Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Tegnap felkerültek a téli gumik!Hibáimból tanulva,krokodil emelő,fa darab a kerekek alá stb :) Kis után állítás is kellett az egyik oldalon a kéziféknél,mert bovden csere előtt szorult és kivállasodott egy kicsit!A jobb oldali még így is jobban fog!Lehet a bovdenen állítani csak az egyik oldalt a kerék levétele nélkül?

Furán néz ki a 14-es kerekekkel,de az autó érezhetően jobban és könnyebben megy a virsli gumikkal és a futómű sem érzékeny minden úthibára!Lehet hogy néznem kellene jövő tavaszra valami kisebb felnit... :D

Link to comment
Megosztás:

Tegnap felkerültek a téli gumik!Hibáimból tanulva,krokodil emelő,fa darab a kerekek alá stb :) Kis után állítás is kellett az egyik oldalon a kéziféknél,mert bovden csere előtt szorult és kivállasodott egy kicsit!A jobb oldali még így is jobban fog!Lehet a bovdenen állítani csak az egyik oldalt a kerék levétele nélkül?

Furán néz ki a 14-es kerekekkel,de az autó érezhetően jobban és könnyebben megy a virsli gumikkal és a futómű sem érzékeny minden úthibára!Lehet hogy néznem kellene jövő tavaszra valami kisebb felnit... <_<

Nekem is 14esek a téli kerekek (175/70 R14), a nyári meg 195/60 R15, de hatalmas a különbség a kettő között: Jóval könnyebben, halkabban gurul a téli gumikon, pedig nem olcsó kínai szarok a nyáriak sem :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 14esek a téli kerekek (175/70 R14), a nyári meg 195/60 R15, de hatalmas a különbség a kettő között: Jóval könnyebben, halkabban gurul a téli gumikon, pedig nem olcsó kínai szarok a nyáriak sem :)

Szélesebb,nagyon stb a nyári,tudom,de ekkora különbségre nem számítottam... :D

Nekem igazi olcsó kínaiak a téli gumik,amit hallani is rajtuk! <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Üdv!

Múltkorában észrevettem, hogy az autó a bal hátsó kerék felől alacsony sebességnél (30-40) mintha "imbolyogna". Egy kicsit zavaró. Szerintetek mi a gond? Lehet, hogy centírozás segítene?

Nekem is csinál ilyet, de csak mikor belemegyek valami kátyúba, vagy csatornafedélre, stb. Bármelyik kerékkel. Én tulajdonítok neki különösebb figyelmet, lévén csak alacsony sebességnél érezni. Bár lehet rosszul teszem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Múltkorában észrevettem, hogy az autó a bal hátsó kerék felől alacsony sebességnél (30-40) mintha "imbolyogna". Egy kicsit zavaró. Szerintetek mi a gond? Lehet, hogy centírozás segítene?

Nekem is csinál ilyet, de csak mikor belemegyek valami kátyúba, vagy csatornafedélre, stb. Bármelyik kerékkel. Én tulajdonítok neki különösebb figyelmet, lévén csak alacsony sebességnél érezni. Bár lehet rosszul teszem.

Valamelyik szilent esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinál ilyet, de csak mikor belemegyek valami kátyúba, vagy csatornafedélre, stb. Bármelyik kerékkel. Én tulajdonítok neki különösebb figyelmet, lévén csak alacsony sebességnél érezni. Bár lehet rosszul teszem.

Az szerintem a gumi,ahogyan deformálódik!Én rendszeresen a bíróságnál kapok szívrohamot a nyomvályús úton olyan mint ha meg akarna előzni valamelyik hátsó kerekem,ahogy áthajtok rajtuk!

Nekem a hátulja akkor imbolygott jobban,amikor rossz volt a lengéscsillapító!Kanyarban,bukkanón...

Link to comment
Megosztás:

Az szerintem a gumi,ahogyan deformálódik!Én rendszeresen a bíróságnál kapok szívrohamot a nyomvályús úton olyan mint ha meg akarna előzni valamelyik hátsó kerekem,ahogy áthajtok rajtuk!

