Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Tegnap este nézelödtem a neten és találtam egy írást ahol ezt írják:

"A szívójáratok átmérőjének és hosszának kiszámításához a következő egyenletek képzik a kiindulást. Egy Helmholtz rezonátor rendszer esetén – David Vizard amerikai tervező zseni meglátása szerint – az ideális szívócső hossz (a szívószelep, és a töltőkamra közti szakasz) 17,8 cm 10.000 f/min esetén, ezt tekinthetjük megfelelő kiindulási alapnak. Adjunk ehhez a hosszhosz 4,3 cm-t minden egyes 1000 f/min fordulatszám esés esetén. Normális esetben a méretezést a csúcsnyomaték eléréséhez végezzük, a fenti képlet alapján kiszámítható hogy egy motort, ha 4000 f/min fordulatra állítunk be, ott az ideális csúcsnyomaték eléréséhez 43,6 cm-es hossz szükséges. Nézzünk csak meg egy utcai nagy nyomatékú motort, ott bizony igencsak hosszú szívócsatornákat találunk."

Azaz nem mindegy, hogy milyen hosszú a szívósor.

Ezek szerint egy 6000-6200-as csúcsnyomatékhoz (az én motoromhoz ideális ez lenne) kb. 35cm-es szívósor hosszúság lenne az ideális. Hmm. Akkor a Lexmaul szívósor választásom közel lett az optimálishoz.

Azon gondolkodom, hogy a fojtószelepházat kicserélném egy nagyobbra. Házon belül van olyan típus, amelyik nagyobb az XE-nél és rá is lehet tenni (faragni)?

És még egyszer a polírozásról,portolásról. Tudom pár embernél kiverem majd a biztositékot, de akkor is kikívánkozik.

Szóval ezt írják:

A gyári szívósorokon is bőven van lehetőség fejlesztésekre. A legismertebb, és egyik legegyszerűbb variáció a polírozás. Ezt arra használhatjuk, hogy csökkentsük a szívórendszer ellenállását, csökkentsük a zavaró örvényeket. A polírozással egy időben – csak amennyiben a korábbi átalakításaink miatt szükséges (és kiszámoltuk hogy az!) – meg is növelhetjük a szívósor átmérőjét.

("Amennyiben foglalkoztatok hidro - aerodinamikával, akkor tudnotok kell, hogy a folyadékok (jelen esetben a benzin - gáz keverék folyadékként viselkedik) mikro szinten nem úgy folynak, ahogy azt a hétköznapi ember gondolja. Egy tetszőleges csőben, a folyadék nem a teljes keresztmetszeten és nem azonos sebességgel halad. A falaknál a folyadék áll, míg a cső közepén folyik a legnagyobb sebességgel. Tehát amikor polírozod a szívósort, nem teszel semmit, hiszen a szívósor falán a folyadék (a gáz) egyáltalán nem mozog. A nem mozgó gáznak meg igazából teljesen mindegy, hogy egy csillogó polírozott, vagy egy rücskös felületen áll.

De ez még csak annyit jelent, hogy sok munkával nem csináltunk semmit. De a valóság rosszabb. Polírozás esetén sok munkával rontunk a helyzeten. Ennek megértéséhez megint csak a fent hivatkozott fizikai témaköröket kell elő venni. De egyébként egy golflabda is megteszi.

Jelesül arról van szó, hogy egy folyadék mikor tud a leggyorsabban és a legkisebb erő befektetésével áramlani (más képpen, adott kereszmetszeten azonos nyomás mellett mikor folyik át a legtöbb folyadék). Akkor, ha a folyadék nem turbulensen áramlik. Ilyenkor a folyadék minden kicsi részecskéje egyenletesen halad egy irányba. A valóság persze nem ilyen kegyes hozzánk, a folyadékok szinte mindig turbulensen áramlanak. A turbulenciával pedig az a baj, hogy elsődleges forrása annak az erőszükségletnek ami a folyadékok mozgatásához kell egy csőben. Másképp fogalmazva: a turbulencia nem barátunk, amennyire lehet csökkentetni kell.

Azt gondolnánk, hogy a polírozás segít a turbulencia csökkentésében, de nem. Sőt, a sima felület növeli a turbulencia kialakulásának esélyét, valamint megnöveli a turbulencia leválásának esélyét is. Lásd golflabda, ami azért tud olyan messzire repülni, mert a felülete tele van aprócska gödröcskékkel, amik csökkentik a turbulencia kialakulásának és leválásának gyakoriságát, ezzel csökkentve a légellenállását.

