Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Na, megtörtént a totál "pesszimista mérés" (tényleg létezik ilyen, most már tudom).

Minden mérve-beállítva (hömérséklet, fordulatszám+lambda figyelés OBD-n keresztül, kipufogó gázok monitorizálása stb), kb 80kg + súly az anyósüléshez pakkolva, kajak megtépett rögzítő gurtnizva...

Nagyon sok dologban igazatok volt!

A kedves úriemberrel történő beszélgetés közben kiderült:

1. Ennyit a jelenlegi "legrosszabb esetben" biztosan tud az autó (NAGYON optimális körülmények között tudhat +1-2%-ot pl. nem havas-vizes gumik).

2. a Pvono (veszteségi) teljesítmény 64,2LE az 5. fokozatban történő mérés esetén van jelen. Ennél lényegesen kisebb 3-4. fokozatban történő mérésnél, DE nem befolyásolja a végeredményt számottevően. A Pmot-ot érdemes figyelemmel kísérni (+ az Mmorm-ot), mert ez a motorból származó tényleges teljesítmény, a többi adat számított érték és itt 1-2c° vagy 1-200ford/perc eltérés is nem hiteles adatokat tud kreálni. Előző mérésnél a 173,8LE Pmotból generálta a mérés a 177.52LE Pnorm-ot. Itt inkább reális adat a 173,8LE.

Számomra kiderült, hogy valahol 170-171LE között reális a teljesítménye az autómnak.

Módosítva : Tomoty
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gratulálok. Tényleg nem hittem volna. 10lóval alábecsültem kb.

De a korrigált értékek számítanak,így a mért értékek korrigálva lettek ISO szabvány szerint. Hidegebb és párásabb idő kedvez a teljesítménynek.

Ugyanígy mondjuk 30fok neagyisten 40fok felett kisebb lett volna a Pmot és a korrigált érték lett volna ugyanennyi természetesen.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most milyen mérőpadon érdemes mérni?

A görgősön vagy amelyiknél a kerékagyon mérik?

Azt olvastam, hogy a görgősön nagyobb a hibaszázalék.

Inkább a kérdés az,hogy hol érdemes.

Nos az egyik itt a budakalászi bosch műhely. Precízek,nem összevissza valamit mérnek. OBD csatiról veszik a fordulatot. Már korábban leírtam,hogy a fordulatszám pontos mérése mennyire fontos és mekkora hibát visz a mérésbe ha nem jó a kalibráció a paddal. Többek között.

A másik precíz hely még a most szerveződő dynoproject padja. Ezek tuti jó helyek.

Én eddig csak szegeden mérettem,direkt két korzát vittem,hogy egymáshoz tudjam viszonyítani őket. Abszolút értékekben tudtam,hogy nem érdemes ott bízni. Ellenben nagyon olcsó volt,helyben volt (10ropi a kettő),mert haverok.

Link to comment
Megosztás:

Már csak pár kérdésem van:

Ha a dizsiben kérdezi egy csaj, hogy "Hány lójerősazautód?"erre mit mondjak? 168 170 174 178 vagy "200 körül" ?

Másik: miért volt szükség tele pakkolni az autót súlyokkal? Pl.: valami iso előírás, hogy sofőrrel együtt 150kg terhelés mellett kell mérni a teljesítményt? Én kb erre gondolok. Mert ez is adhat két pad között elég nagy eltérést.

Link to comment
Megosztás:

Már csak pár kérdésem van:

Ha a dizsiben kérdezi egy csaj, hogy "Hány lójerősazautód?"erre mit mondjak? 168 170 174 178 vagy "200 körül" ?

Másik: miért volt szükség tele pakkolni az autót súlyokkal? Pl.: valami iso előírás, hogy sofőrrel együtt 150kg terhelés mellett kell mérni a teljesítményt? Én kb erre gondolok. Mert ez is adhat két pad között elég nagy eltérést.

Kérdezd meg hogy rendőr -e vagy nkh-s ha nem akkor mond hogy késszázlójjerő, ha igen keress másik nőt... :evilgrin:

A súly-t gondolom a két oldal közel azonos terhelése miatt rakják be meg hogy ne legyen annyi slip.

Link to comment
Megosztás:

Inkább a kérdés az,hogy hol érdemes.

Nos az egyik itt a budakalászi bosch műhely. Precízek,nem összevissza valamit mérnek. OBD csatiról veszik a fordulatot. Már korábban leírtam,hogy a fordulatszám pontos mérése mennyire fontos és mekkora hibát visz a mérésbe ha nem jó a kalibráció a paddal. Többek között.

A másik precíz hely még a most szerveződő dynoproject padja. Ezek tuti jó helyek.

Én eddig csak szegeden mérettem,direkt két korzát vittem,hogy egymáshoz tudjam viszonyítani őket. Abszolút értékekben tudtam,hogy nem érdemes ott bízni. Ellenben nagyon olcsó volt,helyben volt (10ropi a kettő),mert haverok.

