Jump to content
OPEL FÓRUM
Sign in to follow this  
Zorro_16V

Vegyek Calibrát vagy ne ?

Recommended Posts

Ez tőled függ!

Ha bejön a formája, tetszik a Calibra-feeling és nem riaszt el a tény, hogy a Calibra (előéletétől szinte függetlenül) egy költséges fentartású autó, akkor vedd meg. Ha nem sajnálod az energiát, hogy rendbe rakt, akkor a forgalmijának nálad a helye. Általában nem kevés idő és pénz, hogy műszakilag és külsőleg remek állapotra tudd hozni, ha ezt nem vállalod be, inkább mondj le róla, mert nyár végén úgyis hírdetni fogod ... Ha megtartod, nem úszod meg, hogy foglalkozz vele, erről a Cali gondoskodni fog, időről-időre. :D Ezért csak olyan embernek ajánlom, aki fülig belezúgott, képes arra, hogy szervízelje, esetleg tuningolja, máskülönben keserű szőllő lesz, nagy csalódás. Viszont a Calibra élmény egy különleges érzés! Sportülésben, az átlag autóknál mélyebben ülve gördülni az úton egy olyan géppel, amit sok mai tervezésű tucatautónál jobban megnéznek, nem kis dolog! A formája telitalálat, szívet dobogtató, méltó utodja nem készült azóta sem. Ezt tudja adni nap mint nap, ha vállalod a szívást, a kellemetlenségeket, a magas alkatrész árakat, a rendszeres szervízelést és a rendszertelen meglepetéseket, amivel ez az sportautó jár. Nekem mindig elég volt lemosni, körbejárni, hogy elfelejtsem azt a több százezer forintot, amit eddig ráköltöttem ...


2003091618582063_4.JPG


Tehát gondoldd át és csak akkor vágj bele, ha úgy érzed, egy ilyen gép neked NAGYON kell ! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

És tegyük hozzá, hogy vannak még csodák!

Találhatsz olyan darabot is, ami szép és jó állapotú, szinte minimálisan kell rákölteni.

Az a fontos, hogy ha ilyet találsz, azt becsüld meg, tölts vele több időt, mint a számodra jelenleg legfontosabb tárggyal/személlyel!

Meg fogja hálálni, mert a Calibra nem egy autó!

A Calibra AZ AUTÓ!

Ez nem az az autó, amit nem kell lemosni/kiporszívózni két hétig, 5-6 ezerrel túl lehet csúszni az olajcserén. Ez egy olyan autó, amit hetente kétszer takarítasz, inkább korábban viszed olajcserére, ha valami hibát látsz, rögtön megnézed/megnézeted és nem mászkálsz vele hetekig pirosan világító ábrákkal.

Akkor talán jobban is fogsz örülni, mint először gondoltad volna.

Tehát most sajnos nem értek egyet Zorro cimborámmal: ez az autó nem folyamatos szívás (néha tényleg nagyon), ha rendben van, nagy meglepetéseket sem fog okozni, de ennek feltétele a teljes odaadás!

pic5352657.jpg

Ezt az autót SZERETNI KELL!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tudom, hogy a turbo a legkiralyabb az osszes Opel kozul, foleg ar/teljesitmeny viszonylatban. De nagyon fontos tudni, hogy a turbo fenntartasa nagyon draga. Meg akkor is, ha hibatlan kocsit fogsz ki, aminek 0.00001% eselye van, mert ezt a kocsit mindenki arra veszi, hogy agyonverjek :) A 4x4 gyakorta bedoglik, a turbo meg ugye nem tul olcso, es nagyon hamar beszippantja az olajat is.

Ezert karpotol, hogy nincs 250-nel leszabalyozas es a 4x4 nagyon hasznos joszag. Jo tudni, hogy nincs turbo 4x4 nelkul. Ha csak elsokerekkel kinalnak turbos calibrat, az szet van cseszve. Hamarosan ujra elindul a calibraclub.hu, lesz(van) egy hosszabb leiras a vasarlas elotti atnezendokrol.

