Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Picit érdemes lenne szerintem elgondolkozni ezen, esetleg megkukkolni az angol Migweb igencsak hasonló oldalát, hogy miként zajlik ez egy rendes, építő jellegű közösségben ;)

Így mást sem értek el, minthogy a legnagyobb titokban készülnek majd autók, ahogy ez már manapság is zajlik, és rengeteg hasznos, érdekes információtól estek/esünk el...

Az éjfél után nemsokkal érkezett komment stílusa pedig véleményem szerint köszönőviszonyban sincs az eddig megszokottal, eddig használttal..de tudom, emberek vagyunk... ki ilyen, ki olyan... :goofy:

Migweb huha. Ott is vannak érdekességek. Full stock z14xe 98.4le-vel meg 1.2 16V-k KN panel filterrel és remus hátsódobbal +tizenegynéhány LE. Ugyanmár.

A fotelből hitesítésről annyit,hogy saját magam is több mérésért fizettem már,ahhoz,hogy ne vegyek komolyan egy megszokott értékeknél fele akkora kerékveszteséget mutató mérést.

Azért az utcán gyorsulgatva is meglehetősen jól fel lehet mérni autónk telejesítményét másik autókhoz viszonyítva. Szal tomoty-nak rommá kell vernie egy gyárias c20xe gsi-t mondjuk. Megnézném.

Link to comment
Megosztás:

Pl Én is magamnak találtam ki a szívósorom, az Én rajzaim és ötleteim alapján vágták ki és hegesztették össze és Én magam saját kezűleg raktam össze. Mégsem állítom hogy nagy király lennék. Ez az egész veszekedés azzal kezdődött, hogy futott itt egy jó topic, remek társasággal és pár segítőkész ember ( zoloj és TomTech ) válaszolt azokra a kérdésekre amiket mi hozzá nemértők tettünk fel. Erre megjöttetek Ti, ki tudja honnan, senki nem látott még Titeket sehol és beleokoskodtatok abba, amit Ők leírtak. Ezzel sem lett volna baj, ha tényekkel és valós érvekkel alátámasztjátok. De Én úgy emlékszem hogy az volt a magyarázat, hogy "Mert a srác aki az Én motoromat építi, azt mondta...". Ekkor zolojék linkeltek konkrét példákat erre a nagyvilágból, de Te reddish csak nem engedtél abból, amit A srác mondott Neked. Egy idő után beleuntak ebbe és most már nem is fognak ide írni. Köszönhetően Nektek. Nem azzal van a baj, hogy pl zoloj autója nem 200LE-s, attól nem lesz több a fizetése, kevesebb az adója, naposabb a hátsó udvara, mert esetleg 200LE a kocsija, Ő hobbiból építi azt autót MAGÁNAK és nem másnak. Engem sem érdekel mások véleménye a saját autómmal kapcsolatban, olyan amilyen, Nekem így jó. Ha nincs 100LE sem, akkor is a saját ötleteim vannak benne és nem a polcról levett alkatrészek miatt olyan amilyen.

Egyébként attól ne félj, hogy az udvari bohócok innentől beleugatnak a dolgodba, sikeresen elüldöztetek mindenkit, aki ezt a topicot témához kapcsolódóan vitte és nem csak a fikázás és a kihaénnem...

Gratulálok nektek. További jó fórumozást.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként attól ne félj, hogy az udvari bohócok innentől beleugatnak a dolgodba, sikeresen elüldöztetek mindenkit, aki ezt a topicot témához kapcsolódóan vitte és nem csak a fikázás és a kihaénnem...

Gratulálok nektek. További jó fórumozást.

Most tényleg az a baj,mert kérdeztem és kételkedtem?

A kétségeim többek között Tomi c18se tuningjából is adódtak. Neki progizás után a mostani kent tengelyemmel 118le max. volt padon a c18se. Asszem pont ugyanazok a dugók is mint a tomoty-éban,tehát felcsavarjuk kompletten kábelestől a tomoty hf-ét szívó-kipuffsorral és erősödni fog 60lovat!! a 118-hoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Zsoltee: "Ez az egész veszekedés azzal kezdődött, hogy futott itt egy jó topic, remek társasággal és pár segítőkész ember ( zoloj és TomTech ) válaszolt azokra a kérdésekre amiket mi hozzá nemértők tettünk fel. Erre megjöttetek Ti, ki tudja honnan, senki nem látott még Titeket sehol és beleokoskodtatok abba, amit Ők leírtak. Ezzel sem lett volna baj, ha tényekkel és valós érvekkel alátámasztjátok. De Én úgy emlékszem hogy az volt a magyarázat, hogy "Mert a srác aki az Én motoromat építi, azt mondta...". Ekkor zolojék linkeltek konkrét példákat erre a nagyvilágból, de Te reddish csak nem engedtél abból, amit A srác mondott Neked."

