Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

van olyan hogy megtudják a felhaszáló nevemet meg a jelszeavamat??

vagy csak a szobatársam kontárkodik az én nevemmel????

bazki

én utoljára a képeket kértem andris 22 től és azóta itt se voltam

geccc

az haggyám hogy sok hülyeséget irt valaki az én nevemmel

de engem kiba nem érdekel a nagy zene

az a szobába kell

akocsi nekem arra kell hogy menjen

de mivel nincs lovém igy csak a gyári gurigázás marad abbol is

ugyhogysorry sráccok

itt valaki kiba meleg és lusta volt, mert az én nevemmel irkált itt össze vissza

ugyhogy vagy törölni kellene az utóbbi pár hozzászólásomat, vagy nem tom

jelszavat ugye lehet változntatni??

na pás sráccok

hozzáteszem ennek még lessz következménye ah megtom hogy ki volt az

:):D:D

nah jelszocsere megvolt:D

most már rem nem lessz több olyan beirás amiröl nem is tok:D

csőtök

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

szarból nem lehet várat építeni ezt kéne végre felfogni.

nemegy ember jött oda a kocsimhoz hogy teccik, meg jó megkérdezték hogy mennyi volt és azt mondták hogy majd a feléből megcsinálják mekajudójóból meg hasonló dzsunkatermékből. ámbár csinálják, jót fogok röhögni, mert így ca. a dupláját fogja majd rákölteni mire lesz egy használható rendszere.

ufffff

jaja. ez igy van.

alapitsunk autohifi szekciót :D 3an tuti leszünk benne :)

Link to comment
Megosztás:

A bitumen témával kapcsolatban:

Nekem az összes ajtó ki van bélelve, kivétel a hátsó ajtó, az most készül. Az ajtó súlya nem lesz annyival több, hogy lejtőn levágja a lábadat. Sokkal tompábban csukódik. Nagyon sokat javít a hangzáson, nekem a tető is teljesen ki van bélelve. És vannak megfizethető árú dolgok is, amit az egyszerű zenekedvelő is meg tud venni, nem csak a százezrekbe kerülő dynamat létezik. Megjegyzem, az mindent überol, de meg kell húzni egy határvonalat az utcai felhasználóknak a gazdaságosság és a minőség között. Aki versenyezni akar, az meg ne sajnálja rá a pénzt.

Ja és nem csak a nagyobb hangnyomáshoz fontos a bitumen. A zene annál szebben szól, minnél később kezdenek el az autó elemei különbözö frekvenciákon rezonálni, ami torzításokat okozhat. Na most, ha valaminek nagyobb a tömege, akkor valószinűleg később kezd el önálló életet élni, bár nem vagyok fizikus.

Az autóhifi szekcióban én is benne lennék. :)

Link to comment
Megosztás:

Kéredezek valamit az autóhifi-guruktól, ha szabad :)

Tehát, jelenleg teljesen a gyári hifi van az autóban (SC202). A fejegységet majd kicserélem, szeretném, ha tudnék CD-t, és mp3-at hallgatni. Azt szeretném, ha nem hangos lenne az autó, hanem több ne mán lenne a hangban. Sztem a gyári rendszer alapból se szól olyan rosszul, arra gondoltam, az eredeti hangszórók helyére tennék azonos méretű, jobb minőségű hangszórókat (az ajtókban amúgy is cserélnem kell), de kellene valami, ami ad némi plusz basszust a rendszernek. A kritériumok: ne legyen túl nagy méretű, vagy túl drága (mint mondottam, nem hangnyomásversenyre kell).

Várom a javaslatokat :D

Link to comment
Megosztás:

de kellene valami, ami ad némi plusz basszust a rendszernek. A kritériumok: ne legyen túl nagy méretű, vagy túl drága (mint mondottam, nem hangnyomásversenyre kell).

Várom a javaslatokat :)

Szerintem a leginkább költség és helytakarékos megoldás egy szubcső egy hozzá való erősítővel. Az erősítő kiválasztása attól függ, hogy a többi hangszórót a fejegységgel akarod-e meghajtani vagy erősítővel. Ha csak a mélyhez kell erősítő, akkor egy mono vagy egy kétcsatornás hídba kötve lehet a megoldás. A kétcsatornás olcsóbb. De pontosan kéne ismerni az elképzeléseid, hogy konkrétabban tudjak segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Nos, pontosítva: nem kívánok külön erősítőt betenni a hangszóróknak, nekem elég, amit a fejegység tud. Tehát a fejegység hajtja meg a 4 beépitett hangszórót (ajtókban, kalaptartónál). Ehhez kellene még pluszban pl. egy szubcső, amit javasoltál. Sztem is a kétcsatornás erősítő hídban lenne a jó megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Nos, pontosítva: nem kívánok külön erősítőt betenni a hangszóróknak, nekem elég, amit a fejegység tud. Tehát a fejegység hajtja meg a 4 beépitett hangszórót (ajtókban, kalaptartónál). Ehhez kellene még pluszban pl. egy szubcső, amit javasoltál. Sztem is a kétcsatornás erősítő hídban lenne a jó megoldás.

a csorol lebeszelnelek. egy olcsobb lada rohogve jobban szol. helyet ugyanannyit foglal. a cso csak azert jo a gyartonak, mer MDFlap helyett(amibol a lada van) papirobol van a cso.