Nekem a hátulja akkor imbolygott jobban,amikor rossz volt a lengéscsillapító!Kanyarban,bukkanón...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy én csak egyenes úton tapasztaltam ezt, lassú sebességnél. Kanyarban meg egyéb útszakaszokban nem tapasztalok semmit. Ja de még valamit tényleg, nagyon rossz utakon, mikor szinte pattog már az autó a sok kátyútól, akkor szoktam hallani kopogást hátulról, még direkt ki is szedtem az elakadásjelző háromszöget, meg izzókészletet, hogy hátha csak azok pattognak vagy ütődnek neki a csomagtartó oldalához. De nem, kicsupaszítottam mindent a kocsi hátuljából, mentem egy próbakört és ugyanúgy kattogott valami. Ez azóta is hallatszik ilyen utakon. :S

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy én csak egyenes úton tapasztaltam ezt, lassú sebességnél. Kanyarban meg egyéb útszakaszokban nem tapasztalok semmit. Ja de még valamit tényleg, nagyon rossz utakon, mikor szinte pattog már az autó a sok kátyútól, akkor szoktam hallani kopogást hátulról, még direkt ki is szedtem az elakadásjelző háromszöget, meg izzókészletet, hogy hátha csak azok pattognak vagy ütődnek neki a csomagtartó oldalához. De nem, kicsupaszítottam mindent a kocsi hátuljából, mentem egy próbakört és ugyanúgy kattogott valami. Ez azóta is hallatszik ilyen utakon. :S

Szintén zenész. Egy az egyben! Szerelőm is megnézett hátul (elvileg) mindent, de nem talált semmi rendellenességet. Mikor futóművet voltam beállíttatni, akkor is mondtam a kopogós dolgot a szakiknak, meg is nézték, de azt mondták hogy a futóműnek semmi baja...

Majd ha előrébbjutottál légyszi írd meg a fejleményeket. Én is így fogok tenni.

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész. Egy az egyben! Szerelőm is megnézett hátul (elvileg) mindent, de nem talált semmi rendellenességet. Mikor futóművet voltam beállíttatni, akkor is mondtam a kopogós dolgot a szakiknak, meg is nézték, de azt mondták hogy a futóműnek semmi baja...

Majd ha előrébbjutottál légyszi írd meg a fejleményeket. Én is így fogok tenni.

Természetesen! Nyáron cseréltettem a vezérművet kompletten, mondta a szerelő hogy átnézte a kocsit, jól megrángatta a futóművet is, azt mondta minden zsír. De a közeljövőben viszem a téligumit felrakatni a kocsira, ott úgy is felemelik a járgányt és alánézetek, hogy mivan már.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen! Nyáron cseréltettem a vezérművet kompletten, mondta a szerelő hogy átnézte a kocsit, jól megrángatta a futóművet is, azt mondta minden zsír. De a közeljövőben viszem a téligumit felrakatni a kocsira, ott úgy is felemelik a járgányt és alánézetek, hogy mivan már.

Mikor megvettem nekem is kopogott!Kipakoltam én is mindent,akkor is kopogott!Kicseréltünk pár szilentet,megmaradt a kopogás!

Ugráltam a vonóhorgon,de akkor semmit nem lehetett hallani csak menet közben!

Kicseréltük a lengéscsillapítókat,a hátsó kutyacsontot és abba is maradt a kopogás!A lengéscsillapítóm szinte semmit nem fogott,a kutyacsont gumi belseje meg úgy ki volt kopva hogy leesett magától mikor szétszedtük!

Pár hete megint kopog a hátulja!Műszaki előtt felemelték az autót és a hátsó kerekeket megmozgatták felfelé!Hát kopogott..

Szóval ha felemelik az autót,a lengéscsillapítóval együtt ezt is meg tudod nézni!

2 hátsó szilentet kell cserélni (eddig azok kimaradtak)Elég hülye helyen vannak,így az most kimarad egyenlőre!

Többen írták már itt hogy telenyomták a szilenteket egy kis kenőanyaggal (főleg hogy jön a tél és a hideg,merevebb a gumi,jobban is kopoghat)és ideiglenesen segített!Mást nem arra jó,hogy kiderül melyik kopog?Már ha attól kopog a futómű!

Csütörtökön teszek egy próbát,majd megírom mi lett a vége!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali!

Nem olyan rég írtam hogy menni fog az autó szerelőhöz. Hát volt is megnézték és meg is javították. Először kezdődött úgy hogy az összes szillentet cserélni kell elöl és hátul. Hát a végén az lett hogy összesen csak 4-et kellet cserélni mert a többi nem volt rossz állapotban :D Azért az összes szillent ki lett szedve a helyéről ki lett pucolva és be lett fújva valami sprével. Nem árulta el a srác hogy mi ez csak annyit mondott hogy ez vigyáz ott a dolgokra. A szillentekből kettőt elöl és kettőt hátul cseréltek, hogy merre azt így nem tudom megmondani.

