Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Szép darab :( Gratula :) Egy Insignia Sports Tourer OPC-ért én is lecserélném a vectrám de az igazat megvallva inkább egy előző szériás full extrás fekete színű belül vajbőr és fabetétes 730D sport packet automata triptronic f1 váltós bmw kellene az opc insignia árának a feléért B)

E38 Rlz! :D Csak legyen aki tud olcsón bontva hozzá cuccost! :)

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne, hogy aki ismeri a Vectra B át, és ismeri az Astra G ét is.

A 2 között a méretén és a külsőségeken kivül milyen különbségek vannak.

Egy magamnak nézek autót, leginkább városi használatra, automata váltóval.

Apropó milyen automata váltó dolgozik a Vectra B alatt ?

Olyan 2000 gyártási év környékéről nézelödnék.

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne, hogy aki ismeri a Vectra B át, és ismeri az Astra G ét is.

A 2 között a méretén és a külsőségeken kivül milyen különbségek vannak.

Egy magamnak nézek autót, leginkább városi használatra, automata váltóval.

Apropó milyen automata váltó dolgozik a Vectra B alatt ?

Olyan 2000 gyártási év környékéről nézelödnék.

Automatát egyik típusban sem vezettem és nekünk az Astra G 1.2 benzin,a Vectra 1.7 meg dízel,így motorikusan sem tudom összehasonlítani!

Az Astra nem rohad,a Vectra küszöbén,sárvédő ívein már megkezdődött!Az Astrának jobban tetszik a futóműve és eddig szinte alig kellett rá költeni,de a Vectra nekem kényelmesebb és mivel ezzel járunk elég sokat,leginkább a hátsó futóművön mindig lenne mit cserélni!(jó magyar utak)

Pár alkatrészt,amiket néztem,az Astrához olcsóbb (hiába újabb) mint a Vectrához,de gondolom ez nem mindennél van így!

Bontókban mind a kettőből van bőven,alkatrész,de nálad szerintem az automata váltó megbízhatósága,működése lenne az egyik fő szempont!

Nekünk szinte alap felszereltségű mind a kettő,így az extrákról nem tudok véleményt mondani!

Ugyan olyan felszereltségnél és motornál a Vectrát választanám így is,de elfogult vagyok... B)

Link to comment
Megosztás:

Adj hozzá 27-et és akkor már egyetértek :D

Nem szeretem az újabbakat.Nekem a régi bimmerek karaktere jön be.E30;E31;E32;E34;E38;E39.Bát utóbbinál már erősen határon mozog a dolog.

S, persze kizárólag 2.5 ill. feletti benzines motorokkal. :)

Továbbá......csak úgy.....sztem nem kell hozzá magyarázat.... B)

bmw6series-1.jpg

Bocs az offért.... :(

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne, hogy aki ismeri a Vectra B át, és ismeri az Astra G ét is.

A 2 között a méretén és a külsőségeken kivül milyen különbségek vannak.

Egy magamnak nézek autót, leginkább városi használatra, automata váltóval.

Apropó milyen automata váltó dolgozik a Vectra B alatt ?

Olyan 2000 gyártási év környékéről nézelödnék.

Én nem vennék autómatával autót városi használatra, ha csak nem valami Metropoliszban lakom.Már csak a túlfogyasztás miatt sem.

A vektor nem kimondottan városi autó, inkább családi utazó kategória.

Az Astra G 5 ajtóval már inkább.

Előbbi valóban hervadékonyabb, és nagyon sok a tákolt példány.A kora miatt már megfutotta a maga kilóméterét.Az alkatrészek elviselhetők eltekintve egy-két csak gyáriban kapható cucctól, tele van velük a bontó ill. sok szürkebontott donor is van.

A hátsó futómű valóban szervízigényesebb, hála a remekbeszabott jóómagyar utaknak.

Az Astra G-t nem ismerem, de abból hamarabb ki lehet fogni megkíméltebb példányt, persze kizárólag tulajdonostól érdemes venni.A levetett flotta ill. céges autóktól tartózkodni kell.Megvétel előtt át kell nézetni.Az 1.2 elég városba.

Én nem zárkóznék el a Meriva alternatívától sem.Bár Corsa C platform, de a magas építése miatt van benne egy családi beütés is.

Annyit hallottam róla, hogy az első példányok nem voltak éppen problémamentes darabok, de Z14XEP-vel már nem volt ilyen gond.

Link to comment
Megosztás:

Szerencséd van, nálunk található egy Vectra B, illetve egy Astra G is a családban, ráadásul mindkettőben azonos (X16XEL, 1.6 benzin) motor dolgozik! B)

Ha röviden szeretném összefoglalni a különbséget: az Astra minden tekintetben igénytelenebb jószág.