Mellékes effektusként, a szívócsatornában az egyenetlen felületen (az egyenetlen felszín érthető okokból nagyobb felületű mint a sima) a nem tökéletesen elporlasztott benzin jobban és gyorsabban el tud párologni, ezzel javítva a keverék minőségét." - Kulcsár Zsolt olvasónk kiigazítása)

A következő lehetőség a portolás. Itt gyakorlatilag a csatlakozó elemek (kamra-szívócső, szívócső-hengerfej) csatlakozási pontjainak áramlástanilag kedvezőbb kialakításúvá tételéről beszélünk. A szívókamra-szívócső kapcsolat javítása esetében láttam már olyan megoldást is amikor a két egységet szétválasztják, és a művelet elvégzése után újra összehegesztik az elemeket. Ez fölöslegesen nagy munka a nyerhető teljesítménytöbblet fényében, ráadásul ha kézzel végzik, legtöbbször inkább csak ront a helyzeten. Bontható kapcsolatok esetén természetesen érdemes elvégezni a munkát – kellő körültekintéssel. Tehát ha a szívósor belsejéhez nyúlnánk érdemesebb egy komplett új elemet gyártani.

Link to comment
Megosztás:

Én is olvastam ezt az írást. Ekkor mondtam le a polírozásról-portolásról. Utána meg láttam a www.corsa-c.co.uk meg a http://www.migweb.co.uk oldalakon, hogy portolnak-felcsiszolnak. Az eds-motorsportnál és a dbilasnál (-meg még vagy 5 opel versenyautókra szakosodott Angol és Német cégnél) olvastam még így megdolgozott hengerfejekről. Szóval biztos van értelme. A lényeg, hogy viszem méretni majd az autót. Akkor kiderül, hogy volt-e értelme ennek a beavatkozásnak.

Link to comment
Megosztás:

Azaz nem mindegy, hogy milyen hosszú a szívósor.

Ezek szerint egy 6000-6200-as csúcsnyomatékhoz (az én motoromhoz ideális ez lenne) kb. 35cm-es szívósor hosszúság lenne az ideális. Hmm. Akkor a Lexmaul szívósor választásom közel lett az optimálishoz.

Ha a szívósort átméretezed, a leömlőt is érdemes újra gondolnod. Az alapelv ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

A leőmlő egyedi készítésű lesz a 60-as kipufogó redszerhez igazítva. Mivel csak a héten lesz összerakva a motor, már idén nem foglalkozok vele. Majd tavasszal lesz megcsináltatva a leömlő meg a programozás. Addig keresek nagyobb fojtószelep házat, meg a gyújtásrendszerhez is hozzányúlok, módosítok a szívóházon, felpolírozom a toronymerevítőt, a leömlőkhöz nagyobb hővédőpajzsot a klímacsövek miatt stb.. Van mit csinálni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este nézelödtem a neten és találtam egy írást ahol ezt írják:

Azaz nem mindegy, hogy milyen hosszú a szívósor.

Ezek szerint egy 6000-6200-as csúcsnyomatékhoz (az én motoromhoz ideális ez lenne) kb. 35cm-es szívósor hosszúság lenne az ideális. Hmm. Akkor a Lexmaul szívósor választásom közel lett az optimálishoz.

Azon gondolkodom, hogy a fojtószelepházat kicserélném egy nagyobbra. Házon belül van olyan típus, amelyik nagyobb az XE-nél és rá is lehet tenni (faragni)?

Szervusz

Ezek a dolgok már itt is levoltak írva, néhány oldallal hátrébb.

A szívóhossz szeleptányértól tölcsérig értendő, nálam ez 360mm kereken. Szerintem a lexmaul jóval hosszabb. Vannak Lexmaulnál sokkal jobb szívósorok, illetve lehet csinálni sokkal jobbat, ugyanis azt gyári motorhoz méretezték. Nincs normális bővülése, túl hosszú és direkt jó kicsi a kamra is. Azért építettem sajátot, mert láttam, hogy az kevés lesz.

A gyári pillangót szokták nagyobbra fúrni, gyakorlatilag semmi értelme. Gyárilag a pillangószelep 63.5mm-es, bőven kiszolgál 260-280lóerőt. Erről szintén volt szó.

Semmiféle biztosítékot nem tudsz kiverni, szerintem. Nem baj, ha kikívánkozik. Ez egy jó kis ákom-bákom amit a portolásról bemásoltál, komoly szívómotor építéshez semmi köze nincs.

