Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Lemérethetnéd újra, érdekelne a nyomatékgörbéd.

Egyszer az is meglesz. Tényleg van f13cr váltód eladó?

Közben kérdés tapasztaltabbaknak:

Ha 5800nál van a teljesítmény csúcs és a 6000-es tiltás felemelkedik 6400ra (ha megjön a dec 21-én feladott, később megtalált rev limitet átírt eprom,mikor ott voltam nem találta,csak 6000ig írta fel) akkor azzal jobb gyorsulás érhető el azáltal,hogy a váltásnál a következő fokozat erősebb tartományból,nagyobb fordulatról indul vagy pont annyit lehet ezzel nyerni,mint amennyit vesztek az 5800-6400 között zuhanó teljesítmény miatt?

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodom a váltó cserén ismételten. Astra g f18-as 3.94-ese a kiszemelt. Elvileg jók 190-205Nm-ig. F13/f17 csak 160-175Nm-ig jók.

Ha el tudnám adni jó áron a tartalék f13-3.94-esemet akkor lehet, hogy bele is vágnék.

Hakapeszimaki:

Nekem most "nyomatékosra" van fokolva a tengelyem. Előnye, hogy 4-esben pl nem kell 100-as tempónál visszaváltanom előzéskor, így sokkal vezethetőbb pályán. 3000-6700 fordulat között nagyon jól és egyenletesen mozog az autó.

Cserébe a 0-100-as időm romlott 6-8 tizedet. Mivel érezhetően 6800 fölött elfogy a motorerő.

A régi tengelynél alkalmazott pörgős beállítás élvezeti faktorban sokkal jobb volt.

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodom a váltó cserén ismételten. Astra g f18-as 3.94-ese a kiszemelt. Elvileg jók 190-205Nm-ig. F13/f17 csak 160-175Nm-ig jók.

Ha el tudnám adni jó áron a tartalék f13-3.94-esemet akkor lehet, hogy bele is vágnék.

Hakapeszimaki:

Nekem most "nyomatékosra" van fokolva a tengelyem. Előnye, hogy 4-esben pl nem kell 100-as tempónál visszaváltanom előzéskor, így sokkal vezethetőbb pályán. 3000-6700 fordulat között nagyon jól és egyenletesen mozog az autó.

Cserébe a 0-100-as időm romlott 6-8 tizedet. Mivel érezhetően 6800 fölött elfogy a motorerő.

A régi tengelynél alkalmazott pörgős beállítás élvezeti faktorban sokkal jobb volt.

f13cr?

Mennyit kérsz érte?

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodom a váltó cserén ismételten. Astra g f18-as 3.94-ese a kiszemelt. Elvileg jók 190-205Nm-ig. F13/f17 csak 160-175Nm-ig jók.

Ha el tudnám adni jó áron a tartalék f13-3.94-esemet akkor lehet, hogy bele is vágnék.

Hakapeszimaki:

Nekem most "nyomatékosra" van fokolva a tengelyem. Előnye, hogy 4-esben pl nem kell 100-as tempónál visszaváltanom előzéskor, így sokkal vezethetőbb pályán. 3000-6700 fordulat között nagyon jól és egyenletesen mozog az autó.

Cserébe a 0-100-as időm romlott 6-8 tizedet. Mivel érezhetően 6800 fölött elfogy a motorerő.

A régi tengelynél alkalmazott pörgős beállítás élvezeti faktorban sokkal jobb volt.

Gondolom, az F18WR394-re gondolsz... Ha rövid váltóra hajtasz, jobban jársz az F18CR374-gyel, a G Astra Sport verziót ezzel szerelték. Nekem is ez van gyárilag, nagyon jó a kiosztása, 6000-4500 között ejt, 5-ben 6000-nél a te gumiméreteddel 215-öt futna... Ha váltasz kisebb kerékátmérőre (pl. G Astra méret), még egy ici-picit dinamikusabbá tudod tenni. A W394 túl hosszú lenne a te izlésednek. ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Valaki tud valami olcsóbb kipufogót (akár rendszert), amitől hangosabb lesz az autó? Az olcsó alatt max 60e-t értek.

