Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

Az enyém is hasonlóképpen járt annak idelyén, és azt hiszem nekem is azon az oldalon. Lehet hogy típushiba? :rolleyes:

Fejegység tekintetében ebben a kategóriában szerintem Sony CDX-GT300.

Megvettem a Pio-t,és hasonló márkájú hangszórókat is,már be is építettem.A Sony majd' egy tizessel drágább lett volna,és ki se használnám,nem vagyok egy profi hifis.Érdekes volt,hogy bementem a helyi autohifi üzletbe,elsóhajtottam ,mit kérek.A fejegységre 39900-volt kiírva.Mondom az embernek,neten néztem,ott 36900!Erre azt mondja:na jó,odaadom annyiért.Érdekes.... :blink:
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Tegnap pont került a 16-os szett vásárlásra. Hosszas gondolkodás után döntésem egy jbl gto 6506-ra esett. Ránézésre semmi extra: hagyományos mágnes, lemez hangszórókosár, műanyagszerű membrán és nem utolsósorban 61 mm-es beépítési mélység. Papíron: 70/210(?)W, 90 dB, 55-21kHz. Made in Kína. Az üzletben kipróbálva szerintem a Hertz-től és a Sinus Live-tól szebben szólt. Ha lesz időm nekiugrok és bitumenlapozok, beépítő keretet gyártok, kábelezek stb. Milyen keresztmetszetű kábelt lehet áttuszkolni a gumiharmonikán?

Link to comment
Megosztás:

hello

f astránk van és ha javul az idő akarok bele rakni pár cuccot, zeneileg

pár embertől hallottam, hogy nekik az erősítő nüszít, és arra lennékkiváncsi, hogy ez gyakori f astrákban, és hogy ez évjárattól függ e?, mert akiktől halottam nekik olyan 11-16 évesek voltak a gépek amiénk, meg 5 éves

ez lenne az egyik, amásik hogy mivel lehet kiküszöbölni ezt a vinnyogást

és még lenne még valami

ha az elsőajtókba akarok rakni hangszorokat, és magam csinálom a kiemelőkereteket akkor hogy méretezzem?? gondolok itt külső átmérőre, és arra, hogy milyen magas legyen, hogy a hangszoro teljes magassága kell, vagy a mágnes beleloghat valamennyire az ajtoba??

rem tudtok segíteni, előre is köszi

bye

Link to comment
Megosztás:

hello

f astránk van és ha javul az idő akarok bele rakni pár cuccot, zeneileg

pár embertől hallottam, hogy nekik az erősítő nüszít, és arra lennékkiváncsi, hogy ez gyakori f astrákban, és hogy ez évjárattól függ e?, mert akiktől halottam nekik olyan 11-16 évesek voltak a gépek amiénk, meg 5 éves

ez lenne az egyik, amásik hogy mivel lehet kiküszöbölni ezt a vinnyogást

és még lenne még valami

ha az elsőajtókba akarok rakni hangszorokat, és magam csinálom a kiemelőkereteket akkor hogy méretezzem?? gondolok itt külső átmérőre, és arra, hogy milyen magas legyen, hogy a hangszoro teljes magassága kell, vagy a mágnes beleloghat valamennyire az ajtoba??

rem tudtok segíteni, előre is köszi

bye

Pitt: Én is a jó időt várom a szereléshez, már mindent beszereztem hozzá. A legfontosabb, hogy a 16-os hangszóró beépítési mélysége 60-62 mm-nél ne legyen nagyobb. Ezt a csomagoláson is fel szokták tüntetni. Ha magad akarsz kiemelő keretet készíteni azt 2db MDF vagy rétegeltlemez lapból lehet elkészíteni dekopírfűrész segítségével. Az alsót vágd a gyári hangszóró alakjára , a felsőt pedig az új hangszóró méretéhez. Képi instrukciókat Andris 982. számú hsz.-ében találsz. Ha jól számolgattam a kiemelő keretnek kb. 35 mm-esnek kell lenni és így kb. 30 mm-et belóghat az ajtóba. De ha már belefogtál érdemes az ajtó belsejét öntapadós bitumenlappal bevonni. 590-ért vettem darabját. Ilyen időben hőlégfúvó szükségeltetik, ja és ragasztás előtt jól tisztítsd meg a lemezt. Utána már csak a kábelezés marad hátra.

Link to comment
Megosztás:

De ha már belefogtál érdemes az ajtó belsejét öntapadós bitumenlappal bevonni. 590-ért vettem darabját.

Ilyet hol lehet venni? Autohifi szaküzletekben? És milyen vastag?

