Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, gyári hangcucc van a G Astrámba és ezen szeretnék változtatni.

Szeretnék egy jó fejegységet (én Sony Gt 420-at néztem ki nem tudom hogy jó-e ,megéri-e az árát?) még sztném kciserélni a gyári hangszórókat meg esetleg később

a fejegységhez egy erősítőt és egy mélyládát.

Jah és közép kategóriában gondolkodom.....szolid árakkal

Tudtok nekem ajánlani fejegységet? esetleg komplett csomagot?

köszi

üdv

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Kérdésem lenne!

Ti mivel ragasztanátok fel az elkészül mélyládára a kárpitot? Ami mondjuk nem büdös egy hónapig...

Mert sikerült kárpitot szereznem, de valamivel rá kellen aplikálni...

Van ragasztóspray, ami nem nagyon büdös, csak kb. 1500/flakon. Palmatexxel lehet legegyszerűbben.

Link to comment
Megosztás:

Van ragasztóspray, ami nem nagyon büdös, csak kb. 1500/flakon. Palmatexxel lehet legegyszerűbben.

De az meg büdös...illetve oldószerszagú és azt a kocsiban nem szeretem! :D

Ajánlott a Novy kolléga a szőnyegkereskedésekben kapható vízalapú ragasztót...De a nevét már elfelejtettem... <_< :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

De az meg büdös...illetve oldószerszagú és azt a kocsiban nem szeretem! :D

Ajánlott a Novvy kolléga a szőnyegkereskedésekben kapható vízalapú ragasztót...De a nevét már elfelejtettem... <_< :rolleyes:

Hali.

Jó a pálmatex, csak addig büdös amig dolgozol vele, száradás után semmi szaga nincs.

Én a tetökárpitot csináltam meg vele, ragasztást követöen, 1 nap mulva szereltem vissza a tetökárpitot, semmi szaga nem volt már akkor sem.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

de jó hogy beolvastam ide most :D

először is nem novyy hanem csak Novy :D

na szal ládabélelés, filléres pénzen lehet venni ilyen vatelinos anyagot, 680 Ft ért vagy mennyiért vettem innen:

www.prodigyaudio.hu reklám vagy nem, én innen vásárolok, és meg vagyok velük elégedve.

és sziloplaszttal ragasztotam fel a ládába, tökéletesen tartja, egy nap alatt lemegy az ecetes szaga, szóval jó.

szövetragasztó:

diegoba vettem: Flextone a neve

ez kicsit tovább szaglik, de nem kellemetlen annyira a szaga szerintem.

kárpitot laminált bútorlapra is kitűnően ragasztja,a bandpass ládát most úgy csináltam, hogy semmi peremezés, csak egymás mellé vágtam a szövetet, és prímán tartja.

képek:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=e2ab78e49...&aid=161532

(lapozzatok sok kép van)

na de lenne is egy kérdésem, ami miatt jöttem:

megvan a láda, szétrázza a kocsit full mélyben, ez nekem nem nyerő, ezért Flat ba állítottam a szűrőt az erősítőn de!!!

észrevettem, hogy van benne ekkor ilyen csiripelés, mivel a Flat ezen az erősítőn már enged annyi magasat a hangszórónak, hogy ez becsicsereg.

gondolkodtam, és eszembe jutott, hogy kondi sorba az a magasat vágja, kondi párhuzamosan a mélyet vágja.

találtam is 10mikrós kondit, azzal nem olyan mély, mint Full passba, de nem is csicsereg.

a szobai erca ba tettem próbaképpen.a kérdésem az lenne.

ha építek egy kis dobozt, amibe rakok két két rca dugót, és bele a kondikat, esetleg töbet, és kapcsolóval válogathatok a kondik között, nos ez szerintetek, nekem, ki csak magának akar zenélni, nekem ez jó megoldás??

egyébként ha megy a többi hangszóró, akkor észre se venni a csicsergést, és szépen szól az egész együtt(szerintem :) )

nos fijúk csajok?

Link to comment
Megosztás:

...

nos fijúk csajok?

Én is vásárolok a Prodigyaudio-tól, tápkábel pl. ott a legolcsóbb :)

Nem igazán értem azt az erősítős témát....

