Jump to content
OPEL FÓRUM

Opel Kadett 1.6D Automata váltó


Guest

Recommended Posts

Üdvözletem!

Kezdő autómata váltós vagyok, ezért lenne két kérdésem.

Sokan írják, hogy erősen célszerű cserélni az olajat a váltóban. Az enyémben nem tudom mikor volt cserélve, ezért szeretném ezt megtenni. A kérdés ezzel kapcsolatban az, hogy én megcsinálhatom-e , vagy inkább hozzáértő személy cseréljen olajat a váltóban. A másik kérdés pedig a használat; Mi a jobb a váltónak, az, ha sebességben hagyom álló helyzetben, és csak féket nyomom (pl. piros lámpánál), vagy tegyem üresbe? Az autó egyébként egy 87-es Opel Kadett, 3 fokozatú váltóval.

Előre is köszi a válaszokat!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Szia Csaba!

Nem kell sűrűn olajat cserélni az automatában, de kb. 100eKm-enként nem árt. ..ezért még olajleeresztő csavar sincs rajta (legalábbis az enyémen nincs) , az olajteknőt kell leszedni v. kiszivni a nivópálca nyilásán a régi olajat.

Ajánlom a Castrol TQ-D automata váltóolajat nekem ez van benne (szakszerviz ajánlotta) kb. 1600Ft 1L.

Ha most vetted javaslom cseréld le, mert ki tudja mikor cserélték és javittatni egy vagyon, + cserélni sem 2 forint. Amúgy attól megy hamar tönkre ha szarrá válik az olaj benne, mivel ez a lelke 8)

..Automata a király!

Háj..

Link to post
Share on other sites
..ja a másik: nem árt ha hosszabb ácsingózásnál üresbe teszed :shock:

Köszönöm szépen!

Megnéztem a nívópálcával az olajat benne. Szint rendben. Nekem azt mondták, ha a színe szép aranysárga, akkor rendben van. Nem kell cserélni. A olaj színe szép nagyon. De ennek ellenére szerintem lecserélem.

Még egyszer köszi a választ.

Csaba

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Sziasztok!

Most oszthatjátok az észt! :)

3 sebességes automata van Ancsámban, és érdekes dolgot fedeztem fel. Két év alatt kétszer voltam vele hosszabb úton (Salgótarján - Bp és vissza), egyébként csak a városban használom, általában "öregurasan". Eddíg kb 3000-es fordulaton ment 80-at, 110-et pedig 4000-4200 körül (digit műszercsoportom van, ami arra jó, hogy ne tudjam a pontos értékeket). A múlt héten viszont volt egy győri - jó 500 km-es - utam, ma pedig Tatabányán voltam, ami úgy 450km-t jelent. Azt figyeltem meg, hogy most 100-at 3500 fordulat környékén szalad, 4000 körül meg 120-130 a sebesség! Természetesen vízszintes úton. Lehet, hogy valami kitisztult stb a váltóban? A fogyasztás is feltűnően jó lett, az eddígi 7-7,5 helyett most a legnagyobb rosszindulattal is 6,3-at számoltam! A kérdés, hogy az automaták is el tudnak "lustulni", mint a motorok?

Ja, az autóban most kilencvenpárezer kilométer van, a váltóban 80e után cseréltem olajat (mármint azt a 4,5l-t, amit ki lehetett belőle szippantani), de szűrőt nem, mert 38eFt-ot mondtak rá.

Na, ez jó hosszú lett, kíváncsian várom a hozzászólásokat!

Előre is köszi: G.

Link to post
Share on other sites
azért van ez, mert lelke van neki 8)

na meg a sok városi tötyörgésnél, mivel alacsony sebességnél alacsony olajnyomás van a váltóban, és képes lerakódnii az olajsár.. ha hosszabb utra mész, akkor a lerakodott olajsarak "megmozdulnak", és fürgébb lezs a váltód. ézért is kell szürőt és olajat cserélni egyszerre, mert auz olajsár, és egyéb szennyeződés ott is lerakódik...

ez aszt jelenti, hogy gyorsabban, és akár alacsonyabb sebességnél már kapcsol. ez fogyi csökkenést is tud okozni..

nekem is volt 3 sebességes autómata váltós kadettom, de én nagyon utáltam szegényt...

Link to post
Share on other sites
azért van ez, mert lelke van neki 8)

Na, az van!

És lány (azért is Ancsa).

Állandóan foglalkozni kell vele, mert ha nem, megbosszulja;

Nap mint nap költeni kell rá, mert ha nem, megbosszulja;

És ha valami rosszat mondok róla, azt is megbosszulja :) :) :)

Visszatérve a váltóra: ha vki tud konkrétabb magyarázatot a jelenségre, kérem, hogy írja le!