Ja, es ezeket a szomoru dolgokat ugy irom, hogy turbo-m van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazs,

kinek milyen szerencsével/odafigyeléssel vesz autót, olyan szintű meglepik fogják érni. Vagy nem. Gyönyörű állapotú gépek is okoztak csalódást és fordítva. Én szakszervíz felmérésére tudtam 2 és fél éve támaszkodni, ami nem bizonyult elégnek. Utána jöttek elő komolyabb és komolytalanabb hibák, de csak akkor állt le alattam, amikor az AC bedöglött és nem pumpálta a benyát.

Most télen is hű jószághoz híven teszi a dolgát, ha csúszkálva is de elvisz mindehová. Pöccre indul, működik a gépezet és ez az, ami sokat számít. Amíg el nem felejtem, kiveszem a zár jégoldót a kesztyűtartóból, mert ott nem sok hasznát veszem ... :)

Opel rulezzzz, Calibra rulezzzzzz !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Most télen is hű jószághoz híven teszi a dolgát, ha csúszkálva is de elvisz mindehová.

és olyan sötét, hogy nem látsz ki belőle és lelkiismeretfurdalás nélkül hagyod hogy szegény faastrás klubbtárs meg 35 percet fagyoskodjon a villamosmegálloban a Hungárián mert a villamos baszik jönni :)

(igaz én is későn vettelek észre, és csak az oldalsó matrinyárol ismertelek fel :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

mééé nem szóltál rám, cimbora ?

Tudod, már léteznek olyan nyomógombos telelkommunikációs mini-hardverek, amivel ez megoldható ... :) :lol: :D

Szerintem csajoztál, csak nyomod itt a rossz dumát ! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi!!!

C20Let ------GAME OVER. 2. komplett motorfelújítás után kb 5000.km megtétele után, az első után is kb ennyit ment sajna.Mindig ráizgulok a turbóra , de szegény barátom autója elriaszt állandóan.

pic4325846.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325848.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325849.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325850.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325851.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325852.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325858.jpg

bocs ha sok a kép!

--------------------------

Semmi baj , legözelebb nem kell mindent berakni ide:)) Lehet linket is. Kijavítotam, by Moderátor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Segítségeteket kérném abban, hogy jobbá és

tartalmassssabbá tegyük a MOTE Opel Magazin oldalát.

1. Ha klubtag vagy akkor kérlek írj egy rövid

beszámolót az autódról és csatolj hozzá 5db max

300x300-as felbontású képet.

2. Bárki akinek van szerelési tapasztalata , írja

le is mi publikáljuk!

3. Linkgyűjteményünket te is gyarapithatod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok.

Csak az lenne a kérdésem, hogy meddig gyártották a Calibrát?

Vagyis hány évesek a legfiatalabbak?

Köszi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Tanácsot kérnék tőletek, hogy melyik motorral érdemeseb megveni a 2.0i v. 2.0i 16v-sel? :?: Melyik a tartósabb, megbizhatóbb? És lényeges külömbség van-e a két motor között teljesitményben.

Segitsetek, irjátok le a véleményeteket.

:idea:

egy leendő calibra tulajdonos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igen, lényeges különbségek vannak a két motor között :

2.0i (motorkód C20NE) :

szelepek száma : 8

teljesítmény : 115 LE

nyomaték : 170 Nm

vezérműtengely : 1 db

motor_c20ne.jpg

2.0i 16v (motorkód C20XE) :

szelepek száma : 16

teljesítmény : 150 LE

nyomaték : 196 Nm

vezérműtengely : 2 db

motor_c20xe.jpg

( bővebben : http://www.calibrainfo.hu )

A szelepek számán és a motor teljesítményén kívül a 8 szelepes megbízhatóbbnak, a 16 szelepes pörgősebbnek számít. A 16v-nek van pár érzékeny pontja, ami a 8v-nél nincs. A 8v "jó öszvér" módjára elvisz a világ végére is, strapabíró moci, alacsony fordulaton adja le a nyomatékát, tehát jól autózható, de nincs olyan dinamikája, mint a 16 szelepesnek. Egy jól karbantartott 16v viszont jobban felpörög, nagyot húz, bár 3000 ford/perctől jön meg igazán az ereje. Mondjuk addig sem lomha ... :lol:

Mindkét fajtából találsz halálán lévő és megkímélt állapotút, ez utóbbiak száma elég alacsony. :) Jól nézd át, akármelyik fajtát is választod!

