Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Úgy hittem, hogy a 180-190LE valahogy ennek a Z18XE 1.8-as motorkonstrukciónak a vége.

Aztán most véletlenül találtam egy tuningcéget és egy tengelyt:

http://www.jreracingproducts.com/webshop/select-by-car/vauxhall/corsa-1400-1600-16v/top-end/valve-train-components/jre-race-rally-corsa-b-inlet-exhaust-cams/

Az angol tudásom elég gyatra, de ha jól olvasom ezt az 1.4-1.6-os 16 szelepes szívó motorkhoz ajánlják 220LE fölé ???

Betegek :D . Én meg a 180-185LE/190Nm-nek is örülnék... Akkor most ezt olvasva megcélzom (megcélozhatom?) a 220 pacit :goofy: :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Úgy hittem, hogy a 180-190LE valahogy ennek a Z18XE 1.8-as motorkonstrukciónak a vége.

Aztán most véletlenül találtam egy tuningcéget és egy tengelyt:

http://www.jreracing...t-exhaust-cams/

Az angol tudásom elég gyatra, de ha jól olvasom ezt az 1.4-1.6-os 16 szelepes szívó motorkhoz ajánlják 220LE fölé ???

Betegek :D . Én meg a 180-185LE/190Nm-nek is örülnék... Akkor most ezt olvasva megcélzom (megcélozhatom?) a 220 pacit :goofy: :icon11:

Egy 16V motornak nem 100-110le/liter a vége.

http://www.sbdev.co....f the range.htm

Link to comment
Megosztás:

Egy 16V motornak nem 100-110le/liter a vége.

http://www.sbdev.co....f the range.htm

Ez nagyon kemény... :blink:

A jelenlegi tengelyeimmel mi a max, amit ki lehet hozni a motorból? (258/110/10,2mm) A 4leömlőt tervezem még rá (c20xe némiképp átalakítva), egy 50-es átmenő rendszer gyári katival(kiszedhető) ill. van egy hengerfejem, amivel még lehetne variálni. A szívósort nem szeretném kicserélni, mivel Dual portos, így már alul is elég nyomatékos. Vagy így már a hengerfejet sem érdemes bővíteni?

Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon kemény... :blink:

A jelenlegi tengelyeimmel mi a max, amit ki lehet hozni a motorból? (258/110/10,2mm) A 4leömlőt tervezem még rá (c20xe némiképp átalakítva), egy 50-es átmenő rendszer gyári katival(kiszedhető) ill. van egy hengerfejem, amivel még lehetne variálni. A szívósort nem szeretném kicserélni, mivel Dual portos, így már alul is elég nyomatékos. Vagy így már a hengerfejet sem érdemes bővíteni?

Én azt a fajta szívósort egyszer széttszedném, csak úgy kíváncsiságból, hogy mit lehet vele belül kezdeni.. :)

Link to comment
Megosztás:

Én azt a fajta szívósort egyszer széttszedném, csak úgy kíváncsiságból, hogy mit lehet vele belül kezdeni.. :)

Én ezen már túl vagyok, vettem egyet, és szétszedtem, képeket is csináltam róla, ha érdekel...

Elég egyszerű rendszer, van benne egy sor pillangó, amit egy vezérelt vákuumszelep nyit 4000-4500(?) környékén, így ezeken keresztül rüvidebb úton tud szívni a motor, valamint a plénum mérete is növekszik valamennyit. A pillangók méretét nem lehet egykönnyen növelni, így a szívócső portolásnak sincs igazán értelme, szerintem.

Továbbra is elégedett vagy az autóval? :)

Link to comment
Megosztás:

1. Szeleprugókat tudsz venni szerintem Schrick-től, Piper-től, körül kell nézni.

2. Lehet, hogy megérné vásárolni egy másik bontott hengerfejet, ahogy néztem 15e körül már lehet kapni, és akkor nem kellene addig az autót nélkülözni. Lenne idő szépen megcsinálni a fejet, végig méregetni, tervezgetni mindent - az az egésznek a lelke, elkapkodni nem célszerű.

3. Talán még a programozásban is tudnék majd segíteni, de ez még nem 100%...

1. Szeleprugókból ezt néztem: http://www.dbilas-sh...lock::7186.html

Ha jól értelmezem:

van benne 16db rugó, 16db szeleptányér?

Ja és a leglényegesebb: Mit jelent az "Installed high: 38" ? Mert ezt nem tudtam kihámozni.

Mivel valahogy úgy értelmeztem a tanácsaitokból, hogy a szelep az egyik legszűkebb keresztmetszet (+1-2 honlap is ezt írta) néztem "tuning" szelepeket. Sehol nem láttam astra 1.8-hoz. Akkor azt külön gyártatni kellene?

2. Elvileg holnap rendelem a hengerfejet. És nagyon örülnék, ha tudnál segíteni zoloj :D ;)

3. + talán a programozásban is.

Tengely cserén egyenlőre nem gondolkodom, ha a szelep csere+rugó+portolás megoldja a problémákat.

Link to comment
Megosztás:

1. Szeleprugókból ezt néztem: http://www.dbilas-sh...lock::7186.html

Ha jól értelmezem:

van benne 16db rugó, 16db szeleptányér?

Ja és a leglényegesebb: Mit jelent az "Installed high: 38" ? Mert ezt nem tudtam kihámozni.