Azért kérdeztem, mert júniusban lesz a deviltuning találkozó Debrecenben, és a képek alapján ott a kerékagyon mérik a teljesítményt, ami pontosabb lehet.

Link to comment
Megosztás:

Már csak pár kérdésem van:

Ha a dizsiben kérdezi egy csaj, hogy "Hány lójerősazautód?"erre mit mondjak? 168 170 174 178 vagy "200 körül" ?

Másik: miért volt szükség tele pakkolni az autót súlyokkal? Pl.: valami iso előírás, hogy sofőrrel együtt 150kg terhelés mellett kell mérni a teljesítményt? Én kb erre gondolok. Mert ez is adhat két pad között elég nagy eltérést.

Ahogy az egyik professzorom tanította más témából,ámde szintén képlékeny dologból "ilyenkor önök visszakérdeznek": milyen szabvány szerint korrigálva? Vagy hány fokos külső hőmérsékleten abszolút értékben? :D

Egy jó példa más fórumból:

The Design and Tuning of Competition Engines by Philip H. Smith, 5th edition, p.370-71.

Assuming the Protege 2 liter engine develops 130 HP at 59 deg F which = 15 deg C, this represents 288.15 deg K on the Celsius absolute temperature scale. To calculate change in HP, take the square root of the quotient of the standard temperature (288.15 deg K) divided by the proposed temperature in deg K and multiply that by

130.

For example:

What is the HP output at 30 deg F (-1.11deg C) where the absolute temperature is 272.04 deg K?

1. Divide 288.15 by 272.04= 1.059

2. Take the square root of 1.059=1.029

3. Multiply 130(1.029)=133.8 HP

What is the HP output at 0 deg F (-17.78 deg C) where the absolute temperature is 255.37 deg K?

1. Divide 288.15 by 255.37=1.128

2.Square root of 1.128=1.062

3. 130(1.062)=138.1 HP

Conversely, one can calculate the HP decrease as ambient temperatures rises above the standard.

The temperature at 80 deg F (26.67 deg C) where the absolute temperature is 299.82 deg K.

1. Divide 288.15 by 299.82=.961

2. Square root of .961=.980

3. 130(.980)=127.4 HP

Link to comment
Megosztás:

Most egy kicsit átgondoltam a dolgokat:

autokorbel.hu-nál az általam ismert autók (opelek) beavatkozás nélküli első mérésnél hozzák a gyári értékeket. Ha jól emlékszem pl Systemnél is Z18XEP 139LE-t mértek (gyári 140LE). Nálam is incontrolos szerelő szívócsőre + tengelyre CHIP NÉLKÜL 10+10LE-t mondott, hozta is a125(gyári)+9+9=143lovat többszöri mérésnél is. A chipre az EDS mérnök 162-165lovat igért , 162 meg is lett (ez is többször mérve).

Szerintem nem hibás a mérése az autokorbelnek, csak nem isoxxx szabvány szerint történik. De a mért értékek alapján nagyon közel áll a gyártói adatokhoz. konklúzió számomra: szerintem az Opel sem iso szabvány szerint adja meg az autó adatait.

Ha budakalászon mérettem volna a gyári autómat, biztosan még a 120LE-t sem érte volna el a 125LE gyári adat helyett.

De akkor most mihez kellene viszonyítanom? Mert növekedett a teljesítmény kb 50LE-t de nem mindegy, hogy 125+50=175LE, vagy 119+50=169LE.

Link to comment
Megosztás:

Na, megtörtént a totál "pesszimista mérés" (tényleg létezik ilyen, most már tudom).

Minden mérve-beállítva (hömérséklet, fordulatszám+lambda figyelés OBD-n keresztül, kipufogó gázok monitorizálása stb), kb 80kg + súly az anyósüléshez pakkolva, kajak megtépett rögzítő gurtnizva...

Nagyon sok dologban igazatok volt!

A kedves úriemberrel történő beszélgetés közben kiderült:

1. Ennyit a jelenlegi "legrosszabb esetben" biztosan tud az autó (NAGYON optimális körülmények között tudhat +1-2%-ot pl. nem havas-vizes gumik).

2. a Pvono (veszteségi) teljesítmény 64,2LE az 5. fokozatban történő mérés esetén van jelen. Ennél lényegesen kisebb 3-4. fokozatban történő mérésnél, DE nem befolyásolja a végeredményt számottevően. A Pmot-ot érdemes figyelemmel kísérni (+ az Mmorm-ot), mert ez a motorból származó tényleges teljesítmény, a többi adat számított érték és itt 1-2c° vagy 1-200ford/perc eltérés is nem hiteles adatokat tud kreálni. Előző mérésnél a 173,8LE Pmotból generálta a mérés a 177.52LE Pnorm-ot. Itt inkább reális adat a 173,8LE.

