Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

arról szól, hogy otthon is beszerelhető a cucc, bár én tuti nem állnék neki

annyiból jó, hogy tényleg csak akkor használod, mikor kell, nem úgy mint a turbó

állítólag ez illegális átalakításnak minősül, így nem tudom, mit lehet érte kapni

Ez a szöveg nagyon durva:

"Dobd be és használd!

hogyan tudod akár pár óra alatt biztonságosan és kényelmesen megtöbbszörözni az autód, motorod teljesítményét."

Ha ezt meglépi valaki és tényleg megkétszerezi hirtelen a lőerőket, akkor a motor szerintem fel is robban... :D

Link to comment
Megosztás:

mééé nem oda kell? :D :D

arra gondoltam, hogy volt mikor kinyittatták a csomit, meg a motorteret, bár valóban ez a ritkább.

ott pedig nehéz eldugni.

Hogy találna rá a rendőr? Vagy Te is túl sok Fast and Furious-t néztél és az ülésed mellé/mögé raknád a palackot körben kéken világító neonokkal? :D
Link to comment
Megosztás:

Általában 50%-os gázállásig fogyasztásra vannak állítva, fölötte meg teljesítményre, ezért hirdetik a nagyobb teljesítményt és kisebb fogyasztást.

Zöldkártyánál nem szólnak, ha más a lambda-érték az előírthoz képest? Vagy a katalizátor képes redukálni a különbséget? Széria szoftvernél van értelme a megnövelt benzinnyomásnak, vagy ilyenkor visszavesz a befecskendezési időből, h tudja tartani az 1 körüli lambdát?

Link to comment
Megosztás:

Zöldkártyánál nem szólnak, ha más a lambda-érték az előírthoz képest? Vagy a katalizátor képes redukálni a különbséget? Széria szoftvernél van értelme a megnövelt benzinnyomásnak, vagy ilyenkor visszavesz a befecskendezési időből, h tudja tartani az 1 körüli lambdát?

Szerintem zöld kártyán csak a rossz kipufgáz értékekért szólnak a lambda jelért max. csak azért, hogy rossz a szondád.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem zöld kártyán csak a rossz kipufgáz értékekért szólnak a lambda jelért max. csak azért, hogy rossz a szondád.

Ez oké. Viszont akár dúsba, akár szegénybe tolod el az arányt, változik a HC, CO, NO érték... Ezt takarja a katalizátor? A változás nem mutatható ki a mérésnél?

Link to comment
Megosztás:

Zöldkártyánál nem szólnak, ha más a lambda-érték az előírthoz képest? Vagy a katalizátor képes redukálni a különbséget? Széria szoftvernél van értelme a megnövelt benzinnyomásnak, vagy ilyenkor visszavesz a befecskendezési időből, h tudja tartani az 1 körüli lambdát?

De szólnak. Viszont a PT-box alapjáraton és 2000-es fordulaton nem csinál semmit. Illetve programozható,hogy milyen MAP és fojtószelep jelre mit csináljon,de úgy állítják be,hogy emissziómérést ne befolyásolja. Tehát a zöldkártya értékek nem változnak.

Állítólag 12nz jobban megy 14nz injektorral,de elvileg a szonda mindig 1körüli lambdát igyekszik tartani,szóval valami olyasmi amit írsz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindekinek !

Új vagyok még itt, nemsokára meg lesz az x16xel f astrám, és tuningolni akarom majd. Főtengely+Lendkerék könnyítés + centírozás Havassy-nál, direkt szűrő beépítése de normálisan, hideg levegő bevezetéssel, utánna egy chippeltetés, és ezzel egyenlőre elég is volt a motor tuningolása. Tudom 1.6 16V-ből nem lesz csoda, csak azt akarom hogy 1.6os kategóriába azért jól menjen, utcán használom majd főleg, nem versenyekre akarok én járni :D Ezek után 60/40 ültetés, első tárcsák cseréje nagyobbra, és végül egy Angel Eyes hogy jól is nézzen ki. ;) A későbbiekben talán egy 50-es rendszer is lesz, de nemhiszem hogy sokat dobna a teljesítményen, viszont biztos hogy a hangjától hosszabb úton kikészülnék. Plusz apróságok, belső világítás cseréje, talán hátsó kilincs lefalazása, polírozások stb.. Valami ötlet, vagy tanács ? :icon4: Mindent szívesen meghallgatok. Amúgy nagyon jó ez az opeles forum, szinte mindent végig olvastam, f astráról főleg :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindekinek !

Új vagyok még itt, nemsokára meg lesz az x16xel f astrám, és tuningolni akarom majd. Főtengely+Lendkerék könnyítés + centírozás Havassy-nál, direkt szűrő beépítése de normálisan, hideg levegő bevezetéssel, utánna egy chippeltetés, és ezzel egyenlőre elég is volt a motor tuningolása. Tudom 1.6 16V-ből nem lesz csoda, csak azt akarom hogy 1.6os kategóriába azért jól menjen, utcán használom majd főleg, nem versenyekre akarok én járni :icon4: Ezek után 60/40 ültetés, első tárcsák cseréje nagyobbra, és végül egy Angel Eyes hogy jól is nézzen ki. ;) A későbbiekben talán egy 50-es rendszer is lesz, de nemhiszem hogy sokat dobna a teljesítményen, viszont biztos hogy a hangjától hosszabb úton kikészülnék. Plusz apróságok, belső világítás cseréje, talán hátsó kilincs lefalazása, polírozások stb.. Valami ötlet, vagy tanács ? :icon4: Mindent szívesen meghallgatok. Amúgy nagyon jó ez az opeles forum, szinte mindent végig olvastam, f astráról főleg ;)

Szevasz leendő Astrás,

Nem kötözködésből kérdezem, de miért nem nagyobb motorral veszed a járgányt?

Amit leírtál az elég húzós összeg ,azért már vehetnél egy 2 lityist.

De gondolom már beleszerettél, és mindenképp megveszed, úgyhogy sok sikert, és balesetmentes kilómétert. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért nem veszek 2 literest, mert arra több az átírás, biztosítás adó miegymás, többet is eszik, meg nekem az 1.6os teljesítménye is elfogadható, főleg ha a leírt dolgokat megvalósítom akkor 1.6os kategóriába elég erős astrám lesz :icon4: Jah , és még lesz benne egy toronymerevítő, meg nyomtávszélesítés is, de annak a méretét még nemtudom, majd ha meglesz már a kocsi akkor méricskélek és elválik :icon4: Minden további tanácsot az elképzeléseimmel kapcsolatba szívesen fogadnák :D

Link to comment
Megosztás:

Azért nem veszek 2 literest, mert arra több az átírás, biztosítás adó miegymás, többet is eszik, meg nekem az 1.6os teljesítménye is elfogadható, főleg ha a leírt dolgokat megvalósítom akkor 1.6os kategóriába elég erős astrám lesz :icon4: Jah , és még lesz benne egy toronymerevítő, meg nyomtávszélesítés is, de annak a méretét még nemtudom, majd ha meglesz már a kocsi akkor méricskélek és elválik :icon4: Minden további tanácsot az elképzeléseimmel kapcsolatba szívesen fogadnák :D

Ezt biztos, h jól átgondoltad? Több az átírás? Mennyivel? 10-15.000.- forinttal? Az adó mennyivel? Évi 20.000-rel? Mennyivel eszik szerinted többel? Hidd el, ha nem csapatod, nem eszik jelentősen többet, mint egy 1.6-os, talán fél literrel sem. Nekem volt c14se-m, ugyanúgy használva nincs fél liter differencia.

Főtengely, lendkerék könnyítés, centírozás... kapásból 25.000.- plusz szerelés, de erősebb nem igazán lesz tőle. Direktszűrő? Hááát... olvass utána, akár itt a fórumon! Egy normális megint csak egy 20-as. Nagyobb veztengely simán egy 50-es, hengerfej munka 50-70... Egy komplett kipufogó-rendszer kb 100.000 négyleömlővel... Egy normális szoftver módosítás padon kb. 70.000... És még nincs vége. Fékek, hogy ne ölj meg sem magad, sem mást... 200-250.000 forintot nyugodtan belelapátolsz, és lesz 125-130 LE-s autód... Szerinted az mennyit fog enni? Hidd el, nem kevesebbet, plusz kuplung, féltengely fogyóeszköz lesz. Szerinted az mennyibe kerül? Ráadásul nem drágább egy nagyobb motorral szerelt, plusz még kapsz mellé automatikusan egy csomó gyári extrát. Pl. ez...

Ha picit is tudsz józanul gondolkodni, veszel egy gyárilag erősebbet, ahol az egész autó a nagyobb teljesítményről szól. Igaz ez nem olyan izgalmas, de nem is fog annyi fejfájást okozni. Ha pedig elszáll az agyad, ezt még mindig reszelgetheted.

Persze, a te dolgod, te pénzed... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt biztos, h jól átgondoltad? Több az átírás? Mennyivel? 10-15.000.- forinttal? Az adó mennyivel? Évi 20.000-rel? Mennyivel eszik szerinted többel? Hidd el, ha nem csapatod, nem eszik jelentősen többet, mint egy 1.6-os, talán fél literrel sem. Nekem volt c14se-m, ugyanúgy használva nincs fél liter differencia.

