Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Én csináltam. Elölre is, hátulra is.

Így fórumon keresztül többet nem tudok mondani, annál, hogy az elektromos rajz szerinti kapcsolásban ki kell építeni a vezetékelést a kapcsoló modul (váltó konzolnál) és az első ajtók között. Az ajtókba pedig be fog kerülni az elektromos ablak csatlakozókat is tartalmazó kábelköteg. A mechanikát pedig be kell szerelni, értelem szerűen. A felfogatás lehet csavarral is, és szegeccsel is.

Értem. Hát megmondom őszintén azt gondoldtam, hogy ha szerzek hozzá vezetékköteget is akkor csak össze kell nyomni a csatalkozókat. Mert valami olyasmit hallottam hogy ki van épitve a helye mindennek csak össze kell csatlakoztatni. De ezek szerint nem olyan egyszerü a történet.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Hát megmondom őszintén azt gondoldtam, hogy ha szerzek hozzá vezetékköteget is akkor csak össze kell nyomni a csatalkozókat. Mert valami olyasmit hallottam hogy ki van épitve a helye mindennek csak össze kell csatlakoztatni. De ezek szerint nem olyan egyszerü a történet.

Egy frászt! A legnagyobb szívás mindig azzal van, hogy a kocsidban lévő kábelkötegbe illetve csatlakozó aljazatokba beépítsd a hiányzó kábeleket illetve terminálokat (a megfelelő helyre). Általában nincs kiépítve a hiányzó extrák kábelezése.

Ezt egy módon tudnád megúszni. Ha cseréled az összes kábelköteget a kocsiban, ami érintett. Persze ez sokszor kivitelezhetetlen. Szét kéne bombázni hozzá az egész utasteret, illetve találni megfelelő donort hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hát akkor asszem nem kis munkának nézek elébe. Majd keresgélek neten kapcsolási rajz után, ugy biztos könnyeben megy majd .

Ha már csináltál ilyet, akkor másodikra-harmadikra már nem vészes. De amíg rá nem jössz néhány dologra, pl hogy lehet megbontani úgy az ajtóba kilépő csatlakozó aljazatot úgy hogy ne törjön szét, stb, stb. Pl nekem már egy fél nap volt bevezetékelni az elektromos tükröt (5 vezeték behúzása, és 5 terminál beépítése az átvezető aljazatba), azok után, hogy korábban már rájöttem a dolgok nyitjára az elektromos ablak bevezetésénél.

Link to comment
Megosztás:

és ha bontóból szerzek vezetékköteget ami az ajtóba megy ill ami a kapcsolóhoz, még onnantól is nagyon macerás?

Szia!

Az a legjobb, ha te magad tudod kibontani, mert egy bontós nem tököl vele, h nem fér ki a csati csak pöcsölve, akkor általában vágják, tépik szakítják (tisztelet a kivételnek, ha van aki nem így bont) Én is utólag szereltem be villanyablakokat hátra, nekem ki volt építve a B oszlop aljáig a köteg, tehát nekem csak azt a köteget kellett megcsinálnom ami az ajtóban van! Gyári sima + a bontott villanyablakos kötegéből csináltam egy köteget. A középkonzolnál is ki volt építve a kapcsolók kábelei csak össze kellett dugni őket. Mechanikát pofon egyszerű volt beépíteni, biztosíték táblába a biztosítékát be raktam és már működött is! Tempomatom is így lett csak egy kuplungkapcsoló kellett, meg egy olyan bajuszkapcsoló amin a gombok rajta vannak, összedugtam OP-COM-al engedélyeztem, és már működött is! Ülésfűtés kábelezése is ki volt nekem építve, ott is csak kapcsolókat beraktam, meg az ülésekbe a fűtőlapokat és már működött az is :) nem tudom mi alapján csinálták illetve döntötték el anno, h mit építenek ki előre az autóba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még új vagyok itt! :)

