Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Szerintem fúrás nélkül gyűrűket cserélni nem a legokosabb megoldás. Ideig óráig lesz jó csak, utána szénnékopik ugyan úgy mint a régi gyűrű és még rosszabb lesz mint előtte.
HF csavarokat mindenképpen cseréld, síkoltatni is érdemes a hengerfejet visszarakás előtt. Gondolom hengerfejtömítést, meg ilyesmit, csak azért nem írtál, mert az alap hogy cserés, több most nem jut eszembe. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Lehet hogy szét kell szedjem az xe-t, mert a 4.es hengerben van kemény 6.5 bar kompresszióm. Első körben még meg akarnám mérni a nyomásveszteséget is, de nem nagyon találok olyat akinek van hozzá cucca.

A kérdésem az, hogy ha már bontom a motort, akkor mi az amit mindenképpen cseréljek benne?

Hengerfej csavarokat már mondták többen, hogy érdemes esztergáltatni 12.9-est, vagy jobbat, illetve az arp csavarokat javasolták, valamint a hajtókarcsapágyakat. Nyilván ha szétszedem, és más baja nincs, akkor kap minden dugó gyűrűsort is, mert a többiben az a 9-9.5 bart sem érzem túl vaskosnak. (nem tudom mennyi van a motorban) Ebből ki mit ajánl? Valamint ha már, akkor érdemes e leszedetni a hfejből? Vagy inkább ne erőltessem?

A cél nem egy szénnéhegyezett motor, hanem ami napi használatban rugalmasan és megbízhatóan működik. Egyelőre egy Subi féle phase2, meg egy powercup van tervben.

Fellistázás után ha nagy hiba nincs, hajtókarcsapágy ,hengerfejcsavar, szelepek becsiszolása ,érintő síkolás a hf, hónolás, gyűrűsor(pl Goetze, Kolbe.). Olcsóbb szarabb gyűrűt ne vegyél mert azzal felesleges összerakni. 3500km normál járatás olajcsere utánna ami belefér. Rá sem fogsz ismerni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem fúrás nélkül gyűrűket cserélni nem a legokosabb megoldás. Ideig óráig lesz jó csak, utána szénnékopik ugyan úgy mint a régi gyűrű és még rosszabb lesz mint előtte.

HF csavarokat mindenképpen cseréld, síkoltatni is érdemes a hengerfejet visszarakás előtt. Gondolom hengerfejtömítést, meg ilyesmit, csak azért nem írtál, mert az alap hogy cserés, több most nem jut eszembe. :)

Nyilván a hengerek állapotától függ, de mondjuk nem biztos hogy olyan nagyon akarnék venni bele 4 új dugót... a rekordom építése is emiatt esett kútba. Tömítés meg ilyenek, az alap (autószerelő volnék vagy mi :) ) csak a típusspecifikus dolgokra voltam kíváncsi, mert pl egyébként ha rendben van, nem jutna eszembe pl csapágyat cserélni.

Fellistázás után ha nagy hiba nincs, hajtókarcsapágy ,hengerfejcsavar, szelepek becsiszolása ,érintő síkolás a hf, hónolás, gyűrűsor(pl Goetze, Kolbe.). Olcsóbb szarabb gyűrűt ne vegyél mert azzal felesleges összerakni. 3500km normál járatás olajcsere utánna ami belefér. Rá sem fogsz ismerni.

Fellistázás? O.o Nyilván minőségi cuccokra utazok, az évek alatt már kellően megútáltam az olcsó utángyártott dolgokat, mindig szívás van velük.

HÁt, remélem, ha oda kerül a sor, tényleg így lesz, mert jelenleg az se után nem vagyok nagyon elragadtatva, furcsálltam is hogy szerintem ennek jobban kéne mennie, de előtte nem igazán ültem ilyen súlyú/teljesítményű autóban.

Jelenleg így indul meg valós ~130-ról, igaz, NE kipuval, meg ne légszűrővel (a ház ugyanaz, csak a szívócsöve más, nem tudom számít e)

Nyilván a kipu is fogja valamelyest.

Azt esetleg tudja valaki hogy az xe lendkerék felmegy-e az NE-re? Mert akkor míg ez szét van, belógatnám az ne-t, csak az meg automata volt és ahhoz semmim sincs.

