Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

srácok!

készülnek a diagramok, kis türelmet kérek! megcsináltam egy összevetést azonban előzetesen. Coupe legjobb idő vs Laci4 legjobb idő. az eredmény meglepő lett:

Coupe-vs-Laci4.JPG

a képen a görbék azonosítása:

Laci4 - G érték: Lila

Laci4 - sebesség: sárgásbarna

Coupe - G érték: cián (kékes)

Coupe - sebesség: fosbarna (zöldesbarna)

bocs, a színeken majd még javítok, hogy az összehasonlítás jobb legyen.

Link to comment
Megosztás:

nagyon izgi lett az összevetés! fej-fej mellett haladnak a gépek.

majd kielemzem jobban, ha kiteszem (este) a megtett út összevetést is.

a lényeg a lényeg azonban, ami a G értékek alakulásából simán kiolvasható:

(1) Laci4 gépe néhol picit jobbat gyorsul, mint Coupe gépe, de ez fordítva is igaz.

(2) Laci4 gépe INDULÁSNÁL veri tönkre Coupe-t, amiből 100%-ra leolvasható az, hogy egyrészt nincs neki semmi +a tényleg, viszont Coupe meg elveszti a versenyt a disznó nagy kerekei miatt, amik épp az elindulást ennyire lefogják...

Laci4-nék mostmár mégérvényesen gratula! a géped széria, de ügyesen van megcsinálva, nincs rajta pl. óriáspizza, stb. jól is megy emiatt!

Coupe váltásai picit jobbak, ez is igaz, de ez önmagában kevés, mert Laci4 váltásai is nagyon jók!

Link to comment
Megosztás:

Háát ez szupi! Köszi Voszi!(mondjuk azthittem ez a diagram dolog egyszerübb.. csak nyom az ember 1-2 gombot és már lövi is... gondolom mégse)

Az eredményekhez:

Coupe verdája viszont most tuti erősebb kellene hogy legyen az enyémnél, hiszen ne feledjük, 100kilóval nehezebb!!

Kivi leszek a számolt Lóerőkre!

De viszont igy meg még mindig bennem van az, hogy vajon akkor eredetileg hány lovas lehetett a kocsim, mert régebben jobban ment ennél..nem hinném, hogy csak én érzem úgy.

És a grafikonból látszik az is amit kezdtem érezni, illetve Petyával is megfogalmazni, hogy nincs az a paraszt nagy húzása.. pláne 3asban.

Régen mindenkitől 3asban húztam el elég dúrván(no elötte is, de ott nagyon) és ez most itt látszik is, hogy coupe gépe is ott kezd lehagyni.. legalábbis G-ben.

Viszont azt is nézem, hogy rendre később vált coupe.. Ist. neked a chipben a leszabályzás is feljebb van tolva akkor ugye? Gondolom azért váltasz később..

Gyári állapot: Jaja.. lehet hülyeség, de én úgy vagyok vele, hogy anno ott a tervezőasztalnál valószínűleg nem hülyegyerekek ültek..bár azóta fejlődött a technika.. lehet lehetne rajta okositani(pl a kipuff rendszer.. de én pl. most is gyári hátsódobot fogok keresgélni.. :blush: aztán ha nem találok,majd kiderűl mi lesz...

Link to comment
Megosztás:

hát nem bonyolult meló, az tény, de egy emberke 2 mérésének összes diagramját elkészíteni kb. 20 perc. sajnos ennyi időm nem volt eddig. de most akkor szállítom a cuccost.

mindenki kap egy .ZIP-et, amiben az alábbiak lesznek:

mindenkinek a legjobb és a legrosszab (értékelhető) idejéhez tartozó görbék "01" és "02" jelzéssel a fájl névben. a legjobb az vili. a legrosszabb az azt jelenti, hogy a futama minden szempontból O.K. (nem lassított, nem váltotta el, nem ültem melette (plusz súly), stb.) de az idő a legrosszabb lett.

a./ Teljesítmény és nyomatékgörbék

1 db. nyers teljesítmény / nyomaték görbe áttekintő, amely sajnos a Dyno programjának hülyesége folytán korrekcióra szorul. ennek oka, hogy nem hajlandó megváltoztatni a tömeget, amihez a diagram skálázását megadta, és ezért hamis adatokat mutat. de ettől még használható. minden görbe 1505 kg tömeghez és 50 fordulat/kmh értékhez lett megállapítva. a tömeg mindenkinek világos, az "50 fordulat/kmh" magyarázata (bocs, ha mindenkinek világos): azt jelenti, hogy a görbe értéke akkor valós, ha az adott fokozatban a kocsi fordulatszáma olyan volt, hogy 100 km/h-nál éppen 5000-es értéket vett fel. nyilván minden fokozatban más ez az érték. egyesben kb. 100...120 ez az érték (hiszen 6000-nél kb. 50-nel megy az autó, márpedig ha 6000-nél pont 50-nel megy, akkor 6000/50 = 120 a kívánt érték (az egyesben érvényes nyomatékviszonok meghatározásához)), stb., stb., ugye mindenkinek O.K.? sajnos ezeket nem lehet utólag megváltoztatni, csak a mérőeszközön keresztül letöltéssel, amit már nem is lehet megcsinálni, mert töröltem a mérőeszköz tárából a méréseket, csak az adatbázisban vannak meg. szóval marad a számolgatás. de egyébként ettől még az érték teljesen jó lesz! ez nem ront rajta érdemben semmit.

