni ki teljesen.
  8. Bocsek

    Elektromos

    Utólag szerelt már be valaki fűthető tükörlapot? Érdemes lehet megpóbálni egy elektromos tükrös ajtókábelköteggel, hátha odáig be van kötve, és ha így volna csak egy relét kellene berakni a helyére a biztosítéktáblában?
  9. Bocsek

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Pont azután olvasgatok hogy mi lehet az oka a gyér fűtési teljesítményemnek. Valakinél olvastam hogy a fűtőradiátor eltömődött. Gyanúm szerint nálam is a radiátor lesz a ludas, mert minden úgy működik ahogy kéne, csak a leadott hő mennyisége elég halovány. tgabikának köszönhetően már látom hogy hol a radiátor ;) Kérdésem hogy mennyire macera kiszedni/cserélni, illetve érdemes-e megpróbálni kipucolni, vagy inkább egy 4000Ft-os újat beszerelni? Ha jól sejtem akkor ebben a hűtővíz folyik át és az abból leadott hőt fújja ki az utastérbe a fűtőmotor?
  10. Bocsek

    Motor

    Hengerfejtömítésnél nyomja ki a vizet, egyelőre semmi más rendellenességet nem lehet észrevenni a motoron. Hőgombáknál kicseréltük a tömítést, mert ott is szivárgott a víz, most kíváncsi leszek mennyire fogja folyatni a blokknál. Tudnátok írni nekem egy listát hogy generálnál mit szokás csinálni, illetve milyen tömítéseket, alkatrészeket kell vegyek? Még azelőtt meg akarom csinálni mielőtt nagyobb baj lesz, illetve lelkiekben felkészülök az összegre. :pinch: ez is mutatja hogy tényleg csak óra szerint van 189ezer km a kocsiban <_<
  11. Bocsek

    Motor

    Előző olajam Castrol Magnatec 10W40 volt, de lehet belefutottam valami hamisítványba, mert bár sokan dícsérték, viszont nálam látványosan rosszabb volt mint előtte a gyári GM 10W40. Most Valvoline Maxlife 10W40 van benne, eddig teljes megelégedésemre. A GM-mel sem volt semmi gond.
  12. Igen, a prevent és a loctite is 150ml-esek.
  13. Bocsek

    Egyéb csevegés

    Adam1, straega: köszi az infót! szerintem maradnak :D
  14. Most prevent márkájú sprayt vettem, loctite is jó lehet de drágább. Metro-ba akciós volt... Nem a rendszerbe fújós habos verziók, bár azok tényleg hatékonyabbak lehetnek.
  15. Bocsek

    Egyéb csevegés

    az én rendszámom pl már olyan állapotban van, hogy majdnem jobban rontja az autó összképét, mint a rozsdafoltok. ha lesz fölös pénzem rá, lehet lecserélem. bár nem tudom hogy a régi frsz-ot kapnám-e meg újra, vagy a rendszerben a soron következőt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.