Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Futó Gábor - opel16v -2007


forumadmin

Készült: 2007. április 6.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
KLUB: MOMC és MOTE

A most bemutatásra kerülő versenyautó alapja anno egy családi autónak szánt 1.6 ecotec Astra. A család akkor ugyan nem sikerült, de helyette belekezdtem egy régi álomba, az autóversenyzésbe. Kezdetekben szinte gyári állapotában indultam az autóval szlalom versenyeken, majd a kezdeti sikereken felbuzdulva épült-szépült az autó. Az elsõ két évben meg is elégedtem ezzel a „libakergetéssel”, de aztán kezdett kevés lenni, szerettem volna a raliban is kipróbálni magam. Ehhez viszont az autóba is bele kellett lapátolni megfelelő anyagi javakat, hogy megfeleljen a rali jelentette igényeknek, előírásoknak.

Hogy indult a karriered?
A kezdeti ralis időszakban olyan amatőr ralikon el tudtam indulni, amihez nem volt előírás a csövezés. Akkoriban a motor és a futómű még gyári szisztéma szerint működött, igencsak gyengécskének bizonyult. Azért így is elég jó eredményeket sikerült elérnünk vele, pedig az újdonsült navigátorommal is csak akkor kezdtünk együtt dolgozni, összeszokni. Misuval azonban könnyen vettük az akadályokat, és a technika is bírta a megpróbáltatásokat. Így szép lassan beleszerettünk a raliba, és idővel összeállt egy csapat is, akikre így már lehetett komolyabb versenyzési lehetőséget alapozni.

gallery_457_465_13174.jpg

2004/2005 telén már elkezdődött egy nagyobb átépítés az autón, azzal a nem titkolt céllal, hogy a következő idényben már a ralitúrában, vagyis a rali harmadosztályban is indulunk. Sajnos azonban szerény anyagi körülmények álltak csak rendelkezésre, így a legfontosabb átalakítások történtek csak meg, ami a biztonsági előírások teljesítésében szinte ki is merült. Így maradt gyenge a motor és a futómű is. Abban az évben sikerült két ralitúra versenyen is elindulni, ami nagyon jó tapasztalatszerzés volt a profibb mezőnyben, kihívást jelentő versenyzési körülmények között. Mellette persze több amatőr ralisprinten is indultunk, és ott elég jó eredményeket is sikerült elérni.

gallery_457_466_24642.jpg

2005/2006 telén egy nagyobb fejlesztésbe kezdtünk bele, ami már jóval szervezettebben működött, a csapat minden tagja nagyon sok munkát fektetett bele az autóba. Ezen a télen ismertük meg igazán azt az érzést, hogy milyen az, amikor több héten keresztül a munkából a műhelybe megy az ember, onnan pedig vissza a munkába, és így tovább. Nagyon megfeszített munka folyt, legtöbbször rossz körülmények között, ezért akkoriban sokszor megfordult a fejünkben az is, hogy bele sem kellett volna kezdeni. Ám mikor elkészült végre az autó, az egész csapat nagyon meg volt elégedve a munkával, és emlékezve a sok szívásra, így maximálisan meg tudjuk becsülni, amink van, amit elértünk. A 2006-os szezon azonban nagyon soványra sikerült a főszponzor kilépése miatt. Az autó fél évig rajtkészen állt, mivel nem volt pénz a versenyzésre. Azért sikerült újabb két ralitúra versenyen elindulni, és pár amatőr ralisprinten is, ahol már elég magabiztosan jó eredményeket tudtunk elérni.

gallery_457_464_19048.jpg

Mesélsz egy kicsit a vasról is?

Az autó jelenleg is kisebb karbantartási és fejlesztési munkákon esik át, hogy a 2007-es szezont is magabiztosan tudjuk majd kezdeni. A mostani állapot szerint az 1.6 16v DOHC motor teljesítménye kb 130LE, amit szeretnénk még idén 150LE-re emelni egy komputer cserével. A motortuning nagy része a Szuromi műhelyben készült, 4 pillangós egyenes szívósort, négyleömlőt (60-as versenyrendszerrel) és nagytengelyeket is takar. A motor nagyobb teljesítményét egy szinterkuplung, egy egyenesfogas „A” áttételsoros szinkron váltó, és a hozzá tartozó lamellás sperr viszi át a kerekekre. A féltengelyek szintén speciálisak a nagyobb igénybevétel miatt, és ugyancsak emiatt a kormánymű is határolva lett. A váltórudazat is módosítva lett, váltás így rövidebb váltóúton történhet. A fékek elöl 288-as tárcsából, hátul 261-es tárcsából állnak, és szabályozható manuálisan a fékerõ elosztása is. Továbbá a kézifék is a hidrokörbe van kötve. A futómű elöl FK állítható golyalábakból és erősített szilentekből, hátul megerősített hídból áll. A Koni gátlók szintén állíthatóak.

gallery_457_463_30489.jpg

A biztonságunkról a Grámán WRC csövezés, a Velo Racing homológ ülések, és a TRS körcsatos homológ övek gondoskodnak. Az autó a szabályok szerint áramtalanítóval, tűzoltókészülékkel, és homológ csomag- és motortér gyors zárral van szerelve. Idén úgy néz ki, ez a kör még a homológ tűzálló ruhával is bõvül (ha már a TB nem számol velünk…). Az autó gyorsulása jelenleg 8,1mp 0-100-on, 15,9mp 403m-en, a végsebessége pedig 170 körül alakul, amikor is ötödikben 7200-nál leszabályoz a motor. Az autó rajt kész üres súlya kb 960kg. A versenyautóban a kommunikációt egy duplex átbeszélő testesíti meg.

Bemutatnád nekünk a csapatot?
A csapat jelenlegi tagjait (Misu, Sityu, Turboman, Maszat, Csiky) illeti a legnagyobb elismerés, hogy az autó a jelenlegi formájában összeállt, és ütőképesek lehetünk az amatőr versenyeken, valamint nem adunk okot a mellőzésre a ralitúra versenyeken sem. Továbbá köszönettel adózom a csapat eddigi és jövendőbeli szponzorainak, akik sokat segítettek az anyagi és a szolgáltatási oldal biztosításában. Köszönöm a drukkereinknek is az erkölcsi támogatást, remélem idén is sokszor találkozunk a pályán!

 

 

Futó „Opel16v” Gábor

SWI-Opel16v Racing Team

www.opel16v.hu


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 23 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.