Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék


Recommended Posts

  • Hozzászólások 643
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Hogy én legyek a második és azért mert nem igazán vagyok kibékülve a fékeimme.

Első kérdés: kb 15e kilométet mentem a mostanitárcsámmal és a pofékkal valami HQ azthiszem de nem az igazi mert valahogy nem akarja megfogni igazán a kocsit. Ebbe bele kell törödni vegy lehet hogy felüvegesedett?

Második: A hátsodobbal lehet valamit kezdeni hogy jobban fogjon arra nincs valami sportossabb pofa?

Harmadik: Milyen sport tárcsát ajánlotok? Mert nekem OMP-t mondott itt egy ürge.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Szóval az Opel nem igazán méretezte túl fékeket, sőt...

Tárcsából ATE Powerdiscet ajánlom. Nem olcsó, cserébe viszont jó.

Vannak rajta ellipszis alakú bemarások, amik kidobják a fékezéskot keletkezett port, így jobban fog a fék, és EGYENLETESEN kopik a tárcsa. Nekem a Calibrán van ilyen. Még az előző tulaj rakatta fel. Nálam lement 70e Km-t, de még nem kell cserélni! Ha az ATE-t drágának találod, akkor a gyárit javasolom. Betének legjobb a gyári másodosztályú. Ez azt jelenti, hogy puhább a betét a megszokottnál. Igaz gyorsabban kopik, de jobban is fog. Ennél kicsit jobb a Ferrodo gyártmányú sportbetét. Az még puhább.

A QH tudomásom szerint egy "csomagoló" cég, összevásárolja a piacon az utángyártott alkatrészeket, és saját márkanév alatt csomagolja. (ilyen pl az NK is)

A hátsó fékre annyit tudok mondani, elképzelhető, hogy állítani kell rajta. Egyébként oda is lehet venni puhább (pl Ferrodo) pofát, de az igazi megoldás az A Vectra tárcsaféke, valamint a 2 literes A Vectrák főfékhengere (annak nagyobb a belső átmérője), szervódobja (ez is erősebb)

Link to comment
Megosztás:

1et értek :wink:

Mi anno az ate powerdisc 2t vetettük teszt alá a vége zuhogó esős saras ralli lett és a tárcsa nagyon jól bizonyított!

Éjn azt hiszem részemről ez az utsó brembo szett 1 ideig......

A köv akkor ATE? Nekem mondjuk nemrossz a brembo mondjuk kopott gyári után :oops: :twisted:

De legközelebb, ami azért még jóval arrább van,mert nemrég lett cserélve, lehet kap egy komolyabbat.

Fékkel nem játszok. Volt már, hogy sűrűn hálálkodtam neki...

Link to comment
Megosztás:

brembo nem olyan rossz sztem Laci, de mikor teszteltük a pd2-t, akkor rájöttem,h nekem is olyan kell.... a brembokat nekem nemrég, pár hónapja vartuk be ezért nekem most 1 ideig nem lesz csere és ez is sokkal jobban fog, mint ami elötte volt! Viszont csikorog és nem akarok vele minden 7végén jáccani :) ez az ami nem kicsit tud zavarni... minden fékezésnél 3vonalas C hangon sűvít....

Link to comment
Megosztás:

Egy dolgot javítanék először is: szal a Ferodo keményebb betét, és nem grafitos, hanem fémrészecskés. Ezért is van soxor hangja.

Én személyszerint a gyári grafitos betétet nem ajánlom, hamar fel tud üvegesedni, és úgy is marad. Nekem mindig is a Ferodo jelenti a jó betétet, már több garnitúra bizonyított Nálam.

Tárcsából a Brembo és az ATE, ezek elfogadható árban nyújtanak nagyot.

Nekem eddig csak Brembo volt, azt Ferodoval párosítani elég szerencsés dolog a fékerő szempontjából.

A bemart tárcsák tényleg hasznosan tudnak hatni a fékerő egyenletességére, viszont nagy hátrányuk, hogy hamarabb eszik meg a betétet.

F Astrára a legjobb első méret a 256-os tárcsa (gyárilag a 100LE felettieken).

Nekem 288-as van, de az már tényleg csak versenykörülmények között bizonyít. :)

Link to comment
Megosztás:

vili! De akkor még midig nem ir senki semmit arra hogy mennyi fály egy ilyen tárcsa és hozzá pofa. A gondolkodásom meg nem olyan hogy "ugyis tudom...." csk pl én ha hozzá szolok valamihez akkor azt szoktam irni hogy én eztmag zt ajánlom de sajnos amit te kérdeztél arrol nins tapasztalat.

Akkor értem!

Link to comment
Megosztás:

vili! De akkor még midig nem ir senki semmit arra hogy mennyi fály egy ilyen tárcsa és hozzá pofa. A gondolkodásom meg nem olyan hogy "ugyis tudom...." csk pl én ha hozzá szolok valamihez akkor azt szoktam irni hogy én eztmag zt ajánlom de sajnos amit te kérdeztél arrol nins tapasztalat.

Akkor értem!

Nekem tavaly juliban volt cserélve akkor 14 940 volt a 2db tárcsa és 8400 az első betétszet....

Link to comment
Megosztás:

haliho volt boltba és megkérdeztem az OMP tárcsát és betéte!

Ahűtött(bordázott és juggatott) tárcsa 236x19.9x41 31700ft/pár

nem hűtött(juggatott) tárcsa 236x12.6x41 24000ft/pár

Pofa két fajta van hozzá (ezt pontosítani kell) 8700ft és 7300ft itt most nincs ide írva de gondolom egy pár kerül ennyibe.(vagy akkor sok lenne, ezt is garniturába adják azaz 4db ennyi?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.