Gázok nem azonos sebességgel áramlanak - tapadás törvénye, ide kapcsolódik a csúsztatófeszültség ami a folyadékban ébred ilyenkor. A mozgás irányára merőlegesen változik a sebesség, lineárisan, elméletben.

A turbulencia nem elsősorban a felületi érdesség miatt olyan nagy.

Polírozásról rajtad kívül más nem beszélt, Tomoty is érdesítette a felületet a tanácsoknak megfelelően.

A következő lehetőség a portolás. Itt gyakorlatilag a csatlakozó elemek (kamra-szívócső, szívócső-hengerfej) csatlakozási pontjainak áramlástanilag kedvezőbb kialakításúvá tételéről beszélünk.

Ez maximum neked jelenti a portolást, meg a cikk szerzőjének! Ez az ami szép, de nem ér semmit.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Zoloj, egy kérdésem lenne kipuffal kapcsolatban...

Szerinted az Y-tól a dobig tartó rész hosszának mekkora jelentősége van? A leömlő méretezésénél elég konkrétan meg van határozva, ez viszont szükségessé teszi a középdob előrébb helyezését, nem igaz? A tiéden lett ezzel kapcsolatban variáltatok, megváltoztattátok esetleg a dob helyzetét? Vagy csak az első két szakaszt méreteztétek, a harmadik pedig csak meg lett nyújtva a dobig?

Link to comment
Megosztás:

Zoloj, egy kérdésem lenne kipuffal kapcsolatban...

Szerinted az Y-tól a dobig tartó rész hosszának mekkora jelentősége van? A leömlő méretezésénél elég konkrétan meg van határozva, ez viszont szükségessé teszi a középdob előrébb helyezését, nem igaz? A tiéden lett ezzel kapcsolatban variáltatok, megváltoztattátok esetleg a dob helyzetét? Vagy csak az első két szakaszt méreteztétek, a harmadik pedig csak meg lett nyújtva a dobig?

Gondolom a leömlő 2 csövének találkozásától, tehát a 3. y-tól a dobig tartó távot kérdezed. Nekem nem igazán lett variálva, nem sok tapasztalatom van ezzel kapcsolatban. Talán annyi volt egyszer módosítva, hogy valamilyen oknál fogva a katalizátor hátrébb került és úgy erősebb volt magas fordulaton. Illetve egészen pontosan a gyári leömlő kilépőjétől a katalizátorig tartó cső szakasz lett kicserélve (mert muszáj volt) és bizony érezhetően erősebb lett. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a forró gázoknak egy picit több helye volt, kisebb volt az ellennyomás a hengert elhagyni igyekvő "frissen" elégett gázoknak. Igazából a kipufogó dobok is gyakorlatilag szükséges rosszak. Sok rendes versenyautón csak hátsó dob van (vagy az sem), ott jó nagy a távolság.

Link to comment
Megosztás:

:D :evilgrin:

szivosor_injektor01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

szivosor_injektor02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

portolt hengerfej + Dbilas sportvezérműtengely + Dbilas szívósor + C20XE injektor.

A C20XE (hosszúkás nyakú) injektor "begyilkolása" nagyon nehézre sikerült, mivel teljesen más kialakítású a Z18XE injektor (tömzsi, nyak nélküli kialakítás).

Link to comment
Megosztás:

portolt hengerfej + Dbilas sportvezérműtengely + Dbilas szívósor + C20XE injektor.

A C20XE (hosszúkás nyakú) injektor "begyilkolása" nagyon nehézre sikerült, mivel teljesen más kialakítású a Z18XE injektor (tömzsi, nyak nélküli kialakítás).

Széép. Mennyivel jobb ez a szívósor, mint akármilyen Lexmaul...

Lehet a kék injektorokkal jobban jártál volna, szóráskép és méretek miatt is.

Mikor kerül fel? Programozás lesz?

Link to comment
Megosztás:

portolt hengerfej + Dbilas sportvezérműtengely + Dbilas szívósor + C20XE injektor.

A C20XE (hosszúkás nyakú) injektor "begyilkolása" nagyon nehézre sikerült, mivel teljesen más kialakítású a Z18XE injektor (tömzsi, nyak nélküli kialakítás).

Nekem is tetszik a motor.

Kár, hogy Dbilas nem csinált a C20XE-hez szívósort, csak a Lexmaul...

Illetve hengerenkénti pillangóval igen, de azt majd fél millióért adja.

A hf-be végül milyen csavarok mennek?