A belső tér kidolgozása, a részletmegoldások, mind-mind alatta van a B Vectrában látottaknak, ugyanakkor az Astra sokkal inkább tűnik elpusztíthatatlannak: nem rohad, nem romlik el, nem sz@rja össze magát a futóműve, pedig a miénk céges autó, szóval fele annyi törődést sem kapott az elmúlt évek alatt, mint az elvárható lett volna (az előző sofőrje csak hajtotta, a paraszt még az olajszintre sem figyelt. Amióta a nejem vezeti, megkap mindent, ami szükséges az üzembiztossághoz). A helykínálatot tekintve az Astra érezhetően kisebb, emellett az üléspozíció is egy jó fokkal rosszabbnak tűnik nekem. Kényelemre szintén elmarad a Vectrától, fele annyira sem lágy a rugózása, emellett az úttartását is gyengébbnek mondanám. Az ötajtós csomagtere átlagos igényekre megfelelő, de az ötajtós Vectráéhoz köze nincs, egyszerűen nem egy súlycsoport.

Magyarán: ha csak hajtani akarnám, például napi szinten munkába járni, akkor a G Aszma mellett döntenék. Minden más esetben a Vectra B-t favorizálnám.

(1.2-es motorral szerelt Astrát nem vezettem még, de egy ismerősöm pont azért adta el a saját 3 ajtósát, mert nevetségesen lomhának találta. Ez persze egyéni preferencia kérdése, de egy ekkora testű autónak szerintem kell az 1.4-es motor.)

Link to comment
Megosztás:

(1.2-es motorral szerelt Astrát nem vezettem még, de egy ismerősöm pont azért adta el a saját 3 ajtósát, mert nevetségesen lomhának találta. Ez persze egyéni preferencia kérdése, de egy ekkora testű autónak szerintem kell az 1.4-es motor.)

Egyik kollégámnak van ilyenje.Újonan vette 5 éve.Most van benne 30e.km.Gondja nincs vele, átlagos használtra kitűnő.Nyilván az 1.4-el dinamikusabban lehet közlekedni. B)

Link to comment
Megosztás:

Nem szeretem az újabbakat.Nekem a régi bimmerek karaktere jön be.E30;E31;E32;E34;E38;E39.Bát utóbbinál már erősen határon mozog a dolog.

S, persze kizárólag 2.5 ill. feletti benzines motorokkal. :)

Továbbá......csak úgy.....sztem nem kell hozzá magyarázat.... B)

bmw6series-1.jpg

Bocs az offért.... :(

E39 nagy kedvencem volt de már a vectra után arra váltani hülyeség lenne, nem érné meg semmilyen téren sem. Egy újabbnál már más a helyzet :D

Link to comment
Megosztás:

Én 1.6 ban gondolkodtam, lévén a VW golf ban is van legjobban eltalálva, sullyát tekintve a Golf és az Astra g egyforma az 1.6 os telejsítménye szintén.

A motokódokat nem tudom, hogy pont melyik felel meg neki.

Merivában nem gondolkodom, nem szeretem a magasra épített autokat.

Én utálok váltogatni, nekem megéri a töbletfogyasztás ha egyaltalán többet fogyaszt.

És valjuk be, itt Bp en sokszor nem tudsz 100 métert menni anélkül, hogy kuplungozni kéne.

Link to comment
Megosztás:

Egyik kollégámnak van ilyenje.Újonan vette 5 éve.Most van benne 30e.km.Gondja nincs vele, átlagos használtra kitűnő.Nyilván az 1.4-el dinamikusabban lehet közlekedni. B)

Városban lehet hogy jó az 1.4,de ha főúton is használod,inkább az 1.6-tól felfelé választanék!1.2-esünkben 180e km van,lekopogom semmi nagyobb baja (bár én félek,hogy vár rá egy motor felújítás) de szegénnyel úgy kell közlekedni,mint egy kétütemű motorral!Pörgetni kell,hogy haladjon és akkor még csak

ketten ülünk benne!

Link to comment
Megosztás:

E39 nagy kedvencem volt de már a vectra után arra váltani hülyeség lenne, nem érné meg semmilyen téren sem. Egy újabbnál már más a helyzet B)

Öcsémnek 91-es E34 van!Hátsó lengécsillapítóknak annyi volt és valami szilent is úgy kopogott mint ha kalapáccsal ütötték volna a bal hátulját,de

amikor benne ültél,semmit nem vettél észre belőle a hangon kívül még a földúton sem!Kényelmes,még a mai autókban is extráknak számító cuccokkal van teli!E-ablakok,e-napfénytető,ABS,klíma stb stb és nézd meg mennyibe kerülnek!Ezért gondolják úgy sokan hogy megéri venni még ha

benzinkutat is kell mögé kötni!Az újabbak már nem tartós használatra készülnek sajnos,nem csak a BMW-nél...

