Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

plunks

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Székesfehérvár

plunks's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok, Egy elég lehetetlen gondom akadt... Bal első tompítottban kiégett az izzó. Csere közben sikerült addig feszegetni, míg beletörött a feje... Összehasonlítva a másik oldallla kiderült hogy már alapból totál ferde volt az izzót leszorító rugó. valszeg az előző tulaj már tákolt vele, most nekem sikerült megszívnom vele.... mindenképp ki kéne szedni a maradékot, nehogy szétverje a projektort.... A kérdés: mennyire kell szétbontani az elejét hogy kiszedjem a lámpatestet? le kell szedni az egész lökhárítót? vagy csak a felső 2 csavar tartja?
  2. Sziasztok, Valaki meg tudná mondani h 2005ös c Corsának (12XEP) a kuplungja állítható e? Eléggé fent fog már.. :(
  3. sgery! le a kalappal jó ötlet, nagyon! Nagyon tetszik a dolog de nem félsz attól h valami suttyónak megtetszik a cucc? mert azt azért aki kicsit is ért az autókhoz levágja h ez utólagos cucc, ergó elég kitépni a helyéről és lesz egy használtató tabletje (amit ő 99% h gpsnek hisz először)...
  4. Sziasztok, Pár hete votlam olajat cseréltetni a váltóban, gondoltam megosztom a tapasztalatokat. Nos, az én 1,2 twines manuál váltós corsám 87500 km-el került hozzám. én már a 3. tulaj vagyok ugyhogy ez vagy valós vagy nem. Túlzottan nem érdekelt a km szám mert sem az utastér sem pedig a külseje nem volt lelakva. A kuplung kicsit felül fog dehát ez van, nem kell induláskor leugrálni róla.. lényeg a lényeg... most fordult 100k-ba és főként a hidegebb idő beálltával induláskor elkezdett vacakolni a váltó... ez annyiban nyilvánult meg hogy az első pár km-en elég nehezen vette a fokozatokat illetve 1-esben ha nagyon lassan engedtem fel a kuplungot berázkódott a kaszni mintha le akarna fulladni... Szülők astráját vittem olajcserére és ha már ott voltam rákérdeztem meg tudják e oldani a váltóolajcserét. mivel ők egy olajszervíz, így szétszerelesést nem vállaltak de van vákumos szívó cuccuk amivel megoldható. vissza mentem a corsával meg is volt a dolog kb 15 perc alatt. azt mondták fémreszelék sajna volt dögivel a mágnesen és az előírt feltöltési mennyiség sem volt benne. (valahol itt a fórumon is olvastam h ez előfordulhat mert a gyárban súly alapján töltik vagy mi...) mindegy most van benne 1,5 L zsír új váltóolaj, és hát azt kell h mondjam azért érezni a különbséget. hideg reggelen sincs gond a fokozatokkal és az a bizonyos rángatás sincs meg. az egész 6700 Ftba fájt, ennyit nekem megér h nem kell beerőszakolnom a váltót a fokozatokba. jah még annyi h sokan azt mondják h ez egy zárt rendszer így az olaj nem fáradhat el hiszen nem éri levegő meg mindenféle vegyi anyagok. A srácok erre azt mondták h ez igaz, viszont a polcon kint lévő bontatlan olaj is 5 év után már nem teljesen ugyan az. (van benne logika, hasonló a helyzet a túltárolt gumikkal is... így nem hinném h marketing duma volt) ezen a gondolatmeneten elindulva nem lehet abból baj ha le van cserélve. ;)
  5. Védelem kapcsán én azt vallom h a legjobb ha kombinálod a dolgokat. (elektronikai+mechanikus). Az enyémben váltózár+kombinált riasztó van egy extra kapcsolóval... A riasztós csávó monda ki a lényeget: "Ha akarják mindenképp elviszik, de ha látják h többféle kütyü van benne valószínűleg keresnek egy másikat amiben nincs". Sokan nyenyegnek a váltózárra h attól még vontatni lehet... meg kell tanulni okosan parkolni, pl én ha lehet seggel fal felé parkolok...