Én nemrég vettem új fejegységet a kocsiba (LG LAC-M510R, tudom nem egy High-End, de a gyárinál azért jobb), be is építettem, és most a hangszórók következnek. Mi a vélemény a Mac Audio hangszórókról?

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hol lehet venni? Autohifi szaküzletekben? És milyen vastag?

Én nemrég vettem új fejegységet a kocsiba (LG LAC-M510R, tudom nem egy High-End, de a gyárinál azért jobb), be is építettem, és most a hangszórók következnek. Mi a vélemény a Mac Audio hangszórókról?

Bitumenlapért nézd meg az autohifi.hu-t ott a SinusLive termékei között találsz olyat, hogy ADM. 1 m2-re 10 db kell belőle, kb 4 mm vastag. Ha csinálod, az egész ajtót érdemes beburkolni vele, nem csak a hangszóró mögött. Elég nehéz meló, hőlégfúvó mindenképpen kell hozzá, ha nyáron csinálod akkor is.

A MacAudio termékei szerintem elég jók, persze ár-érték arányban széles belőllük a választék. Az enyémben minden Mac és nagyon meg vagyok vele elégedve. A hifi-station az importőr, ott nézz körül.

Link to comment
Megosztás:

ja azon én is agyaltamhogy kibélelem

590ért vettél ozzá de az mennyire elég egy ajtóra?

akkor a belógás olya 35 mm maximum ??

rem jol értelmeztem

a kiemlésre rétegelt fát fogok használni, hogy ha kell akkor tudjon hajolni valamennyire

akkor a nyígásrol nemtud senki semmit??

rem csak tudtok valamit:D

addig is köszi ennyi is elég lessz elinduláshoz

csákó

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hol lehet venni? Autohifi szaküzletekben? És milyen vastag?

Én nemrég vettem új fejegységet a kocsiba (LG LAC-M510R, tudom nem egy High-End, de a gyárinál azért jobb), be is építettem, és most a hangszórók következnek. Mi a vélemény a Mac Audio hangszórókról?

Én SinusLive ADM típusút vettem. 50x20 cm, 4 mm vastag, hidegben eléggé merev és iszonyatosan nehéz. Tudom a tökéletes megoldás az ajtóbelső teljes leburkolása lenne, de egyenlőre ajtónként egy-egy darabbal próbálkozom.

Ha MacAudiók közül választassz, akkor legalább a Mobil Reference 2.16-ot nézd/hallgasd meg. Elég korrekt adatokkal bír, sokan dícsérik is a hangját, nagy előnye, hogy speciálisan ide lett tervezve és az egységcsomagban kiemelőkeret is van. Ebből a márkából az ennél olcsóbbakat szerintem felejtsd el. Az ennél drágább modelljei meg méllyebb beépítésűek, ahhoz már a kárpitot át kell alakítanod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Érdeklődöm az 5ajtós f-astrába a kalaptartóba, milyen felfogatással érdemes berakni a hangszórót.

Egy ismerős a 25-ős gipszkartoncsavart ajánlotta természetesen gumi v. szivacsalátétekkel ahol kell.

Ha vki kiszedi a gyári hangszórókat és esetleg csatlakózósak vmint nem kell neki, én szivesen megvenném a csatikat.

Link to comment
Megosztás:

Pitt: ha az lenne az aggodalmad, hogy az erősítő gerjedni fog az autódban, akkor közlöm, hogy ez nem Opel tipushiba, minden az erősítőn, a kábelezésen, és az erősítő beállításán múlik, úgyhogy ha csak az tart vissza, hogy valakinél jelentkezett ilyesmi, sztem nyugodtan belevághatsz, az ilyesmi minden autónál más, egyedi, sok tényezőtől függ, és általában meg lehet találni a hiba okát (ha fellép) :)

A belógást jól értelmezted, de megnézheted a szerelésnél is, letekert ablaknál rögtön látod, mennyit lóghat be, mert csak ez szabja meg.

Link to comment
Megosztás:

Tudom a tökéletes megoldás az ajtóbelső teljes leburkolása lenne, de egyenlőre ajtónként egy-egy darabbal próbálkozom.

Ha MacAudiók közül választassz, akkor legalább a Mobil Reference 2.16-ot nézd/hallgasd meg. Elég korrekt adatokkal bír, sokan dícsérik is a hangját, nagy előnye, hogy speciálisan ide lett tervezve és az egységcsomagban kiemelőkeret is van.

Egy darab bitumenlap nem váltja meg a világot, hiszen rezgéscsillapítani csak úgy tud, ha sok van belőlle. Ha csak a hangszóró mögé szeretnél, akkor a Dynamat-nak van pont erre való lapja.

A mobil reference csak a gyári hangszórók kiváltására született, a hangja is ennek megfelelő. szerintem érdemes egy kicsit rádobni és venni egy kicsivel jobbat.