Ha LP helyett FULL-ban van, akkor elvileg átengedi a teljes spektrumot, ezért "cicereg", ez nyilvánvaló. Ha a magas is rámegy a hangszóróra, akkor csak rontja a hatásfokát. A szub szempontjából a nagyfrekis jel már csak torzítás.... úgysem tudja rendesen lekövetni, mert nagy a mozgó tömege.

De miért akarod kondival vágni, amikor pont erre van az erősítő szűrője kitalálva, és az nagyságrendekkel jobb egy szóló kondinál.... Minden közbeiktatott passzív elem az erősítő csillapítási tényezőjét rontja, ami első szettnél nem érdekes, de szubnál kritikus lehet. Nem véletlen, hogy nem használnak passzív szűrőt szubra sehol.

(Másrészt, ha sok a mély, akkor ne a szűrőt vedd ki, hanem a szintet tekerd lejjebb...) :D

Az erősítőnél LP-ben (elvileg) csak annyi kéne legyen a különbség, hogy a beállított freki felett nem megy rá jel. A vágás még a végfok előtt történik, tehát a kimeneti illesztés frankó. Kiemelni nem kéne, sőt, ilyenkor inkább kisebb a kimenő jel a beiktatott szűrők csillapítása miatt. Nincs ott valami BassEQ, vagy ilyesmi, ami kiemel valamilyen frekin (pl. 40Hz). Na, azt kéne kikapcsolni.

Milyen erősítő ez egyáltalán? Lehet róla tudni valamit? Milyen a fej? Nincs külön (szabályozható) szubkimenete?

Link to comment
Megosztás:

Én is vásárolok a Prodigyaudio-tól, tápkábel pl. ott a legolcsóbb :)

Nem igazán értem azt az erősítős témát....

nos

LOW PASS ba nagyon mély, csak remeg a kocsi, és alig van hangerő

FLAT (ez aközépső állítás) itt már jól szól, csak van benne az a cicegés.

na most én próbálkoztam az RCA ra tenni kondikat, és 10 mikrónál megszűnik a cincogás, de nem is annyira mély, mint LOW PASS ba

fontos lenne, hogy ne menjen annyira mélyre, mert akkor csak a mély és csak a mély, de nagyon mély, és nem hangos, hanem csak mély.

na és csak annyi a kérdésem, hogy egy csatornánként rakott egy egy kondi kárt nem okozhat semmiben ugye??

hangerőből nem vesz le, csak ezt a pr Hz-t veszi le, ami okozza a cincogást, legalábbis úgy vettem észre.

az erősítő egy Blau GTA 200as a fej meg egy Lg és sajna nincs szub kimenete... :D

Link to comment
Megosztás:

nos

LOW PASS ba nagyon mély, csak remeg a kocsi, és alig van hangerő

FLAT (ez aközépső állítás) itt már jól szól, csak van benne az a cicegés.

na most én próbálkoztam az RCA ra tenni kondikat, és 10 mikrónál megszűnik a cincogás, de nem is annyira mély, mint LOW PASS ba

fontos lenne, hogy ne menjen annyira mélyre, mert akkor csak a mély és csak a mély, de nagyon mély, és nem hangos, hanem csak mély.

na és csak annyi a kérdésem, hogy egy csatornánként rakott egy egy kondi kárt nem okozhat semmiben ugye??

hangerőből nem vesz le, csak ezt a pr Hz-t veszi le, ami okozza a cincogást, legalábbis úgy vettem észre.

az erősítő egy Blau GTA 200as a fej meg egy Lg és sajna nincs szub kimenete... :D

Na de a szubnak nincs is más dolga csak a MÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉLY!!! Nem kell "szólnia", mert akkor az azt jelenti, hogy már hátulról hallod, és akkor (kalap kaki).... :) A szub csak "kiegészítő" hangszóró, nem az szolgáltatja a zenét, csak kiegészíti. És csak a legmélyebb tartományban, ahová a normál hangszórók már nem érnek le.

Az a szub szerintem jó, csak a többit kéne rendbe rakni....