Link to comment
Megosztás:

A lényeg, hogy itt tart a project:

_j_HF_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kapott egy Vauxhall motorborítást :D

Csináltam egy Móricka rajzot a portolásról:

Portol_s_rajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sokkal nagyobbak voltak a szoknyák, és a "törések" a régi nem megdolgozott hengerfejen.

Ezt lágyítottam be a képen látható módon.

Még nem akarom küldeni az autót olyan 2-3000Km-ig, mivel az összes szimering, és a hidrotőkék is cserélve lettek ;) :D

DE majd utána jöhet a teszt!!!

Link to comment
Megosztás:

Akkor jönnek a tapasztalatok a portolt és kompresszió növelt hengerfej beépítése, majd 1 nap alatti 600km levezetése után:

1600-2800 fordulatszám között kicsit "butább" az autó, mintha kb 3%-ot vesztettem volna.

3000-5000 között olyan mint régen. Talán egy kicsit nyomatékosabb.

5000-7600-as tartományban meg érzésre kaptam 5-6%-ot. 7600-as tiltást 1* mertem megpróbálni 0.5 másodpercre, és megint azt éreztem mint chip előtt, hogy maradt az autóban még erő. Dinamikusan berángatott tiltásnál, szerintem tudna feljebb is menni 200-300fordulat/percet nagyobb nyomaték- és teljesítményesés nélkül.

Összefoglalva kaptam egy kis nyomatékot, és a fogyasztásom az eddigi (pont ezen az úton már vagy 20*lemérve) 7.8-8 literről a hétvégén 7.3-ra esett vissza (20%város -20% M0 -60% pálya). Nem mérvadó, csak meglepett.

Link to comment
Megosztás:

Szervusz

Ezek a dolgok már itt is levoltak írva, néhány oldallal hátrébb.

A szívóhossz szeleptányértól tölcsérig értendő, nálam ez 360mm kereken. Szerintem a lexmaul jóval hosszabb. Vannak Lexmaulnál sokkal jobb szívósorok, illetve lehet csinálni sokkal jobbat, ugyanis azt gyári motorhoz méretezték. Nincs normális bővülése, túl hosszú és direkt jó kicsi a kamra is. Azért építettem sajátot, mert láttam, hogy az kevés lesz.

Van ahol, meg pont azt írják a Lexmaulról, hogy a magasabb fordulaton jön ki a hatása. Az XE-hez nem nagyon gyárt más szívósort. Szombaton hoztam el a gépet, s bár még van egy-két módosítás, de még így is nagyon jól húzott magasabb fordulaton. Szóval a tapasztalat az, hogy a szóbeszéddel ellentétben jó a hatásfoka magas fordulaton.

Amikor átvettem a gépet volt ott egy ember (komolyabb tuningos) akitől kérdeztem az egyedi szívósor építésének lehetőségéről. Azt mondta felesleges, mert szinte biztos, hogy nem tudnánk elsőre ideálisat építeni. A kísérletezés meg sokkal többe kerülne, mire optimális lenne.

Elmesélt egy példát, ami pont ellent mondott a minél nagyobb szívósor bővítés ellen.

És adott egy tippet is mivel lehetne még javítani a motoromon.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Van ahol, meg pont azt írják a Lexmaulról, hogy a magasabb fordulaton jön ki a hatása. Az XE-hez nem nagyon gyárt más szívósort. Szombaton hoztam el a gépet, s bár még van egy-két módosítás, de még így is nagyon jól húzott magasabb fordulaton. Szóval a tapasztalat az, hogy a szóbeszéddel ellentétben jó a hatásfoka magas fordulaton.

Amikor átvettem a gépet volt ott egy ember (komolyabb tuningos) akitől kérdeztem az egyedi szívósor építésének lehetőségéről. Azt mondta felesleges, mert szinte biztos, hogy nem tudnánk elsőre ideálisat építeni. A kísérletezés meg sokkal többe kerülne, mire optimális lenne.

Elmesélt egy példát, ami pont ellent mondott a minél nagyobb szívósor bővítés ellen.

És adott egy tippet is mivel lehetne még javítani a motoromon.

Üdv

Valóban magasabb fordulaton jön ki a hatása, hiszen rövidebbek a csövei. Soha nem is mondtam, hogy a gyári jobb mint egy Lexmaul. Azt mondtam, hogy sokkal jobbat lehet csinálni.