Nem, ez az egész vita abból indult, hogy nem fogadtam el teljes mértékben amit ők állítottak.

Mibe is okoskodtam bele?

1.A hf polírozással? Igen mondtam, hogy lehet ront a levegőáramláson (igen amit a motorépítőm mondott), mire lehurrogtak és betettek pár képet polírozott hf-re pédákat.

Nem támasztottam alá tényekkel?

Írtam, hogy nézzétek meg a Lexmaul szívósor belsejét, az is igen érdes (és valószínűleg a dbilas is hasonló lehet), erre nem kaptam választ. Biztos ők a hülyék, nem értenek a levegőáramláshoz.

2. A tengelybeállításokra?

Azt mertem írni, hogy egy nagyobb fokú tengelynek nem szabadna alul nyomatékosabbnak lennie, mert pont felül hozza ki a teljesítménytöbbletet. Ezt is lehurrogták. A netről ilyen példát nem linkeltek be, mert ilyen nincs. Nincs olyan tengely szívómotornál, ami alul és felül is jobban húz.

"Egyébként attól ne félj, hogy az udvari bohócok innentől beleugatnak a dolgodba, sikeresen elüldöztetek mindenkit, aki ezt a topicot témához kapcsolódóan vitte és nem csak a fikázás és a kihaénnem...

Gratulálok nektek. További jó fórumozást."

Ki az a mindenki? Nem üldöztem el senkit, csak unom, hogy van egy olyan ember, akinek munkáját csak hozsannázni lehet, véleményét a legkisebb mértékben sem lehet megkérdőjelezni, pedig senki nem tévethetetlen. A különböző nézetek megvitatása visz előre, nem pedig a tenkintélyelvüség.


Link to comment
Megosztás:

Nem üldöztem el senkit, csak unom, hogy van egy olyan ember, akinek munkáját csak hozsannázni lehet, véleményét a legkisebb mértékben sem lehet megkérdőjelezni, pedig senki nem tévethetetlen. A különböző nézetek megvitatása visz előre, nem pedig a tenkintélyelvüség.

Neked is be kell(ene) látnod, h Zoloj már letett valamit az asztalra. Amennyire én tudom, a tengely, és a leömlő kivételével az ő keze munkája, nem pedig híres tuningcég terméke. (igen, a szívósor, ill. szoftver is) Ennek ellenére van egy jól működő autója, amiről videókat is láthattunk, az eredményt alátámasztandó. Mindez számomra azt jelenti, h érdemes rá odafigyelni, hiszen saját tapasztalatai alapján állít vmit, nem pedig valamilyen állítólagos motorépítő állítólagos információmorzsáit szajkózza. A tekintélyelvűséggel pedig semmi baj nincs, ameddig valódi érték, tudás van mögötte. Vita is csak közel egyenlő tudású felek között alakulhat ki, egyébként csak ostoba vitatkozás. Lásd be, az itt megforduló emberek többségének te nem vagy hiteles, bármennyire is próbálod kompenzálni.

Ja, igen, mielőtt ezzel hozakodnál elő... Saját kezüleg állítottam össze a gépem, miután összegyűjtögettem azokat az infókat, amivel már érdemes volt nekilátni, és az enyémbe semmi menő alkatrész nem lett beépítve, minden az én elképzelésem szerint lett méretezve, összeállítva, még a tengely is gyári Opel, csak az eredetinél megfelelőbb paraméterekkel. Igazi low-budget... :D Sikerélményt adott, hogy sikerült összerakni egy gyárinál jobb konfigot, még ha Zolojéhoz, v Tomotyéhoz képest jóval gyengébb.

Mellesleg honnan veszed az 1340kg-ot? Linkelhetnéd... A neten az általam talált oldalak 1204kg (Cup verzió) és 1260kg közé teszik...

Link to comment
Megosztás:

:)

kettőnyolcturbót mindenkinek :)
én pl azért nem kezdtem el faragni az a z14xep-t mert olyan mértékű munka és pénz rá költés lett volna belőle amiből simán ki jött a veki :)

de sokan szeritik a kihívást ,és ezzel nincs semmi baj

és igen ezt is elkezdtem faragni :D :D ,mert kell :)
saját tervezésűú és gyártásű kipuf rendszer

és szintés egy saját felestészű és gyártású BOV .

a programozást nem én fogom megcsinálni mert ahoz hülye vagyok :)

egymás segítésével jutunk előre ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ojajj, Uraim!