Köszke: G.

Link to post
Share on other sites

montam én, hogy lelke van nekijje, no 8)

uhuhu válasza teljesen korrekt. Ez olyan dolog, hogy mivel én is városban furikáztam, nemigen használtam az 5.diket. Pedig B.Tóth Lászkló is megmondta, hogy kapcsol az ötödik sebesség. :roll: aztán, mikor használtam volna, igen-igen nehezen tudtam betenni, sőt, kivenni is, ami néha nagyon izgi volt... aztán minnél többet használtam, annal jobban "bekopott". Mostmár olyan, mint a vaj. 8) Ezekben a dolgokban szerintem semmi különös nincs, mint ahogy abban sem, hogy használattól függően (város vagy vidék) 10-12l a fogyasztás eltérésem 8) örülj neki, hogy jobban megy, meg könnyebb

Link to post
Share on other sites
montam én, hogy lelke van nekijje, no 8)

... örülj neki, hogy jobban megy, meg könnyebb

Örülök én, nem is arról van szó! Csak az ilyen "maguktól megjavuló" dolgoktól feláll a szőr a hátamon. Mindíg akkor szoktak így viselkedni, mikor az összeomlás szélén állnak. Kicsit jobban működnek, aztán hirtelen leállás... Na én ettől tartok...

Azért köszönöm a reakciókat, kaptam ismerősöktől is hasznos tippeket, pl hogy cseréljem ki az olajszűrőt. Most kezdhetek erre is gyűjteni...

Na, majd még írok a fejleményekről, addíg is üdv: G.

Link to post
Share on other sites

Figyu, olyan szakmába dolgozom, ahol nem csak a szőr áll fel a hátunkon ha "magától" megjavul vmi, de láss csodát.. előferdül :) Szal told az arcát, cserélj szűrőt, használj olcsó Opel :!: :!: olajat (néha tök olcsón ki lehet itt ott fogni) és élvezd hogy okos, szép érzéki autód van :)

Link to post
Share on other sites
Figyu, olyan szakmába dolgozom, ahol nem csak a szőr áll fel a hátunkon ha "magától" megjavul vmi, de láss csodát.. előferdül :) Szal told az arcát, cserélj szűrőt, használj olcsó Opel :!: :!: olajat (néha tök olcsón ki lehet itt ott fogni) és élvezd hogy okos, szép érzéki autód van :)

Asszem, ezt fogom tenni!

Link to post
Share on other sites

Hey, miféle szűrő?? Az automatában?? Nekem aszonták tisztitható szűrő van benne, átvertek volna?

Nekem is 3 fokozatú az automatám, 3000-es fordulaton megy kb. 90-100-at.

Cseréltem már benne olajat de szűrőt nem, és el sem tom képzelni mi kerülhet egy kurrva szűrőn 30 valahány ezer pénzbe :roll: ..durva :evil:

..Egyetlen gond az volt vele h. az olajcsere után a szintet álló motornál állitottam be. Aztán mentem vele és balrakanyarban néha felpörgött, aszittem szar az olaj. Késöbb felhomályositottak h. járó motor és kapcsolt sebességfokozat mellett kell megnézni. Ezek után még egy liter olajat nyelt el.

..és láss csodát többé nem pörgött fel kanyarban.

Ég is a pofám h. ilyen sötét voltam hozzá :oops:

Ha nem rángat és normálisan vált akkor nagy baja nem lehet, olajat is elég ritkán kell cserélni benne.

:idea: 30 pénzért kapsz egy bontott tuti zsir váltót is :idea:

Link to post
Share on other sites
Nekem is 3 fokozatú az automatám, 3000-es fordulaton megy kb. 90-100-at.

Igen, neked nagyobb a motorod, és ahhoz Opeléknál hosszabb végáttétel jár. Az enyém 16N, és abban a rövidebb van, ezt csak az 1,3-as (igen van ilyen automatával is), meg az 1,6N-be szerelték. Táblázatból néztem ki, hogy talán 10% eltérés van a kettő között.

Link to post
Share on other sites
Ejh.. Gpont, te aztán melóztál rendesen.. Hány led ment bele?? 300 :-)

Minden tiszteletem a tied 8) Pont ilyen alufelnit szeretnék én is. Hol oszogatták és mennyiért??

Nyertél!

Ha a kulcsban lévőt is beleszámoljuk, akkor 298.

Csak fehér. Meg pár kék és néhány tucat piros... És még nincs vége!