Tartósság szempontjából általában a 8 szelepest szokták ajánlani. Mindkettőnek ugyanaz a blokkja, de más konstrukciójú hengerfej dolgozik rajta (leegyszerűsítve). Szerintem minden a használat módján és a karbantartáson múlik, ezért inkább tőled függ, hogy milyet akarsz (teljesítményben) és milyet találsz (állapotra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

köszönöm nektek,sokat segitettetek!

jelenleg astra tulaj vagyok,viszont vaciláltam hogy le e cseréljem a vasat a Ti tipusotokra....de azt hiszem maradok az astramba!nem akarok megbántani senkit,nem is vagyok igénytelen,költök is rá.Viszont!az elég kár hogy Ti is megirtátok hogy nagyon ki kell fogni!másoktol is halottam hogy ne tegyem!elég drága fentartani,és mindig van vele valami....

viszont azt nem vitatom el hogy ritka szép joszág! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én ezen a háten kapom meg a calibrám!!!!!!! imádom öket!! én is sokat gondolkodtam mert elég sok rosszat hallani rola de szerencsésen kifogtam egy nem gyilkolt családi autót... egyenlőre sztem még nem gyártotak iylen szép és tekintet mélto sport autót... de lehet elfogult vagyok :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Én ezen a háten kapom meg a calibrám!!!!!!! imádom öket!! én is sokat gondolkodtam mert elég sok rosszat hallani rola de szerencsésen kifogtam egy nem gyilkolt családi autót... egyenlőre sztem még nem gyártotak iylen szép és tekintet mélto sport autót... de lehet elfogult vagyok :lol: :lol:

Képek? Milyen motor lesz benne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
egyenlőre sztem még nem gyártotak iylen szép és tekintet mélto sport autót... de lehet elfogult vagyok :lol: :lol:

de

pug 406 coupé :wink:

de lehet, hogy elfogult vagyok :-D :-D

gratula a géphez, képeket majd toljál a cali szekcióba! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de

pug 406 coupé :wink:

de lehet, hogy elfogult vagyok :-D :-D

Az nem ér, a pugnál már volt miből ihletet meríteni. Akkor már volt Calibra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
köszönöm nektek,sokat segitettetek!

jelenleg astra tulaj vagyok,viszont vaciláltam hogy le e cseréljem a vasat a Ti tipusotokra....de azt hiszem maradok az astramba!nem akarok megbántani senkit,nem is vagyok igénytelen,költök is rá.Viszont!az elég kár hogy Ti is megirtátok hogy nagyon ki kell fogni!másoktol is halottam hogy ne tegyem!elég drága fentartani,és mindig van vele valami....

viszont azt nem vitatom el hogy ritka szép joszág! :wink:

Nem bántasz meg senkit, ez nem a Calibra hibája, hanem azoké a tulajoké, akik nem foglalkoznak vele. Sztem akkor vesz valaki Calibrát, ha a rajongás legyőzi az észérveket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabi!Nézted a hozzászólása dátumát? :lol: :lol: Nem most volt, az tuti! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gabi!Nézted a hozzászólása dátumát? :lol: :lol: Nem most volt, az tuti! :lol:

Upsz. Csak azt néztem hogy május 24, azt nem hogy milyen év...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upsz. Csak azt néztem hogy május 24, azt nem hogy milyen év...

Én is bőszen olvastam, aztán mikor válaszolni akartam jöttem rá, hogy valami nem stimm!meg pl. Amadeust sem láttam mostanság fórumozni! :oops: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Az nem ér, a pugnál már volt miből ihletet meríteni. Akkor már volt Calibra.

jobban is sikerült :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te! állj már egy 406 coupé mellé a tragacsoddal, oszt hasonlítsd össze! :lol: :lol: :lol: :lol:

(nem megsértődni, vicc vót!)

na de ne offoljunk itten tovább, mer kimoderálom magunkat ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
te! állj már egy 406 coupé mellé a tragacsoddal, oszt hasonlítsd össze! :lol: :lol: :lol: :lol:

(nem megsértődni, vicc vót!)

na de ne offoljunk itten tovább, mer kimoderálom magunkat ;-)

A pug kupénak nemteccik az eleje. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz nincsen Rieger-toldat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.