Link to comment
Megosztás:

Ettől még mindig nem lettem okosabb.

Bővebben nem lehetne?

Milyen rezgést csillapít?

A hangszórók, különösen a mélynyomók által a karosszériában kelltett rezgéseket kell csillapítani. a zene ugyanis annál szebben szól, minnél később kezdenek el az autó lemezei a hangoktól rezonálni és interferenciákat, erősítéseket és kioltásokat okozni a hullámokban. Nagyvonalakban ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon fontos, hogy a hangszórók által keltett rezgéseket, káros hanghullámokat el tudják nyeletni, csillapítani a hifi épitésben.

A legismertebb, és legszélesebb körben használt anyag a bitumenlap. Ezt az autógyárak is használják bőségesen. Tessék csak szépen felhajtogatni a padlóról az összes szőnyeget, szinte biztos, hogy egy ilyen lap csendesíti a padlólemezt a talpunk alatt. A legnagyobb előnye az olcsósága. Pár ezer forintért már egy-két négyzetmétenyit kaphatunk belőle.

Fontos azért tudni, hogy bitumenlap és bitumenlap között jelentős különbségek vannak. Az autóba valók strapabíróbbak, más frekvencián hatásosak. Viszont azt kideríteni, hogy melyik jó igazán mobil használatra rendkívül nehéz. Érdemes ezért inkább autós áruházakban vásárolni ilyeneket, oda tényleg csak az erre a célra megfelelő bitumenes lap kerül. A használata rendkívül egyszerű. A kellően zsírtalanított és száraz felületre fektessük le, majd melegítsük meg egy kicsit hőlégfúvóval (de egy hajszárító is elég), és amint egy kicsit megolvadt és megtapadt, már kész. Függőleges felületre, például a tűzfalra vagy az ajtó belsejébe azonban ne használjuk. A nyári nap melege bőven elég ahhoz, hogy megolvassza, és egyszerűen lefolyik a zajcsillapítás az ajtó aljába.

A zajcsillapító anyagok következő nagy családja edényben várja, hogy használatba vegyék. Ezek hasonlatosak a sűrű, vízzel hígítható diszperziós falfestékekre - de nem azok. Sokkal drágábbak is, például a sokfelé kapható NoisEX körülbelül 5000 forintba kerül.

Használata ennek sem bonyolult. A zsírtalanított és száraz felületre a kellően felhígított anyagot vékonyan fel kell teddyhengerezni, vagy ecsetelni, de fel lehet lehet festékszóróval is vinni. Miután megszáradt, további rétegek hordhatók fel. Előnye, hogy függőleges felületeken és nehezen megközelíthető, szabálytalan formájú üregekben is használható. Hátránya, hogy rejtélyesen le tud válni. Nem egy olyan autót láttam, ahol az egyik ajtóban sziklaszilárdan állt, a másikban pedig egyszerűen lehámlott. A napsütés tette? A nem jó előkészítés? Nem tudom.

A zajcsillapító anyagok egyik királya azonban ma a Dynamat cég Xtreme nevű anyaga. A Dynamat szerint legalábbis biztosan. Az Xtreme úgy néz ki, mintha egy nyúlós ragadós lágy gumi és egy extra vastag alufólia hirtelen találkozásából született volna. Azért nem volt ennyire egyszerű a termékfejlesztés. Apró alumíniumdarabok is vannak a gumiban, ezek a rezgést ügyesen hővé alakítják. A lényeg az, hogy ez a vékony, hajlékony lap önmagában hatásosabb, mint 5-6 sokkal vastagabb hagyományos bitumenlap egymásra ragasztva. Így már az ára sem rossz, és nyugodtan használhatjuk mindenhol. Nem fog leolvadni a tetőről, és magával rántva a kárpitot nem fog a nyakunkba csúszni a forró nyári kánikulában. Be lehet suszterolni még az ajtókárpit és a fém közé is. Apró kis réseket tudunk vele csillapítani, úgy, hogy még évek múlva is biztosan ott marad az Xtreme.

Ezek a zaj- és hangcsillapító anyagok nagyon egyszerűnek tűnnek, sokan gondolhatják, hogy egy rövid kis ebédszünetben könnyedén feldobják a kocsijukra, és ettől már megtáltosodik a hifirendszer. Nem ennyire egyszerű a dolog. Mindenképpen ajánlatos olyan beszerelőműhellyel megbeszélni a dolgot, amelynek már van tapasztalata ezen a téren, így az ideális anyagokat tudjuk használni a megfelelő helyre. Ez sok pénzkidobástól és bosszúságtól óvhat meg minket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.