Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Röviden és tömören: semmilyet. Nem ismerek senkit akinél az utángyártott lambdaszonda pár hónapnál tovább húzta volna. Csak a gyári Bosch-t érdemes megvenni (cikkszám: 90397524), ha nem akarsz szívni vele, még akkor is ha ~30e Ft az ára... De az legalább jó és nem kell 1 hónap múlva megint cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Röviden és tömören: semmilyet. Nem ismerek senkit akinél az utángyártott lambdaszonda pár hónapnál tovább húzta volna. Csak a gyári Bosch-t érdemes megvenni (cikkszám: 90397524), ha nem akarsz szívni vele, még akkor is ha ~30e Ft az ára... De az legalább jó és nem kell 1 hónap múlva megint cserélni.

Így van! :huh:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok !

A következő gondom van a c20xe calibrámmal:

Pár hónapja előjött egy olyan probléma, hogy menet közben egyszercsak leállt a gépezet. Indítózás párszor majd újraindult. Ezt nem mindig csinálja, elég idegesítő. Kezdetben nem írt hibakódot, viszont most már mindegyik ilyen esetnél a 48-as hibakódot írja, vagyis akkumulátor feszültség alacsony. Elég érdekes. Gondolom, ha az akkumulátor lenne rossz az másban is megnyilvánulna. A főtengely jeladót kivettük megtisztítottuk, viszont az árnyékolás nem az igazi rajta (szakadt). Ettől lehet vajon ? A tisztítás után nemsokkal bejelezte megint a 48-as hibát, de nem állt meg. Viszont amikor rosszalkodik, akkor a benzinnyomás leesik. Viszont van egy kapcsoló beszerelve próbára, amivel direktbe tudjuk járatni az ac pumpát kikerülve a relét (persze csak egy rövidke ideig). Amikor megállt direktbe is kapcsoltuk, indítoztunk, de nem indult a gép úgy sem. Egy-két indítózás után megint elindult (ac relén keresztül, a beépített kapcsolót most nem használva) de egy ideig nem tért magához, mintha nem kapott volna benzint vagy gyújtást és a gázt nyomkodva föl-le ugrált elég hirtelen változva a fordulatszámmutató. Az ac pumpa új, benzintank rendben kitisztítva, új hőfokjeladó van benne, az akkumulátor se régi, fojtószelep kitisztítva.

Van még valami amit le kell írjak, mert lehet, hogy ezek a dolgok összefüggésben vannak egymással. Amikor megvettem az autót (kb. fél évvel azelőtt, hogy a fenti hiba jelentkezett) pár napra rá a következő dolog vált ismertté: kb. 2000-es fordulat körül szinte mindig olyan mintha kimaradna a gyújtás egy pillanatra, vagy mintha akkor nem kapna benzint. Üresben a gázpedált nyomkodva hallani lehet, de menet közben is néha mintha egy picit ott visszavenne a teljesítményből. Megyek mondjuk 2. vagy 3. sebességben lassan kb. 2500-3000-es fordulaton nyomok neki egy kicsit nagyobb gázt és elkezd egy csöppet berángatni, majd elindul. Ugyanez van ha csak tartom a forulatot néha elkezdi rángatni az autót. Tudom van úgy, hogy nem elég neki a fordulatszám egy bizonyos sebességi fokozatban, de ez más. Másik autónk (nem calibra, de kb. ilyen teljesítményű) nem csinál ilyet, még akkor sem ha nyomok neki egy kövéret, max egy darabig nem történik semmi, de akkor sem rángat.

És végül még egy érdekes dolog: Egy kis autózás, majd egy kis állás után nem mindig indult/indul be a gép. Ezt melegen csinálja, de nem mindig. Van olyan, hogy csak negyedszerre sikerül beindulnia. Indítózok és egy pillanatra be is indul, de nem tudja megtartani az alapjáratot és leáll.

Egyébként volt szerelőnél, sajnos sikertelenül, főleg úgy, hogy a léállós probléma a hibakóddal akkor pont nem jelentkezett. Igaz a többi problémát sem lett megoldva, úgyhogy most magunk próbálkozunk tovább a TI segítségetekkel és a szerelési könyvvel együtt :-)

Hát "röviden" ennyi :-) .Bocs, hogy ilyen hosszúra sikerült, de már az agyam szétrobban, mert nem tudom mi a baja.