Link to comment
Megosztás:

Öcsémnek 91-es E34 van!Hátsó lengécsillapítóknak annyi volt és valami szilent is úgy kopogott mint ha kalapáccsal ütötték volna a bal hátulját,de

amikor benne ültél,semmit nem vettél észre belőle a hangon kívül még a földúton sem!Kényelmes,még a mai autókban is extráknak számító cuccokkal van teli!E-ablakok,e-napfénytető,ABS,klíma stb stb és nézd meg mennyibe kerülnek!Ezért gondolják úgy sokan hogy megéri venni még ha

benzinkutat is kell mögé kötni!Az újabbak már nem tartós használatra készülnek sajnos,nem csak a BMW-nél...

Ezekkel a 20 éves autókkal csak annyi a gond, hogy sorra jönnek elő az apró de annál bosszantóbb gondok. Minél öregebbee, annál inkább. A fogyasztást még nem is nevezném annyira vészesnek, mert a mai benzines autók is megeszik a 9-10 litert 1,6-tól felfelé. Ezért a nagyobb autók szinte mind dieselek. Ha pedig a 2,5 TDS motorral veszel egy BMW-t, az egész barátian fogyaszt. Nekem egy ismerősömnek van ilyen motorral, automata váltóval, hihetetlenül jól mozgatja azt a hatalmas kasztnit, 400 ezer km-rel a háta mögött olyan szépen elpörög 5000 ig az a motor, hogy öröm nézni.

Link to comment
Megosztás:

Ezekkel a 20 éves autókkal csak annyi a gond, hogy sorra jönnek elő az apró de annál bosszantóbb gondok. Minél öregebbee, annál inkább. A fogyasztást még nem is nevezném annyira vészesnek, mert a mai benzines autók is megeszik a 9-10 litert 1,6-tól felfelé. Ezért a nagyobb autók szinte mind dieselek. Ha pedig a 2,5 TDS motorral veszel egy BMW-t, az egész barátian fogyaszt. Nekem egy ismerősömnek van ilyen motorral, automata váltóval, hihetetlenül jól mozgatja azt a hatalmas kasztnit, 400 ezer km-rel a háta mögött olyan szépen elpörög 5000 ig az a motor, hogy öröm nézni.

Ha van az ismerősödnek és ültél már benne,esetleg vezetted is,akkor tudod hogy miről beszélek!Persze,vannak hibái,de azt akartam kihozni ebből

hogy 20 éves autó tele extrákkal,rossz futóművel is kényelmes,jó az úttartása,ami sok mairól új állapotban sem mondható el!

Az árukról meg ne is beszéljünk,mint ahogy említetted az Opel C Veki = Suzukit

Zaza73,most menjünk át a C Vectra topicba vagy írsz valamit az autóról??"Ég és föld a B-hez,nagyon kényelmes,hú de megy" és egyéb dolgokat! B)

Link to comment
Megosztás:

Ha van az ismerősödnek és ültél már benne,esetleg vezetted is,akkor tudod hogy miről beszélek!Persze,vannak hibái,de azt akartam kihozni ebből

hogy 20 éves autó tele extrákkal,rossz futóművel is kényelmes,jó az úttartása,ami sok mairól új állapotban sem mondható el!

Az árukról meg ne is beszéljünk,mint ahogy említetted az Opel C Veki = Suzukit

Zaza73,most menjünk át a C Vectra topicba vagy írsz valamit az autóról??"Ég és föld a B-hez,nagyon kényelmes,hú de megy" és egyéb dolgokat! B)

szombaton vettem, de csak szerdán tudnám elhozni, mert akkorra intézik el a papírokat, de én csak csütörtökön este megyek haza, ezért csak pénteken tudom hazavinni. Majd szombaton bővebben. Amit kipróbáltam, az az, hogy mit pörög 140-nél, mivel én majdnem csak pályán fogom használni. 6.-ban 2300-at. Ja és a sport gombot: ha benyomod, 150 helyett 180 paci áll a rendelkezésedre, gondolhatod:)

Link to comment
Megosztás:

szombaton vettem, de csak szerdán tudnám elhozni, mert akkorra intézik el a papírokat, de én csak csütörtökön este megyek haza, ezért csak pénteken tudom hazavinni. Majd szombaton bővebben. Amit kipróbáltam, az az, hogy mit pörög 140-nél, mivel én majdnem csak pályán fogom használni. 6.-ban 2300-at. Ja és a sport gombot: ha benyomod, 150 helyett 180 paci áll a rendelkezésedre, gondolhatod:)

150 helyett 180 van...ezeknél az autóknál esteleg csak laboratóriumi körülmények között.....

Link to comment
Megosztás:

Amit kipróbáltam, az az, hogy mit pörög 140-nél, mivel én majdnem csak pályán fogom használni. 6.-ban 2300-at. Ja és a sport gombot: ha benyomod, 150 helyett 180 paci áll a rendelkezésedre, gondolhatod:)

Ez azt jeleni, hogy 90-nél nem fog pörögni egészen 1500-at, és autópályán sem fog sokat fogyasztani. És ezek a Common Rail diesel motorok már 1500 tól tolnak rendesen.

Az isuzu motor 3500-at pörög 140-nél, amit nemigen szeret B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.