Elöl még cserélték a trapézgömbcsuklót és a gömbcsuklókat mindkét oldalon. A szerelő mondta hogy elég szar állapotban vannak a fékek is, hátul valamiért csak a tárcsa külső felének a fele fogott rendesen a belső fele meg alig. El is volt már rendesen kopva a tárcsa, elöl is meg hátul is. A fékbetétek még elmentek volna de mivel a tárcsákat is kellet cserélni ezért azt is. Mindenhova Ferodo márka lett véve betétből is meg tárcsából is. Mikor szedte szét a a szerelő a hátsó féket akkor vette észre hogy ennél egyszerre féktárcsa is van meg fékdob is van :D Ez a hátsó kerékagynál van a fékdob és a tárcsa belső részét az agynál fékezi meg. Remélem ez így a helyes leírás. Hát ott a tárcsa úgy elvolt már kopva hogy csak na, és rettentő sok volt a mocsok is. Ráadásul az egyik oldalon a fékbetét fele le is volt törve a vasról. Szerintem az még gyári volt. Szép hogy 14 évet kibírt :o Elöl nemvolt semmi ilyen baj csak elvolt már kopva a féktárcsa. Ez az egész csere dolog mindennel együtt anyag és munkadíj olyan95 ezer környékén állt meg. Mivel ismerős voltam mindent a beszerzési ár alatt adott oda kedvezménnyel és a munkadíj sem annyi volt mint másnak. Szóval elég sokat spóroltam :)

Mivel az autó fel volt emelve én is megnézegettem az alját, hát tiszta volt és sehol egy rozsda jele. A kipufogó rendszer is teljesen egyben van nincs korrodálva. Mivel a sógorom barátja csinálta az autót megkérdeztem hogy nem cserélhetném e ki a motorolajat. Mondta hogy őt nem zavarja csak nyugodtan csináljam meg. Kapott Elf Competetion 10W40 es olajat, már ráfért.

Mivel jön a tél, és ezzel az autóval az első telem kelletek téli kerekek elmentem gumishoz néztünk 14-es gumikat hát találtam is árban meg minőségben is elfogadható gumit. Azt hiszem Fulda volt. Mondtam a gumisnak hogy még körülnézek máshol is. Volt régebbről egy telefonszámom, a srác használt gumikkal meg felnikkel foglalkozik. Mivel az autót nyáron vettem lemezfelnivel elég jó állapotú nyári gumikkal, csak közben vettem 16"-os alukerekeket azért nem kellet a 4db nyári gumi. Felhívtam a srácot hogy nem e kell neki. Tudom hogy nagy hülyeség ki vesz télen nyári használt gumikat, de úgy voltam vele hogy próba szerencse. Mondta hogy tegyem a gumikat autóba és menjek ki hozzá. Kimentem gyorsan. Megnézte és mondta hogy ha itt veszek nála téli kereket akkor megveszi a 4 et 15 ezerért. Mondtam hogy okés de nekem nem használt gumi kell. Mondta hogy van neki sok új. Megnéztem hogy milyenek és egy Pirelli Snowcontrol 190 es gumi mellet döntöttem. 12.700/db Vadonat újonnan még a gyári matrica is rajta volt meg szőrös is volt, de azért megnéztem végigsimítottam hátha érzek valamit rajta, de nemvolt semmi se. Mondtam hogy oké csináljuk a kerékcserét. Hát marha gyorsan lecserélték, kicentírozták és bepakolták az alukerekeket a csomiba. Kb 15 perc volt. Jön a srác hogy elszámoljunk. Kiszámolta gyors fejbe és mondja hogy mennyi minusz a 4 nyári kerék és akkor az ennyi is lenne. Mondom neki meg minusz a szerelés mert már 3-4 alkalommal voltam nála ott. Ha nem nekem kellet valami akkor haveroknak. Húzta a száját de leszámolt még minusz 4 ezret, így fizettem neki 36 ezret. Szerintem baromi jól jártam :) Egyszerre túltettem 4 nyári gumin és vettem 4 új télit.

Hát ennyi történt az autóval. Ja még annyi hogy már nem nyekereg meg kopog semmi se az autón, halkan suhan :( Csak elszakadt valamelyik nap a kézifékbovden. Sógor barátja fogja megjavítani :(

További szép napot mindenkinek :D

Link to comment
Megosztás:

Csak elszakadt valamelyik nap a kézifékbovden. Sógor barátja fogja megjavítani :)

Elszakadt vagy kiakadt?Csak mert elég jó árban mérik a kézifék bovdeneket(hátsó hosszút),arra készülj fel! :o Cseréje hamar megvan!

Nekem mikor cserélték,"felújították" a dobféket is,de kellene betétet cserélnem mert a bal oldali kopottabb,mivel be volt rohadva és fogott folyamatosan!

Lehet hogy csak állítani kellene rajta,de se időm,se pénzem most rá! :D

Link to comment
Megosztás:

Elszakadt vagy kiakadt?Csak mert elég jó árban mérik a kézifék bovdeneket(hátsó hosszút),arra készülj fel! :o Cseréje hamar megvan!