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Helló Xendercali !

A töltés rendben van. Mi is a fordulatszám jeladóra gyanakodtunk, de 2 napja elvittük egy szerelőhöz diagnosztikára és végre ő megtudta mondani hol a gond. Az egyik probléma a hengerazonosító érzékelő feszültségellátása (a feszültség a megengedett minimum érték alatt volt), a másik a teljesgáz kapcsoló (a feszültség a megengedett maximum érték felett volt). Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e új hengerazonosító érzékelőt venni külön, vagy csak komplett gyújtáselosztót ? Ha nincs új akkor bontottból ki tudom szedni a jeladót vagy inkább komplett elosztót cseréljek. És a fojtószelep-kapcsolóból lehet újat venni ? Mondjuk még nem szedtük szét, ezért nem tudom, hogy a folytószelep-kapcsoló össze van építve a gázpedál helyzet érzékelő potméterrel is ?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Helló Xendercali !

A töltés rendben van. Mi is a fordulatszám jeladóra gyanakodtunk, de 2 napja elvittük egy szerelőhöz diagnosztikára és végre ő megtudta mondani hol a gond. Az egyik probléma a hengerazonosító érzékelő feszültségellátása (a feszültség a megengedett minimum érték alatt volt), a másik a teljesgáz kapcsoló (a feszültség a megengedett maximum érték felett volt). Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e új hengerazonosító érzékelőt venni külön, vagy csak komplett gyújtáselosztót ? Ha nincs új akkor bontottból ki tudom szedni a jeladót vagy inkább komplett elosztót cseréljek. És a fojtószelep-kapcsolóból lehet újat venni ? Mondjuk még nem szedtük szét, ezért nem tudom, hogy a folytószelep-kapcsoló össze van építve a gázpedál helyzet érzékelő potméterrel is ?

köszi

Szia

Van nekem 2 db folytószelep házam is, az egyik egy turbós szívó csonkon van a másik meg külön egy XE-ből lett kibontva. Ha szükséged van rá keress meg 5 ezerért a tied lehet kompletten a folytószelepház.

pillang_szelep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

c20letsz_v_sor_injektorokkal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Van még pár érdekes dolog, észrevétel:

A Ti calibrátok hogyan ejti vissza a fordulatot alapjáratra? Az emyém nem mindig ugyanúgy. Normál esetben ha megyek vele és üresbe teszem, vagy csak állóhelyzetben pumpálom a gázt üresben kb. 2500-3000-ig és lelépek a gázpedálról, akkor visszaesik hirtelen 1000 környékére, de van olyan, hogy 2000 körül megáll egy ideig, aztán leesik kb. 1500-ra ott is megáll egy kicsit és onnan ejti vissza 1000 környékére. Azért írtam "környékét" mert az sem mindig pont 1000. Van olyan hogy 1100-ra és van olyan, hogy 900-ra ejti vissza. És ami még érdekes, hogy minél nagyobb fordulatra túráztatom a motort, annál nagyobb fordulatokon áll meg majd ejti vissza alapjáratra. Pl. ha 5000-6000-re nyomkodom és lelépek a gázpedálról akkor kb. 3500-nál áll meg először egy picit aztán 2000-nél majd onnan ejti alapjáratra de még lehet hogy 1500-nál is megfogja egy picit, bár ez annyira nem észrevehető. Most csak ennyi, de tudnék még pár hibát és érdekességet írni, de azt majd később. :rolleyes:

üdv

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok. Lenne egy kérdésem. Gyárilag nem volt első ködlámpám a caliban, most pedig egy olyan lámpát tettem bele amiben van. Hogyan tudom a legegyszerűbben bekötni, van-e kábelezve gyárilag?

én szerintem be van kábelezve, kell egy kapcsoló és működik.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Mennyi benzin van benne amikor ezt csinálja?

Mert ha csak kevesebb mint fél tank benzinnél jön elő a probléma, akkor az attól van hogy a tankban levő szívócsövön van egy O-gyűrű ami szeret szétmállani, és itt tud levegőt szívni a rendszer. A cseréjéhez értelemszerűen le kell venni a tankot, és vigyázat, nem sima gumiból van (azt hamar megeszi a benzin) hanem valami specko anyagból.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.