Illetve a gázgyorsító mennyire egészséges dolog? :D

Ha nem vársz semmit a gázgyorsítótól, akkor nem csalódsz... ;) Egy normál átmenő, a csővel megegyező átmérőjű középdobbal ugyanazt eléred szvsz...

Olcsó, és nem feltétlenül rossz hátsó dobot már kapsz 15-20.000,-Ft-t is, ha megfelelő helyről szerzed be. Ugyanez üzletben jópár ezressel drágább. Én viszonylag nagy méretű (140x240x400) FULL saválló (belül is!) dobot rendeltem tőlük 20.000,-ért...

Link to comment
Megosztás:

Ha nem vársz semmit a gázgyorsítótól, akkor nem csalódsz... ;) Egy normál átmenő, a csővel megegyező átmérőjű középdobbal ugyanazt eléred szvsz...

Olcsó, és nem feltétlenül rossz hátsó dobot már kapsz 15-20.000,-Ft-t is, ha megfelelő helyről szerzed be. Ugyanez üzletben jópár ezressel drágább. Én viszonylag nagy méretű (140x240x400) FULL saválló (belül is!) dobot rendeltem tőlük 20.000,-ért...

Köszi a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Mivel rég írtam ide, jönnek a tapasztalatok:
A 272 fokos tengelyhez elvileg kellett volna vennem dbilas szeleprugókat és szeleptányérokat. 5000km megtétele után a 272 fokos tengelyekkel a gyári rugók probléma mentesen teszik a dolgukat :D
Kicsit benéztem a fokolgatást, kb 109-110 fokra állítottam a kipufogó oldal nyitását. Kicsit darabos rally-s alapjárat mellett 3000-7000 között szépen dolgozott a technika, csak éppen a gyorsulásom lett kb 1 másodperccel rosszabb az eddigiekhez képest. Fura volt, mintha valami visszafogná az autót.
Most beállítottam a gyári érték közeli 107-108 fokra, és a szívó oldalt is belőttem a 109 fokra. Most végre azt az érzést nyújtja, mint amit elvártam. 3300-3500-tól szabályozásig jól megy :D

Méregettem és teszteltem megint. Pontosítottam a hozzászólást.

Módosítva : Tomoty
Link to comment
Megosztás:

Mivel rég írtam ide, jönnek a tapasztalatok:

A 272 fokos tengelyhez elvileg kellett volna vennem dbilas szeleprugókat és szeleptányérokat. 5000km megtétele után a 272 fokos tengelyekkel a gyári rugók probléma mentesen teszik a dolgukat :D

Kicsit benéztem a fokolgatást, kb 109-110 fokra állítottam a kipufogó oldal nyitását. Kicsit darabos rally-s alapjárat mellett 3000-7000 között szépen dolgozott a technika, csak éppen a gyorsulásom lett kb 1 másodperccel rosszabb az eddigiekhez képest. Fura volt, mintha valami visszafogná az autót.

Most beállítottam a gyári 105 fokra, és a szívó oldalt is belőttem a 108 fokra. Most végre azt az érzést nyújtja, mint amit elvártam. 4000-től szabályozásig nagyon megy :D

Hülye kérdés: fogyasztás? mármint napi ésszerű használat, egy két kis kenetés persze belefér.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Van egy felesleges C14SE hengerfejem cserélhető C16SE hengerfejre. Igény szerint felújítva is.

C14SE hengerfej a C16SE blokkra rátéve növeli a kompressziót ;) Számitásaim szerint 11,8:1re amiből lehet lejjebb vinni.

Képeket tudok küldeni.

Módosítva : norbertkonya
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2009-es 1.6-os benzines H-s astra chiptuningon gondolkozok, tudna valaki tanácsot adni, h érdemes-e. Mi szól mellette, ellene?

Ha esetleg tudtok árat az is érdekelne.

Köszönöm,

Mojo

Legjobb esetben önmagában görbék tologatásától lesz vagy 123Le a 116ból.

Többet nem lehet várni egy amúgy gyári motoron. Mellette szól,hogyha kapsz számlát,akkor valamelyest biztosan növeled a GDP-t.