  6. Pont ezzel magyarázta nekem is.. ha keskenyebb a gumi kisebb a felület ami találkozhat csúszós résszel...
  7. Gumis cimbi nekem azt mondta téli gumiban a keskenyebb a jobb, szélesebbet nyárra szokás venni.
  8. Sziasztok megint, Belső világítás problémája volt már valakinek? Az a gondom h ha kinyitom az ajtót akkor kigyullad az utastér lámpa de csak úgy nem tudom felkapcsolni, pl ha valamit keresni akarok este az utastérben ki kell nyitni az ajtót. a G astrában ki kell húzni a fényszóró kapcsolót, tudtommal itt meg be kéne nyomni. namost se benyomva se kihúzva (mivel nem is jön ki) nem tudom felkapcsolni. Az fényszóró kapcsolóján ott a piktogramm de nem csinál semmit. Ez normális? Kb 1 éve van meg a kocsi, és azóta nem működik, el is könyveltem magamban h ez by design ilyen, de nemrég az egyik ismerősöm (volt corsája) azt mondta annak működnie kéne. Ha ez direkt ilyen, át lehet valahogy alakítani? :) igazán hasznos lenne ha felkapcsolható lenne...
  9. Tyűűű, nagyon köszi a linket! ps.: mi a véleményetek, egy ELVILEG 100e km-nél lévő motorba milyen olajat raknátok? vékonyabb/vastagabb? 5w30 vagy 5w40? Olajat 11ekm alatt nem evett, egy csepett sem kellett utántölteni. Valami random fórumon olvastam hogy kopott motorhoz a vastagabb felé érdemes lehet elmozdulni, de 100ekm-t nem mondanám kifejezetten kopott motornak.
  10. Sziasztok, Motorolaj témában kérdeznék. 1 éve vettem 2005 1,2 twinportos corsámat. (Z12XEP) Akkoriban még nem voltam túl jártas az ilyen támában, de egyből elvittem olaj+szűrő cserére. A szerelő akinél voltam elég sok corsát látott, mert valami flottakezelőnél volt. Azt mondta h ő mindig Mobil Super 3000 X1 5W-40 olajat használt és ezt ajánlaná. Én meg mondom hajrá, te vagy a szerelő majd te tudod. Most fordulok 100e-be, és a csere is aktuális. Elkezdtem keresgélni olajügyileg és ekkor realizáltam hogy ez az olaj csak Opel GM-LL-B-025 minősítést kapott. (a dieselesét), [mivel az ACEA A3/B3-at tudja, nagyon nem paráztam be] Rákukáztam és a Mobil1 New Life 0W-40 tudja a GM-LL-A-025 -t. Szerintetek nem lesz túlzás a 0-ás olaj? Igazából szeretném minél jobban óvni a motort ugyhogy minél jobb olajat raknék bele..
  11. Estét. gondoltam megosztom a rádió história fejleményeit... Konzultáltam sokat látott ismerőssel... arra jutottunk h egy próbát megér a madzagok összekötése... és láss csodát tényleg annyi a baja hogy a kenwood akkuról és gyújtásról is vár tápot... Most ugyan mind két kábel az akkun lóg de muuuukodik! sajna így kézzel kell kikapcsolni h ne merítse le de legalább működik. Majd egyszer hétvégén az cimbim ráköti a másik madzagot a gyújtásra vagy pl a műszerfal világításra és teljes lesz a boldogság. Illetve még annyi a bajom h a beépítő keretet bárhogy erőltetem nem tudom teljesen bepattintani a helyére, kb 3mm kilóg a műszerfalból. így is stabil csak így kicsit kacat kinézete van... ha lesz időm felhajtok egy másik keretet hátha az jobban illeszkedik. ha esetleg valaki ilyenen gondolkodik íme a matek: új fegyeség: igénynek megfelelően.... opel-iso adapter: 1300-1500 antenna adapter (kenwoodhoz) 1400-1600 beépítő keret: 1800-3500 utána rohangálás / idegeskedés / elkeseredés / majd a pillanat amikor felvillant a kijelző --> PRICELESS :)
