Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy új Astra-G Classic II (Z1.4XEP) friss tulajdonosa vagyok, ráadásul első autó szóval nagyon tapasztalatlan vagyok... :-)

A kocsit hifi előkészítéssel vettem fejegység nélkül, most szeretnék beletenni egy Pioneer DEH-50UB -t. Az üzletben be is szerelnék de a srác azt mondja, el kell csípni egy kábelt a kocsiban hogy a gyári kijelzőn továbbra is megjelenjen dátum, mert ha nem vágja el akkor a cucc beszerelése után nem mutat semmit.

A kérdésem: komolyan szükség van ilyen drasztikus megoldásra? :-( Nem szeretném bukni a gart, annyit nem ér az egész. Egyáltalán egy nem gyári hifi beépítése számít a garancia szempontjából?

A másik kérdésem: a "hifi előkészítés", amivel rendeltem a kocsit, mit takar konkrétan? Csak első hangszórók és antenna, vagy az első magas sugárzok is be vannak építve? Őszintén szólva szégyenlem de nem néztem még meg. Hallani meg nem hallom a hiányát, hangcucc híján :-)

TECH-2 vel felprogramozzák és az alapkijelző megmarad, csak a rádió RDS tűnik el róla.

Keress hozzáértő szerelőt, aki nem mond ilyen hülyeségeket.....

Általában csipogók+első hangszórók (hátsó nem mindig), de a vezeték a B oszlopig vagy esetleg az ajtókig be van húzva. :D

Link to comment
Megosztás:

TECH-2 vel felprogramozzák és az alapkijelző megmarad, csak a rádió RDS tűnik el róla.

Keress hozzáértő szerelőt, aki nem mond ilyen hülyeségeket.....

Általában csipogók+első hangszórók (hátsó nem mindig), de a vezeték a B oszlopig vagy esetleg az ajtókig be van húzva. :D

Köszi a válaszokat, segítséget!

Akkor ezek szerint nem alaptalanul gyanakodtam hogy van "humánusabb" megoldás is a kábel-csipkedésnél. :D

Még jó hogy megkérdeztelek benneteket :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat, segítséget!

Akkor ezek szerint nem alaptalanul gyanakodtam hogy van "humánusabb" megoldás is a kábel-csipkedésnél. :D

Még jó hogy megkérdeztelek benneteket :D

Persze, alapból csak a gyárival kommunikál a kijelző (RDS), de van lehetőség az átprogramozásra,

a kormánytáv is meg szokott szünni fej cserekor, ennek a működtetésére adapter szükséges, de ez viszont elég drága dolog....

De a "csak előkészített autókon" nem hinném, hogy lenne kormánytáv....

Link to comment
Megosztás:

A "szakembernek" részben igaza van, csak nem tőben kell "csipkedni" a kábelt, hanem mintegy 15 cm-el arrébb, ahol a kábelkötegben elágazik a TID és az antenna felé. A kábel elvágása nem feltétlen barbár cselekedet, ha úgy csinálják meg, hogy vissza is lehessen kötni..... Egyébként az antennaerősítő a tetőantenna testében van, ha van, de nem minden szériánál építették be. Ha meglesed belülről (tetőkárpit le), és két drót jön ki, akkor van benne, ha csak az antenna vezetéke, akkor nincs.

Link to comment
Megosztás:

Benzines....

Korrekt, köszönöm!

Zavarszűrésre vmi?? :D

Ja, bocs, ezt elfelejtettem. Benzinesnél a gyújtótrafó szórja be a rendszert - felteszem a fordulatszámmal arányos sípoló hangot hallasz... Két helyen kerülhet be a zavar: a tápon, illetve az RCA-n.

Ha a tápon jön, azt a fejegységnél kell orvosolni:

1. A fejegység házát rendesen le kell testelni. Elvben persze a test a csatiból rá van kötve, de valami közeli testpontra érdemes a házat külön is lekötni, erre van rajta álatlában egy külön késes csati aljzat ("Quick-on") kialakítva.