Alapvetően tehát a zenét az első szett szolgáltatja. Amíg ez fejegységről megy, addig az olyan amilyen - ne mérd a fej teljesítményét a Blau erősítőéhez, hát persze, hogy elnyomja a mély a többit..... Nem is csak a hangerő a baj, hanem az, hogy a fejegység a teljes spektrumot ráküldi a szettre, márpedig ahogy a szubra nem kell a magas, ugyanúgy az első szettre sem jó a túl mély, mert az első hangszórók, valljuk be, nem képesek tisztességesen reprodukálni az 50-60Hz alatti hangokat. De azok ott vannak, és itt bukik a mutatvány. Kis hangerőn persze lehet jó, de ahogy nő a hangerő, úgy kezd torzításba menni - magyarul nem tud elég hangos lenni.

Márpedig az a bajod, hogy nem "hangos", csak ha a szubra is engedsz full spektrumot. Hát akkor az első szett a kaki, nem a szub. Értsük ezen most vagy magát a szettet, vagy a meghajtását. De a lényeg, hogy rossz helyen keresed a bibit.

Tehát a lényeg az lenne, hogy az első szettről vágd le a mélyet, mert akkor már nagyobb hangerőre tudod engedni. Azért a fejegységtől csodát ne várj. Valamilyen kompromisszum maradni fog. Vagy a szubot tekered sokkal lejjebb, vagy az első szettből veszel érzékenyebbet, vagy ahhoz is erősítőt teszel.

Milyen az első szetted?

Link to comment
Megosztás:

Na de a szubnak nincs is más dolga csak a MÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉLY!!! Nem kell "szólnia", mert akkor az azt jelenti, hogy már hátulról hallod, és akkor (kalap kaki).... :D A szub csak "kiegészítő" hangszóró, nem az szolgáltatja a zenét, csak kiegészíti. És csak a legmélyebb tartományban, ahová a normál hangszórók már nem érnek le.

Az a szub szerintem jó, csak a többit kéne rendbe rakni....

Alapvetően tehát a zenét az első szett szolgáltatja. Amíg ez fejegységről megy, addig az olyan amilyen - ne mérd a fej teljesítményét a Blau erősítőéhez, hát persze, hogy elnyomja a mély a többit..... Nem is csak a hangerő a baj, hanem az, hogy a fejegység a teljes spektrumot ráküldi a szettre, márpedig ahogy a szubra nem kell a magas, ugyanúgy az első szettre sem jó a túl mély, mert az első hangszórók, valljuk be, nem képesek tisztességesen reprodukálni az 50-60Hz alatti hangokat. De azok ott vannak, és itt bukik a mutatvány. Kis hangerőn persze lehet jó, de ahogy nő a hangerő, úgy kezd torzításba menni - magyarul nem tud elég hangos lenni.

Márpedig az a bajod, hogy nem "hangos", csak ha a szubra is engedsz full spektrumot. Hát akkor az első szett a kaki, nem a szub. Értsük ezen most vagy magát a szettet, vagy a meghajtását. De a lényeg, hogy rossz helyen keresed a bibit.

Tehát a lényeg az lenne, hogy az első szettről vágd le a mélyet, mert akkor már nagyobb hangerőre tudod engedni. Azért a fejegységtől csodát ne várj. Valamilyen kompromisszum maradni fog. Vagy a szubot tekered sokkal lejjebb, vagy az első szettből veszel érzékenyebbet, vagy ahhoz is erősítőt teszel.

Milyen az első szetted?

teljesen gyári sajna

egyébként gondolkodtam, és én is erre jöttem rá, hogy a szub akkor szub. ha csaka mély, ez oké és értem, ilyen ládhoz kellene egy komoly első szett is.

de a kérdésem továbbra is adott :)

tehát ha teszek egy egy kondit,amivel olyan vágást érek el, hogy pont nem hallom a cicergést, akkor kárt nem tehetek semmiben igaz?

későbbiekben tervbe van vévea jobb első szett erősítős verzióval stb.

Link to comment
Megosztás:

Ne csak jobb oldalon lévőt, hanem mindkettőt cseréld ki szerintem :D

a jobb az minőségi besorolás volt, nem pedig helyt jelölő :)

egy kérdésem lenne, nem kell hallani a mélyet, de akkor mitől lesz mély?

vagy ha a többi cucc rendben lesz akkor fogja előhozni ??