  12. Sziasztok, Gyári fejegység cserében szeretnék segítséget kérni. Lehet hogy már volt erről a témáról szó, bevallom nem olvastam át elejétől a végéig a fórumot... A helyzet a következő: Adott egy 2005-ös 1,2-es twinportos C Corsa CD30-as Balupunkt fejegységgel. Bár így egységes a műszerfal de haladni kell a korral, így berendeltem egy Kenwood fejegységet. :) Kis rohangálás után sikerült színben passzoló beépítő keretet találni, és beszereztem a szükséges opel -iso csatlakozó adaptert a hozzá tartozó antenna adapterrel. Miután mindent összeszedtem, kiszedtem a gyári fejegységet összedugdostam a csatlakozókat hogy kiderüljön fel kell e cserélni a kenwood iso csatin a sárga és piros kábeleket. (opeleknél általában kell). Ekkor jött a gond.. Az új fejegység meg sem moccan. (se így se úgy) Illetve a lemezkiadó motor beindul de semmi egyéb nem működik. (kijelző-hang stb...) Ekkor tüzetesebben megnéztem a kábeleket és ekkor láttam h a gyári kábel és az iso adapteres kábel lábkiosztásai nem stimmelnek. Gondoltam oké a srácok a hifisnél összekeverték a kábeleket, úgyhogy visszavittem. Elmondásuk szerint a kábellel minden okés, ez a "standard" opel-iso adapter. Azt mondták az lehet a gond hogy a kenwood fejegység 2 tápot akar használni(akku illetve gyújtás), a gyári meg csak egyet. Na most én ezt nem hiszem mert ha így lenne akkor vagy gyújtás nélkül vagy gyújtással de működnie kellene... Ezek a lábkiosztások... A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu a 2x4 az egyértelmű, első-hátsó +/-. Az opel-iso adapteren a kábeleken rajta van a mi micsoda, így már vágom hogy az adapteren a sárga az akku a fekete a föld a piros a gyújtás de ez nincs bekötve a nagy kockán, a narancs pedig a világítás (szintén nincs bekötve). mivel az adapterről hiányzik 2 láb ami a gyárin rajta van feltételezem ez a probléma. a cd30-as tetején van lábkiosztás de nem jövök rá hogy mi az a 2 kimaradt láb. CAN-H és CAN-L néven futnak. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Most ez hülye kérdés de felteszem... Lehet h ez a corsa már CAN-BUS rendszerű? esetleg fel kell programozni előbb a gépet h ne a cd30at keresse? vagy mi a szösz? találtam egy német csávót aki elég részletesen magyarázza a szerelést, de nem beszélem ezt a szép nyelvet így csak tippelek, de ő valami olyat emleget h a sima csati nem jó csak valami kiegészítő kütyüs kábel a jó (rajta is van a videón). Egy szó mint száz... valaki aki cserélt már cd30-at kenwoodra megosztaná velem a tapasztalatokat? ps.: esetleg kössem rá az opel-iso adapter sárga kábelére a be nem kötött pirosat? (így mint két tápkábel élne...)
  13. Sziasztok, köszönömöm a megfejtést. így hogy írtátok, le mertem pattintani a fém kapcsokat és láss csodát, kinyílt az ajtó. :D godolom nem kell részletezni h mi fogadott... elsőre kiporszívóztam a szűrőt meg a dobozát is, jövő héten meg vadászok hozzá szűrőt. tényleg köszi mégegyszer!
  14. Sziasztok, Egy kis segítségre lenne szükségem. (bevallom nem olvastam át elejétől a végéig a topicot, de kb 10 oldalnyit visszaolvastam..) A lényeg.. Az héten úgy adódott h a szüleim Astráját használtam. a melegre valótekintettel nyomattam a klímát, és nem túl erősen de érezni lehetett némi bűzt. gondoltam megnézem a szűrőt... nos annyit súgtak hogy a kesztyűtartó mögött találom a pollenszűrőt, de én nem találom :D nyilván én vagyok a béna de amikor kiszedem a kesztyűtartót a következő kép fogad: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu nos ahogy olvastam, az a téglalap alakú vacak lenne az amin valami ajtó szerűséget kéne lenyitni hogy elérjem a szűrőt... a gond csak az hogy sehol semmilyen pöcköt vagy akármit nem látok amit benyomva kinyithatnám a szűrő házát. a kocsi egy 2008-as 1,4-es Astra G. Lehet hogy ebben már máshol van a szűrő? :icon4: bocs a hülye kérdésért, de egyszerűen nem jövök rá hogy férek hozzá a szűrőhöz. Előre is köszi a segítséget! ui.: esetleg tudtok ajánlani egy siteot ahol ilyen DIY karbantartási / szerelési leírások vannak képekkel? (spórolnék az ősöknek :icon4: )
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.