Aztán a szívóbenzines autók chippelése pados mérések nélkül tulajdonképpen csak vaktában lövöldözés. Nagy nevű műhelyeknek biztosan van olyan programja,ami nagy biztonsággal tudja azt a növekedést amit említettem.

Ha okosba nekiállnak dúsítani a keveréken,kicsit adnak előgyújtást,de hová vagy meddig...lehet jobb lesz lehet nem,de koránt sem optimális mértékben.

Arról meg nem is beszélve,hogy az a pár LE gyarapodás és főleg az 1300kg önsúlyú autódnál gyakorlatilag alig észrevehető.Olyasmi változást hozhat mint mikor az utas kiszáll mellőled.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Adott egy x16sz, meg egy c16nz motor.

Amennyire utánajártam, az sz-nek hegyesebb a tengelye, valamint a sűrítési viszonya is nagyobb. Mégis gyengébb 4 lóval gyárilag. Szerintem a programozás részről tűnik el.

Mi van akkor, ha én fogom, és ráeteszem a c16nz ecuját, kábelköteggel, rotoros elosztóval mindennel együtt?

Várhatok tőle így valami értelmes teljesítményt vagy kár vele szarakodni? (e mellé persze kap majd 1.8-as fejet meg nagy pumpát, csak kérdés melyik vezérlést érdemesebb rátenni)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Adott egy x16sz, meg egy c16nz motor.

Amennyire utánajártam, az sz-nek hegyesebb a tengelye, valamint a sűrítési viszonya is nagyobb. Mégis gyengébb 4 lóval gyárilag. Szerintem a programozás részről tűnik el.

Mi van akkor, ha én fogom, és ráeteszem a c16nz ecuját, kábelköteggel, rotoros elosztóval mindennel együtt?

Várhatok tőle így valami értelmes teljesítményt vagy kár vele szarakodni? (e mellé persze kap majd 1.8-as fejet meg nagy pumpát, csak kérdés melyik vezérlést érdemesebb rátenni)

Szvsz tökmind1 h 71 v 75 v 68 v 79ló....

Link to comment
Megosztás:

wookie: Ha minden passzol egymáshoz és hozza a gyári adatot, akkor 76-77le lehet elvileg, mert az nz max. teljesítménycsúcsa 200-al feljebb van.

Kérdés, miért van a nagyobb sűrítési viszonnyal rendelkező sz-nek kisebb teljesítménycsúcsa, mint az nz-nek. Ha ez csak a gyári eprom programozása miatt van, akkor jöhetnek a plusz lóerők.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Adott egy x16sz, meg egy c16nz motor.

Amennyire utánajártam, az sz-nek hegyesebb a tengelye, valamint a sűrítési viszonya is nagyobb. Mégis gyengébb 4 lóval gyárilag. Szerintem a programozás részről tűnik el.

Mi van akkor, ha én fogom, és ráeteszem a c16nz ecuját, kábelköteggel, rotoros elosztóval mindennel együtt?

Várhatok tőle így valami értelmes teljesítményt vagy kár vele szarakodni? (e mellé persze kap majd 1.8-as fejet meg nagy pumpát, csak kérdés melyik vezérlést érdemesebb rátenni)

Program más.

1.8fej+3.8as pumpa meg igazából csak megírt eprommal lesz jó,mert leginkább csak az alapjárat lesz brutálisan dús gyári programmal. Nekem pl. a huzatos 20xe leömlős kipuf meg a kentNV062 tengely miatt 5500felett 15.2-es AFR-el ment,alapjáraton meg 11.5-el.Tehát az alsó fordulatokból el kell venni és a felsőkhöz kell adni anyagot.

Amúgy ki kell fúrni a golyót a DIS-es tengely végéből,tehát ki kell venni és akkor miért nem megy a helyére valami komolyabb tengely kérdéskör vetődik fel (legalábbis bennem). Nz-cuccokkal lesz tényleg vagy 5lóval erősebb,a 900kilós korza bódénál pl. 5lovas változás annyi,hogy egyértelműen érzed,hogy történt valami pozitív változás.Mármint a tulaj megérzi,aki ment vele már néhány tízezer km-t. Értelem szerűen minél nehezebb az autó annál kevésbé észrevehető és mérhető ugyanekkora változás. Full fapad c14nz astra is 150kg-val nehezebb a korzámnál, A veki,c16nz,szervóval meg 250kg-mal. Hiteles mérleg szerint. Ha veki-be raksz +5lovat az szerintem hibahatáron belül lesz még ha fotocellával méred a gyorsulást akkor is.