2. A bejövő tápot kell megszűrni, ehhez lehet kapni zavarszűrőt, szerintem talán nem túl drágán. Ez egyébként általában két tekercs és egy kondi, T-kapcsolásban, és otthon is elkészíthető, persze nem árt a gyújtás frekijére méretezni (kb. f = sqrt(LC)/2*pi) és a felvett teljesítményre sem árt vigyázni.

3. Esetleg újra lehet kábelezni a fejet... (brrrr..... :S ) hátha a kábelkötegben szedi fel a zavart.

Ha az RCA-n jön a zaj, akkor elképzelhető, hogy valahol szakadt az árnyékolás. Én már javítottam emiatt erősítőt, mert az RCA csatlakozó árnyékolása megpattant, és kontaktos lett... Ezt könnyű kipróbálni, ha valami más forrást teszel az RCA végére, pl. Discman-t, ami független a fedélzeti táptól. Ha azzal nem zizeg, a fejnél van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Ja, bocs, ezt elfelejtettem. Benzinesnél a gyújtótrafó szórja be a rendszert - felteszem a fordulatszámmal arányos sípoló hangot hallasz... Két helyen kerülhet be a zavar: a tápon, illetve az RCA-n.

Ha a tápon jön, azt a fejegységnél kell orvosolni:

1. A fejegység házát rendesen le kell testelni. Elvben persze a test a csatiból rá van kötve, de valami közeli testpontra érdemes a házat külön is lekötni, erre van rajta álatlában egy külön késes csati aljzat ("Quick-on") kialakítva.

2. A bejövő tápot kell megszűrni, ehhez lehet kapni zavarszűrőt, szerintem talán nem túl drágán. Ez egyébként általában két tekercs és egy kondi, T-kapcsolásban, és otthon is elkészíthető, persze nem árt a gyújtás frekijére méretezni (kb. f = sqrt(LC)/2*pi) és a felvett teljesítményre sem árt vigyázni.

3. Esetleg újra lehet kábelezni a fejet... (brrrr..... :S ) hátha a kábelkötegben szedi fel a zavart.

Ha az RCA-n jön a zaj, akkor elképzelhető, hogy valahol szakadt az árnyékolás. Én már javítottam emiatt erősítőt, mert az RCA csatlakozó árnyékolása megpattant, és kontaktos lett... Ezt könnyű kipróbálni, ha valami más forrást teszel az RCA végére, pl. Discman-t, ami független a fedélzeti táptól. Ha azzal nem zizeg, a fejnél van a hiba.

Köszi a sok jó tanácsot!

Igazából ami nekem furcsa, hogy nem nő a hangja a ford.szám függvényében.

Ha bekeapcsolom a fejegységet és AUX állásban van, ráadom a gyújtást és hallatszik a csipogókon egy halk sípolás, de ez megszűnik magától kb 10 másodpercen belül. Teljes csend, majd indítok aztán hallatszik egy folyamatos halk cicegés, ciripelés, de ez nem nő a fordulatszám emelkedésekor.

Ha kiiktatom a magasakat nem hallatszik semmi!

A kábelezés minőségi (Connection) szabályosan elvezetve (külön oldalakon).

A beépített cuccok (fej, erősítő, komponens szett a váltóval) minőségi termékek.

Igazából én is a fejhez érkező tápra gondolok, talán érdemes lenne külön behúzni neki egy külön tápot (de legalább a pozitívat) közvetlen az akksiról.

Nem tetszik nekem ez a gyári soklábas vékonykábeles csatlakozó.

Szerintem (talán) nem nagy gubanc lehet, csak megtalálni problémás a dolog....

Link to comment
Megosztás:

Szóval jókis erősítő nem kell senkinek olcsóért?

