Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Hosszabb úton (ami nekem Füred-Fehérvár távot jelenti) nem megy 80 fölé. Ilyen hidegben a kék jelzés és 80 fok között van, nyáron a melegekben volt 83-85 fok körül. Ha városban tötymörgök lámpától lámpáig, akkor felmegy 80 fölé, mint ahogy most is felment 82 körüli értékig, de ahogy "huzamosabb ideig" mentem 50-60-nal, ugyanúgy visszament 80 alá. (nyáron 90-92-ig megy fel városban, vagy éppen dugóban)

Szombaton este -9 fok volt itt nálunk. Végig 80 fokon volt a hőmérő. Finoman jöttem 70-80körül, és ment a fűtés végig (hőmérséklet állító maxon, ventilátor 2esen). 20 km után, mikor hazaértem, járt egy pár percig alapjáraton, amíg kinyitottam a kaput, s a garázst. Mikor visszaszálltam, hogy bejárjak, már 80fok alatt volt a hőmérő. Megnéztem a hűtőt és teljesen hideg volt.

Szóval csak annyit akarok mondani, hogy tovább kell gondolkodni, nem egyszerre termosztát csere ész nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdett valami zörögni az autómban a motortérnél,mint ha egy csavar nem lenne meghúzva!

Álló helyzetben nem csinálja,így nem tudom megnézni sem,de hátha vannak ötleteitek!

Próbáltam telefonnal hangfelvételt készíteni,de azon nem hallani,pedig elég hangos és idegesítő!

Indulásnál,gyorsításnál semmi hang,de ha lassítok,vagy gurulok üresben,akkor kezd el zörögni!

Minél lassabban megyek,annál jobban zörög!Ha pluszban fékezek is,akkor még erőteljesebb a hang!

Nem számít hogy a kuplung be van e nyomva vagy sebességben van e az autó!

Megnéztem a bilincseket,hogy nem e az ér a motorháztetőhöz vagy valahová,de nem!

Hosszbordásszíj feszítőgörgője.

Link to comment
Megosztás:

Hosszbordásszíj feszítőgörgője.

Én legutóbb azt cseréltem a kocsiban, de nekem az folyamatosan csörgött, alapjáraton is, és minél jobban pörgött a motor, annál hangosabb volt. Annyira meg volt halva nekem a csapágya, hogy kézzel alig lehetett fordítani rajta :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én legutóbb azt cseréltem a kocsiban, de nekem az folyamatosan csörgött, alapjáraton is, és minél jobban pörgött a motor, annál hangosabb volt. Annyira meg volt halva nekem a csapágya, hogy kézzel alig lehetett fordítani rajta :lol:

Nekem pont fordítva,minél lassabban megyek,annál hangosabb!De csak üresben!Amint sebességbe teszem és kiengedem a kuplungot újra csend van!

Eddig úgy néz ki a hűtő lesz a hibás!Leszakadt...Ezért is fogy jobban a vizem,mert az egyik csőnél elfolyik egy kevés!

Fogalmam sincs honnan szerzek gumibakokat hozzá! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok nekem olyan gondom van egy 2000 turbódiesel motoros Vectra B gépkocsinál a gázpedál nagyon érzékenyé vált és kis gázadásra is erős füstölés a válasz.a motor fordulat szabályzása lassúvá vált.szerintem az adagó fordulat szabályzó része szorultmeg.De érdekelne más véleménye is .Amióta ez a jelenség megvan azóta a fogyasztás mérő nem a megfelelő adatokat adja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1997-es B vectrám van, a mototr típusa X20DTL, a gond vele a következő:

időnként minden előjel nélkül a fordulatszám nem megy fel 2500 fölé, a kocsi nem húz, semmi ereje, mintha nem lenne rajta turbó. A motorkontroll lámpa világít, a motor újraindítása után elalszik. ( Egy időre. ) Az autó viszont továbbra sem húz. Találkozott már valaki ilyen hibával?

Az OPEL szervízben úgy orovosolnák a hibát, hogy sorba cserélnék ki az alkatrészeket, amíg meg nem javul, de ez ki tudja, milyen összegnél következne be, ezt inkább nem vállalom be. :lol:

Írjatok, ha van ötletetek, köszönöm.

Nézd meg az EGR szelepet töb mint valószínű az ragadtle.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg az EGR szelepet töb mint valószínű az ragadtle.

Nekem szokott rakoncátlankodni az EGR, üresben padlógáz kb fél percig, és megjavul, viszont nekem a Kishonőr által említett dolgokat nem produkálta olyankor, egy nagyon picit lett csak erőtlenebb a kocsi olyankor.

Ma kicseréltük a termosztátom. Hát, rég láttam 85 fok fölött a mutatót :lol: Most már lesz meleg levegőm is, nem csak langyos. No meg remélem kicsit helyrerakja a fogyasztásom is...