Meg mókolni kell a kábelkötegen is,húzgálni,átkötözgetni,mert tök más a csati is. Nem sokkal több munkával bele lehet lógatni egy c20ne-t vas áron(lehetőleg újabb légtömegmérőset). Abból meg 18e vagy 20seh tengellyel meg egy írt eprommal 130le felett lesz.

Ha nem korzát találok a garázsban,amit elkezdek mókolni,hanem olyat amiben gyárilag volt nagyblokk,akkor biztosan ezt az utat választom. c20xe kisblokk helyett, a -főleg Bp környéki- opelszakértő biztosurak miatt nagyon meleg mostanában. Ha tüsszög is,akkor főleg nagyon bátor dolog a közlekedés. De nem csak öreg opelekhez értenek,BMW-hez is, ahogy hallom. :D

Módosítva : hakapeszimaki
Link to comment
Megosztás:

Program más.

1.8fej+3.8as pumpa meg igazából csak megírt eprommal lesz jó,mert leginkább csak az alapjárat lesz brutálisan dús gyári programmal. Nekem pl. a huzatos 20xe leömlős kipuf meg a kentNV062 tengely miatt 5500felett 15.2-es AFR-el ment,alapjáraton meg 11.5-el.Tehát az alsó fordulatokból el kell venni és a felsőkhöz kell adni anyagot.

Amúgy ki kell fúrni a golyót a DIS-es tengely végéből,tehát ki kell venni és akkor miért nem megy a helyére valami komolyabb tengely kérdéskör vetődik fel (legalábbis bennem). Nz-cuccokkal lesz tényleg vagy 5lóval erősebb,a 900kilós korza bódénál pl. 5lovas változás annyi,hogy egyértelműen érzed,hogy történt valami pozitív változás.Mármint a tulaj megérzi,aki ment vele már néhány tízezer km-t. Értelem szerűen minél nehezebb az autó annál kevésbé észrevehető és mérhető ugyanekkora változás. Full fapad c14nz astra is 150kg-val nehezebb a korzámnál, A veki,c16nz,szervóval meg 250kg-mal. Hiteles mérleg szerint. Ha veki-be raksz +5lovat az szerintem hibahatáron belül lesz még ha fotocellával méred a gyorsulást akkor is.

Meg mókolni kell a kábelkötegen is,húzgálni,átkötözgetni,mert tök más a csati is. Nem sokkal több munkával bele lehet lógatni egy c20ne-t vas áron(lehetőleg újabb légtömegmérőset). Abból meg 18e vagy 20seh tengellyel meg egy írt eprommal 130le felett lesz.

Ha nem korzát találok a garázsban,amit elkezdek mókolni,hanem olyat amiben gyárilag volt nagyblokk,akkor biztosan ezt az utat választom. c20xe kisblokk helyett, a -főleg Bp környéki- opelszakértő biztosurak miatt nagyon meleg mostanában. Ha tüsszög is,akkor főleg nagyon bátor dolog a közlekedés. De nem csak öreg opelekhez értenek,BMW-hez is, ahogy hallom. :D

Ez most annyi, hogy ott van bátyám motorja, (x16sz) amiben megölte a veztengelyt, tehát így is úgyis cserélni kell, akkor már tennénk bele se tengelyt (ha végre találnék egyet) az 1.8-as fej, nagy pumpa, meg nzhez minden más meg van a polcon. Akkor értelemszerűen már mindenből azt teszek bele, amivel erősebb. Viszont egy év már eltelt, és műszakiig erősen jó lenne visszatenni a saját motorját.

Szép dolog ez a belógatok egy c20ne-t, csak azt papírozza le akinek hat anyja van egy utcában és mind lánghegesztő. Meg akkor váltó, gólyaláb, stb. Én se véletlenül az se-t tettem be. Meg ez most nem is erről szól.