Nemrég vettem egy 98as 2literes B Vectrát és olyan problémám lenne, hogy a klíma nem kapcsolja be valamiért a fűtőventillátort! Egy darabig működött aztán most csak a terelőlapokat hallom ahogy mocorognak...fűtés van mert a rács mögül meleg levegőt érzek kiáramlani de a venti nem megy sehogyse :( Ötlet? Van reléje? Melyika a biztosítékja? Elvileg minden bizti jó előző tulajnál ilyen gond nem volt nállam már első nap(ismerősöm...ő is csak a fejét vakarja) :(

Link to comment
Megosztás:

és ha bontóból szerzek vezetékköteget ami az ajtóba megy ill ami a kapcsolóhoz, még onnantól is nagyon macerás?

És akkor mit csinálsz a jelenlegi vezeték kötegeddel, ami az ajtókba megy? Ezen megy a jel a hangszóróknak az ajtókba, és a központi zár is. Ez egy olyan vezetékköteg része, ami a központi zár vezérlőhöz, a rádió ISO csatlakozójához és még ki tudja hova nem megy. Komplettan a teljes kábelköteggel együtt tudod csak cserélni, amit műszerfalkibontás nélkül lehetetlen megcsinálni.

Hidd el nekem, hogy az a legegyszerűbb, amit mondtam. Megnézed az elektromos rajzot, behúzol új vezetékeket annak megfelelően, és beépíted a hiányzó terminálokat a karosszériából kilépő csatlakozó aljazatba, a megfelelő pontokra. az ajtó kábelkötegeket pedig cseréled.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az a legjobb, ha te magad tudod kibontani, mert egy bontós nem tököl vele, h nem fér ki a csati csak pöcsölve, akkor általában vágják, tépik szakítják (tisztelet a kivételnek, ha van aki nem így bont) Én is utólag szereltem be villanyablakokat hátra, nekem ki volt építve a B oszlop aljáig a köteg, tehát nekem csak azt a köteget kellett megcsinálnom ami az ajtóban van! Gyári sima + a bontott villanyablakos kötegéből csináltam egy köteget.

Na épp ezt nem kellett volna megcsinálni, mert ha komplettan cseréled az ajtókban lévő kábelköteget, akkor ott minden vezeték, és terminál jó helyen van. ÉS innentőle kezdve már csak a karosszériából jövő kábelkötegbe kell behúzni a szükséges vezetékeket, illetve beépíteni a szükséges terminálokat.

A középkonzolnál is ki volt építve a kapcsolók kábelei csak össze kellett dugni őket. Mechanikát pofon egyszerű volt beépíteni, biztosíték táblába a biztosítékát be raktam és már működött is! Tempomatom is így lett csak egy kuplungkapcsoló kellett, meg egy olyan bajuszkapcsoló amin a gombok rajta vannak, összedugtam OP-COM-al engedélyeztem, és már működött is! Ülésfűtés kábelezése is ki volt nekem építve, ott is csak kapcsolókat beraktam, meg az ülésekbe a fűtőlapokat és már működött az is :) nem tudom mi alapján csinálták illetve döntötték el anno, h mit építenek ki előre az autóba.

Sajnos nálunk nincs kiépítve semmi. Az enyém is ugyanolyan full fapados Isuzu motoros vectra volt, mint amilyen "isuzuvectra" topictárs kocsija, úgyhogy tapasztalatból beszélek. Sajnos nincs meg az a csatlakozó sem a középkonzolnál, amiről te beszélsz. Ha legalább gyárilag első elektromos ablakos a kocsi, akkor ugye a csatlakozó megvan, és jó eséllyel még a vezetékelés is megvan a hátsó ablakokhoz. Ja, és a vezeték, ami a 17-es és a 20-as biztosítéktól megy (ez adja az állandó tápot az elektromos ablak motoroknak) véget és a bal oldali "A" oszlopnál lévő nagy csatlakozóban. Innen kell tovább vezetni.

Nem egyszerű ez sajnos.