Tudom, takarítok - az őrület határát súrolom :)

Ja, kösz szépen az elismervényt, szeretném ezt mindjárt megosztani nagy barátommal, LG-vel, aki az összes ilyen jellegű agymenésemet maximálisan támogatja és önzetlenül segít a megvalósításukban.

A felni régi álmom volt, még abból az időből, mikor OFF Golf I-em ON volt. Közel tíz évvel később vált valóra, de szerintem jól áll Ancsának. Valami magnó-CD tárra cseréltem, és már ősszel készültem felújítani őket, de anyagiak hiányában ez elmaradt. Talán majd idén...

Nade a te paripádról nincsenek képek? Szívesen megnézném közelebbről!

Link to post
Share on other sites
Kérek kölcsön digi fényképezőt, és majd csinálok. ..de nem olyan nagy szám még.. ..na de majd 8)

Az én Ancsámról sem lehet azt állítani, hogy nagy szám, na és? Én tudom, mennyit dolgoztam (-tunk) vele (és még mennyi van hátra), és ha valaki csinált már hasonlót, az tudja is értékelni. Aki meg nem, annak kár is magyarázni, úgysem érti meg... És akkor jönnek az olyan kérdések, hogy miért pont Ascona, meg, hogy ennyiből már vehettél volna AUTÓt, amiben ez mind benne van gyárilag...

Link to post
Share on other sites

Jah, de mennyiből? Nekem kb. 4k-ba van eddig, ennyiből talán egy csontig lepusztult öreg Vectrát (se) kapnék amire hirtelen 2k-t kellene költeni 8)

Jó ez, kiszolgál még évekig csak oda kell rá figyelni, ami nekem külön öröm mert imádom bütykörészni 8)

:idea: :arrow: Eddig nekem nem mondta senki aki beleült h. ennyiből kaptam volna jobbat 8) 8) 8)

Link to post
Share on other sites

Ha megnyugtat, valahol hat kiló környékén elvesztettem a fonalat, azóta nem számolom. Azt annál inkább, hogy rá tudnék még kettőt költeni úgy, hogy kívülről nem látszana. És ebben még nincs benne a zene...

Ráadásul mindíg kapom az ívet, hogy olyan mint Luca ülőgarnitúrája, meg Petrocelli háza...

Persze, annak könnyű, akinek apuci megveszi a hondacrxhármasnégyesgolfastragsisatöbbit...

Link to post
Share on other sites

De milyen jó érzés ha magad küzdesz érte, szépen megcsinálod és utána megdicsérik h. ez igen :!: 8)

-nekem sem apuci tette a fenekem alá :roll:

Hogy birtál 6k-t rákölteni?? Mindent kicseréltél rajta? Ird meg mit csináltál vele..

Nekem 4k-ból 1 csak zene :? (mondjuk azt meg kell jegyeznem egész jó állapotban vettem 100e-ért, igaz lejárt papirokkal. Karosszériázni kellett, fényezni, új fék, új szűrők -olajak, 1-2 gömbfej, lambdaszonda, rozsdamentes kipuff.rendszer, meg apróságok..

Valahonnan külföldről hozták be pár éve, 88-as évjárat -tele extrákkal 8)

Link to post
Share on other sites
De milyen jó érzés ha magad küzdesz érte, szépen megcsinálod és utána megdicsérik h. ez igen :!: 8)

-nekem sem apuci tette a fenekem alá :roll:

Hogy birtál 6k-t rákölteni?? Mindent kicseréltél rajta? Ird meg mit csináltál vele...

Na az kicsit hosszú lenne, de röviden:

Az autó volt 160e, Kadett GSi ülések, aluk, előre Michelin Pilot 'VAVA' mintás gumik (úgy néz ki, mint a VIVA TV logója), nagyon állat, tisztára utcai slick, csak javasolni tudom mindenkinek, és ha lenne vkinek még kettő, megvenném! A sok LED sem eccerű összeg, természetesen olaj, szűrők, leng.csillapító, stb cserék, telefonos riasztó, kpzár, el ablakok, szervókormány, Fehér indexek előre, és a hátsó lámpákat + közbetétet is lecseréltem, első szpojler + hűtőmaszk. Rengeteg 1000-5000Ft-os tétel, amiket inkább nem írnék le, Kadett műszerfal (a digit csoportot ingyen kaptam - úgysem tudsz vele mit kezdeni felkiáltással). Zene meg nincs is benne (még), másfél éve figyel itthon a polcon a mélyek egycsatornás erősítője, a cukor Clarion fejemet meg lehúzták rólam...

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.