Mivel valahogy úgy értelmeztem a tanácsaitokból, hogy a szelep az egyik legszűkebb keresztmetszet (+1-2 honlap is ezt írta) néztem "tuning" szelepeket. Sehol nem láttam astra 1.8-hoz. Akkor azt külön gyártatni kellene?

2. Elvileg holnap rendelem a hengerfejet. És nagyon örülnék, ha tudnál segíteni zoloj :D ;)

3. + talán a programozásban is.

Tengely cserén egyenlőre nem gondolkodom, ha a szelep csere+rugó+portolás megoldja a problémákat.

Az valójában Installed height akar lenni, azaz beépítési magasság. Ez a szeleprugó előfeszítése miatt fontos, belebegés és működés miatt.

Ok segítek, láttam, hogy írtad is, megbeszéljük a részleteket.

Pont erre gondoltam, hogy mindenekelőtt meg kellene nézni, hogy mit fog tudni ez a tengely portolás után, mert lehet, hogy egy jóó darabig elegendő lesz. :)

Meg szerintem a programot kellene jól megírni rá, mert azért ezt csak úgy kapta az autód, hogy a programozó és a kocsi nem is találkoztak. (ha jól emlékszem)

Ahogy Tomtech is mondta, másik típus szelepeit felhasználni lehet. Asszem Havassynál vannak nyers szelepek is, kívánt méretre. De azért ez elég drága mulatság, sokszor a szelepfészket is kell cserélni...

SBDEV szerint 1.6oson a széria 31mm-es szelep 230lóig működik. (persze nagyobbal mindig könnyebb). De pl a 190lovas 1.6oson nem is módosítanak a szelepen.

http://www.sbdev.co.... Heads_Mods.htm

De pl a 190lovas 1.6oson nem is módosítanak a szelepen.

http://www.sbdev.co....1st upgrade.htm

The standard cylinder head is very efficient and will flow up to 180bhp on 1600 and 150bhp on a 1400 before headwork is required. Beyond the point SB Developments can supply a flowed item with heavily modified exhaust ports (they weld them up then re-machine them to alter the shape), new valves and guides to gain up to 20bhp.

Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon kemény... :blink:

A jelenlegi tengelyeimmel mi a max, amit ki lehet hozni a motorból? (258/110/10,2mm) A 4leömlőt tervezem még rá (c20xe némiképp átalakítva), egy 50-es átmenő rendszer gyári katival(kiszedhető) ill. van egy hengerfejem, amivel még lehetne variálni. A szívósort nem szeretném kicserélni, mivel Dual portos, így már alul is elég nyomatékos. Vagy így már a hengerfejet sem érdemes bővíteni?

Átalakított hengerfejjel, nyitott légszűrővel, XE leömlővel szerintem elérhető lehet a 170lóerő (de csak tippelek). De asszem rámegy az 1.8as szívósora is, ami nem dual track-es, azzal valószínűleg több is, ha alakítva van. (megint csak tipp) Ja és persze nagyon jó programmal.

Nem feltétlen bővítésről van szó, van amikor a keresztmetszetek elegendőek, vagy még nagyok is, egyszerűen csak az ívek/szögek nem megfelelőek. Esetleg a szelep alakja nem az igazi...

Link to comment
Megosztás:

Nah, végre van időm az autómmal foglalkozni, holnap elkezdem a gyűjtődobozt. Légszűrőt már megvettem Lybra ahogy Zoloj javasolta. Remélem a hétvégén kész lesz a doboz, a helyére kerül és kiderül hogy működni fog-e a MAP szenzor most már rendesen, vagy kelleni fog az elektronika. Egyébként már azon is csak az utolsó simítások vannak és készen lesz, ha kell.

Aztán zoloj majd hívlak ha kész minden, hogy rendesen felprogizzuk a kocsit :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Knock szenzoros DIS előgyújtástáblán van értelme igazítani?

100-assal az alap 10fok,fordulaton felhúzza 40ig.

TSZ vákuumos merci gyújtással játszottam kicsit,szintén 100-as benzinhez adtam a kézikönyve szerint max. 13fok alapot,erre 27fokot húz 4000környékén a vákuum.Jó volt,harapott,nem csörgött.

Aztán gondoltam hátha többet bír a prémium anyag,16fok alap,43fok max-nál már azt is rá lehetett venni a csörgésre. Ebből gondolom,hogy az Opel gyári DIS tábláján nem sok tartalék lehet...

Link to comment
Megosztás:

Felraktam a motorra, beindítom, jár, befogom a szívónyílást... és még mindig. Adok egy kis gázt, simán megy... Ezt hogy derítem ki hogy hol szív falsot? Az a furcsa hogy még egyenetlenül sem jár, amikor lefogom a szívónyílást. Mind a négy henger, egyforma fals levegőt honnan a francból kaphat... :omg: :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Felraktam a motorra, beindítom, jár, befogom a szívónyílást... és még mindig. Adok egy kis gázt, simán megy... Ezt hogy derítem ki hogy hol szív falsot? Az a furcsa hogy még egyenetlenül sem jár, amikor lefogom a szívónyílást. Mind a négy henger, egyforma fals levegőt honnan a francból kaphat... :omg: :unsure:

pl megfújkálod féktisztítóval a szívoldalon minden csatlakozási/kötési pontot ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.