Link to comment
Megosztás:

Mivel rég írtam ide, jönnek a tapasztalatok:

A 272 fokos tengelyhez elvileg kellett volna vennem dbilas szeleprugókat és szeleptányérokat. 5000km megtétele után a 272 fokos tengelyekkel a gyári rugók probléma mentesen teszik a dolgukat :D

Kicsit benéztem a fokolgatást, kb 109-110 fokra állítottam a kipufogó oldal nyitását. Kicsit darabos rally-s alapjárat mellett 3000-7000 között szépen dolgozott a technika, csak éppen a gyorsulásom lett kb 1 másodperccel rosszabb az eddigiekhez képest. Fura volt, mintha valami visszafogná az autót.

Most beállítottam a gyári érték közeli 107-108 fokra, és a szívó oldalt is belőttem a 109 fokra. Most végre azt az érzést nyújtja, mint amit elvártam. 3300-3500-tól szabályozásig jól megy :D

Méregettem és teszteltem megint. Pontosítottam a hozzászólást.

Megint tanulságos napon vagyok túl. Leírom, hátha valakinek még hasznos infóval tudok szolgálni:

Az eddigi beállítások nem voltak 100%-ig pontosak (kb +- 1-1.5°), mivel csak 0.001mm-es órám van, és ezzel belőni a tengelyt számomra kínszenvedés.

Ezért(-is) kimentem tesztelni M0-án, megvártam amíg a forgalom elmegy, és 50-től lesatuztam az autót.

http://www.youtube.com/watch?v=7WQmkI6kOoI&

Mértem, néztem. Nem az igazi... 4.9 sec 60-100.

Megint szétkaptam a borításokat, és tekertem a kipufogó oldalon 4 fokot, a szívón meg 2 fokot. Nem akarok túlozni, de most már max 15 perces munka a fokolás szereléssel együtt.

Tankolás (+20kg), vissza M0, majd megint teszt:

http://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g

https://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g

60-100 3.8 másodperc.

110-nél kettesben úgy rángat tiltáson az autó, mint amikor még nem volt chip, 6500-on tiltott a technika és a 266fokos dbilas tengely még bőven dolgozott volna tovább (mint később kiderült 7400-as fordulatig).

Érzésre a 272 fokos tengelynek 7800-8000 között lehet a vége.

Féltem a 272-es tengelytől, de most nagyon megtetszett. Nagyon-nagyon :D :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Megint tanulságos napon vagyok túl. Leírom, hátha valakinek még hasznos infóval tudok szolgálni:

Az eddigi beállítások nem voltak 100%-ig pontosak (kb +- 1-1.5°), mivel csak 0.001mm-es órám van, és ezzel belőni a tengelyt számomra kínszenvedés.

Ezért(-is) kimentem tesztelni M0-án, megvártam amíg a forgalom elmegy, és 50-től lesatuztam az autót.

http://www.youtube.com/watch?v=7WQmkI6kOoI&

Mértem, néztem. Nem az igazi... 4.9 sec 60-100.

Megint szétkaptam a borításokat, és tekertem a kipufogó oldalon 4 fokot, a szívón meg 2 fokot. Nem akarok túlozni, de most már max 15 perces munka a fokolás szereléssel együtt.

Tankolás (+20kg), vissza M0, majd megint teszt:

http://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g

https://www.youtube.com/watch?v=bT7KndZ1Z0g

60-100 3.8 másodperc.

110-nél kettesben úgy rángat tiltáson az autó, mint amikor még nem volt chip, 6500-on tiltott a technika és a 266fokos dbilas tengely még bőven dolgozott volna tovább (mint később kiderült 7400-as fordulatig).

Érzésre a 272 fokos tengelynek 7800-8000 között lehet a vége.

Féltem a 272-es tengelytől, de most nagyon megtetszett. Nagyon-nagyon :D :evilgrin:

nem félsz hogy leszakad a szíj? azért 7500 nál eléggé beleng a szíj meg még motorfékezel is vele.Bátor vagy. :evilgrin: :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.