Számomra kiderült, hogy valahol 170-171LE között reális a teljesítménye az autómnak.

Gratulálok! :D :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Most egy kicsit átgondoltam a dolgokat:

autokorbel.hu-nál az általam ismert autók (opelek) beavatkozás nélküli első mérésnél hozzák a gyári értékeket. Ha jól emlékszem pl Systemnél is Z18XEP 139LE-t mértek (gyári 140LE). Nálam is incontrolos szerelő szívócsőre + tengelyre CHIP NÉLKÜL 10+10LE-t mondott, hozta is a125(gyári)+9+9=143lovat többszöri mérésnél is. A chipre az EDS mérnök 162-165lovat igért , 162 meg is lett (ez is többször mérve).

Szerintem nem hibás a mérése az autokorbelnek, csak nem isoxxx szabvány szerint történik. De a mért értékek alapján nagyon közel áll a gyártói adatokhoz. konklúzió számomra: szerintem az Opel sem iso szabvány szerint adja meg az autó adatait.

Ha budakalászon mérettem volna a gyári autómat, biztosan még a 120LE-t sem érte volna el a 125LE gyári adat helyett.

De akkor most mihez kellene viszonyítanom? Mert növekedett a teljesítmény kb 50LE-t de nem mindegy, hogy 125+50=175LE, vagy 119+50=169LE.

Élmény szempontjából mindegy. ;) Lényeg, bebizonyosodott MINDENKI számára, h lehetséges egy atmoszférikus motoron is 40%-ot húzni, viszonylag kis beavatkozással. :icon1: Minden másra ott a MasterCard...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Most egy kicsit átgondoltam a dolgokat:

autokorbel.hu-nál az általam ismert autók (opelek) beavatkozás nélküli első mérésnél hozzák a gyári értékeket. Ha jól emlékszem pl Systemnél is Z18XEP 139LE-t mértek (gyári 140LE). Nálam is incontrolos szerelő szívócsőre + tengelyre CHIP NÉLKÜL 10+10LE-t mondott, hozta is a125(gyári)+9+9=143lovat többszöri mérésnél is. A chipre az EDS mérnök 162-165lovat igért , 162 meg is lett (ez is többször mérve).

Szerintem nem hibás a mérése az autokorbelnek, csak nem isoxxx szabvány szerint történik. De a mért értékek alapján nagyon közel áll a gyártói adatokhoz. konklúzió számomra: szerintem az Opel sem iso szabvány szerint adja meg az autó adatait.

Ha budakalászon mérettem volna a gyári autómat, biztosan még a 120LE-t sem érte volna el a 125LE gyári adat helyett.

De akkor most mihez kellene viszonyítanom? Mert növekedett a teljesítmény kb 50LE-t de nem mindegy, hogy 125+50=175LE, vagy 119+50=169LE.

Budakalászra hord több autós szaklap is méretni. Az újabb turbós motorral szerelt autók még pár LE-vel erősebbek is szoktak lenni,korrigált értékek szerint. Az ISO szabvány csak léghőmérséklet/pára korrekcióra vonatkozik.

A CS-n olvastam már,hogy milyen szar a mérés az omszki mellett,hát ja, az igazság néha fáj. :D http://forum.subaruklub.hu/viewtopic.php?t=1866

http://www.oktuning.hu/02.php?cmd=view&id=48

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!!

Nem csak ebben a fórumban szólok hozzá hanem még másik kettőben is mert segítségre lenne szükségem! Van egy projektem. Opel vectra B 2.5 V6. Pálya autó készül belőle. (Hogy miért nem turbós? Mert az sokba kerül és túl igényes. Ebből a motorból még van 2 a garázsban) Kapott nagy injektorokat, hegyezett vez.tengelyeket. Új kipuf. leömlőket rendszerrel. Új kibővített omega légbeömlő rendszert. Könnyített lendkereket. A többi nem ecu tárgya. Szóval a tervem körülbelül 300Le ami szerintem nem egy nagy kihívás. Van esetleg valaki aki tud ECU-t írni vagy meg tudja mutatni mit, hogy vagy még valami teljesítménynövelő ötletet adni? Nézegettem a neten és lehet venni ecu író programokat elég olcsón de abba benne van, hogy el is rontom. Előre mondom, hogy nem tudo mibe kerül egy ilyen ecu módosítás de nem szeretnék rá 200e Ft-ot költeni. Ez a projekt hobbi céllal épül fillérekből szponzorok nélkül!! Az eddig össze hozottak is saját tudás és szerelő ismerősök álltal jött össze. De az ecu-nál megakadtunk. Jelenleg még nem áll saját lábakon a gép de hamarosan. Előre is köszönöm a segítségeket és további szép napot minden olvasónak!

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.