Link to comment
Megosztás:

Nyilván a hengerek állapotától függ, de mondjuk nem biztos hogy olyan nagyon akarnék venni bele 4 új dugót... a rekordom építése is emiatt esett kútba. Tömítés meg ilyenek, az alap (autószerelő volnék vagy mi :) ) csak a típusspecifikus dolgokra voltam kíváncsi, mert pl egyébként ha rendben van, nem jutna eszembe pl csapágyat cserélni.

Fellistázás? O.o Nyilván minőségi cuccokra utazok, az évek alatt már kellően megútáltam az olcsó utángyártott dolgokat, mindig szívás van velük.

HÁt, remélem, ha oda kerül a sor, tényleg így lesz, mert jelenleg az se után nem vagyok nagyon elragadtatva, furcsálltam is hogy szerintem ennek jobban kéne mennie, de előtte nem igazán ültem ilyen súlyú/teljesítményű autóban.

Jelenleg így indul meg valós ~130-ról, igaz, NE kipuval, meg ne légszűrővel (a ház ugyanaz, csak a szívócsöve más, nem tudom számít e)

Nyilván a kipu is fogja valamelyest.

Azt esetleg tudja valaki hogy az xe lendkerék felmegy-e az NE-re? Mert akkor míg ez szét van, belógatnám az ne-t, csak az meg automata volt és ahhoz semmim sincs.

Ahhoz képest fordulaton van benne erő inkább a lenti tartomány lehet gyenge a kompresszióhiány miatt. Meg még egy két apróságot majd tudok mondani az összeszereléshez hogy mit érdemes.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, nekem is elő adta :D valószínűleg ugyan azt mondta mindkettőnknek, és utána jött a kontra de a tuti,pontos a padon. meg amit én tapasztaltam, és ez a baj inkább 3-4esben kell padlógázon gyorsítani hogy rendessen lásd a dolgot, ahoz meg kb autopálya kell, mikor elösször nekem mértük ez volt a bajj, 2esben annyira "gyorsan" felpörgött hogy nem tudta pontosan megmondani az adatot 3asban meg nem is tudom mennyi a vége 160-170kb de ez hosszú váltó saját tapasztalat

Nekem gyorsan leforgott 3.-ban is. :icon1: Igaz már 150-nél leforog.

Viszont, ha megtartom 2-ben 5-6-7e-nél egy kicsit, majd ugyanezt 3-ban 5-6e-nél, jobban letudná olvasni,nem?

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz képest fordulaton van benne erő inkább a lenti tartomány lehet gyenge a kompresszióhiány miatt. Meg még egy két apróságot majd tudok mondani az összeszereléshez hogy mit érdemes.

Őőő, hát jha, igazából hozza ezt az xe karaktert, hogy 3000ig olyan plöm plöm, 3000től kezd menni, aztán 4000-nél mint akit seggberúgtak, de pl a 2000 környéki tartomány nekem elég halottnak tűnik. (városi araszolás) de ezt eddig betudtam a hegyes tengelynek. Na majd holnap csinálok egy videót hogy gyorsul állóból. Az a baj hogy full semmi összehasonlítási alapom, mert még Ne-vel se nagyon mentem, csak azt a 40km-t amíg elbontottuk, de az is automata volt...

a 6,5 bar kompresszió nagyon sz@rul hangzik. nekem 6,4 baros kompressziót produkáló hengerben a dugó kuka volt. mindenképpen ellenőrizd.

Elég sz@rul. :S De inkább ne ijesztgess. Reményeim szerint tényleg csak a hidrotőke szar. (ugye ha nem nyit ki eléggé a szelep, akkor a kevesebb levegőt nem is tudja akkora nyomásra összenyomni) Ami számomra nagyon furcsa, hogy a gyertaképek tök egyformák.

Link to comment
Megosztás:

Őőő, hát jha, igazából hozza ezt az xe karaktert, hogy 3000ig olyan plöm plöm, 3000től kezd menni, aztán 4000-nél mint akit seggberúgtak, de pl a 2000 környéki tartomány nekem elég halottnak tűnik. (városi araszolás) de ezt eddig betudtam a hegyes tengelynek. Na majd holnap csinálok egy videót hogy gyorsul állóból. Az a baj hogy full semmi összehasonlítási alapom, mert még Ne-vel se nagyon mentem, csak azt a 40km-t amíg elbontottuk, de az is automata volt...

