Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Drag Corsa


forumadmin

Készült: 2016. október 17.
Utolsó frissítés: 2016. október 17.

A következő interjút, nem a "Riportok / Interjúk" részbe töltöttem fel. Ennek oka, hogy a riport témája egy versenyautó. Egy szó mint száz, itt szerintem jobb helye van. A riport Martinka Péterrel készült  2016.10.17-én.  

Vágjunk a közepébe! Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
 13048083_1068891866490313_7572378080477261693_o.jpg

Az autók iránti szeretet mindig is megvolt! A környékünkön, Taszáron 2007 óta rendeznek gyorsulási versenyt! Itt ismerkedtem a drag sporttal! 2009-ben Patay Zsolt barátommal bontásra vásároltam egy Opel Kadett 2.0 16V GSi-t, majd jött az ötlet ne bontsuk el készítsük fel a május 1-re Taszárra! 2010 május 1-én rajthoz álltunk vele, és még pár versenyen abban az évben! Ezt követően tudtam, hogy kell valami erősebb, gyorsabb autót építenem! Szlovén sikereket látva és mivel nagy Opel fanatikus vagyok egyértelmű lett, hogy Corsa bódé lesz a megoldás!

2011 őszén vásároltam egy 93'-as 1.2-s Corsa B-t, melybe OPEL 3.0 V6 motort szántam! 2012 tavaszán elkezdtem a kaszni könnyítését és motor belefaragását! Időközben koncepciót váltottam! Összeismerkedtem Tímár Zoltánnal kinek segítségével elérhetővé vált egy teljesen egyedi, profi drag autó váz! A váz elkészültével haza került saját műhelyembe az autó. Bele került a V6-s, de sajnos nehézségeim adódtak vele. Indítás után (valószínűleg) az anyaghibás szelepvezető leszakadt és elvert 2 dugattyút! Először a motor újraélesztésén gondolkodtunk, de aztán jött a lehetőség! Váltottunk! 2.3 16V turbo Saab motorra!

14333126_1240510715969034_8730478513907463137_n.jpg

2015 szeptemberében rajthoz álltunk egy teszt erejéig Kiskunlacházán, sajnos a kuplung nem bírta. A hibák kijavítása után 2016-ban több bajnokságban is indultunk. Sajnos a munkán és pénz hiányban nem tudtunk teljes szezont futni, de így is rendkívül eredeményesnek mondanám az évet! Egy 3. helyezés és hat 1.helyezést sikerült elhozni! A Westdragrace futamsorozat AP2-es kategória országos bajnoki címet is megszereztük! egyéni csúcs 11.707 190,98 célvonalival!
 
Mekkora a csapat? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged van?
 13094105_1003616813063469_4761926633367218251_n.jpg

A csapat 3 személyes! Kovács Ákos, Kovács Tibor És jómagam! Ákos és Tibor segédkeznek az autó építésének kezdete óta, és sikerült őket kellően megfertőznöm őket :) Azóta is velem tartanak! A segítők körében elsősorban Schubert Andrást említeném meg akitől rengeteg segítséget kaptunk! Ezúton is szeretném neki megköszönni! A programozást ő végezte, a kábelezésben is óriási segítséget nyújtott. Minden egyéb kérdésemre nyűgömre próbált megoldást találni.  Megemlíteném András öccsét Leventét is, ők egyben a Schubert Tuning Kft!

A Schubert Tuning Kft felajánlotta jövő évre a hengerfej teljes tuningját! Köszönjük Barátunknak és munkatársunknak Palásti Zoltánnak a trélert és egyéb segítséget! Persze a családnak is, hogy elnézik a hosszú estékbe nyúló szereléseket!

13048107_1068890586490441_60627766505431506_o.jpg
 
Brutális a Corsátok. Technikázunk egy kicsit. Bemutatnád nekünk a gépet?
 
Köszönöm! Fénykorában egy '93-as 1.2 -es Corsa B volt aminek mára szinte csak a külső borítása maradt. Teljes csővázat kapott egyedi hátsó tengellyel, polikarbonát szélvédőkkel. A motort egy Saab 9000-ből kapta, ez egy 2.3 literes 16 szelepes turbó benzin erőforrás! Egyedileg épített Opel váltóval, dízel áttételekkel, hegesztett difivel! 76 mm-es kipufogó és Schubert András által programozott ECU. Az autó kb. 300 lóerő lehetne, de jelenleg 1 bárral töltjük, hogy stabil legyen!

13238994_1725854387656993_8926964971738238368_n.jpg
 
Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik az autóépítést? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem?
 
A biztonság a legelső szempont! Technikai részről egy Drag autónál a súly lóerő arány ami még nagyon fontos! Rengeteg idő és kitartás kell egy autó megépítéséhez, de megéri. Szerintem nem fontos, hogy ki milyen márkával versenyez, és az sem, hogy hol hajt a kocsi. Ez mindenkinek saját ízlése!
 
Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?
 
Rögtön ezzel a motorral kezdeném! :)
 
Milyen terveitek vannak? Mit szeretnétek megvalósítani, hova szeretnétek eljutni?
 13502909_1699262163669565_6306724384847127678_o.jpg

Terveben van 500 hoz közelítő lóerő! Teljesen feltuningolt hengerfej, nagyobb intercooler, nagyobb turbó, duplatárcsás kuplung és egy új váltó építése. Megvásárlásra kerültek a nagyobb injektorok is. Minél több versenyen szeretnénk rajthoz állni és álmunk hogy kijussunk Eszékre is versenyezni. 

Belekezdtünk egy másik autó építésébe is amit Ákos barátom fog vezetni! Tervek szerint 3.0 V6 turbó lesz de ez egy másik sztori! :)

Kérdések: Ambrus Zsolt
Válaszok: Martinka Péter


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 37 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.