Van akinek sikerült már komolyabbat építenie elsőre a gyárinál. Nem mellesleg mért flowbench-en Lexmaul sort is. Az általa építettet és a Lexmault összehasonlítva, bizony az utóbbi erősen lemaradt, kiderült, hogy egy komolyabb motort erősen visszafogna. Ezért is írtam, hogy gyári motorhoz tervezték. Ideálisat biztosan nem lehet építeni elsőre sem, másodikra sem. Jobbat viszont lehet építeni elsőre is. Az épített szívósorom sokkal kevesebbe került mint egy Lexmaul, az is volt az alapfelvetés, olcsón jobbat. Nem hiszek én sem a minél nagyobb bővítésekben, mindig optimális, nem túl nagy keresztmetszetekről írtam, a hozzászólásaimban. Szerintem.

A jó tippek mindig jól jönnek :)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Akkor jönnek a tapasztalatok a portolt és kompresszió növelt hengerfej beépítése, majd 1 nap alatti 600km levezetése után:

1600-2800 fordulatszám között kicsit "butább" az autó, mintha kb 3%-ot vesztettem volna.

3000-5000 között olyan mint régen. Talán egy kicsit nyomatékosabb.

5000-7600-as tartományban meg érzésre kaptam 5-6%-ot. 7600-as tiltást 1* mertem megpróbálni 0.5 másodpercre, és megint azt éreztem mint chip előtt, hogy maradt az autóban még erő. Dinamikusan berángatott tiltásnál, szerintem tudna feljebb is menni 200-300fordulat/percet nagyobb nyomaték- és teljesítményesés nélkül.

Összefoglalva kaptam egy kis nyomatékot, és a fogyasztásom az eddigi (pont ezen az úton már vagy 20*lemérve) 7.8-8 literről a hétvégén 7.3-ra esett vissza (20%város -20% M0 -60% pálya). Nem mérvadó, csak meglepett.

Nekem nem tűnik rossznak így elsőre. Tetszik neked? Megérte? Azt a tiltást én már nem merném feljebb emelni, de lehet, hogy csaj vagyok hozzá :icon1: . A fogyasztás nekem meggyőző, annyit jelent, hogy jó könnyen szív a motor. Ez alapján szerintem komoly tartalék kellene legyen benne.

Köszi, hogy megosztod a tapasztalatokat!

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem tűnik rossznak így elsőre. Tetszik neked? Megérte? Azt a tiltást én már nem merném feljebb emelni, de lehet, hogy csaj vagyok hozzá :icon1: . A fogyasztás nekem meggyőző, annyit jelent, hogy jó könnyen szív a motor. Ez alapján szerintem komoly tartalék kellene legyen benne.

Köszi, hogy megosztod a tapasztalatokat!

Szerintem rájöttem a hiba okára.

Alapjáraton kicsit "fullad" a motor, 3000-ig is még túl sok benzint kap a rendszer. Valószínűleg ezért van ez a minimális teljesítmény veszteség. Fölötte már jól dolgozik a C20XE injektor (azért ne felejtsük el, hogy 20% plusz kapacitás van benne a gyári Z18Xe-hez képest). Már csak ezt kellene valahogy megoldanom.

Link to comment
Megosztás:

Valóban magasabb fordulaton jön ki a hatása, hiszen rövidebbek a csövei. Soha nem is mondtam, hogy a gyári jobb mint egy Lexmaul. Azt mondtam, hogy sokkal jobbat lehet csinálni.

Van akinek sikerült már komolyabbat építenie elsőre a gyárinál. Nem mellesleg mért flowbench-en Lexmaul sort is. Az általa építettet és a Lexmault összehasonlítva, bizony az utóbbi erősen lemaradt, kiderült, hogy egy komolyabb motort erősen visszafogna. Ezért is írtam, hogy gyári motorhoz tervezték. Ideálisat biztosan nem lehet építeni elsőre sem, másodikra sem. Jobbat viszont lehet építeni elsőre is. Az épített szívósorom sokkal kevesebbe került mint egy Lexmaul, az is volt az alapfelvetés, olcsón jobbat. Nem hiszek én sem a minél nagyobb bővítésekben, mindig optimális, nem túl nagy keresztmetszetekről írtam, a hozzászólásaimban. Szerintem.

A jó tippek mindig jól jönnek :)

Üdv

Mindenesetre nekem bejön a Lexmaul szívósor. Most úgy megy a motor, hogy 4e-nél már nagyon húz végig 7e-ig, azaz 4e-től már rendelkezésre áll a nyomaték 90%-a. Egyáltalán nem érzem, hogy vissza fogná a teljesítményét.