Főtengely, lendkerék könnyítés, centírozás... kapásból 25.000.- plusz szerelés, de erősebb nem igazán lesz tőle. Direktszűrő? Hááát... olvass utána, akár itt a fórumon! Egy normális megint csak egy 20-as. Nagyobb veztengely simán egy 50-es, hengerfej munka 50-70... Egy komplett kipufogó-rendszer kb 100.000 négyleömlővel... Egy normális szoftver módosítás padon kb. 70.000... És még nincs vége. Fékek, hogy ne ölj meg sem magad, sem mást... 200-250.000 forintot nyugodtan belelapátolsz, és lesz 125-130 LE-s autód... Szerinted az mennyit fog enni? Hidd el, nem kevesebbet, plusz kuplung, féltengely fogyóeszköz lesz. Szerinted az mennyibe kerül? Ráadásul nem drágább egy nagyobb motorral szerelt, plusz még kapsz mellé automatikusan egy csomó gyári extrát. Pl. ez...

Ha picit is tudsz józanul gondolkodni, veszel egy gyárilag erősebbet, ahol az egész autó a nagyobb teljesítményről szól. Igaz ez nem olyan izgalmas, de nem is fog annyi fejfájást okozni. Ha pedig elszáll az agyad, ezt még mindig reszelgetheted.

Persze, a te dolgod, te pénzed... :icon4:

ja, és még mindig ráragaszthatsz egy 1.4-es jelzést... :icon4: :D

Link to comment
Megosztás:

Ezt biztos, h jól átgondoltad? Több az átírás? Mennyivel? 10-15.000.- forinttal? Az adó mennyivel? Évi 20.000-rel? Mennyivel eszik szerinted többel? Hidd el, ha nem csapatod, nem eszik jelentősen többet, mint egy 1.6-os, talán fél literrel sem. Nekem volt c14se-m, ugyanúgy használva nincs fél liter differencia.

Főtengely, lendkerék könnyítés, centírozás... kapásból 25.000.- plusz szerelés, de erősebb nem igazán lesz tőle. Direktszűrő? Hááát... olvass utána, akár itt a fórumon! Egy normális megint csak egy 20-as. Nagyobb veztengely simán egy 50-es, hengerfej munka 50-70... Egy komplett kipufogó-rendszer kb 100.000 négyleömlővel... Egy normális szoftver módosítás padon kb. 70.000... És még nincs vége. Fékek, hogy ne ölj meg sem magad, sem mást... 200-250.000 forintot nyugodtan belelapátolsz, és lesz 125-130 LE-s autód... Szerinted az mennyit fog enni? Hidd el, nem kevesebbet, plusz kuplung, féltengely fogyóeszköz lesz. Szerinted az mennyibe kerül? Ráadásul nem drágább egy nagyobb motorral szerelt, plusz még kapsz mellé automatikusan egy csomó gyári extrát. Pl. ez...

Ha picit is tudsz józanul gondolkodni, veszel egy gyárilag erősebbet, ahol az egész autó a nagyobb teljesítményről szól. Igaz ez nem olyan izgalmas, de nem is fog annyi fejfájást okozni. Ha pedig elszáll az agyad, ezt még mindig reszelgetheted.

Persze, a te dolgod, te pénzed... :icon4:

Teljesen igaza van Alex75-nek.Mire ezeket a cuccokat berakod belekerül egy halom pénzbe és lesz egy 1.6-os géped ami legjobb esetben is annyi lóerős lesz mint egy 2 literes csak többet fog enni. :D

Link to comment
Megosztás:

Igazatok van, értem mit mondtok, csak 1.8as, 2 ezres astrákból csak 97 előttiek vannak, nagyrészük lelakva. Az 1.6osok még nincsenek annyira lelakva, fiatalabbak is, és nagyrészük kereskedőnél van. Nekem pedig kereskeődtől kell vennem, mert a mostani kocsimat be kell számíttatnom. Néztem azt a kék astrát amit linkeltél, igazából az tetszik is, csak sok km van benne, meg 97-es. :D

Link to comment
Megosztás:

csak meg kell találni az arany közép utat

az előző kocsimmal én is ilyesmit akartam, de aztán többe került volna az egész, mint amit a kocsi ér