Sajnos nincs rá semmi szabály, hogy egy adott felszereltség mellett mi van kiépítve, és mi nem. Egyénileg kell ezeket megnézni.

A 96-os és a 97-es évjárat között pl az ajtó átvezető csatlakozó is különbözik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Errefelé is megkérdezem, hátha valaki járt már így. Kötött már be valaki kristálylámpákat hátra? Azt hittem, hogy megvesz-régiki-újbe-összedug és örül. Ködzárófénnyel szívok, egyelőre nem akarok belebarmolni, hátha valakinek van jobb ötlete.

Link to comment
Megosztás:

Na épp ezt nem kellett volna megcsinálni, mert ha komplettan cseréled az ajtókban lévő kábelköteget, akkor ott minden vezeték, és terminál jó helyen van. ÉS innentőle kezdve már csak a karosszériából jövő kábelkötegbe kell behúzni a szükséges vezetékeket, illetve beépíteni a szükséges terminálokat.

Sajnos nálunk nincs kiépítve semmi. Az enyém is ugyanolyan full fapados Isuzu motoros vectra volt, mint amilyen "isuzuvectra" topictárs kocsija, úgyhogy tapasztalatból beszélek. Sajnos nincs meg az a csatlakozó sem a középkonzolnál, amiről te beszélsz. Ha legalább gyárilag első elektromos ablakos a kocsi, akkor ugye a csatlakozó megvan, és jó eséllyel még a vezetékelés is megvan a hátsó ablakokhoz. Ja, és a vezeték, ami a 17-es és a 20-as biztosítéktól megy (ez adja az állandó tápot az elektromos ablak motoroknak) véget és a bal oldali "A" oszlopnál lévő nagy csatlakozóban. Innen kell tovább vezetni.

Nem egyszerű ez sajnos.

Sajnos nincs rá semmi szabály, hogy egy adott felszereltség mellett mi van kiépítve, és mi nem. Egyénileg kell ezeket megnézni.

A 96-os és a 97-es évjárat között pl az ajtó átvezető csatlakozó is különbözik.

Én csak azért bontottam szét azt a köteget amit a bontóstól kaptam, mert pl a centrál és a hangszóró csatik le voltak róla vágva :S meg nem volt benne kiszállást segítő fényének a vezetékelése sem. Szóval itt ott hiányos volt, vagdosni meg forrasztgatni nem akartam. Egyszerűbbnek láttam ha behúzom az én gyári ajtókötegembe azt a pár szálat ami az elektromos ablakhoz kellett. Így tök "gyári" lett :) Eltököltem vele de legalább nem unatkoztam, úgy is fényezőnél volt akkor a gép szóval úgy vittem oda, hogy már nem voltak benne az ajtó kötegek :D

Hát pedig sokat lendítene az emberen ha tudná h mi van kiépítve. Találtam én még plusz csatlakozókat jobb lábtérnél, még asszem antenna csatlakozókat is meg valami nagyobb kék csatit meg egy feketét.. h mi lehet... azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom, hogy valamit javit e a helyzeten, vagy nehezit, hogy a tükröm az viszont gyárilag elektromos.

És akkor mit csinálsz a jelenlegi vezeték kötegeddel, ami az ajtókba megy? Ezen megy a jel a hangszóróknak az ajtókba, és a központi zár is. Ez egy olyan vezetékköteg része, ami a központi zár vezérlőhöz, a rádió ISO csatlakozójához és még ki tudja hova nem megy. Komplettan a teljes kábelköteggel együtt tudod csak cserélni, amit műszerfalkibontás nélkül lehetetlen megcsinálni.

Hidd el nekem, hogy az a legegyszerűbb, amit mondtam. Megnézed az elektromos rajzot, behúzol új vezetékeket annak megfelelően, és beépíted a hiányzó terminálokat a karosszériából kilépő csatlakozó aljazatba, a megfelelő pontokra. az ajtó kábelkötegeket pedig cseréled.