Link to comment
Megosztás:

a csorol lebeszelnelek. egy olcsobb lada rohogve jobban szol. helyet ugyanannyit foglal. a cso csak azert jo a gyartonak, mer MDFlap helyett(amibol a lada van) papirobol van a cso.

Ha ennyire bele akarunk menni, akkor az általában hallgatott zenék stílusától kellene elindulnunk. Nem mindegy, hogy ducc-duccot vagy esetleg olyan zenét hallgatsz, amiben hangszerek is vannak. Igaz ,hogy a csövek anyaga papír, de ez szerintem nem olyan nagy hátrány, hiszen a faluk elég merev, ellentétben az olcsóbb, nem mindíg pontosan összerakott és tömített ládákkal.

Valamint az sem mindegy, hogy zárt láda, esetleg reflex. Mindegyik másképp szól.

Én elég sok dolgot kipróbáltam a kocsimban és nem éreztem rosszabbnak a csöveket a hasonló árú ládáknál, sőt. És mivel az egész hifit magam építettem, elég sokat tapasztaltam, hallgatóztam és próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Pár hete foglalkoztat a gondolat, hogy lecseréljem a gyári hangszórószettet az első ajtóban. De az elképzeléseim sorra dugába dőltek, pedig már a rá szánt összeget is növeltem. A 16-os szettek 90%-ának beépítési mélysége a mágikus 60 mm felett van. :) Mivel a kárpitot átalakítani nem akarom, lehet inkább az ablakom nem fog lemenni teljesen. :D A kiemelőkeret kismértékben való elfordításával nem lehet nyerni pár mm-t? 62-65 mm körül már lenne pár ötlet. Továbbá ha már belefogok öntapadós bitumen lappal leburkolom belülről az ajtót. Tényleg, DLS B6-tal van valakinek tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Pár hete foglalkoztat a gondolat, hogy lecseréljem a gyári hangszórószettet az első ajtóban. De az elképzeléseim sorra dugába dőltek, pedig már a rá szánt összeget is növeltem. A 16-os szettek 90%-ának beépítési mélysége a mágikus 60 mm felett van. :) Mivel a kárpitot átalakítani nem akarom, lehet inkább az ablakom nem fog lemenni teljesen. ;) A kiemelőkeret kismértékben való elfordításával nem lehet nyerni pár mm-t? 62-65 mm körül már lenne pár ötlet. Továbbá ha már belefogok öntapadós bitumen lappal leburkolom belülről az ajtót. Tényleg, DLS B6-tal van valakinek tapasztalata?

B6ot felejtsd el. müanyag magasa van. kerülendő. DLSből R6tól felfelé ami jó, de az vagy 8 centi mély. esetleg PS6, de az jóval gyengébb mint az R6. viszont bemegy a gyári helyre ;)

hát ez az ablakos móka, nem tom :D nyáron nem fogsz tudni kikönyökölni. és ha valaki véletlenül továbbtekeri, akkor nyekk a hangszórónak.

Link to comment
Megosztás:

...ha valaki véletlenül továbbtekeri, akkor nyekk a hangszórónak.

Ki kell vágni az üveg alját hangszóró-formára :D

Egy kérdés: van nekem 2 db 16cm körüli átmérőjű kéttekercses (4 kivezetése van! ) hangszóróm, ami állítólag eleve valami sub-hoz készült. Ilyen hangszórókkal Ti már építettetek hi-fit, és ha igen, mit (cső, láda)? Van esetleg valami trükkje a szubcsöveknek, vagy egyszerűen egy kétoldalt, a hangszórókkal légmentesen zárt cső? :)

Link to comment
Megosztás:

Ki kell vágni az üveg alját hangszóró-formára :D

Egy kérdés: van nekem 2 db 16cm körüli átmérőjű kéttekercses (4 kivezetése van! ) hangszóróm, ami állítólag eleve valami sub-hoz készült. Ilyen hangszórókkal Ti már építettetek hi-fit, és ha igen, mit (cső, láda)? Van esetleg valami trükkje a szubcsöveknek, vagy egyszerűen egy kétoldalt, a hangszórókkal légmentesen zárt cső? :)

1 csőben 1 hangszóró van:)

faragd be a 16osokat az ajtóba ;) duplatekercses: párhuzamosan kell kötni a tekercseket.

Link to comment
Megosztás:

1 csőben 1 hangszóró van:)

faragd be a 16osokat az ajtóba ;) duplatekercses: párhuzamosan kell kötni a tekercseket.

Hmm, érdekes, én már láttam olyan csövet, amiben két hangszóró volt, ellenfázissal bekötve, tehát a membránok egyirányba mozogtak :)

Az a baj velük, hogy túl mélyek, nagyon ki kéne emelni őket, inkább veszek oda belevalót.