12eFt

Kézikönyv és kép

MACROM MOSFET 42.17 STEREO Power Output

Maximum power100Wx2

Nominal RMS 4 Ohm, 20 Hz to 20 kHz at 0,05% THD50Wx2

BRIDGED Power Output

Maximum power, 4 Ohm, 1 kHz 200W

Frequency response +0, -1dB 10-50,000 Hz

Control in mid position500 mV/10k Ohm

Variable control 100-2,000mV/10k Ohm

Speaker impedance 4 or 2 Ohm (stereo)

4 Ohm (bridged, mono)

Meg van egy faca MAGNAT subládám is a hirdetések között!

Link to comment
Megosztás:

Megérkezett végre ez a 2008-as modell. Leváltja a jóöreg CDR500-at és végre az auxba be tudom csatlakoztatni a pna-t és mehetnek a filmek a kocsiban :D

Holnapután jön a kormánytávez kábel is és az is fog műxeni.

http://astracabrio.uniq.hu/kepek/JVC_441_1.JPG

http://astracabrio.uniq.hu/kepek/JVC_441_2.JPG

Szia!

Mennyiért vetted ezt a szépséget?

Módosítva : mackosajt
Képpel nem idézünk, hanem ki kell törölni az IMG részt az idézetből! ;)
Link to comment
Megosztás:

Köszi a sok jó tanácsot!

Igazából ami nekem furcsa, hogy nem nő a hangja a ford.szám függvényében.

Ha bekeapcsolom a fejegységet és AUX állásban van, ráadom a gyújtást és hallatszik a csipogókon egy halk sípolás, de ez megszűnik magától kb 10 másodpercen belül. Teljes csend, majd indítok aztán hallatszik egy folyamatos halk cicegés, ciripelés, de ez nem nő a fordulatszám emelkedésekor.

Ha kiiktatom a magasakat nem hallatszik semmi!

A kábelezés minőségi (Connection) szabályosan elvezetve (külön oldalakon).

A beépített cuccok (fej, erősítő, komponens szett a váltóval) minőségi termékek.

Igazából én is a fejhez érkező tápra gondolok, talán érdemes lenne külön behúzni neki egy külön tápot (de legalább a pozitívat) közvetlen az akksiról.

Nem tetszik nekem ez a gyári soklábas vékonykábeles csatlakozó.

Szerintem (talán) nem nagy gubanc lehet, csak megtalálni problémás a dolog....

Ha nem változik a zaj a fordulatszámmal, akkor nem a gyújtótrafó szór vissza. Az amit leirtál (gyújtás után pár mp. aztán ki, ill. járó motornál stabil, folyamatos zaj), tisztára olyan, mintha az AC pumpa szórna... de ilyet még nem hallottam. :S

Legelőször a ház külön testelését próbáld meg valami közeli testponton. Aztán húzgálj csak plusz kábeleket.

Jó lenne, ha ki tudnád kapcsolni a fejegység végfokát. Akkor jó a gyári kábelezés is.

A zaj stabil amplitudójú? Tehát ha növeled a hangerőt, akkor sem változik? Mert akkor lehet, hogy a hangszórókábel szedi fel. Jó lenne csavart kábelezést használni.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem változik a zaj a fordulatszámmal, akkor nem a gyújtótrafó szór vissza. Az amit leirtál (gyújtás után pár mp. aztán ki, ill. járó motornál stabil, folyamatos zaj), tisztára olyan, mintha az AC pumpa szórna... de ilyet még nem hallottam. :S

Legelőször a ház külön testelését próbáld meg valami közeli testponton. Aztán húzgálj csak plusz kábeleket.

Jó lenne, ha ki tudnád kapcsolni a fejegység végfokát. Akkor jó a gyári kábelezés is.

A zaj stabil amplitudójú? Tehát ha növeled a hangerőt, akkor sem változik? Mert akkor lehet, hogy a hangszórókábel szedi fel. Jó lenne csavart kábelezést használni.

Igazából nagyon minimálisat erősödik a zavar a fordulat növekedésére, sőt amit észrevettem egy kicsit gyengébb lett.

Pedig még nem volt időm érdemben foglalkozni az autóval zavarszűrés tekintetében...

A fejegységem sem az olcsó szériából való, de sajna nincs rajta végfok OFF.