Igazatok van, értem mit mondtok, csak 1.8as, 2 ezres astrákból csak 97 előttiek vannak, nagyrészük lelakva. Az 1.6osok még nincsenek annyira lelakva, fiatalabbak is, és nagyrészük kereskedőnél van. Nekem pedig kereskeődtől kell vennem, mert a mostani kocsimat be kell számíttatnom. Néztem azt a kék astrát amit linkeltél, igazából az tetszik is, csak sok km van benne, meg 97-es. :D
Link to comment
Megosztás:

Igazatok van, értem mit mondtok, csak 1.8as, 2 ezres astrákból csak 97 előttiek vannak, nagyrészük lelakva. Az 1.6osok még nincsenek annyira lelakva, fiatalabbak is, és nagyrészük kereskedőnél van. Nekem pedig kereskeődtől kell vennem, mert a mostani kocsimat be kell számíttatnom. Néztem azt a kék astrát amit linkeltél, igazából az tetszik is, csak sok km van benne, meg 97-es. :D

Az évjárat szinte mindegy,az állapot a lényeg.Az meg hogy hány km-rel van hirdetve,szinte semmit nem jelent,pláne ha kereskedőtől veszel autót.Az 1.6os motorból sose fogsz jó teljesítményt kihozni,csak felesleges pénzkidobás ha belevágsz. Hallgass a többiekre,és inkább 2.0 motoros astrát vegyél,hidd el nem fogod megbánni :icon4: ,és még pénz is spórolsz :icon4: .Nekem az astra 6.8-7.5L között fogyaszt,szerintem ez nem rossz egy GSi-től,ennyit eszik az 1.6os is ;)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként meg a 98 utáni f Astrák vagy magyar piacra szánt T. gazdaságos fapad, leginkább 8 szelepes, vagy importált. Az importáltaknál pedig alap volt az óra manipulálás. Bár, ez az itthoniakra is igaz. Apám G Astrájában több, mint 240k km van, első tulaj. Nem biztos, h a bemondott km-nek kellene hinned...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Volt egy kis időm délután, és beraktuk a c18xe vez.tengelyeket... :D Indítás után kicsit rám hozta a frászt, sárga, veztengely-jeladó. Tapasztalat: c18xe kipufogó oldali kerék nem megfelelően vezérli a jeladót, kipu oldali kerék le, be az eredeti, indítás, minden rendben... :icon4: Alapjárati fogyasztás picit emelkedett, kb. 10%-ot, a többi majd kiderül. 1500-2000-ig mintha kicsit gyengébb lenne, 3000-3500 környékén kb olyan mint eddig, viszont 4500 környékén érezhetően jobban megindul. Végsebességre nem próbáltam, de nem is valószínű, h erre mostanában sor fog kerülni... ;) Lényeg: tetszik... :icon4: Köszi Demó! ;)

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis időm délután, és beraktuk a c18xe vez.tengelyeket... :D Indítás után kicsit rám hozta a frászt, sárga, veztengely-jeladó. Tapasztalat: c18xe kipufogó oldali kerék nem megfelelően vezérli a jeladót, kipu oldali kerék le, be az eredeti, indítás, minden rendben... :icon4: Alapjárati fogyasztás picit emelkedett, kb. 10%-ot, a többi majd kiderül. 1500-2000-ig mintha kicsit gyengébb lenne, 3000-3500 környékén kb olyan mint eddig, viszont 4500 környékén érezhetően jobban megindul. Végsebességre nem próbáltam, de nem is valószínű, h erre mostanában sor fog kerülni... ;) Lényeg: tetszik... :icon4: Köszi Demó! ;)

Miben különbözik a c18xe vez. tengely a gyári x20xev tengőhöz képest? ;)

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis időm délután, és beraktuk a c18xe vez.tengelyeket... :D Indítás után kicsit rám hozta a frászt, sárga, veztengely-jeladó. Tapasztalat: c18xe kipufogó oldali kerék nem megfelelően vezérli a jeladót, kipu oldali kerék le, be az eredeti, indítás, minden rendben... :icon4: Alapjárati fogyasztás picit emelkedett, kb. 10%-ot, a többi majd kiderül. 1500-2000-ig mintha kicsit gyengébb lenne, 3000-3500 környékén kb olyan mint eddig, viszont 4500 környékén érezhetően jobban megindul. Végsebességre nem próbáltam, de nem is valószínű, h erre mostanában sor fog kerülni... ;) Lényeg: tetszik... :icon4: Köszi Demó! ;)

Meg is volt az első 200km-es teszt, a fedkomp szerint a fogyasztás nem változott meg, ha ésszel használom, folyamatos országúti tempóban, 90-100-zal az utazás végén 5,9L/100km. Taposva viszont nagyobb értékeket mutat a pill.fogy.mérő. Következő fázis, x20xer szoftver...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.