Jump to content
Sign in to follow this  

IAA-premier: az új Opel Corsa találkozik egy ritka Corsa GT-vel


forumadmin

Az Opel három világpremierje a szeptember 12-22.-i Frankfurti Autószalonon az új Astra, hatékony motorokkal, az összkerékhajtású Grandland X Hybrid4 (WLTP1-fogyasztás: 1,6 l/100 km, CO2-emisszió 37 g/km, NEDC2-fogyasztás: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált, ideiglenes adatok) és a Corsa teljesen új hatodik nemzedéke. Az eddig 3,6 millió gazdára talált kiskocsi-bestseller elektromos hajtású is lesz, sőt készül versenyváltozat is, a Corsa-e Rally – egy igazi „Villámautó”, de emisszió nélkül! A Corsa világbemutatóján egészen különleges vendég lép fel az újdonság mellett, egy ritka, 1987-es Opel Corsa GT. A fitt veterán Portugáliából saját keréken gurult a régi autókat gondozó Opel Classic-hoz Rüsselsheimbe, majd folytatja útját a frankfurti IAA-ra.

06.jpg

  • Egy igazi ritkaság az első Corsa-generációból az Opel kiállítási standján
  • Igazi időutazás: 2700 kilométer egy 1987-es autóval Portugáliából Frankfurtba
  • A Corsa hatodik nemzedékének világpremierje áll a kiállítás középpontjában
  • Vérvonal: a sportos Corsa GT-től az akkumulátoros-elektromos Corsa-e Rallyig

„Opel sosem kop el” – 2700 kilométer Portóból Zaragozán át Rüsselsheimbe

02.jpg

Eltartott egy ideig, mire talált az Opel Classic csapata egy ritka Corsa GT-t az első generációból. Az eredetileg Spanyolországban forgalomba állított kocsi egy portugál garázsban felejtődött. A kicsi, nem túl ismert Gran Turismo Porto kikötője mellett várta, hogy elinduljon Németország felé. A típust 1985 áprilisától 1987 őszéig gyártották. A GT a Corsa SR örökébe lépett, 1,3 literes négyhengerese karburátorral teljesített 70 lóerőt. Az akkor igen erősnek számító motorja és decens spoilerei elbűvölték mindazokat, akiknek nem telt az extra-erős GSi-re – de azért repeszteni akartak. Akkoriban műszaki csemege volt, hogy nagyobb sebességnél ötfokozatú sebességváltó csökkentette fordulatszámát és benzinszomját.

04.jpg

Meglepően halkan és könnyedén halad még ma is a forgalommal a Corsa GT. Futóműve mellőzi a túlzott keménységet, kormánya a holtjátékot és kombinált műszere az adatdömpinget. A szokásoson kívül azért mutatja az olajnyomást és a fordulatszámot. Fogyasztása megegyezik az akkori gyári adattal – hat liternél ritkán iszik többet száz kilométeren. Segítségére van ebben csekély, 750 kilós menetkész tömege, amelyből nagyszerű,10,71 kilogramm per lóerős teljesítménysúly adódik. Portugália és Rüsselsheim között a Corsa GT ellátogatott a zaragozai üzembe, ahol anno, 1987-ben legurult a futószalagról. A szerencsés kis fickó nemcsak a gyár területére hajthatott be, hanem a szereldébe is. Amikor a sárga GT beállt a futószalag mellé, sokan jöttek oda, fiatalkori barátjukként üdvözölték, felelevenítve történeteket a gyár kezdeti idejéből.

Kelet felé utazva eljutott Barcelonába, átszelte Franciaországot, Bázeltől a Rajnát követte – összesen 2700 kilométert tett meg a 32 éves Corsa GT, amelyet anélkül indult el Portugáliából, hogy bármilyen javítással felkészítették volna a hosszú útra. Aztán eljutott Rüsselsheim üzemcsarnokába, ahol már alig várták az Opel Classic emberei.

05.jpg

Projekt „IAA 2019“: fitt nyugdíjasból a kiállítás sztárja

Spanyolország és Portugália napsütése jót tett a Corsa GT-nek. Leélte éveit sózott utak, rozsda, koccanás nélkül. Még mindig jó formában volt és így találták ezt a TÜV műszaki vizsgabiztosai, akik friss német rendszámtáblát szereltek rá. Csak ezt követően jött a legnagyobb ellenőrzés – az Opel Classic szakértői nagyítóval vizsgálták át szerzeményüket. Sok szem sokat lát, alaposan végignézték a Corsa GT szögletes karosszériáját, és találtak is kisebb-nagyobb szépséghibákat: horpadást a tetőn, hibás feliratot, karcot az üvegeken, szakadást az üléshuzaton, nem eredeti kürtöt – úgyhogy alkotóelemeire szedték szét a kocsit.

03.jpg

01.jpg

A veterános és a szervizes csapat összedolgozott, Dieter Eder szervizfőnök és Thorsten Götz vezető szerelő beindította az „IAA 2019“ projektet. Lépésről lépésre rakták helyre a Corsa kirakós játékának elemeit – elsőként a generálozott hajtóművet építették be, majd az újra csapágyazott kerékagyakat, az új lengéscsillapítókat és rugókat. A frissen fényezett karosszériára új díszlécek és odaillő GT-feliratok kerültek, az alufelnik az eredetiek maradtak. Végül új üvegeket raktak be, egy Opel márkakereskedő raktárából. A Corsa GT újjászületve kezdheti el második életét, amely egy igazán ünnepélyes alkalom lesz: a 68. IAA, Frankfurtban. Az Opel standján (D31 a 11.0-s csarnokban) megcsodálhatják majd meg a látogatók a frissen restaurált Corsa GT-t. Kétség sem fér hozzá, hogy emeli majd a hatodik Corsa-nemzedék világpremierjének fényét!

Edited by forumadmin

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.