Az öreg mesélt történeteket a tuningolásról. A győri Audi TT-ket ő hangolta.

A szívórész tuningjáról is mondott egy érdekes történetet. Egy Audi S4-ből (340le) úgy hozott ki +40le-t, hogy a légtömegmérő elé tett egy szűkítő csövet. Persze itt is ment a kisérletezés mennyi szűkítés a legoptimálisabb, de érdekes, hogy így is lehet + teljesítményt kihozni.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ma megmértem a fogyasztásomat az új hengerfejjel:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1101&st=320#entry919476

M0-n nyugis tempóval eddig 6.2-6.5 környékén fogyasztott, hozzá városi és pályás kocsikázással az átlagom 8 liter környékén (vagy inkább felette) volt.

Most meg ugyanazon az úton M0 5.1 liter! Az átlagom is esett bő 1 literrel!

Nem tudom, hogy mi okozott ekkora javulást, de bekereteztetem és kiszögelem a falamra ezt az eredményt :D :icon12: !

Én csak a sikolt hf-re + az optimalizált csatornákra tudok gondolni (más nem változott).

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Melyik lehet jobb?

Német fórumokon elég sokat vitáztak erről, plusz még a ház megfurkálásában is sokan hisznek...

Elvileg gyári összeállítású motornál nem érdemes variálni a szívócsövek hosszával, átmérőjével, valószínűleg nem véletlenül van úgy méretezve, ahogy. Megbabrált motornál meg nem ilyen egyszerű a dolog, szerintem. A gázlengések, rezonanciák miatt a motor szívócsövestől, kipufogóstól egy komplex egész. Ha lerövidíted a szűrődoboz előtti szívócsövet, akkor a doboz utáni-pillangó előtti szakasszal is ugyanezt kell tenned, megfelelő arányban, mert egyébként nem fog összerezonálni a rendszer => akusztikus feltöltés (Hondásoknál az a hír járja, h pár centi változás akát 10LE-t is jelenthet...)

Viszont akkor a szívósort is át kell variálni ennek megfelelően, az ok azonos, Akkor viszont már a leömlővel, kipuff rendszerrel is érdemes foglalkozni, végül pedig jöhet a szoftver.

Egyszóval, ha eltávolítod azt a műanyag csövecskét, valszeg semmit sem fogsz észrevenni. És ez a jobbik eset. Kipróbáltam. :D Nálam c veki szívócsővel, eltávolított csövekkel (2db van a dobozban) érezhetően gyengébb volt alsó for.számnál, úgy 3000-ig, feljebb nem éreztem különbséget. Nem mellesleg a csövecske visszaperemezése a cső szájánál jelentkező turbulenciák csökkentésére szolgál, ami viszont keresztmetszet csökkentő, lásd tüte.

Link to comment
Megosztás:

Ma megmértem a fogyasztásomat az új hengerfejjel:

http://www.opelforum...320#entry919476

M0-n nyugis tempóval eddig 6.2-6.5 környékén fogyasztott, hozzá városi és pályás kocsikázással az átlagom 8 liter környékén (vagy inkább felette) volt.

Most meg ugyanazon az úton M0 5.1 liter! Az átlagom is esett bő 1 literrel!

Nem tudom, hogy mi okozott ekkora javulást, de bekereteztetem és kiszögelem a falamra ezt az eredményt :D :icon12: !

Én csak a sikolt hf-re + az optimalizált csatornákra tudok gondolni (más nem változott).

Jól hangzik, csak egy apróság jutott eszembe, ami esetleg árnyalhatja a képet.

Mintha injektort is cseréltél volna C20XE-re. Ha jól emlékszem annak ~40ccm-el nagyobb a szállítása. (Talán 200-240ccm).

Ez ~20% többlet, viszont az ECU-d nem tudja, hogy cseréltél, tehát a 200ccm-el kalkulál és bizony lambda=1-hez rövidebb nyitási idők tartoznak a nagyobb injektorokkal. Tehát azt hiszi, hogy kevesebb üzemanyagot égetsz.

Valamekkora fogyasztáscsökkenés persze benne van a pakliban...

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy Lexmaul szívósorral és 276-os tengellyel szerelt XE-t.

Ami tetszik a tengelyben, hogy a max. nyomaték 4900-6200-ig rendelkezésre áll, ami nem, hogy 6200-7000 között esik 20%-ot a nyomaték.

És itt a módosítások leírása képekkel:

http://www.mickey-ga...e---193km-228nm

Kicsit csalódott vagyok, hogy még így sem érték el a 200LE-t.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.