hogyan határozzam meg ezt a fordulat/kmh "fordulatszámhányados" értéket? számítással is lehetséges, ehhez ismerni kell sok mindent (váltó áttételek, hajtott kerék kerületi hossza, hajtott gumi szlip értéke). ezek egyébként mind adottak, illetve megmérhetők (kerék kerületi hosszát számolni is lehet, meg mérni is, ha már így csinálja az ember, akkor mérni érdemes, ahhoz viszont pontos 2 méteres szalagmérce kell). egyszerűbb és a célnak megfelelőbb módszer, ha beülünk a kocsikánkba, és megnézzük, egyesben és kettesben 50-nél, a többi fokozatban 100-nál mennyit forog a főtengely. ebből osztással (egyes/50; kettes/50; hármas/100; négyes/100; ötös/100) meg lesznek a kellő értékek. remélem nem túl szájbarágós. :blush:

1 db. keréken mért maximális teljesítményt mutató görbe. a látott értéket el kell osztani 1505-tel és meg kell szorozni a saját tömegünkkel. pl. ha 1263 a tömegünk, és a mutatott érték 153.2LE, akkor a valós keréken mért teljesítményünk: 153.2 / 1505 * 1263 = 128.57LE. ebből a főtengelyen mért teljesítményt hozzávetőlegesen úgy kapjuk meg, hogy osztjuk 0.8-cal. (vagyis 20% veszteséget feltételezünk). a példánál maradva 128.57 / 0.8 = 160.71LE jön ki. stb., stb.

1 db. maximális nyomatékot mutató görbe

itt a pontos értékhez az alábbi képletet kell kiszámoni: leolvasott érték / 1505 * saját tömeg * 50 / fordulatszámhányados. pl. leolvastam a második fokozat tartományában 248.9Nm-t. a kocsim tömege 1330kg, a fordulatszámhányados értékem kettesben 70 (7000-nél megy éppen 100-at). a nyomatékom tehát: 248.9 / 1505 * 1330 * 50 / 70 = 157.11Nm. :D remélem ez is vili.

b./ Gyorsulás / sebesség / út görbék

1 db. nyers G érték görbe, ami mutatja a G érték lefutását (lilás színű). fent van a sebesség görbe is (sárgás), illetve a megtett utat is (sötétebb lilás).

1 db. G érték görbét, ami a 0-100km/h-hoz tartozó időt mutatja.

1 db. G érték görbét, ami az 1/8 mérföldhöz tartozó időt / sebességet mutatja.

1 db. G érték görbét, ami az 1/4 mérföldhöz tartozó időt / sebességet mutatja.

c./ Összevetés best-worst

A legjobb és legrosszabb időkhöz tartozó G - sebesség - út görbék egy diagram helyezése. itt jól látszik, hogy hol volt jobb az illető, hogy végül jobbat futott.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a legmeglepőbb, hogy Lanti és Anti G értéke egy tizeden belül van. Elsőkerekes autóval ezekszerint nemigazán lehet többet letenni az útra (utcai gumival)?

A főtengely teljesítmény mindenkinél kostans 20%-al több mint keréken adott?

elsőkerékkel egyesben nem nagyon tudsz 0.5...0.6G-nél többet letenni az útra. ez tény. 1000LE mellett sem tudsz 0.7G-nél többet letenni. viszont azt leteheted akár 120km/h-nál is, amire 4 kerékkel semmi esélyed, még 1000LE mellett sem. az a -2 mázsa, meg a hajtási veszteség ennyit számít lendületben. a 4 kerék meg annyit indulásnál.

a főtengelyen mért teljesítmény termézsetesen nem 20%-kal több, mint a keréken mért érték. de pontos mérések híján kb. ez a helyes irányérték. elsőkerekes kocsikra: nagyon jó hajtáslánc esetén 16..18%, nagyon gagyi esetén 22...25%. a GSi-k 20% értéke kb. helyes.

Link to comment
Megosztás:

megnéztem, az OPC-vel 0-61km/h közt van 0.5G felett a gyorsulásom, 38-52km/h között 0.6G felett. ez már tűrhető.

Antinak a legjobb tárolt diagramnán (07.01.15; 13.93-as idő) 7...88km/h közt van 0.5G fölött a gyorsulása. ez már nagyon jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.