Link to comment
Megosztás:

a jobb az minőségi besorolás volt, nem pedig helyt jelölő :D

egy kérdésem lenne, nem kell hallani a mélyet, de akkor mitől lesz mély?

vagy ha a többi cucc rendben lesz akkor fogja előhozni ??

Javítottam a hozzászólásomat!! Elnézést!

Nem lehet h a loudness b van kapcsolva a fejegységen?

Nekem akkor jelentkezik kocsi szétrázó dörgés! :)

Inkább úgy kell beállítani a hangerejét, hogy ne hátulról halld... :D

Link to comment
Megosztás:

Javítottam a hozzászólásomat!! Elnézést!

Nem lehet h a loudness b van kapcsolva a fejegységen?

Nekem akkor jelentkezik kocsi szétrázó dörgés! :)

Inkább úgy kell beállítani a hangerejét, hogy ne hátulról halld... :D

ez egy jó ötlet, nem tudom,hogyan van állítva most a fej...

de a szobában is próbáltam, és ott félre állítottam mindent, és akkoris a FULL PASS ba elment a hangja, és csak a brumogás maradt :D

minden esetre most megépítem ezta kondis kis dobozt, és egyenlőre zzel fog üzemelni.

ha lesz komolyabb első szett, akkor visszatérek az állítgatáshoz :D

Link to comment
Megosztás:

a jobb az minőségi besorolás volt, nem pedig helyt jelölő :D

egy kérdésem lenne, nem kell hallani a mélyet, de akkor mitől lesz mély?

vagy ha a többi cucc rendben lesz akkor fogja előhozni ??

A 60-80Hz már frankó mély hang. Már abból a szempontból, hogy mit hallasz. Viszont ez az a frekvenciasáv, aminél még kb. el tudod dönteni, merről is hallod, márpedig a helyes színpadképhez és az egyes hangszerek (zenészek) megfelelő pozicionálásához (most tekintsünk el a "gépzenétől" egy pillanatra, bár a hangmérnökök ott is igyekeznek a térben elhelyezni a különböző effekteket) az kell, hogy ezeket a sztereó képnek megfelelően elölről halljad. Tehát ezeket az első szettnek kell kihozni magából megfelelő hangerővel.

A szub ezek "alá" dolgozik, a szó átvitt és szoros értelmében is. Ha szub nélkül hallgatod, akkor is jól kell szóljon, és hangosan is, csak érzed, hogy valami hiányzik, kicsit üres a hangzás, pl. a dob is inkább pattogós/ütős, mint gyomorrengető. Ha bejön a szub, akkor telik meg igazán energiával az alsó sáv, akkor érzed a mellkasodon a kickdobot, (bár hallani addig is hallottad), és akkor remeg a bőgőtől a gyomrod, ami addig csak brummogás volt. Persze ezzel együtt akkor jön elő a mély hangok igazi mélysége is, de ez nem annyira a fülednek szól, mint inkább az egész hangrendszernek, beleértve az autó légterét, karosszériáját és ezzel együtt persze téged is. Szóval a szub igenis "rázza csak szét a kasztnit". Ha ez már zavaró, akkor valószínűleg kicsit jobban fel van tekerve a szintje, mint kéne - másrészt a rezonanciák ellen zajcsillapítással és szigeteléssel kell tenni, nem a szub tartomány hazavágásával.... szerintem.

Plusz: ha nem annyira brummogós basszust kedveled, inkább a feszes, pontos mélyet, még ha nem is megy annyira le a pincébe a hang, akkor leginkább egy zárt ládával tudod élvezni a szubot. Én legalábbis elmondhatom, hogy zárt láda párti vagyok. Ott maga a láda karakterisztikája gondoskodik arról, hogy visszafogottabb legyen a szub tartomány, mivel jó nagy a csillapítása, szóval eleve több energiát igényel ugyanolyan hangerőhöz. Mind a reflex, mind a bandpass ládáknál hangolt illesztés van, aminek köszönhetően kiemelnek, kb. 3 dB-t az Fs körül (ez 70% plusz!) A hatásfokuk ettől ugye sokkal jobb, de (pláne rosszabb tervezés, kivitelezés esetén, ha az illesztés nem jön össze pontosan) sajnos a hangzást eltolhatják a brummogás irányába, ráadásul mindezt egy nem egyenletes frekvenciamenettel megspékelve.....