Link to comment
Megosztás:

Nekem szokott rakoncátlankodni az EGR, üresben padlógáz kb fél percig, és megjavul, viszont nekem a Kishonőr által említett dolgokat nem produkálta olyankor, egy nagyon picit lett csak erőtlenebb a kocsi olyankor.

Ma kicseréltük a termosztátom. Hát, rég láttam 85 fok fölött a mutatót :lol: Most már lesz meleg levegőm is, nem csak langyos. No meg remélem kicsit helyrerakja a fogyasztásom is...

Nekem alig 82 fokon áll a mutató, a fűtés befújt levegője mégis forró :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem alig 82 fokon áll a mutató, a fűtés befújt levegője mégis forró :lol:

Forró?Jó tiszta lehet a rendszered!Én azt hiszem megpróbálok a hűtő elé tenni valamit és megnézem hogyan változik,mert lehetne szerintem melegebb is!

Mostanában úgy csinálom ezekben a -10C-okban hogy indítás után hidegre állítom és indulás után 2-3 perccel már 80 fokon is van,aztán indulhat a fűtés!

Néha megragad a hőfok mutatóm(gondolom a termosztát nyitási fokánál) 87-88fok körül!Ilyenkor leállítom,majd újra indítás és akkor már 80-83 között-t mutat!

Nem tudom miért csinálja néha,de elsőnek csodálkoztam is rajta hogy ennyin áll!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Vectra B 96' 1.6 16v X16XEL-es opelom!

Kellene egy kis segítség!

Következőt produkálja:

Beindítom alapjárat az nem egyenletes, nem tér ki nagyon, de nem stabíl! 800-1200 között mocorog a mutató és nem folyamatosan, de meglehetősen gyakran!

Hírtelen gázadásra mintha nem reagálna tökéletesen az autó! Gyorsításkor rángat, megtorpan kicsit, de aztán megindul, nem erőtlen! Hideg motornál nem nagyon észrevehető a jelenség, de ahogy melegszik, úgy egyre rosszabb lesz! Már-már zavaró, ahogy gyorsítás közben megtorpan-rángat és teljesen mindegy, hogy finom vagy durva gyorsításról van szó! Ha elveszem a gáztv gay motorfék van, néha akkor lehet érezni, ahogy rángatja az autót!

Nagyon megköszönném, ha esetleg tudna valami okosat mondani ezügyben!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Forró?Jó tiszta lehet a rendszered!Én azt hiszem megpróbálok a hűtő elé tenni valamit és megnézem hogyan változik,mert lehetne szerintem melegebb is!

Elvileg semmi változást nem szabadna észrevenned. Ha mégis, akkor szar a termosztátod.

Mostanában úgy csinálom ezekben a -10C-okban hogy indítás után hidegre állítom és indulás után 2-3 perccel már 80 fokon is van,aztán indulhat a fűtés!

Néha megragad a hőfok mutatóm(gondolom a termosztát nyitási fokánál) 87-88fok körül!Ilyenkor leállítom,majd újra indítás és akkor már 80-83 között-t mutat!

Nem tudom miért csinálja néha,de elsőnek csodálkoztam is rajta hogy ennyin áll!

Én nem bántom a hőfokállító kapcsolót, mindig 3/4 állásban van a meleg felé. Induláskor már egyből nyomatom is a fűtést. A hőfokmutató még alig mozdul ki a kékből, de akkor már langyosat fúj. Mikor eléri a 80 fokot, akkor meg már rendesen meleget.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg semmi változást nem szabadna észrevenned. Ha mégis, akkor szar a termosztátod.

Én nem bántom a hőfokállító kapcsolót, mindig 3/4 állásban van a meleg felé. Induláskor már egyből nyomatom is a fűtést. A hőfokmutató még alig mozdul ki a kékből, de akkor már langyosat fúj. Mikor eléri a 80 fokot, akkor meg már rendesen meleget.

Ha jobban felmelegszik a víz,mert nem lesz annyira aktív a hűtés,akkor melegebb levegőt is kellene fújnia,nem?

Nekem jó ez a 2-3 perc teljesen hidegre állítás mert úgy veszem észre sokkal gyorsabban bemelegszik az autó!

G-Astránk forró levegőt fúj,a Veki "csak" meleget!

Motor térről nincs egy fényképed véletlenül?Természetesen a bontós rossz intercooler csövet küldött el!Sem a formája,meg az átmérője nem stimmel

az enyémhez!Nem hiszem hogy sok változatot gyártottak volna ebből a típusból és érdekelne hogy a tiedében milyen van!

Link to comment
Megosztás:

Ha jobban felmelegszik a víz,mert nem lesz annyira aktív a hűtés,akkor melegebb levegőt is kellene fújnia,nem?

Nekem jó ez a 2-3 perc teljesen hidegre állítás mert úgy veszem észre sokkal gyorsabban bemelegszik az autó!

G-Astránk forró levegőt fúj,a Veki "csak" meleget!