Ha növelem a hangerőt nem nő vele arányosan a zaj, sőt már kis erősítés is elnyomja teljesen, csak a felvételek közti szünetben hallható.

Végigpróbálom a tippeket, amit tanácsolsz, de a csavart hangszorókábelnél milyenre gondolsz konkrétan?

Még egy kis érdekesség, de nem műszaki probléma:

Betettem a lejátszóba egy eredeti 2 csatornás sztereo, üzletben vásárolt cd -t és megdöbbenve hallgattam hogyan is szól a kétcsatornás studio felvétel.

Teljesen elszoktam már ettől, szinte csak MP 3 -t hallgattam.

Aztán ami mégjobban meglepett, hogy ugyanaz a felvétel az előző fejegységemben mennyivel igénytelenebbül szólt, csodálkoztam is, hogy bármennyire is eredeti cd, nem szól annyival jobban.

Pedig igen, most ugyanazt a cd -t élvezettel és örömmel hallgattam, alig akartam kiszállni az autóból.

Ezzel két dolgot akartam érzékeltetni:

- az erdeti studio 2 csatornás felvétel messze fényévekkel, dinamikusabb, részletezőbb, hallgathatóbb, mint a manapság oly közkedvelt agyontömörített mp akárhány,

olyan hangokat és traktusokat jelenít meg amit a tömörített fájl soha

-nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségű komponenseken hallgatja az ember a zenét,azt gondolom a legapróbb dolgok is számítanak, aki teheti gyűjtsön inkább egy magasabb kategóriájú minőségi cuccokra,

így könyebben elkerülhető az a jelenség amikor vki zenehallgatás közben arra figyel, mi nem jó a rendszerben, miért nem szól jól, hol és mit kellene benne javítani.....?

Sajnos én is megvásároltam akkor sok akciós és a mai szemmel értéktelennek tűnő holmit, de soha nem azt kaptam , amit szerettem volna, ahhoz több pénz kellett.

Aztán nem hagyott nyugodni a dolog, hallottam jó rendszereket és én is el kezdtem fejleszteni, költeni.

Nagyon sok pénzt és időt el lehet erre cseszni, most azt gondolom ha eleve a minőséget tűzöm ki magam elé, nagyon sok felesleges kiadástól mentesültem volna.... :D

Ezt nem holmi marketinges süketelésnek szántam, csak jó tanácsként, aki esetleg a gyári cucc lecserélésén gondolkodna... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv

CCRT-700 Philips van a gépben cd vezérléssel (Tárral be is van kötve )

a cd tár helyére sztero bemenet lehet buherálni egyáltalán érzékeli tár nélkül? M3 lejátszót szeretném hozzá kötni.

Nincs közvetlen aux in bemenet?

Nincs valakinek hátsó láb kiosztáshoz rajza vagy leirása?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Tudja valaki hogy Astra G-hez,szeretnék csipogot berakni,azaz magas nyomot az a kis picike ami a tükörboritásnál van,hogy az hány cm-es?

Mert 2 félét találtam itt a neten egyik 2cm a másik 2,5 cm?

Valyon melyik lehet jo bele?

És ezt szerintetek simán bele tudom rakni mármint rögziteni?

Vilcomp honlapján találtam www.wilcomp.hu,és a tipusa: TS 30-13 és a TS 30-12

Köszi a tippeket

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Tudja valaki hogy Astra G-hez,szeretnék csipogot berakni,azaz magas nyomot az a kis picike ami a tükörboritásnál van,hogy az hány cm-es?

Mert 2 félét találtam itt a neten egyik 2cm a másik 2,5 cm?

Valyon melyik lehet jo bele?

És ezt szerintetek simán bele tudom rakni mármint rögziteni?

Vilcomp honlapján találtam www.wilcomp.hu,és a tipusa: TS 30-13 és a TS 30-12

Köszi a tippeket

pontosan 38mm

ha vmi nem passzol: ragasztópisztollyal..... egyébként 3 "köröm" fogja, közéjük kell pattintani :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.