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

látom vannak errefelé op-com szakértők, úgyhogy kérdeznék egyet (vagy többet). beszereztem egy jóféle kínai másolatot, nagyon hasznos kis kütyü, de egy valamit nem tudok elérni vele, mégpedig a mid-et. minden mást meg tudok nyitni, de ahhoz nem tud csatlakozni (97-es x16xel gépezet). lehet, hogy a mid adta meg magát, vagy szerintetek miért nem lehet elérni? hozzátartozik, hogy alapból tid lehetett benne - gondolom, mivel sok hibajelzést ír, ami nem valós - illetve egy ideje nem tudom az időt se beállítani rajta.

ha op-com-ban be lehetne lépni, miket lehet állítani? pl meg lehet határozni, hogy miféle érzékelőket keressen (pl ha nincs ami érzékelje a szélvédőmosó fogyását, ki lehet kapcsolni, hogy amiatt ne írkáljon örökké hibát?)

esetleg dátum/idő/nyelv beállítható? egyszóval érdemes lenne beszereznem egy másikat, vagy az is tök ugyanez lenne, max az időt tudnám beállítani?

ja és még valami, az első üléseim alatt van 1-1 narancssárga csatlakozó szabadon, mi lehet az?

http://kepfeltoltes.hu/130320/2013-03-20_12.46.27_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

látom vannak errefelé op-com szakértők, úgyhogy kérdeznék egyet (vagy többet). beszereztem egy jóféle kínai másolatot, nagyon hasznos kis kütyü, de egy valamit nem tudok elérni vele, mégpedig a mid-et. minden mást meg tudok nyitni, de ahhoz nem tud csatlakozni (97-es x16xel gépezet). lehet, hogy a mid adta meg magát, vagy szerintetek miért nem lehet elérni? hozzátartozik, hogy alapból tid lehetett benne - gondolom, mivel sok hibajelzést ír, ami nem valós - illetve egy ideje nem tudom az időt se beállítani rajta.

ha op-com-ban be lehetne lépni, miket lehet állítani? pl meg lehet határozni, hogy miféle érzékelőket keressen (pl ha nincs ami érzékelje a szélvédőmosó fogyását, ki lehet kapcsolni, hogy amiatt ne írkáljon örökké hibát?)

esetleg dátum/idő/nyelv beállítható? egyszóval érdemes lenne beszereznem egy másikat, vagy az is tök ugyanez lenne, max az időt tudnám beállítani?

ja és még valami, az első üléseim alatt van 1-1 narancssárga csatlakozó szabadon, mi lehet az?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

előre is köszi a válaszokat

Valószínű ez a gond. Lehet, hogy a MID-nek a diagnosztikai vezetéke nem lett elvezetve az OBD csatihoz. Egyébként ha jól emlékszem, a TID-re én rá tudok lépni OP COM-mal.

Link to comment
Megosztás:

Valószínű ez a gond. Lehet, hogy a MID-nek a diagnosztikai vezetéke nem lett elvezetve az OBD csatihoz. Egyébként ha jól emlékszem, a TID-re én rá tudok lépni OP COM-mal.

közben eszembe jutott, hogy mikor a kocsit megvettem, alapból németül írkálta a dolgokat, aztán egy nap elvittem egy opelos helyre, ahol sok dolgot rendbehoztak rajta. akkor igazábón nem foglalkoztam vele, még csak ismerkedtem a masinával, de az rémlik, hogy a szerelő kérdezte is, hogy nem zavar hogy mindenféle hülyeséget ír ki? valamit ügyködtek a mid-del és azóta angolul jeleníti meg a dolgokat. (nem mernék rá megesküdni, de mintha akkoriben jóval kevesebb hibát jelzett volna, na de ez már vagy két éve volt,)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megérdeklődöm erre is a problémám, hátha tudna valaki rá valamit!

Vettem egy csili-vili kristálylámpát hátra. Mivel a gyári búrában 2 helyzetjelző van, az újban meg csak 1 helyen. a fedcomp folyamatosan check lámpát dob és szövegel hogy kiégett az izzóm.