Pííííísta:

A Caliba, ócsó megoldásnak ezt javasolnám:

Clarion ócsó szett

Fejről hajtva is jó lesz, plusz ez még elvisel egy kisebb erősítőt is ha kell, később esetleg. Kell hozzá még a beépítő keret.

Beépítő keret

Link to comment
Megosztás:

oké értettem köszi mégegyszer :D

akkor jó lesz az csak kicsit visszább veszek a szintből, és erősebb szettet veszek előre.

tavasz végén nyár elején tervezek saját verdát venni, természetesen F astrát, mert nekem az kell! :)

majd akkor tuti visszatérek első szett után érdeklődni.

előre is meg utólag is kössz

üdv

Link to comment
Megosztás:

oké értettem köszi mégegyszer :D

akkor jó lesz az csak kicsit visszább veszek a szintből, és erősebb szettet veszek előre.

tavasz végén nyár elején tervezek saját verdát venni, természetesen F astrát, mert nekem az kell! :)

majd akkor tuti visszatérek első szett után érdeklődni.

előre is meg utólag is kössz

üdv

Ok, ha tudunk, segítünk... :D

Link to comment
Megosztás:

kicsit hamarabb jöttem, mint említettem, de remélem nem baj :D

van nekem egy Blau erősítő

BQA 208

tudom róla, hogy 4x50 w + 2x 100 egyidőben

van rajta egy stereo állítás, illetve egy quadrofon vagy micsoda.... nameg a jelerőség állítás

kérdésem az lenne

hogy mi ez a quadrofon állítás pontosan, mert csak gondolom mi lehet.

meg az, hogy mi erről a vélemény, érdemes ilyennel foglalkozni??

stb

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Régen jártam erre, de változott körülöttem a helyzet, ugyanis eladtam a Corsát és vettem egy majdnem új Clio III -at (OFF....)))

Az autó teljesen rendben, de a benne lévő hifi enyhén szólva siralmas, csak a multikormány ami tetszik benne.

Szeretném beletenni a régi hifimet ami a Corsában volt, de nem szeretném elveszteni a multi vezérlést.

Tudom létezik ehhez interfész kábel, de ha egyilyen beépítésre kerül ugyanúgy fog működni minden a kijelzőn?

Egyszerre fog megjelenni a központi kijelzőn és az új rádió kijelzőjén minden (RDS, címek, stb..)?

Van az autóban fedélzeti, ezt befolyásolhatja az új interf. kábel, vagy teljesen független tőle, azaz nem kell esetleg összeprogramozni, tanítani őket..?

Ha nem lenne gond azért maradnék ebben a topikban, sajnos a "másikban" nincs ilyen részletes szakmai fórum......

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Régen jártam erre, de változott körülöttem a helyzet, ugyanis eladtam a Corsát és vettem egy majdnem új Clio III -at (OFF....)))

Az autó teljesen rendben, de a benne lévő hifi enyhén szólva siralmas, csak a multikormány ami tetszik benne.

Szeretném beletenni a régi hifimet ami a Corsában volt, de nem szeretném elveszteni a multi vezérlést.

Tudom létezik ehhez interfész kábel, de ha egyilyen beépítésre kerül ugyanúgy fog működni minden a kijelzőn?

Egyszerre fog megjelenni a központi kijelzőn és az új rádió kijelzőjén minden (RDS, címek, stb..)?

Van az autóban fedélzeti, ezt befolyásolhatja az új interf. kábel, vagy teljesen független tőle, azaz nem kell esetleg összeprogramozni, tanítani őket..?

Ha nem lenne gond azért maradnék ebben a topikban, sajnos a "másikban" nincs ilyen részletes szakmai fórum......

Nem hiszem, hogy bárkinek számít, milyen az autód.... :) Ez nem az a fajta klub. Az Opelek szeretete épp elég.

(ezt éppen az adott helyzet praktikuma, meg a pénz dönti el, nekem sem Opelem van éppen most)

Milyen az a fejegység? Adapter szerintem nem gond, de a kijelző vezérlés megdrágítja erősen......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.