Elég sz@rul. :S De inkább ne ijesztgess. Reményeim szerint tényleg csak a hidrotőke szar. (ugye ha nem nyit ki eléggé a szelep, akkor a kevesebb levegőt nem is tudja akkora nyomásra összenyomni) Ami számomra nagyon furcsa, hogy a gyertaképek tök egyformák.

Hidrotőke az nem szokott ilyen hibát okozni, csak ha el van kopva a tengely is de az meg xe nél még nem nagyon láttam. Gyűrű vagy szelep . Ha a hf le lesz véve fel kell önteni benzinnel a szívó meg a kipufogószelepeket ha átnedvesedik a henger felől kicsit szar, ha folyik nagyon.

Ha most nem számít( persze hogy számít) 25-30e akkor mindenképpen meggyűrűzném mert már kevés bontással jár,de ha a hf nagyon szar akkor abba tolnám bele a pénzt fel lenne újítva és akkor ha majd egyszer meg akarod gyűrűzni azzal semmi gondod nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedni csak egyszer akarom a motort. (nem akarom) Ha már megbontom, akkor úgy rakom össze, hogy többet ne kelljen belenyúlni. A gyűrűzéshez meg így is úgyis le kell venni a hengerfejet, akkor meg már nyilván azt is rendberakatja az ember. Ha netán szelepet kell cserélni, akkor ezek a nátrium töltetesek csak bontásból beszerezhetők?

Link to comment
Megosztás:

Szétszedni csak egyszer akarom a motort. (nem akarom) Ha már megbontom, akkor úgy rakom össze, hogy többet ne kelljen belenyúlni. A gyűrűzéshez meg így is úgyis le kell venni a hengerfejet, akkor meg már nyilván azt is rendberakatja az ember. Ha netán szelepet kell cserélni, akkor ezek a nátrium töltetesek csak bontásból beszerezhetők?

Szelepet csak akkor kell cserélni ha gyűrűsen meg van kopva a szára ha nincs akkor csak óvatos köszörülés + becsiszolás elegendő. szelepszárszimmeringet ki kell cserélni meg a vezetőket megnézni hogy lóg e benne a szelep.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a hengerfejet valahova el fogom küldeni úgy is, mert a síkolást meg a nyomáspróbát nem tudom itthon megoldani, akkor meg már oldják meg a többit is ha ott van. :D

Kit ajánlanátok? Egyelőre a hódmezővásárhelyi cégben gondolkodok, róluk jókat hallottam. (Albert műhely)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a hengerfejet valahova el fogom küldeni úgy is, mert a síkolást meg a nyomáspróbát nem tudom itthon megoldani, akkor meg már oldják meg a többit is ha ott van. :D

Kit ajánlanátok? Egyelőre a hódmezővásárhelyi cégben gondolkodok, róluk jókat hallottam. (Albert műhely)

Bejó motor műhely. Ott készült az enyém is, profin dolgoznak és jól, de időben kell nekik szólni, mert elég sok munkájuk van. :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A henger fejel jó állok már csak az lenne egy kérdésem.

A szívó oldal kész a kipufogó oldalon viszont az a bajom hogy a szelepvezető kilóg maradhat úgy vagy köszörüljem le?
A " tuning " mindennapi használatba lévő kocsiba menne én úgy gondolom jobb lenne úgy hagyni ahogy van bár kicsit nehezebb lesz emiatt kipolírozni a kipu oldalt. De ennyit megér.
Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Ahoj!

Na hát újramértük az xe-t, valamit a múltkor elcsesztünk, mert mind a 4 hengerben közel egyforma 9.5-es kompresszió van. Lehetne jobb, de ennyi miatt most nem fogom szétszedni. Belenéztem endoszkóppal is, jól néz ki, egyedül a kettes henger dugóján volt némi enyhe kráteresedés, valszeg valami korábbi hibából kifolyólag.

Most viszont rá kell jöjjek miért nem tudja az emissziós értékeket. Első körben kap új gyertyákat, kábeleket, valamint ugye nem ide tartozik, de kartertömítést is cserélnem kell. Kérdésem hogy ezekből milyet érdemes?
Gyertyából mindenképp ngk-t veszek, de abból is hoz vagy 3 félét a katalógus, s megint mást az autocad. Amúgy rotoros.