Lenne esetleg valakinek ötlete, hogy megoldható-e ez valahogy?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok!

Megérdeklődöm erre is a problémám, hátha tudna valaki rá valamit!

Vettem egy csili-vili kristálylámpát hátra. Mivel a gyári búrában 2 helyzetjelző van, az újban meg csak 1 helyen. a fedcomp folyamatosan check lámpát dob és szövegel hogy kiégett az izzóm.

Lenne esetleg valakinek ötlete, hogy megoldható-e ez valahogy?

Köszi!

 
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megérdeklődöm erre is a problémám, hátha tudna valaki rá valamit!

Vettem egy csili-vili kristálylámpát hátra. Mivel a gyári búrában 2 helyzetjelző van, az újban meg csak 1 helyen. a fedcomp folyamatosan check lámpát dob és szövegel hogy kiégett az izzóm.

Lenne esetleg valakinek ötlete, hogy megoldható-e ez valahogy?

Köszi!

10W-os izzót berakni

bekötni még egy 5W-os izzót

bekötni egy 5W-os izzónak megfelelő ellenállást.

Link to comment
Megosztás:

10W-os izzót berakni

bekötni még egy 5W-os izzót

bekötni egy 5W-os izzónak megfelelő ellenállást.

10W-os izzót sajna nem tudok berakni, mert egybe van a féklámpával, tehát 10/21W-os kellene, olyat meg nem találtam

plussz izzót ami csak úgy világít a világba nem akarok, de ez az ellenásos ötlet nem rossz!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

10W-os izzót sajna nem tudok berakni, mert egybe van a féklámpával, tehát 10/21W-os kellene, olyat meg nem találtam

plussz izzót ami csak úgy világít a világba nem akarok, de ez az ellenásos ötlet nem rossz!

Köszönöm!

Az ellenállást párhuzamosan kell bekötni az 5W-os izzóval. De arra vigyázz, nehogy felgyújtsd vele a kocsit. Olyan ohm-os kell, amin 14V esetén 5W teljesítmény (357 mA) esik. Kb 40 ohm (pontosan 39,2). Ha jól számoltam :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Úgy vettem az autót, hogy a balos elektromos ablak (mivel befagyott éserőltették) nemműködött a kocsikból ami a sinben mozog kiugrott a kis gömbfej...na egy délután alatt sikerült helyrerakni most tökéletesen működik de...itt jön a kérdés:

Tanítható valahogy a felső végállás????

Ha hosszan nyomom le teljesen lejön, ha hosszan nyomom fel teljesen felmegy utána kicsit lejön és úgymarad! Ha nyomkodom fel tudom teljesen húzni....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Úgy vettem az autót, hogy a balos elektromos ablak (mivel befagyott éserőltették) nemműködött a kocsikból ami a sinben mozog kiugrott a kis gömbfej...na egy délután alatt sikerült helyrerakni most tökéletesen működik de...itt jön a kérdés:

Tanítható valahogy a felső végállás????

Ha hosszan nyomom le teljesen lejön, ha hosszan nyomom fel teljesen felmegy utána kicsit lejön és úgymarad! Ha nyomkodom fel tudom teljesen húzni....

Úgy lehet tanítani, ha felhúzod felső végállásig, vársz a kattanásig. Majd lehúzod szintén ütközésig, és várod a kattanást. Ettől kezdve jónak kell lennie.

HA nem, akkor biztosíték ki, majd újra kezded (17- es és a 20as biztosítékok)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy lehet tanítani, ha felhúzod felső végállásig, vársz a kattanásig. Majd lehúzod szintén ütközésig, és várod a kattanást. Ettől kezdve jónak kell lennie.

HA nem, akkor biztosíték ki, majd újra kezded (17- es és a 20as biztosítékok)

Köszönöm lemegyek és megpróbálom ezer hála!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.