A nagy tesztoszteron-túltengésben elsiklotok a kérdéskör kiváltó oka felett. ;)

Mégpedig azon, hogy egyik lelkes fórumtársunk ( Tomoty ), időt, energiát, utánajárást és tőkét nem kímélve lépett egy olyan útra, amire itthon kevesen vállalkoznak, és ennek az eredményét lelkesen dokumentálta is magának, illetve Nektek, Nekünk, hogy ebből tanulhassunk, együtt örülhessünk Vele az elért eredmény(ek)nek, függetlenül attól, hogy 4, 40, vagy 400Le-vel sikerült javítania az autója teljesítményét.

Teljesen egyetértek.

Pont azért faragtam ezt az 1.8-as astrát, mert nem akartam nagyobbat venni, és mindenki bizonygatta, hogy nincs értelme szívóbenzint tuningolni.

Direkt fontosabb módosítások után lemérték, hogy milyen eredményt produlkált. Így ha valaki belevág a tuningba, kap egy képet a lehetőségekről.

Erre most kapom az ívet, hogy hogy merek kihozni 1796ccm-ből 178 lovat.

Pedig azt hittem, hogy sok dicsérő szót fogok kapni. Erre mi lett? Még én érzem magam f*sznak, hogy nem vittem 26000 helyre méretni. Szánalmas dolog az irigység.

DE van egy ötletem! Ha valaki nem hiszi a 177.52LE-t, akkor az elutal a számlámra egy mérésnyi összeget, én meg leméretem MÁSHOL IS. Ha pl 170LE alatt lesz az autóm, akkor visszautalom a pénzt, és lehet szívni a véremet továbbra is. Na?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Teljesen egyetértek.

Pont azért faragtam ezt az 1.8-as astrát, mert nem akartam nagyobbat venni, és mindenki bizonygatta, hogy nincs értelme szívóbenzint tuningolni.

Direkt fontosabb módosítások után lemérték, hogy milyen eredményt produlkált. Így ha valaki belevág a tuningba, kap egy képet a lehetőségekről.

Erre most kapom az ívet, hogy hogy merek kihozni 1796ccm-ből 178 lovat.

Pedig azt hittem, hogy sok dicsérő szót fogok kapni. Erre mi lett? Még én érzem magam f*sznak, hogy nem vittem 26000 helyre méretni. Szánalmas dolog az irigység.

DE van egy ötletem! Ha valaki nem hiszi a 177.52LE-t, akkor az elutal a számlámra egy mérésnyi összeget, én meg leméretem MÁSHOL IS. Ha pl 170LE alatt lesz az autóm, akkor visszautalom a pénzt, és lehet szívni a véremet továbbra is. Na?

Én benne vagyok.

Sőt ha tényleg lesz 170le,akkor engedelmeddel én méreteket vennék a kipuff és szívósorról. Mert a munkahelyemen le tudnám gyártatni sokkal olcsóbban magamnak az x14xe-re. A tengelyeket, chipet is megoldom.

Ahol Tomtech-ét mérték.Budaörs Hársfa utca vagy az Omszki melletti Bosch szerviz.

Többit PÜ-ben.

Link to comment
Megosztás:

Én benne vagyok.

Sőt ha tényleg lesz 170le,akkor engedelmeddel én méreteket vennék a kipuff és szívósorról. Mert a munkahelyemen le tudnám gyártatni sokkal olcsóbban magamnak az x14xe-re. A tengelyeket, chipet is megoldom.

Ahol Tomtech-ét mérték.Budaörs Hársfa utca vagy az Omszki melletti Bosch szerviz.

Többit PÜ-ben.

Ebben az Omszki-tó melletti Bosch szervizes mérésbe én is benne lennék, ha hiteles.

Annyi, hogy nekem leghamarabb április vége körül lesz kész a gép.

Alex75: Katalógusból olvastam ki az adatokat. Ha annyira érdekel beszkennelem.

Link to comment
Megosztás:

Nemsoká meg fogom tudni mi az igazság Tomoty autójával.

És akkor arra kivered? :D

Olyan vagy, mint a cégemnél a sok okos gépész...tanult szakmájuk a motor építés és faragás, ehhez képest követnek el akkora hibákat, hogy besírnátok a röhögéstől.

Egyszerűen nem tudják elviselni, ha egy műszerész többet tud náluk és kurvára fájna nekik bevallani: "bazmg, neked lehet, hogy ebben igazad van!" :D

Kaptam is pofámra, hogy f@szt okoskodom, elolvastam 3-4 egyetemi motor fejlesztős könyvet, oszt én vagyok adrian newey... :D Egyszerűen érdekelt és mostmár nem szólok közbe, had legyenek okosak. :D A végén úgyis röhögök rajtuk! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.