Egyébként a kéttekercsest nem úgy szokták bekötni, hogy egyik tekercset az egyik csatornára, a másikat a másikra? Így nem kell összekötni a 2 csatornát (ha nem hidalható erősítőd van), hanem a hangszórón "egyesül" a két csatorna jele... :D

Link to comment
Megosztás:

Hmm, érdekes, én már láttam olyan csövet, amiben két hangszóró volt, ellenfázissal bekötve, tehát a membránok egyirányba mozogtak :)

Az a baj velük, hogy túl mélyek, nagyon ki kéne emelni őket, inkább veszek oda belevalót.

Egyébként a kéttekercsest nem úgy szokták bekötni, hogy egyik tekercset az egyik csatornára, a másikat a másikra? Így nem kell összekötni a 2 csatornát (ha nem hidalható erősítőd van), hanem a hangszórón "egyesül" a két csatorna jele... :D

autóban mélynyomónál általába azért használnak duplatekercsest, mert akkor fele annyi az impedancia, és azzal többet lehet kihúzni az erősitőből

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szakértők!

A hétvégén kötöttem be a hifi rendszerem, és a végén minden jó volt, de mikor jár a motor, hallatszik a generátor zaj (előlről, és hátulról, jobbról balról).

Kérdésem, hogy mely kábel hova helyezésével javítható ez, illetve kell vennem RCA szűrőket, vagy táp szűrőt a fejegységhez?

Eddig nem RCA-ról szólt a cucc, hanem a fejegység végfokáról, és akkor nem sípolt. Természetesen a 3 db RCA-t a másik oldalon vezettem el, mint a tápot, de ez a rajzból is jól látszik.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

A felépítés a következő:

hifi.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szakértők!

A hétvégén kötöttem be a hifi rendszerem, és a végén minden jó volt, de mikor jár a motor, hallatszik a generátor zaj (előlről, és hátulról, jobbról balról).

Kérdésem, hogy mely kábel hova helyezésével javítható ez, illetve kell vennem RCA szűrőket, vagy táp szűrőt a fejegységhez?

Eddig nem RCA-ról szólt a cucc, hanem a fejegység végfokáról, és akkor nem sípolt. Természetesen a 3 db RCA-t a másik oldalon vezettem el, mint a tápot, de ez a rajzból is jól látszik.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

A felépítés a következő:

az erosito hova van felrogzitve? ha nem fa lap van alatta, hanem kozvetlenul femre, akkor foldhurok keletkezhet, es azert is sipolhat.

zavarszuro nem ajanlatos. nagyon lerontja a hangminoseget.

ha csak 1 nagyon kis szakaszon(10centi) is megy RCA a tap mellett, attol is lehet.

milyen fejegyseg, az is lehet a ludas?

Link to comment
Megosztás:

az erosito hova van felrogzitve? ha nem fa lap van alatta, hanem kozvetlenul femre, akkor foldhurok keletkezhet, es azert is sipolhat.

zavarszuro nem ajanlatos. nagyon lerontja a hangminoseget.

ha csak 1 nagyon kis szakaszon(10centi) is megy RCA a tap mellett, attol is lehet.

milyen fejegyseg, az is lehet a ludas?

Na ebben igazad van, közvetlenül az ülés háttámlájára van felcsavarozva lemezcsavarokkal. Eddig a kis erősítő a fa kalaptartón volt, most mindkettő az ülés támláján van. Na ilyenkor mit lehet tenni? szerezzek gumi alátétet, ami nem engedi a csavart hozzáérni az erősítőhöz? Vagy van valami más megoldás?

Fa lapot nem szeretnék berakni, meg elég nehézkes volt kiböködni az ülést, de sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Na ebben igazad van, közvetlenül az ülés háttámlájára van felcsavarozva lemezcsavarokkal. Eddig a kis erősítő a fa kalaptartón volt, most mindkettő az ülés támláján van. Na ilyenkor mit lehet tenni? szerezzek gumi alátétet, ami nem engedi a csavart hozzáérni az erősítőhöz? Vagy van valami más megoldás?

Fa lapot nem szeretnék berakni, meg elég nehézkes volt kiböködni az ülést, de sikerült.

nem értem mi a baj a fa lappal. veszel egy 8as vagy 10es mdflapot. körbevágod akkorára mint az erősitő, 1-2 centit ráhagysz a szélén, lekárpitozod. felcsavarozod oda ahol most vannak a lyukak az ülésen, és a fába meg az erősitőt.

Na ebben igazad van, közvetlenül az ülés háttámlájára van felcsavarozva lemezcsavarokkal. Eddig a kis erősítő a fa kalaptartón volt, most mindkettő az ülés támláján van. Na ilyenkor mit lehet tenni? szerezzek gumi alátétet, ami nem engedi a csavart hozzáérni az erősítőhöz? Vagy van valami más megoldás?

Fa lapot nem szeretnék berakni, meg elég nehézkes volt kiböködni az ülést, de sikerült.

nekem eltört a fúrófej az utolsó lyuknál, amikor az ülést fúrtam annó :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.