Kábelszettből meg hoz mindenfélét, nem olcsón. Erre nem tudom mennyire érzékeny, de ha nem nagyon, akkor nem adok ki 20-25 ezret egy kábelszettért.
A kartertömítésről meg valahol azt olvastam hogy azt a fajtát érdemes venni amelyikben benne van a hullámtörő lemez is.

Link to comment
Megosztás:

Nem a gyertyától várom a csodát ne érts félre. Viszont egy motorépítésbe meg jelenleg nem tudok belemászni. Nekem az autó nem csak hobbi, napi munkába járáshoz kell. Viszont ahogy pl. az előző tulaj nem cserélt elosztófedelet sem, és feketére voltak benne égve az érintkezők, így aztán a többi dologtól sem várok túl sokat.

Jelenleg elsődleges cél hogy az autó üzembiztosan működjön, és át tudjon menni a műszakin. Az meg hogy meglegyen mind a 150 ló, esetleg több is, az majd jöhet utána.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Ahoj!

Na hát újramértük az xe-t, valamit a múltkor elcsesztünk, mert mind a 4 hengerben közel egyforma 9.5-es kompresszió van. Lehetne jobb, de ennyi miatt most nem fogom szétszedni. Belenéztem endoszkóppal is, jól néz ki, egyedül a kettes henger dugóján volt némi enyhe kráteresedés, valszeg valami korábbi hibából kifolyólag.

Most viszont rá kell jöjjek miért nem tudja az emissziós értékeket. Első körben kap új gyertyákat, kábeleket, valamint ugye nem ide tartozik, de kartertömítést is cserélnem kell. Kérdésem hogy ezekből milyet érdemes?

Gyertyából mindenképp ngk-t veszek, de abból is hoz vagy 3 félét a katalógus, s megint mást az autocad. Amúgy rotoros.

Kábelszettből meg hoz mindenfélét, nem olcsón. Erre nem tudom mennyire érzékeny, de ha nem nagyon, akkor nem adok ki 20-25 ezret egy kábelszettért.

A kartertömítésről meg valahol azt olvastam hogy azt a fajtát érdemes venni amelyikben benne van a hullámtörő lemez is.

9,5 huh az nagyon kevés 14-16 nak lenni kellene.Bármilyen gyertyát teszel bele 2 max 3 hónap alatt szétég a sok elégetlen üzemanyagtól . ilyen végnyomáshoz jó bármilyen gyertya sőt még ha nem citromsárga a hegye ami most benne van azt sem cserélném ki. Felesleges pénzkidobás a gyertya+kábelcsere. Bármit csinálsz míg nem lesz végnyomás rendesen enni is fog, de menni meg nem.

"Jelenleg elsődleges cél hogy az autó üzembiztosan működjön, és át tudjon menni a műszakin." 5000? olyan mint a mastercard bárhol elfogadják.

Link to comment
Megosztás:

9,5 huh az nagyon kevés 14-16 nak lenni kellene.Bármilyen gyertyát teszel bele 2 max 3 hónap alatt szétég a sok elégetlen üzemanyagtól . ilyen végnyomáshoz jó bármilyen gyertya sőt még ha nem citromsárga a hegye ami most benne van azt sem cserélném ki. Felesleges pénzkidobás a gyertya+kábelcsere. Bármit csinálsz míg nem lesz végnyomás rendesen enni is fog, de menni meg nem.

"Jelenleg elsődleges cél hogy az autó üzembiztosan működjön, és át tudjon menni a műszakin." 5000? olyan mint a mastercard bárhol elfogadják.

14-16? Hát nem dízel ez...

A gyertakép szép őzbarna, talán egy picit világosabb, olyan túl sok elégetlen üzemanyag nem lehet arrafelé.

Link to comment
Megosztás:

14-16? Hát nem dízel ez...

A gyertakép szép őzbarna, talán egy picit világosabb, olyan túl sok elégetlen üzemanyag nem lehet arrafelé.

Egy "modern" 16 szelepes 10,5 sűrítési viszonyú motornak minimum 14 de inkább 16-16,5 bar a sűrítési végnyomás. Dízelnél a sűritési végnyomás 28-32 bar min. Mert ha alatta akkor nem indul füstöl stb. Úgyhogy pénzt kell gyűjteni, erre mondtam hogy a kábel-gyertya-tömítés legyen a legkisebb gondod.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.