Nekem mikor cserélték,"felújították" a dobféket is,de kellene betétet cserélnem mert a bal oldali kopottabb,mivel be volt rohadva és fogott folyamatosan!

Lehet hogy csak állítani kellene rajta,de se időm,se pénzem most rá! :D

A szerelő megnézte és azt mondta hogy elszakadt, de nincs kizárva az se hogy csak kiakadt. Igazából majd akkor derül ki mikor ott lesz és fel van emelve és jobban megvan nézve. Amúgy jobb hátsó szakadt el azt mondja, de csak úgy nézte meg hogy alábújt én meg 2-3 alkalommal behúztam a kéziféket. Majd kiderül mi történt.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hú ne mán, azonnal kell vegyek új téligumit. A mostani 5 éves, még van jópár mm a kopásjelzőig, de most élesben kiderült hogy nem jó semmire (valamilyen Semperit). Lejtőn kanyarban 2-esbe kb 20-25-tel mentem (motorfékkel), és átsodródtam a szembesávba, még jó hogy kapaszkodósáv is volt, így volt hely, valamint hogy nem jött szembe senki. :excl: Még nem vezettem a vekit hóban (március óta van nálam), de sikerült szépen korrigálnom, pedig nagyon megindult szembe az árok felé.

Csináltam pár nappal ezelőtt egy összesítést több téligumi tesztből (összesen 7 tesztet néztem). Az első tíz tesztalanyt választottam ki, és mint a forma1-ben, a helyezések után pontokat adtam a gumiknak :( , ez alapján a következő eredmény született:

1. Goodyear UltraGrip 7 Plus 140 pont

2. Dunlop SP Winter Sport 3D 133 pont

3. Continental WinterContact TS830 120 pont

4. Vredestein Snowtrac 3 35 pont

5. Michelin Alpin A4 31 pont

6. Fulda Kristall Montero 3 22 pont

7. Nokian WRG2 20 pont

8. Pirelli SNOWCONTROL Serie II 16 pont

Ez nem túl reprezentatív, mert a 100 pont felettiek szinte mindegyik tesztben szerepeltek, míg a többi csak kevesebben, ezért egy másik rendezés alapján, mégpedig az átlagpontok alapján ez a sorrend született:

1. Goodyear UltraGrip 7 Plus 20,0 pont

2. Continental WinterContact TS830 20,0 pont

3. Dunlop SP Winter Sport 3D 19,0 pont

4. ESA-Tecar Super Grip 7 15,0 pont

5. Michelin Alpin A4 10,3 pont

6. Continental WinterContact TS830 10,0 pont

7. Fulda Kristall Control HP 10,0 pont

8. Pirelli Winter 190 Snowcontrol 10,0 pont

Mindkét szempont szerint ugyanaz az első 3 helyezett, csak a sorrend más egy kicsit. Biztos vagyok benne hogy az első 3 közül veszem valamelyiket. Tudom nem olcsók, de ha összetörik az autó az sem olcsóbb, neadjisten még ha valaki meg is sérül...

Link to comment
Megosztás:

Goodyear UG7+-om van.... szerintem te is ilyet vegyél! Pestről haza az M3-ason tavaly amikor beállt budapest is és az autópálya is. Mindenki vonatozott 60-as tempóval a belső sávban az volt a tiszta a külső meg érintetlen, én az UG7-es gumikon a külsőben 90 körül tempóban haladtam az olyan autók között mind s80 volvo, audi q7 és a jobbak ahol megveszik a jó gumikat.... na ez az ug7! Stabil, nagyon jól tapad, halk és hóban sincs vele gond... tavaly szakadó hóesésben mentem vele prágába igaz csak 60-70-es tempóval már a cseheknél de annyira hideg volt, hogy meg kellett állni időnként a fél centi vastag jeget lekaparni a fényszóróról mert már nem láttam... x3-as bmw beállt a belső szalagkorlátba stb... de a gumival semmi gond nem volt! (40e volt a garnitúra, új, nem raktárban évek óta álló darab... ultra kedvezményes áron vettem egy mv3-as omegástól :excl: ).

Link to comment
Megosztás:

Az a kiszemelt :( A gumiteszt.com-on is elég népszerű, és dícsérik is szépen! Gyors gúglizás után 16ezer/db áron találtam. Ha jobban körbenézek szerintem még találok olcsóbban, de 10-ért tuti nem. Nem tudod lehet még annak az omegásnak? :excl:

Az "olcsóbbak" közül én meg a Fulda Montero-t ajánlanám és a Goodyear gyártja :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.