Motor térről nincs egy fényképed véletlenül?Természetesen a bontós rossz intercooler csövet küldött el!Sem a formája,meg az átmérője nem stimmel

az enyémhez!Nem hiszem hogy sok változatot gyártottak volna ebből a típusból és érdekelne hogy a tiedében milyen van!

Melyik csőre vagy kíváncsi? Ami a turbotól megy a coolerhez, vagy ami a coolertől megy a szívósorhoz?

Link to comment
Megosztás:

Melyik csőre vagy kíváncsi? Ami a turbotól megy a coolerhez, vagy ami a coolertől megy a szívósorhoz?

Amelyik a coolertől megy a szívósorhoz!

Így néz neked is ki?50-es az egyik vége a másik meg 45-ös kb!

Csak mert kaptam egy 55-60-as csövet ami állítólag ezen a helyen volt!

thumb-1C35_4D121CE6.jpg

thumb-C88A_4D121DA6.jpg

Szerintem igen csak a más a kettő!

Bocsek,nem az opelparts-tól,magánszemélytől vettem!

Link to comment
Megosztás:

Amelyik a coolertől megy a szívósorhoz!

Így néz neked is ki?50-es az egyik vége a másik meg 45-ös kb!

Csak mert kaptam egy 55-60-as csövet ami állítólag ezen a helyen volt!

Szerintem igen csak a más a kettő!

Bocsek,nem az opelparts-tól,magánszemélytől vettem!

Úgy néz ki a cső nekem is ahogy neked a motortérben.

Elképzelhető, hogy Astráról származó csövet kaptál, nem?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Szeretnék tudakolódni,hogy milyen motorolaj lenne a legideálisabb egy 2.0 dti vectrába olyan amit nem szeret megkajálni.Most vettem és talán ti tudtok segíteni ebben.

Van egy G ASTRA-m is,abba CASTROL-t teszek az bevállt nála,a vectrába is jó az?

Segítségeket előre is köszi.

Üdv.:Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék tudakolódni,hogy milyen motorolaj lenne a legideálisabb egy 2.0 dti vectrába olyan amit nem szeret megkajálni.Most vettem és talán ti tudtok segíteni ebben.

Van egy G ASTRA-m is,abba CASTROL-t teszek az bevállt nála,a vectrába is jó az?

Segítségeket előre is köszi.

Üdv.:Gábor

Nem egyszerűen Castrol, hanem 5W40-es olaj kell bele. A márka mindegy. lehetőleg ismert olajtársaság olaja legyen.

Link to comment
Megosztás:

Mostanában több helyen is leírták a Castrolt minőségileg, eddig én is azt használtam a mocimba. Most a vekibe és a mociba is Repsolt vettem. Kíváncsi leszek mocinál a kuplungra, vekinél pedig arra, hogy hidegindításnál meddig szólnak majd a hidrotőkék.

Link to comment
Megosztás:

Mostanában több helyen is leírták a Castrolt minőségileg, eddig én is azt használtam a mocimba. Most a vekibe és a mociba is Repsolt vettem. Kíváncsi leszek mocinál a kuplungra, vekinél pedig arra, hogy hidegindításnál meddig szólnak majd a hidrotőkék.

Azért a tesosat még mindig veri! :D Nekem Magnatec 10W-40 van benne és amíg szinte nulla lesz a fogyásom belőle,addig ez is marad!

1.2-es G Astránkban 10W-40 GM van jelenleg és eddig 4 deci ment rá (4000km) Tavasszal ismét Castrolt teszek bele!

Van itt dízeles,aki használ adalékot az autójához?Castrol TDA-t mondjuk?

Link to comment
Megosztás:

Azért a tesosat még mindig veri! :D Nekem Magnatec 10W-40 van benne és amíg szinte nulla lesz a fogyásom belőle,addig ez is marad!

1.2-es G Astránkban 10W-40 GM van jelenleg és eddig 4 deci ment rá (4000km) Tavasszal ismét Castrolt teszek bele!

Van itt dízeles,aki használ adalékot az autójához?Castrol TDA-t mondjuk?

Használok ,de nem Castrol-t most meg nem mondom a nevét ,de kb. 7.000 ft,ez motor olaj adalék ,de használok a go-olajban is .Motor olaj :Repsol 5W-40 ,go-olaj ami jön... :)

Link to comment
Megosztás:

Ez pontosan mennyi litert jelent 10 ezer km-re vetítve?

Liter????Vagy ezt arra értetted hogy pár hónapja mikor írtam,összekevertem a litert a decivel a mérőpálcán?? :D

Előző csere alkalmával maxig töltöttem a cserekor,majd másnap rátöltöttem még egyszer és ha jól emlékszem 12.000 km-t mentem vele és nem kellett utána töltenem!Nem azért mert spóroltam vele,de a jelző háromnegyedéig sem ment le a szint!Most a tél előtt cseréltem és maximum 4-5 ezer lehet azóta benne

de a szint kb 2mm-rel van a max alatt!

Tavaly március óta ez a második csere volt,de egyszeri rátöltés után nem kellett többször!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.